to ja bym do nich już nie jechał tylko zrobił sam i powiedział, że się naprawiło panie...
[O2] [O2FL] montaż MFA (komputer pokładowy) w Classic/Mint
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Enriquezto ja bym do nich już nie jechał tylko zrobił sam i powiedział, że się naprawiło panie...Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Spokojnie Panowie 8)
Przyznam, urzekła mnie ich historia :lol:
Chodzi o to, że dam im szansę. Przyznali, że nie wiedzą do końca jak to zrobić elektrykiem, który wtedy był w pracy. Jest to dla mnie plus, bo nienawidzę magików, którzy nie wiedzą jak zrobić i snują teorie spiskowe. Tak było w jednym ASO gdzie powiedziano mi, że manetka z numerem zaczynającym się od 5K0 to nie może być w Skodzie. Gdyby to był VW to może ale w Skodzie nie ma najmniejszych szans, ale za jedyne 860zł sprzedadzą mi manetkę to tempomatu a z MFA to musiał bym kupić moduł i manetkę oddzielnie...
Jeśli nie dadzą rady w czwartek to wtedy naprawi się samo
Komentarz
-
-
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
no i nie podołali, tzn stwierdzili, że da się to zrobić :szeroki_usmiech tyle, że wgrano im ostatnio jakąś nową wersję oprogramowania do maszyn diagnostycznych i nie byli w stanie połączyć się ze sterownikami w moim samochodzie :cry:
dobrze, że przynajmniej mnie za to nie kroją :P
Komentarz
-
-
Jestem po montażu manetki z tempomatem w moim turze i powiem, co i jak.
Z założeniem nie ma problemu (wcześniej wymieniałem już kierownicę na skórzaną). Wszyskie wtyczki w przełączniku pasowały do siebie itp itd..
Po podłączenie VCDS-a wystąpiły błędy:
Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: None
1 Fault Found:
00466 - Control Module for Steering Column Electronics (J527)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Address 17: Instruments (J285) Labels: 5K0-920-xxx-17.clb
1 Fault Found:
12718592 - Function Restricted due to Missing Message(s)
U1111 00 [008] -
Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 7N0-907-530-V2.clb
1 Fault Found:
00466 - Control Module for Steering Column Electronics (J527)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Po skasowaniu błędy te zniknęły na dobre.
Potem:
- w instruments - adaptacje zaznaczyłem criuse control coś tam na active (nie wiem, czy potrzebnie),
- w kodowaniu w Steering wheel zaptaszkowałem opcję mówiącą po angielsku, że tempomat sterowany z manetki kierunkowskazów,
- wpisałem kod w engine "11" 11463, który dopiero za 3 razem mi przyjął.
Potem zaczął mi komputer sypać błędem:
16952 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
P0568 - 000 - - - Intermittent
ale poprawiłem jeszcze raz tę wtyczkę prowadzącą od manetki z tempomatem i błąd zniknął na dobre.
Powkurzałem się jeszcze, gdyż nie wiedziałem, że symbol tempomatu pojawia się dopiero podczas jazdy, co odkryłem, gdy zrezygnowany odstawiałem auto do garażu.
Tak więc tempomat działa super!
Komentarz
-
-
Witam serdecznie - Posiadam Mint 1.6MPI z 04.2009r - czy po zamontowaniu tempomatu, manetki komputera i sterownika 1K0 953 549CN lub CK CH, będzie trzeba wymieniać jeszcze zestaw wskaźników - te które mam to dokładnie 1Z0920803B - dzięki za info - UWAGA na moduł z zamienioną obudową - trafiłem na 1K0 953 549CN a w środku siedział CS (tak zczytali w aso) i teraz czekam za nowym
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rygiel81Witam serdecznie - Posiadam Mint 1.6MPI z 04.2009r - czy po zamontowaniu tempomatu, manetki komputera i sterownika 1K0 953 549CN lub CK CH, będzie trzeba wymieniać jeszcze zestaw wskaźników - te które mam to dokładnie 1Z0920803B - dzięki za info - UWAGA na moduł z zamienioną obudową - trafiłem na 1K0 953 549CN a w środku siedział CS (tak zczytali w aso) i teraz czekam za nowym
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rygiel81Bardzo wam dziękuję za info - oczywiście w aso powiedzieli że trzeba nowe wskaźniki za milion złotych :wink: A moduł z jaką końcówką wybrać najlepiej - dodam, że nie będę zakładał kierownicy multi - fabrycznie miałem końcówkę CS
Więcej szczegółów: ROSS-TECH wykaz sterowników kierownicy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rygiel81A czy mógłbyś określić co dokładnie będę widział na moich zegarach? - jest kilka rodzai liczników - z jakimś maxi dot'em nawet ale nie wiem co i jak
Maxi-Dot to trochę inna "bajka", która wymaga wymiany licznika.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rygiel81A czy mógłbyś mi podać inne rodzje zegarów do mojego auta, które mógłbym dokupić? dzięki
Komentarz
-
-
Kurde przeczytalem kilka watkow i chyba dalem dupy. Opis zatytulowany jest O2 i O2FL i to mnie zmylilo. W O2. 1.6 MPI MY2008 produkcja pocztek 2008. Czytajac ten temat bylem pewny ze wystarczy TYLKO wymienic manetke od wycieraczek i nasz zwykly LCD zamienia sie w MFA. Przekodowalm Sterownik kierownicy, przyjal kodowanie wiec sie ucieszylem ze jest gitez. Niestety wyswietlacz poakzuje tylko temp. Przyciski gora, dol i reset dzialaja, ale w intsruments MFA pokazuje N/A Rozumiem ze to nie kwestia kodowania zegarow tylko nalezy je fizycznie wymienic? Jezeli tak to znow totolotek zeby znalesc tanio zegary do 1.6MPI z MAXIDOTZostały mi czesci, po szkodniku:
VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6
Komentarz
-
-
Witam
zmiana modulu z AE na BC
Mam problem, po zamontowaniu nowego modulu i manetek dochodzimy do kalibracji g85
i tu zaczynaja sie schody, przeprowadzam cala kalibracje, wszytko wydaje sie byc ok ale niestety nic nie gasnie, bledy pozostaja te samy
Friday,08,June,2012,15:57:53:10074
VCDS Version: Beta 11.3.0
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
Control Module Part Number: 1K1 909 144 K
Component and/or Version: EPS_ZFLS Kl.5 D06 1701
Software Coding:
Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
VCID: 33611BFF2E11
2 Faults Found:
02546 - Steering Limit Stop
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Mileage: 5600 km
Temperature: 44.0°C
Voltage: 12.70 V
Voltage: 12.40 V
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
000 - -
Freeze Frame:
po zlozeniu na poprzednim sterowniku jest tak samo.
