Kup tego Borsehunga. Miałem możliwość kilka razy montować manetki tej firmy i jak dla mnie to jakość oryginału.
TEMPOMAT SKODA OCTAVIA II
Zwiń
X
-
mam wyświetlacz podświetlony na zielono i manetkę do obsługi
Zostaw komentarz:
-
-
Bez znaczenia, MFA masz?
Tu masz za pół ceny https://allegro.pl/oferta/przelaczni...ddy-7592722478Ostatnio edytowany przez Maly745; 34973.
Zostaw komentarz:
-
-
Nie są to manetki zespolone, do tempomatu może być taka:1K0953513G
Zostaw komentarz:
-
-
witam
skoda octavia 2 2008 1.6 mpi lpg 1002 km
Mam sterownik 1k0953549BN według strony ross-tech manetki pasujące to Type 2: 1K0-959-653-C and 1K0-959-653-D mam pytanie czy to są manetki zespolone czy pojedyncze i jakie zamienniki będą pasowały
Zostaw komentarz:
-
-
mam wsad wyciągnięty do 1K0920912 czyli staruszka bez MD i anglika
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez 1 6 D Zobacz wpisDla FLa 1Z0920843 to nie działa co napisałem
Zostaw komentarz:
-
-
zobaczę jak to zadziała w przypadku licznika FL
na razie mam licznik anglika przed FL na stole i będę się na nim bawił w eepromie
Zostaw komentarz:
-
-
Odisem E da się odczytać/zapisać ten bajt, który odpowiada za wyświetlanie tempomatu. Ja tak właśnie zrobiłem.
Do tego obszaru nie trzeba loginu. Trzeba kolejno:
1) 009 diagnostic session zmienić na "end of line at control module manufacturer"
2) 11.01hex service w okienku "PDU to send" wpisać:
A0 FB FE 10 01 34 01 <-- odczytaj adres 0x134 (1 bajt)
i nacisnąć SEND.
Poniżej wysłanej wiadomości pojawi się odpowiedź, interesuje nas ostatni bajt. U mnie to było 08.
Teraz trzeba zrobić logiczny OR z 80 czyli wyjdzie 88. Te 88 trzeba zapisać pod ten adres z powrotem:
A0 FA FF 10 01 34 01 88 <--- zapisz 0x88 pod adres 0x134 w EEP (długość 1 bajt) i nacisnąć SEND. EEPROM zaczyna się od adresu 0x100000, można czytać po 0x40 bajtów na raz. Gdy próbujesz odczytać obszar immo, deska prosi o zalogowanie, ale nie umiem się zalogować.
Zostaw komentarz:
-
-
tak myślałem, że to serial eprom typu 24cxx
ok, dzięki, popróbuję
Zostaw komentarz:
-
-
w tych licznikach 99.9999% to 24c32 ...zobaczysz jak otworzysz przecież
a jaka wartość i które adresy .... 3 posty wyżej jest to napisane ....
Zostaw komentarz:
-
-
no nie wiem, proba odczytu cells z licznika jest zablokowana
mam xproga, co prawda starego na COMa, ale działa jeszcze, clipy też mam. lutowanie no cóż, może się nauczę
bardziej mnie interesuje jaka kość jest w liczniku i które adresy są do czego
Zostaw komentarz:
-
-
Odisem się da, ale nie całe epp, a odczytać jedynie odpowiednie wartości. Czyli prościej ..... to chyba wycieczka do kogoś kto da rade, bo programator na USB za 20zł + clip +...ew lutowanie, nie jest proste
Zostaw komentarz:
-
-
próbowałem dzisiaj wyjąć wsad eeproma licznika odisem E, coś mi się tak ubzdurało, że się da
niestety licznik jest odporny na to, za to w bordnetzu można sobie coś grzebnąć
czym panowie najprościej wsad licznikowy wyciągnąć do grzebania?, może coś też znajdę, licznik jakiś będę miał, to na stole sobie podłączę i podłubię
Zostaw komentarz:
-
-
Dzięki za info kolego 1 6 DTeraz zatrybiło. Oryginalnie była tam wartość 0x08.
