Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] [O2FL] montaż MFA (komputer pokładowy) w Classic/Mint

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • to ja bym do nich już nie jechał tylko zrobił sam i powiedział, że się naprawiło panie...
    Pozdrawiam
    Marcin

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Enriquez
      to ja bym do nich już nie jechał tylko zrobił sam i powiedział, że się naprawiło panie...
      Dokładnie ... :twisted:
      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


      Komentarz


      • Spokojnie Panowie 8)

        Przyznam, urzekła mnie ich historia :lol:

        Chodzi o to, że dam im szansę. Przyznali, że nie wiedzą do końca jak to zrobić elektrykiem, który wtedy był w pracy. Jest to dla mnie plus, bo nienawidzę magików, którzy nie wiedzą jak zrobić i snują teorie spiskowe. Tak było w jednym ASO gdzie powiedziano mi, że manetka z numerem zaczynającym się od 5K0 to nie może być w Skodzie. Gdyby to był VW to może ale w Skodzie nie ma najmniejszych szans, ale za jedyne 860zł sprzedadzą mi manetkę to tempomatu a z MFA to musiał bym kupić moduł i manetkę oddzielnie...

        Jeśli nie dadzą rady w czwartek to wtedy naprawi się samo

        Komentarz


        • iFi, hyhy, widze masz niezla brazyliane z ASO :szeroki_usmiech Oj mamy we Wroclawiu specjalistow, oj mamy :twisted:
          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


          Komentarz


          • :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

            no i nie podołali, tzn stwierdzili, że da się to zrobić :szeroki_usmiech tyle, że wgrano im ostatnio jakąś nową wersję oprogramowania do maszyn diagnostycznych i nie byli w stanie połączyć się ze sterownikami w moim samochodzie :cry:

            dobrze, że przynajmniej mnie za to nie kroją :P

            Komentarz


            • pojedź do miśka^wro, to za te 2 stówki Ci to ogarnie łącznie z myciem furki :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz


              • Enriquez, lol
                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                Komentarz


                • co, za niską cenę dałem ?
                  :szeroki_usmiech
                  Pozdrawiam
                  Marcin

                  Komentarz


                  • Enriquez, z myciem malucha chyba
                    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                    Komentarz


                    • Jestem po montażu manetki z tempomatem w moim turze i powiem, co i jak.
                      Z założeniem nie ma problemu (wcześniej wymieniałem już kierownicę na skórzaną). Wszyskie wtyczki w przełączniku pasowały do siebie itp itd..
                      Po podłączenie VCDS-a wystąpiły błędy:
                      Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: None
                      1 Fault Found:
                      00466 - Control Module for Steering Column Electronics (J527)
                      004 - No Signal/Communication - Intermittent

                      Address 17: Instruments (J285) Labels: 5K0-920-xxx-17.clb
                      1 Fault Found:
                      12718592 - Function Restricted due to Missing Message(s)
                      U1111 00 [008] -

                      Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 7N0-907-530-V2.clb
                      1 Fault Found:
                      00466 - Control Module for Steering Column Electronics (J527)
                      004 - No Signal/Communication - Intermittent
                      Po skasowaniu błędy te zniknęły na dobre.
                      Potem:
                      - w instruments - adaptacje zaznaczyłem criuse control coś tam na active (nie wiem, czy potrzebnie),
                      - w kodowaniu w Steering wheel zaptaszkowałem opcję mówiącą po angielsku, że tempomat sterowany z manetki kierunkowskazów,
                      - wpisałem kod w engine "11" 11463, który dopiero za 3 razem mi przyjął.

                      Potem zaczął mi komputer sypać błędem:
                      16952 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
                      P0568 - 000 - - - Intermittent
                      ale poprawiłem jeszcze raz tę wtyczkę prowadzącą od manetki z tempomatem i błąd zniknął na dobre.
                      Powkurzałem się jeszcze, gdyż nie wiedziałem, że symbol tempomatu pojawia się dopiero podczas jazdy, co odkryłem, gdy zrezygnowany odstawiałem auto do garażu.
                      Tak więc tempomat działa super!

