TEMPOMAT SKODA OCTAVIA II

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • koleś
    odpowiedział(a)
    Kup tego Borsehunga. Miałem możliwość kilka razy montować manetki tej firmy i jak dla mnie to jakość oryginału.

    Zostaw komentarz:


  • Milig6
    odpowiedział(a)
    mam wyświetlacz podświetlony na zielono i manetkę do obsługi

    Zostaw komentarz:


  • Maly745
    odpowiedział(a)
    Bez znaczenia, MFA masz?
    Tu masz za pół ceny https://allegro.pl/oferta/przelaczni...ddy-7592722478
    Ostatnio edytowany przez Maly745; 34973.

    Zostaw komentarz:


  • Milig6
    odpowiedział(a)
    Sprzedawca z allegro wysłał mi wiadomość " Po numerze VIN wyświetla końcówkę cc".

    Zobacz Przełącznik kolumny kierowniczej Borsehung B11506 w najniższych cenach na Allegro.pl. Najwięcej ofert w jednym miejscu. Radość zakupów i 100% bezpieczeństwa dla każdej transakcji. Kup Teraz!

    Zostaw komentarz:


  • Maly745
    odpowiedział(a)
    Nie są to manetki zespolone, do tempomatu może być taka:
    1K0953513G

    Zostaw komentarz:


  • Milig6
    odpowiedział(a)
    witam
    skoda octavia 2 2008 1.6 mpi lpg 1002 km
    Mam sterownik 1k0953549BN według strony ross-tech manetki pasujące to Type 2: 1K0-959-653-C and 1K0-959-653-D mam pytanie czy to są manetki zespolone czy pojedyncze i jakie zamienniki będą pasowały

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    mam wsad wyciągnięty do 1K0920912 czyli staruszka bez MD i anglika

    Zostaw komentarz:


  • spacewalker
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez 1 6 D Zobacz wpis
    Dla FLa 1Z0920843 to nie działa co napisałem
    FaceLiftowy sam wyświetla .......jak jest dobre ECU, temat znany. Temat przerabiany i nany od lat

    Zostaw komentarz:


  • 1 6 D
    odpowiedział(a)
    Dla FLa 1Z0920843 to nie działa co napisałem

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    zobaczę jak to zadziała w przypadku licznika FL
    na razie mam licznik anglika przed FL na stole i będę się na nim bawił w eepromie

    Zostaw komentarz:


  • majonezz
    odpowiedział(a)
    Odisem E da się odczytać/zapisać ten bajt, który odpowiada za wyświetlanie tempomatu. Ja tak właśnie zrobiłem.

    Do tego obszaru nie trzeba loginu. Trzeba kolejno:
    1) 009 diagnostic session zmienić na "end of line at control module manufacturer"
    2) 11.01hex service w okienku "PDU to send" wpisać:

    A0 FB FE 10 01 34 01 <-- odczytaj adres 0x134 (1 bajt)
    i nacisnąć SEND.

    Poniżej wysłanej wiadomości pojawi się odpowiedź, interesuje nas ostatni bajt. U mnie to było 08.
    Teraz trzeba zrobić logiczny OR z 80 czyli wyjdzie 88. Te 88 trzeba zapisać pod ten adres z powrotem:
    A0 FA FF 10 01 34 01 88 <--- zapisz 0x88 pod adres 0x134 w EEP (długość 1 bajt) i nacisnąć SEND. EEPROM zaczyna się od adresu 0x100000, można czytać po 0x40 bajtów na raz. Gdy próbujesz odczytać obszar immo, deska prosi o zalogowanie, ale nie umiem się zalogować.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    tak myślałem, że to serial eprom typu 24cxx
    ok, dzięki, popróbuję

    Zostaw komentarz:


  • spacewalker
    odpowiedział(a)
    w tych licznikach 99.9999% to 24c32 ...zobaczysz jak otworzysz przecież
    a jaka wartość i które adresy .... 3 posty wyżej jest to napisane ....

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    no nie wiem, proba odczytu cells z licznika jest zablokowana
    mam xproga, co prawda starego na COMa, ale działa jeszcze, clipy też mam. lutowanie no cóż, może się nauczę
    bardziej mnie interesuje jaka kość jest w liczniku i które adresy są do czego

    Zostaw komentarz:


  • spacewalker
    odpowiedział(a)
    Odisem się da, ale nie całe epp, a odczytać jedynie odpowiednie wartości. Czyli prościej ..... to chyba wycieczka do kogoś kto da rade, bo programator na USB za 20zł + clip +...ew lutowanie, nie jest proste

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    próbowałem dzisiaj wyjąć wsad eeproma licznika odisem E, coś mi się tak ubzdurało, że się da
    niestety licznik jest odporny na to, za to w bordnetzu można sobie coś grzebnąć
    czym panowie najprościej wsad licznikowy wyciągnąć do grzebania?, może coś też znajdę, licznik jakiś będę miał, to na stole sobie podłączę i podłubię

    Zostaw komentarz:


  • majonezz
    odpowiedział(a)
    Dokładnie tak, wpisałem 0x88.

