Zamieszczone przez Enriquez
[O2] [O2FL] montaż MFA (komputer pokładowy) w Classic/Mint
Zwiń
X
-
Pozdrawiam
Piotr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrysioZamieszczone przez kurczak1985W takim razie pytanie brzmi czy do nr modułu: 1K0 953 549 CD mogę podłączyć tempomat?
Więc tak szczerze normalnie załamka z "pierdołami" i w nosie mam pomału te usprawnienia... więcej czasu i nerwów to może kosztować niż pożytku :evil:
Komentarz
-
-
Nie masz pewności, że na stronie informację są w 100% pewne i prawdziwe... ja osobiście wierzę gościowi, który też ma w interesie to żeby założyć tempomat, kiere i MFA... chciałbym żeby on się mylił no ale... :roll:
Komentarz
-
-
Będę miał pewność w nadchodzącym tygodniu. Dam znać.
[ Dodano: Pon 12 Kwi, 10 18:25 ]
No dobra, CF działa z MFA i kierownicą multifunkcyjną. Nie mam jeszcze manetki do tempomatu, dlatego ten montaż traktuję jako wprawkę. Miałem problemy z odkręceniem sterownika kolumny kierowniczej, jednakże z racji tego, że manetki nie musiałem wymieniać, po prostu rozdzieliłem obudowę sterownika i wsadziłem tam nową płytkę, dokładnie tak jak tutaj:
Sam montaż to faktycznie bułka z masłem. Akumulatora nie odcinałem. Zdeaktywowałem airbaga VCDS-em. Później upewniłem się że założona kierownica jest prosto i jeździ prosto.
Udało się odpalić MFA. Kierownica działa. Mam natomiast problem z zakodowaniem czujnika skrętu kierownicy. Ten przepis ze strony Ross-Techa dotyczy sterownika MK70, natomiast ja mam MK60 ("This applies only for Models with Conti/Teves MK70 ABS/ASR. For Conti/Teves MK60 ABS/ASR/ESP look at Vehicle specific specific Procedures in ABS System documentation"). I w tym momencie zaczynam przeszukiwać sieć , co z tym fantem zrobić. Wspomaganie kierownicy jest, jest natomiast takie nienaturalnie silne. Zastanawiam się, czy reset do ustawień fabrycznych by nie pomógł, natomiast obawiam się że po tej operacji stracę wspomaganie, ponieważ do wspomagania koniecznie trzeba zakodować
[ Dodano: Sob 24 Kwi, 10 09:14 ]
Tutaj znalazłem fajną instrukcję jak zamontować tempomat w Golfie V,
No i trochę więcej modów:
Miłego czytania. I sorry jakby już było.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
wszystko jest tutaj, więc chyba nie ma co się powtarzać, co do kodowania tempomatu.
http://wiki.ross-tech.com...itting_%281K%29Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
moglbys wkleic link jeszcze raz?.. ten powyzej nie dziala
Jezeli chodzilo o ten... http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...tting_%281K%29
to nie moge znalezc kodowania - Engine Control Module.
Komentarz
-
-
Witam. W swoim mincie posiadam moduł oznaczony CS. Czy ten moduł obsłuży sam MFA? Jeśli tak to jaką manetkę dokupić do tego modułu?
Planuje zakup kierownicy multifunkcyjnej ale z waszych postów wynika że ten moduł tego nie obsłuży. Na tempomacie mi nie zależy. Czy posiadając moduł oznaczony CH i samą kierownice multifunkcyjną bez manetki mógłbym sterować wskazaniami komputera za pomocą przycisków w kierownicy?
Najbardziej zależy mi na komputerze i skórze na kierownicy. Multifunkcja to sprawa drugorzędna.Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...
Komentarz
-
-
1. CS nie obsłuży MFA, możesz tylko mieć na wyświetlaczu zasięg do tankowania.
2. Sama kierownica i CH nie obsłuży komputera. Kierownica przełącza jedynie pomiędzy pamieciami 1 i 2, ale nie przełącza pomiędzy funkcjami. Bez manetki nie da rady.
[ Dodano: Pon 24 Maj, 10 16:37 ]
Dziś kupiłem moduł CH, w ASO, koszt lepiej nie mówić, ale dali rabat 10%.
Właśnie zainstalowałem, w miejsce mojego CS. Nie zmieniałem manetki od tempomatu, gdyż mam w domu z nieprawidłową końcówką (F vs. G). Przypomnę, że mam multi kierownicę i manetkę od MFA. Wszystko elegancko chodzi. Da się również zakodować tempomat (przyjmuje kodowanie, ale krzyczy że uszkodzona manetka od tempomatu - nic dziwnego jak jej faktycznie nie ma). Zatem potwierdzam, moduł CH jest właściwy dla Octavii FL, obsługuje MFA, Tempomat, Kierownicę Multifunkcyjną. Jest przystosowany do czujnika kąta skrętu kierownicy bezpośrednio pod kierownicą, nie w maglownicy - wniosek z tego, że informacja na stronie Ross-Tech jest nieprawidłowa CH obsługuje slip ring z sensorem G85, natomiast CF już nie.
Ponadto rozrysowałem schemat manetki z końcówką F (1K0 953 513 F) - później go zamieszczę jak uda mi się go łądnie przerysować - może coś znawcy poradzą.
[ Dodano: Wto 01 Cze, 10 23:16 ]
mam nadzieję, że powyższy link rozwieje wszelkie dywagacje co do modułów pod kierownicą.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
kross12
Enriquez Możesz napisać ile kosztował Cię ten moduł CH, ewentualnie podaj numer części?
Czy VAGem można jakośc sprawdzić jaką ma się wersje tempomatu czy trzeba wszystko rozbierać?
Komentarz
-
kross12, moduły maja wszystkie ten sam numer 1K0-953-549 różnią się tylko oznaczeniem literowym na końcu
moduł dobierasz na podstawie tego
------------------------
Type I (Compatible to Slip Ring: 1K0-959-653, 1K0-959-653-A)
Lowline
Part Numbers: 1K0-953-549
Supported Features: None
Midline
Part Numbers: 1K0-953-549-A
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
Highline
Part Numbers: 1K0-953-549-B, 1K0-953-549-D, 1K0-953-549-AD, 1K0-953-549-AM
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel
Type II (Compatible to Slip Ring: 1K0-959-653-C, 1K0-959-653-D)
Lowline
Part Numbers: 1K0-953-549-E, 1K0-953-549-AE
Supported Features: None
Midline
Part Numbers: 1K0-953-549-F, 1K0-953-549-AF, 1K0-953-549-AH, 1K0-953-549-AP, 1K0-953-549-BC, 1K0-953-549-BF, 1K0-953-549-BN, 1K0-953-549-CA
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
Highline
Part Numbers: 1K0-953-549-G, 1K0-953-549-AG, 1K0-953-549-AK, 1K0-953-549-AL, 1K0-953-549-AQ, 1K0-953-549-BD, 1K0-953-549-BK, 1K0-953-549-CC, 1K0-953-549-CD
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel
Note: 1K0-953-549-BC may have a Bug which doesn't allow Cruise Control Retrofitting, in such a Case ... need to replace the Module
Type III (Compatible to Slip Ring 1K0-959-653-C and 1K0-959-653-D without Steering Angle Sensor)
Lowline
Part Numbers:
Supported Features: None
Midline
Part Numbers: 1K0-953-549-CM, 1K0-953-549-CN
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
Highline
Part Numbers: 1K0-953-549-CD, 1K0-953-549-CF, 1K0-953-549-CH
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel
I tutaj uwaga!!! Jeżeli ktoś w przyszłości będzie planować wymieniać ten moduł - musi zwrócić uwagę na to, by jego następca był z tej samej grupy! Podobnież w najgorszym przypadku podpięcia błędnego sterownika można spalić elektronikę
Komentarz
-
-
kross12
Enriquez
Dokładnie chodziło mi o to jak sprawdzić jaką ma się końcówkę tempomatu, nie chciałbym żeby przy montażu okazało się że tempomat jeszcze dokupić. Czy da się to jakoś zrobić bez rozbierania kiery?? Cena modułu z kosmosu, kiera tańsza od modułu :shock:
Czyli lista zakupów wygląda tak:
Kierownica
Moduł CH
Taśma
Tempomat - w zależności od tego jaką mam końcówkę tak???
To chyba wszystko czy o czymś zapomniałem?
Mam jeszcze pytanie co do kierownicy
Chciałem zamontować kierownice od RS ale po przyjrzeniu się zdjęciom zauważyłem ze kierownica ta różni się przyciskami od trójramiennej multifunkcyjnej, a dokładniej na RSowej mamy obsługę tel. a na trójramiennej mamy obsługę radia i teraz pytanie
Czy po podłączeniu RSowej i braku BT przyciski od tel będą obsługiwać radio??
Komentarz
-
kross12
Czy są jakieś problemu lub też ograniczenia w sterowaniu MAXI-DOTem?
Chodzi mi o obie wersje czyli kiera z RSa vs trójramienna
Komentarz
-
kross12
Chyba coś Ci się pomyliło, zajrzyj do instrukcji strona 27. Wyraźnie jest napisane że jest taka możliwość.
Komentarz
Komentarz