                      Komentarz


                      • Witam serdecznie - Posiadam Mint 1.6MPI z 04.2009r - czy po zamontowaniu tempomatu, manetki komputera i sterownika 1K0 953 549CN lub CK CH, będzie trzeba wymieniać jeszcze zestaw wskaźników - te które mam to dokładnie 1Z0920803B - dzięki za info - UWAGA na moduł z zamienioną obudową - trafiłem na 1K0 953 549CN a w środku siedział CS (tak zczytali w aso) i teraz czekam za nowym

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez rygiel81
                          Witam serdecznie - Posiadam Mint 1.6MPI z 04.2009r - czy po zamontowaniu tempomatu, manetki komputera i sterownika 1K0 953 549CN lub CK CH, będzie trzeba wymieniać jeszcze zestaw wskaźników - te które mam to dokładnie 1Z0920803B - dzięki za info - UWAGA na moduł z zamienioną obudową - trafiłem na 1K0 953 549CN a w środku siedział CS (tak zczytali w aso) i teraz czekam za nowym
                          Zestaw wskaźników pozostanie Ci ten sam :-)
                          Pozdrawiam,
                          Andys

                          Komentarz


                          • Bardzo wam dziękuję za info - oczywiście w aso powiedzieli że trzeba nowe wskaźniki za milion złotych :wink: A moduł z jaką końcówką wybrać najlepiej - dodam, że nie będę zakładał kierownicy multi - fabrycznie miałem końcówkę CS

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez rygiel81
                              Bardzo wam dziękuję za info - oczywiście w aso powiedzieli że trzeba nowe wskaźniki za milion złotych :wink: A moduł z jaką końcówką wybrać najlepiej - dodam, że nie będę zakładał kierownicy multi - fabrycznie miałem końcówkę CS
                              Jeśli nie przewidujesz w przyszłości kierownicy multifunkcyjnej, wystarczą Ci moduły Midline, odpowiedniki do Twojego CSa to CN, CM, jeśli chciałbyś kierę to Highline - CK, CH.
                              Więcej szczegółów: ROSS-TECH wykaz sterowników kierownicy
                              Pozdrawiam,
                              Andys

                              Komentarz


                              • A czy mógłbyś określić co dokładnie będę widział na moich zegarach? - jest kilka rodzai liczników - z jakimś maxi dot'em nawet ale nie wiem co i jak

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez rygiel81
                                  A czy mógłbyś określić co dokładnie będę widział na moich zegarach? - jest kilka rodzai liczników - z jakimś maxi dot'em nawet ale nie wiem co i jak
                                  Oprócz temperatury zewn. i ilości km do przejechania na rezerwie, dojdą średnie spalanie, chwilowe spalanie, ostrzeżenie o zadanej (ustalonej) prędkości, ilość przejechanych km, czas jazdy.

                                  Maxi-Dot to trochę inna "bajka", która wymaga wymiany licznika.
                                  Pozdrawiam,
                                  Andys

                                  Komentarz


                                  • A czy mógłbyś mi podać inne rodzje zegarów do mojego auta, które mógłbym dokupić? dzięki

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez rygiel81
                                      A czy mógłbyś mi podać inne rodzje zegarów do mojego auta, które mógłbym dokupić? dzięki
                                      Oprócz tego, który masz (na którym możesz uruchomić MFA), możesz jeszcze zamontować zegary z Maxi-Dotem. Uprzedzając Twoje kolejne pytanie, o różnicy między MFA, a FIS poczytaj kolego trochę sam, choćby w Wikipedii
                                      Pozdrawiam,
                                      Andys

                                      Komentarz


                                      • Kurde przeczytalem kilka watkow i chyba dalem dupy. Opis zatytulowany jest O2 i O2FL i to mnie zmylilo. W O2. 1.6 MPI MY2008 produkcja pocztek 2008. Czytajac ten temat bylem pewny ze wystarczy TYLKO wymienic manetke od wycieraczek i nasz zwykly LCD zamienia sie w MFA. Przekodowalm Sterownik kierownicy, przyjal kodowanie wiec sie ucieszylem ze jest gitez. Niestety wyswietlacz poakzuje tylko temp. Przyciski gora, dol i reset dzialaja, ale w intsruments MFA pokazuje N/A Rozumiem ze to nie kwestia kodowania zegarow tylko nalezy je fizycznie wymienic? Jezeli tak to znow totolotek zeby znalesc tanio zegary do 1.6MPI z MAXIDOT
                                        Zostały mi czesci, po szkodniku:
                                        VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                                        Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                                        Komentarz