IMG_20190121_201037a.jpg
Zostaw komentarz:
-
-
134 to adres hex zapomniałem napisać, podeślesz na PW eeproma do porównań?
Zostaw komentarz:
-
-
Hellou. Upewniam się - chodzi o adres 134 decymalnie czyli 0x86 heksadecymalnie? Jeśli tak, to u mnie nie działa
Pod tym adresem było 0x00, wpisałem 0x80 (hex). Reset samochodu poprzez zamknięcie na kilka minut i niestety nic.
Może to wina sterownika silnika?
Kod:Address 17: Instruments Control Module Part Number: 1Z0 920 842 H Component and/or Version: KOMBIINSTRUMENT VD1 1614 Software Coding: 0007101 Work Shop Code: WSC 11867 VCID: 3C59C7DC7F804EAAC7-8068 Advanced Identification Identification: VD1-048 Revision: V0004000 Date: 14.08.08 Test stand number: 3451 Manufacturer number: 0384 Flash Status Programming Attempts: 1 Successful Attempts: 0 Programming Status: 10000000 Required Conditions: 00000000 Flash Tool Code: 635049 645 65536 Flash Date: --.--.-- Software DKBI299 Y016 Z0014 Misc. Hardware number: 1Z0 920 842 H Lot Number: 000 Type Lock: 0000 Address 01: Engine Control Module Part Number: 03G 906 021 TG Component and/or Version: R4 1,9l EDC G000SG 2051 Software Coding: 0000071 Work Shop Code: WSC 11867 VCID: 77D318F00626ADF2EA-8022 Advanced Identification Identification: BPG-810 Revision: --H08--- Date: 05.07.08 Test stand number: 1349 Manufacturer number: 0787 Flash Status Programming Attempts: 0 Successful Attempts: 0 Programming Status: 00000000 Required Conditions: 00000001 Flash Tool Code: 00000 000 00000 Flash Date: 00.00.00 Software P0101 HAXN Misc. Hardware number: 03G 906 021 AB
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez 1 6 D Zobacz wpis
Co do komunikatu, w Passatach B6 na czerwonym MFA wyświetla się i bez wciskania nie pali jak robiłem wywiad, więc może jednak to kwestia ECU a nie bordnetza, w końcu czerwone MFA nie miało nigdy BCM z fabrykiChyba że trzeba potestować kodowanie borda.
Zostaw komentarz:
-
-
Doładowania nie widziałem u nikogo poza seryjnymi Golfami 5 GT z 1,4 TSI, do tego tam jest bez skali
Tempomat jest w adresie 134 w Micronasach od 2007 roku modelowego z tego co sprawdzałem, dla starszych nie wiem bo nie mam takiego na stole. Wartość aby było aktywne to 80.
Co do komunikatu, w Passatach B6 na czerwonym MFA wyświetla się i bez wciskania nie pali jak robiłem wywiad, więc może jednak to kwestia ECU a nie bordnetza, w końcu czerwone MFA nie miało nigdy BCM z fabrykiChyba że trzeba potestować kodowanie borda.
Zostaw komentarz:
-
-
Wskaźnik doładowania znany temat, w SDI zbędny całkowicie
Odpalanie silnika z komunikatem o sprzęgle to kwestia BCM, bo taka jest juz nowa "technologia"
A cała reszta jak najbardziej na plus.
Podzielisz się solucja dla starych wyjadaczy , czy top secret ?
Zostaw komentarz:
-
-
Podczas jazdy wyświetla się informacja o prędkości w pamięci(mniejsze cyfry) lub aktualnie aktywnej(większe cyfry), na postoju jest przebieg.
To był film na szybko, tutaj dłuższa wersja z jazdy i widać więcej, przy okazji jest też wskaźnik doładowania zamiast temperatury:
Rozpisując się to pojawił się również komunikat o wciśnięciu sprzęgła przy uruchamianiu ale silnik i tak odpala niezależnie od wciskania, pewnie kwestia softu silnika bo w bordnetzu nie widziałem by jakieś kodowanie było inne w Passatach.
Co do działania kontrolki tempomatu nie szukałem jeszcze tego.
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: