[O2] [O2FL] montaż MFA (komputer pokładowy) w Classic/Mint

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Qmakzo222
    Classic
    • 2015
    • 7

    Dzięki, szacun.

    Komentarz

    • MRadar
      Ambiente
      • 2013
      • 106

      Witam,

      Chciałbym dla pewności zapytać. Czy wystarczy tylko założyć ("mechanicznie") odpowiedni moduł i manetke a następnie zmienić ustawienia vcds-em i gotowe? Żadnych przewodów ciągnąć dodatkowych itp? Moje auto to Mint po fl z 2010 i z tego co powiedział mi jeden elektromechanik na podstawie odczytu z komputera to że nie posiadam na tą chwile żadnego modułu komfortu.
      Stwierdził też że to nir jest takie proste że się tylko montuje i zmienia w kompie i nie wiem teraz w co tu wierzyć...

      Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.
      Antracytowy Mint z Krk by MRadar

      Komentarz

      • kowaltom99
        Rider
        • 2009
        • 743
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Zamieszczone przez MRadar
        Witam,

        Chciałbym dla pewności zapytać. Czy wystarczy tylko założyć ("mechanicznie") odpowiedni moduł i manetke a następnie zmienić ustawienia vcds-em i gotowe? Żadnych przewodów ciągnąć dodatkowych itp? Moje auto to Mint po fl z 2010 i z tego co powiedział mi jeden elektromechanik na podstawie odczytu z komputera to że nie posiadam na tą chwile żadnego modułu komfortu.
        Stwierdził też że to nir jest takie proste że się tylko montuje i zmienia w kompie i nie wiem teraz w co tu wierzyć...

        Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.
        Zmień mechanika i posłuchaj kolegów z forum ;-)
        Większość mechaników zatrzymała się na obsłudze Golf I, II, III - gdzie były namiastki komputerów.
        Przeczytaj ten topic od początku i do roboty.
        Sprawdź tylko najpierw czy masz manetki oddzielne czy zintegrowane.

        Komentarz

        • MRadar
          Ambiente
          • 2013
          • 106

          Zamieszczone przez kowaltom99
          Zamieszczone przez MRadar
          Witam,

          Chciałbym dla pewności zapytać. Czy wystarczy tylko założyć ("mechanicznie") odpowiedni moduł i manetke a następnie zmienić ustawienia vcds-em i gotowe? Żadnych przewodów ciągnąć dodatkowych itp? Moje auto to Mint po fl z 2010 i z tego co powiedział mi jeden elektromechanik na podstawie odczytu z komputera to że nie posiadam na tą chwile żadnego modułu komfortu.
          Stwierdził też że to nir jest takie proste że się tylko montuje i zmienia w kompie i nie wiem teraz w co tu wierzyć...

          Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.
          Zmień mechanika i posłuchaj kolegów z forum ;-)
          Większość mechaników zatrzymała się na obsłudze Golf I, II, III - gdzie były namiastki komputerów.
          Przeczytaj ten topic od początku i do roboty.
          Sprawdź tylko najpierw czy masz manetki oddzielne czy zintegrowane.
          Z tego co wcześniej ustaliłem to manetki mam oddzielne. Zresztą mammjuż kupioną manetke i moduł komfortu.

          Czyli wystarczy zamontować i aktywować? Moduł komfortu znajduje się "za" kierownicą czy za zegarami bo na wcześniejszych stronach ktoś pisał że za "za zestawem wskaźników"?
          Antracytowy Mint z Krk by MRadar

          Komentarz

          • kowaltom99
            Rider
            • 2009
            • 743
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            Zamieszczone przez MRadar
            Zamieszczone przez kowaltom99
            Zamieszczone przez MRadar
            Witam,

            Chciałbym dla pewności zapytać. Czy wystarczy tylko założyć ("mechanicznie") odpowiedni moduł i manetke a następnie zmienić ustawienia vcds-em i gotowe? Żadnych przewodów ciągnąć dodatkowych itp? Moje auto to Mint po fl z 2010 i z tego co powiedział mi jeden elektromechanik na podstawie odczytu z komputera to że nie posiadam na tą chwile żadnego modułu komfortu.
            Stwierdził też że to nir jest takie proste że się tylko montuje i zmienia w kompie i nie wiem teraz w co tu wierzyć...

            Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.
            Zmień mechanika i posłuchaj kolegów z forum ;-)
            Większość mechaników zatrzymała się na obsłudze Golf I, II, III - gdzie były namiastki komputerów.
            Przeczytaj ten topic od początku i do roboty.
            Sprawdź tylko najpierw czy masz manetki oddzielne czy zintegrowane.
            Z tego co wcześniej ustaliłem to manetki mam oddzielne. Zresztą mammjuż kupioną manetke i moduł komfortu.

            Czyli wystarczy zamontować i aktywować? Moduł komfortu znajduje się "za" kierownicą czy za zegarami bo na wcześniejszych stronach ktoś pisał że za "za zestawem wskaźników"?
            Jaki moduł kupiłeś?
            To co się wymienia dla uzyskania tempomatu i komputera to nie moduł komfortu.
            Wymienia się moduł pod kierownicą - musisz zdemontować kierownicę, osłony kolumny kierownicy i pod spodem zobaczysz ten moduł. W tym topicu jest wszystko opisane ze zdjęciami.

            Komentarz

            • MRadar
              Ambiente
              • 2013
              • 106

              Mówiąc o module komfortu mam na myśli tą puszeczke która jest na pierwszym planie na zdjęciu poniżej:
              Antracytowy Mint z Krk by MRadar

              Komentarz

              • kowaltom99
                Rider
                • 2009
                • 743
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Zamieszczone przez MRadar
                Mówiąc o module komfortu mam na myśli tą puszeczke która jest na pierwszym planie na zdjęciu poniżej:
                Obrazek
                OK to jest to.

                Komentarz

                • matthews
                  Ambiente
                  • 2015
                  • 123

                  Wiatm mam pytanko czy w takim sprzęcie O2,2008 jest manetka nie zespolona i wystarczy abym dołożył samą manetke z tempomatem?Jesli tak proszę o numer cześći.Z góry wielkie dzięki
                  VIN: TMBCA21Z082233427
                  Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
                  Part No SW: 1K0 953 549 BN HW: 1K0 953 549 BN
                  Component: J0527 051 0101
                  Coding: 0000012
                  Shop #: WSC 73430 790 00999
                  VCID: 7F071D252EE65D1

                  Komentarz

                  • Enriquez
                    RS
                    • 2009
                    • 7685
                    • Superb III (3V3)

                    musisz też wymienić sterownik, bo masz Lowline
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • matthews
                      Ambiente
                      • 2015
                      • 123

                      Enriquez nawet w tedy gdy mam po prawej stronie manetkę z przyciskami pokazującymi srednie,chwilowe spalanie, temperature?

                      Komentarz

                      • Enriquez
                        RS
                        • 2009
                        • 7685
                        • Superb III (3V3)

                        nie, masz rację pomyliłem BN z BM
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz

                        • matthews
                          Ambiente
                          • 2015
                          • 123

                          jeszcze chcialbym potwierdzic kierownice odkrecamy nasadką spline m12?W takim przypadku nie ma potrzeby sciagania modułu pod kierwonica?Czy kodowanie jesli jest long coding ogranicza sie do zaznaczenia tempomatu i juz nie grzebiemy w insstruments?Enriques jesli odepne aku to tak czy inaczej bede musial robić adaptacje czujnika skretu i ESP ?

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 11002
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            matthews, moduł musisz sćiągnąć aby manetkę zdjąć
                            a tempomat kodujesz w sterowniku kiery i w silniku
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • czernobyl
                              L&K
                              • 2008
                              • 1276
                              • Octavia III (5E3)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              możecie mi podpowiedzieć co z takim fantem zrobić?:
                              zamontowałem sterownik midline+manetki do tempomatu i mfa. tempomat działa, wszystko jest OK. przyciski od mfa działają - vcds w blokach pomiarowych pokazuje reakcję na wciskanie poszczególnych klawiszy, natomiast na liczniku nie dzieje się nic, czyli nie można zmienić wyświetlania temperatury na żadne inne informacje. kodowanie oczywiście wykonane - xxx4x , czyli tempomat + mfa.
                              błędów brak

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 11002
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                czernobyl, a kodowanie w liczniku, że jest MFA?
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • czernobyl
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1276
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  nie, nic nie kodowałem, zrobiłem zgodnie z tym opisem - czyli w silniku (01) oraz w kole kierownicy (16).
                                  jak rozumiem, mam jeszcze coś zakodować w 17 - Instruments?

                                  Komentarz

                                  • Maly745
                                    Elegance
                                    • 2014
                                    • 773
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    17-instruments bajt1 zaznacz bit3
                                    Skoda Octavia II FL
                                    Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                    https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                                    Komentarz

                                    • czernobyl
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1276
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      Zamieszczone przez Maly745
                                      17-instruments bajt1 zaznacz bit3
                                      dzięki, jutro spróbuję tak zakodować
                                      btw - przez ostatnie dwa tygodnie klikałem, czytałem i oglądałem tutoriale nt. montażu tempomatu i/lub mfa i nie znalazłem nigdzie info, że trzeba coś jeszcze zakodować w kanale 17, wszędzie tylko o silniku i module kierownicy

                                      Komentarz

                                      • Maly745
                                        Elegance
                                        • 2014
                                        • 773
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Po kodowaniu wszystko będzie hulać jak trzeba, było pytać wcześniej
                                        Skoda Octavia II FL
                                        Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                        https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                                        Komentarz

                                        • czernobyl
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1276
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          ahoj,
                                          niestety - w 17 instruments nie mam dlugiego kodowania - czy to znaczy, że mój licznik w ogole nie obsłuży wyswietlania spalania itp?
                                          mam licznik:1z0 920 802b, soft coding: 0003101

                                          Komentarz

                                          • Maly745
                                            Elegance
                                            • 2014
                                            • 773
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zapytaj użytkownika "koleś" on się tym trudni to Ci pomoże
                                            Skoda Octavia II FL
                                            Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                            https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                                            Komentarz

                                            • krzynol
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 11002
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              czernobyl, no tak, masz licznik przedFL, tam nie ma tego kodowania
                                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                              poprzednie modele:
                                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                              Komentarz

                                              • Wojtenio
                                                L&K
                                                • 2012
                                                • 1095
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                czernobyl, Licznik 1Z0 920 802 B , według etki ma opis 9Q0 , a co za tym idzie Without multi-function display/on-board computer .

                                                Czyli krótko mówiąc MFA nie będzie .

                                                Komentarz

                                                • czernobyl
                                                  L&K
                                                  • 2008
                                                  • 1276
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  krzynol, Wojtenio, dzięki, zatem zagadka rozwiązana

                                                  Komentarz

                                                  • matthews
                                                    Ambiente
                                                    • 2015
                                                    • 123

                                                    Dzięki chłopaki za pomoc, tempomat śmigaJa robiłem według wskazówek tego pana polecam

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...