                                        • Witam
                                          Posiadam Octavkę 1 Tour z 2009r
                                          Napiszcie czy jest możliwość założenia tempomatu i komputera(zużycie paliwa,temperatura itp) Czy wystarczy że zmienię przełącznik zespolony i przeprogramuję kompa

                                          Komentarz


                                          • Rollo Tomassi, jak się ma Twoje pytanie do tytułu wątku ?
                                            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                            Komentarz


                                            • Witam
                                              zmiana modulu z AE na BC
                                              Mam problem, po zamontowaniu nowego modulu i manetek dochodzimy do kalibracji g85
                                              i tu zaczynaja sie schody, przeprowadzam cala kalibracje, wszytko wydaje sie byc ok ale niestety nic nie gasnie, bledy pozostaja te samy
                                              Friday,08,June,2012,15:57:53:10074
                                              VCDS Version: Beta 11.3.0

                                              Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
                                              Control Module Part Number: 1K1 909 144 K
                                              Component and/or Version: EPS_ZFLS Kl.5 D06 1701
                                              Software Coding:
                                              Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
                                              VCID: 33611BFF2E11
                                              2 Faults Found:

                                              02546 - Steering Limit Stop
                                              005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
                                              Freeze Frame:
                                              Mileage: 5600 km
                                              Temperature: 44.0°C
                                              Voltage: 12.70 V
                                              Voltage: 12.40 V

                                              00778 - Steering Angle Sensor (G85)
                                              000 - -
                                              Freeze Frame:

                                              po zlozeniu na poprzednim sterowniku jest tak samo.

                                              Czyli prawdopodobnie cos zle robie z kalibracja
                                              wspomaganie jest jakby oslabione, kierownica po skrecie nie wraca na 0

                                              Pomocy :cry:
                                              Octavia II 1.9 TDI 2005 Liftback (Classic)

                                              Komentarz


                                              • Też tak miałem, VCDS-em nie dałem rady tego ogarnąć. Sprawę załatwiłem po podpięciu VAS w serwisie. Tam też mieniono mi siłe wspomagania.
                                                Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez krzysztofka
                                                  Witam
                                                  Czyli prawdopodobnie cos zle robie z kalibracja
                                                  wspomaganie jest jakby oslabione, kierownica po skrecie nie wraca na 0

                                                  Pomocy :cry:
                                                  Ja stosowałem się do poniższej procedury - na 2 razy jak to robiłem, 2 razy skończyło się sukcesem.
                                                  Procedura nie jest moja - pochodzi z jakiegoś forum (chyba golfa) - także wklejam ją jako cytat.

                                                  "Adaptacja czujnika skretu

                                                  Jeżeli po wymianie modułu kolumny kierownicy napotkaliście takie problemy jak ja powyżej czyli wyłączenie wspomagania, żółta kontrolka od wspomagania lub odczyt ze sterownika pokazał błąd:
                                                  02546 - Steering Limit Stop 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
                                                  to poniżej wstawiam opis co i jak zrobić aby wszystko wróciło do normy:

                                                  Zanim rozpoczniesz kodowanie:
                                                  Podepnij VCDS i uruchom pojazd
                                                  Skręć kierownicą jeden obrót w prawo (1-2 sekundy przytrzymaj) a następnie jeden obrót w lewo (to samo, przytrzymaj) (tak aby wróciła idealnie do środka)
                                                  Delikatnie rusz pojazdem i pokonaj krótki dystans nie przekraczając 15km/h (może być 10-15 metrów)
                                                  Po przejechaniu na prostych kołach w/w odcinka zatrzymaj pojazd z kołami cały czas na wprost (nie gaś silnika)
                                                  Upewnij się, że kierownica nie poruszyła się (najlepiej cały czas trzymać ją ręką na wprost)
                                                  Nie wyłączaj silnika (zapłonu)