    Zostaw komentarz:


  • 1 6 D
    odpowiedział(a)
    Czyli 88 wpisałeś jak rozumiem?

    Zostaw komentarz:


  • majonezz
    odpowiedział(a)
    Dzięki za info kolego 1 6 D Teraz zatrybiło. Oryginalnie była tam wartość 0x08.
    IMG_20190121_201037a.jpg

    Zostaw komentarz:


  • 1 6 D
    odpowiedział(a)
    134 to adres hex zapomniałem napisać, podeślesz na PW eeproma do porównań?

    Zostaw komentarz:


  • majonezz
    odpowiedział(a)
    Hellou. Upewniam się - chodzi o adres 134 decymalnie czyli 0x86 heksadecymalnie? Jeśli tak, to u mnie nie działa
    Pod tym adresem było 0x00, wpisałem 0x80 (hex). Reset samochodu poprzez zamknięcie na kilka minut i niestety nic.
    Może to wina sterownika silnika?
    Kod:
                    Address 17: Instruments
    Control Module Part Number: 1Z0 920 842 H
      Component and/or Version: KOMBIINSTRUMENT VD1 1614
               Software Coding: 0007101
                Work Shop Code: WSC 11867
                          VCID: 3C59C7DC7F804EAAC7-8068
    
    Advanced Identification
         Identification: VD1-048
         Revision: V0004000
         Date: 14.08.08
         Test stand number: 3451
         Manufacturer number: 0384
    Flash Status
         Programming Attempts: 1
         Successful Attempts: 0
         Programming Status: 10000000
         Required Conditions: 00000000
         Flash Tool Code: 635049 645 65536
         Flash Date: --.--.--
    Software
         DKBI299
         Y016
         Z0014
    Misc.
         Hardware number: 1Z0 920 842 H
         Lot Number: 000
         Type Lock: 0000
    
    
    
                    Address 01: Engine
    Control Module Part Number: 03G 906 021 TG
      Component and/or Version: R4 1,9l EDC G000SG  2051
               Software Coding: 0000071
                Work Shop Code: WSC 11867
                          VCID: 77D318F00626ADF2EA-8022
    
    Advanced Identification
         Identification: BPG-810
         Revision: --H08---
         Date: 05.07.08
         Test stand number: 1349
         Manufacturer number: 0787
    Flash Status
         Programming Attempts: 0
         Successful Attempts: 0
         Programming Status: 00000000
         Required Conditions: 00000001
         Flash Tool Code: 00000 000 00000
         Flash Date: 00.00.00
    Software
         P0101
         HAXN   
    Misc.
         Hardware number: 03G 906 021 AB

    Zostaw komentarz:


  • spacewalker
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez 1 6 D Zobacz wpis

    Co do komunikatu, w Passatach B6 na czerwonym MFA wyświetla się i bez wciskania nie pali jak robiłem wywiad, więc może jednak to kwestia ECU a nie bordnetza, w końcu czerwone MFA nie miało nigdy BCM z fabryki Chyba że trzeba potestować kodowanie borda.
    raczej kwestia instalacji , ECU nie ma podłączenia czujnika z pedału sprzęgła, a bordnetz / bcm

    Zostaw komentarz:


  • 1 6 D
    odpowiedział(a)
    Doładowania nie widziałem u nikogo poza seryjnymi Golfami 5 GT z 1,4 TSI, do tego tam jest bez skali

    Tempomat jest w adresie 134 w Micronasach od 2007 roku modelowego z tego co sprawdzałem, dla starszych nie wiem bo nie mam takiego na stole. Wartość aby było aktywne to 80.

    Co do komunikatu, w Passatach B6 na czerwonym MFA wyświetla się i bez wciskania nie pali jak robiłem wywiad, więc może jednak to kwestia ECU a nie bordnetza, w końcu czerwone MFA nie miało nigdy BCM z fabryki Chyba że trzeba potestować kodowanie borda.

    Zostaw komentarz:


  • spacewalker
    odpowiedział(a)
    Wskaźnik doładowania znany temat, w SDI zbędny całkowicie
    Odpalanie silnika z komunikatem o sprzęgle to kwestia BCM, bo taka jest juz nowa "technologia"

    A cała reszta jak najbardziej na plus.
    Podzielisz się solucja dla starych wyjadaczy , czy top secret ?

    Zostaw komentarz:


  • 1 6 D
    odpowiedział(a)
    Podczas jazdy wyświetla się informacja o prędkości w pamięci(mniejsze cyfry) lub aktualnie aktywnej(większe cyfry), na postoju jest przebieg.

    To był film na szybko, tutaj dłuższa wersja z jazdy i widać więcej, przy okazji jest też wskaźnik doładowania zamiast temperatury:


    Rozpisując się to pojawił się również komunikat o wciśnięciu sprzęgła przy uruchamianiu ale silnik i tak odpala niezależnie od wciskania, pewnie kwestia softu silnika bo w bordnetzu nie widziałem by jakieś kodowanie było inne w Passatach.

    Co do działania kontrolki tempomatu nie szukałem jeszcze tego.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...