Czyli prawdopodobnie cos zle robie z kalibracja
wspomaganie jest jakby oslabione, kierownica po skrecie nie wraca na 0
Pomocy :cry:Octavia II 1.9 TDI 2005 Liftback (Classic)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysztofkaWitam
Czyli prawdopodobnie cos zle robie z kalibracja
wspomaganie jest jakby oslabione, kierownica po skrecie nie wraca na 0
Pomocy :cry:
Procedura nie jest moja - pochodzi z jakiegoś forum (chyba golfa) - także wklejam ją jako cytat.
"Adaptacja czujnika skretu
Jeżeli po wymianie modułu kolumny kierownicy napotkaliście takie problemy jak ja powyżej czyli wyłączenie wspomagania, żółta kontrolka od wspomagania lub odczyt ze sterownika pokazał błąd:
02546 - Steering Limit Stop 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
to poniżej wstawiam opis co i jak zrobić aby wszystko wróciło do normy:
Zanim rozpoczniesz kodowanie:
Podepnij VCDS i uruchom pojazd
Skręć kierownicą jeden obrót w prawo (1-2 sekundy przytrzymaj) a następnie jeden obrót w lewo (to samo, przytrzymaj) (tak aby wróciła idealnie do środka)
Delikatnie rusz pojazdem i pokonaj krótki dystans nie przekraczając 15km/h (może być 10-15 metrów)
Po przejechaniu na prostych kołach w/w odcinka zatrzymaj pojazd z kołami cały czas na wprost (nie gaś silnika)
Upewnij się, że kierownica nie poruszyła się (najlepiej cały czas trzymać ją ręką na wprost)
Nie wyłączaj silnika (zapłonu)
Kodowanie na włączonym silniku:
Sensor for Steering Angle (G85)
Wybierz z menu VCDS <44 - Steering Assist> następnie wybierz <Coding-II - 11> (lub <Sec.Access - 16>)
Wprowadź wartość 40168 aby odblokować podstawowe ustawienia
Naciśnij przycisk wykonaj <Do it>
Następnie przejdź do <Basic Settings - 04>
Wybierz grupę <060> i naciśnij przycisk <Go!>
Aktywuj podstawowe ustawienia naciskając na górze przycisk <ON/OFF/Next>
Po wciśnięciu w/w przycisku pierwsze pole powinno wskazywać "OK"
Naciśnij przycisk <Done, Go Back>
--------------nie jest to wymagane-----------------------
Żeby się upewnić, że podstawowe ustawienia powiodły się wejdź do <Measuring Blocks - 08>
wybierz Group 007 i naciśnij przycisk <Go!>
Sprawdź pole pierwsze, wartość powinna wskazywać między -1.5* i +1.5*
Naciśnij przcisk <Done, Go Back> a następnie <Close Controller, Go Back - 06>
--------------nie jest to wymagane-----------------------
Kolejna rzecz to Adaptacja Steering Limit Stop
Silnik dalej pozostaje uruchomiony
Wyśrodkuj kierownicę i przytrzymaj ją przez około 5-10 sekund
Skręć kierownicę do końca w lewą stronę i przytrzymaj przez około 5-10 sekund
Skręć kierownicę do końca w prawą stronę i przytrzymaj przez około 5-10 sekund
Wyśrodkuj kierownicę
Wyłącz silnik i zapłon
Następnie włącz zapłon
Odczekaj 5-10 sekund
Kontrolka kierownicy powinna się wyłączyć - jeśli nie to zrób krótką jazdę testową (u mnie nic to nie pomogło)
Ostatnia rzecz to: Sprawdzenie Steering Torque Sensor (G269)
Zanim rozpoczniesz zabawę z kierownicą:
Zapłon włączony
Silnik uruchomiony
Wybierz z menu VCDS <44 - Steering Assist> i przejdź do <Meas. Blocks - 08>
Wybierz "Group 001" i naciśnij przycisk <Go!>
Pole drugie pokazuje: Steering Torque Sensor (G269)
Następnie:
Skręć kierownicę dwukrotnie: najpierw do końca w lewo (przytrzymaj 1-2 sekundy) i od razu w prawo (1-2 sekundy) - wartość Torque podczas kręcenia powinna się zmieniać.
Następnie wyśrodkuj kierownicę (w moim przypadku w tym momencie problem ustąpił, żółta kontrolka kierownica znikła i włączyło się wspomaganie kierownicy)
Dla weryfikacji przejdź do "Group 004" i naciśnij przycisk <Go!>
Pole drugie: Power Supply (Terminal 15), specyfikacja powinna wyświetlać "Term. 15 ON"
Następnie wybieramy przycisk <Done, Go Back> oraz <Close Controller, Go Back - 06>"
Komentarz
-
Komentarz