                                                  Kodowanie na włączonym silniku:
                                                  Sensor for Steering Angle (G85)
                                                  Wybierz z menu VCDS <44 - Steering Assist> następnie wybierz <Coding-II - 11> (lub <Sec.Access - 16>)
                                                  Wprowadź wartość 40168 aby odblokować podstawowe ustawienia
                                                  Naciśnij przycisk wykonaj <Do it>
                                                  Następnie przejdź do <Basic Settings - 04>
                                                  Wybierz grupę <060> i naciśnij przycisk <Go!>
                                                  Aktywuj podstawowe ustawienia naciskając na górze przycisk <ON/OFF/Next>
                                                  Po wciśnięciu w/w przycisku pierwsze pole powinno wskazywać "OK"
                                                  Naciśnij przycisk <Done, Go Back>
                                                  --------------nie jest to wymagane-----------------------
                                                  Żeby się upewnić, że podstawowe ustawienia powiodły się wejdź do <Measuring Blocks - 08>
                                                  wybierz Group 007 i naciśnij przycisk <Go!>
                                                  Sprawdź pole pierwsze, wartość powinna wskazywać między -1.5* i +1.5*
                                                  Naciśnij przcisk <Done, Go Back> a następnie <Close Controller, Go Back - 06>
                                                  --------------nie jest to wymagane-----------------------

                                                  Kolejna rzecz to Adaptacja Steering Limit Stop
                                                  Silnik dalej pozostaje uruchomiony
                                                  Wyśrodkuj kierownicę i przytrzymaj ją przez około 5-10 sekund
                                                  Skręć kierownicę do końca w lewą stronę i przytrzymaj przez około 5-10 sekund
                                                  Skręć kierownicę do końca w prawą stronę i przytrzymaj przez około 5-10 sekund
                                                  Wyśrodkuj kierownicę
                                                  Wyłącz silnik i zapłon
                                                  Następnie włącz zapłon
                                                  Odczekaj 5-10 sekund
                                                  Kontrolka kierownicy powinna się wyłączyć - jeśli nie to zrób krótką jazdę testową (u mnie nic to nie pomogło)

                                                  Ostatnia rzecz to: Sprawdzenie Steering Torque Sensor (G269)
                                                  Zanim rozpoczniesz zabawę z kierownicą:
                                                  Zapłon włączony
                                                  Silnik uruchomiony

                                                  Wybierz z menu VCDS <44 - Steering Assist> i przejdź do <Meas. Blocks - 08>
                                                  Wybierz "Group 001" i naciśnij przycisk <Go!>
                                                  Pole drugie pokazuje: Steering Torque Sensor (G269)
                                                  Następnie:
                                                  Skręć kierownicę dwukrotnie: najpierw do końca w lewo (przytrzymaj 1-2 sekundy) i od razu w prawo (1-2 sekundy) - wartość Torque podczas kręcenia powinna się zmieniać.
                                                  Następnie wyśrodkuj kierownicę (w moim przypadku w tym momencie problem ustąpił, żółta kontrolka kierownica znikła i włączyło się wspomaganie kierownicy)

                                                  Dla weryfikacji przejdź do "Group 004" i naciśnij przycisk <Go!>
                                                  Pole drugie: Power Supply (Terminal 15), specyfikacja powinna wyświetlać "Term. 15 ON"
                                                  Następnie wybieramy przycisk <Done, Go Back> oraz <Close Controller, Go Back - 06>"

                                                  Komentarz


                                                  • Koledzy - dziekuje z pomoc, po przejechaniu ok 15 km odpuscilo i juz jest OK.
                                                    Wszystkie procedury jakie tu podajecie wprowadzilem jeszcze wczoraj. niestety nie pomoglo
                                                    dzis rano przejazdzka i jest OK
                                                    Ktos tu pisal ze czasem potrzeba cierpliwosci.
                                                    Octavia II 1.9 TDI 2005 Liftback (Classic)

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X