[O2] [O2FL] montaż MFA (komputer pokładowy) w Classic/Mint

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rrysio
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 493

    Zamieszczone przez Enriquez
    Krótkie pytanie, co obsługuje moduł z końcówką CF?
    interesuje mnie:
    - MFA
    - Tempomat
    - Kierownica (no może niekoniecznie )
    CF obsłuży wszystko co napisałeś.

    Komentarz

    • Enriquez
      RS
      • 2009
      • 7685
      • Superb III (3V3)

      Potrzebuję porozmawiać z kimś, kto to fizycznie samodzielnie wymieniał. Triki point to odpięcie i przypięcie poduszki...

      [ Dodano: Czw 08 Kwi, 10 10:02 ]
      Rozumiem, że jak chcę dołożyć kierownicę multifunkcyjną, muszę wymienić też tą złączkę pod nią?
      Pozdrawiam
      Marcin

      Komentarz

      • Piotr AMP
        Rider
        • 2009
        • 250

        Mam pytanko. Na allegro modułów 1k0 953 549 jest kilka, np ten:



        czy obojętne jest który kupie byleby zgadzał sie z tymi tutaj ? :



        Ten z allegro ma opis : Supported Features: Cruise Control, Trip Computer

        Czy jest seria która pasuje tylko do OII FL Mint ?

        Proszę o podpowiedz i rozjaśnienie sprawy
        Pozdrawiam
        Piotr

        Komentarz

        • kurczak1985
          Rider
          • 2009
          • 300

          Zamieszczone przez rrysio
          Zamieszczone przez kurczak1985
          W takim razie pytanie brzmi czy do nr modułu: 1K0 953 549 CD mogę podłączyć tempomat?
          Tak, można. Kierownicę wielofunkcyjną też
          Dzisiaj chciałem zakupić kiere wielofunkcyjną, tempomat oraz gałkę do MFA od superbmana z allegro.... zadzwoniłem do gościa(poleconego od sprzedawcy), który zakłada to w serwisie skody w radiomiu no i "pocieszył" mnie, że na 100% na moim module nie będzie to działać, tylko ewentualnie tempomat :roll:
          Więc tak szczerze normalnie załamka z "pierdołami" i w nosie mam pomału te usprawnienia... więcej czasu i nerwów to może kosztować niż pożytku :evil:

          Komentarz

          • Enriquez
            RS
            • 2009
            • 7685
            • Superb III (3V3)

            No Twoim miejscu zaczął bym od upolowania odpowiedniego modułu, który to obsłuży. Mnie się udało za 150 PLN... I Kiera od Superbmana idzie już do mnie.
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz

            • kurczak1985
              Rider
              • 2009
              • 300

              Ponoć moduł ma być z końcówką CH... każdy mówi co innego, a praktyka może tyż być niesttey zupełnie inna :wink:
              Enriquez, napisz jak uda Ci się wszystko uruchomić jaki masz moduł

              Komentarz

              • Enriquez
                RS
                • 2009
                • 7685
                • Superb III (3V3)

                Kupiłem CF i nie widzę powodu, dla którego nie miałby działać:



                CH też będzie działał. A w czym konkretnie jest problem. Dlaczego ma nie działać?
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz

                • kurczak1985
                  Rider
                  • 2009
                  • 300

                  Zamieszczone przez Enriquez
                  Kupiłem CF i nie widzę powodu, dla którego nie miałby działać:



                  CH też będzie działał. A w czym konkretnie jest problem. Dlaczego ma nie działać?

                  Nie masz pewności, że na stronie informację są w 100% pewne i prawdziwe... ja osobiście wierzę gościowi, który też ma w interesie to żeby założyć tempomat, kiere i MFA... chciałbym żeby on się mylił no ale... :roll:

                  Komentarz

                  • Enriquez
                    RS
                    • 2009
                    • 7685
                    • Superb III (3V3)

                    Będę miał pewność w nadchodzącym tygodniu. Dam znać.

                    [ Dodano: Pon 12 Kwi, 10 18:25 ]
                    No dobra, CF działa z MFA i kierownicą multifunkcyjną. Nie mam jeszcze manetki do tempomatu, dlatego ten montaż traktuję jako wprawkę. Miałem problemy z odkręceniem sterownika kolumny kierowniczej, jednakże z racji tego, że manetki nie musiałem wymieniać, po prostu rozdzieliłem obudowę sterownika i wsadziłem tam nową płytkę, dokładnie tak jak tutaj:



                    Sam montaż to faktycznie bułka z masłem. Akumulatora nie odcinałem. Zdeaktywowałem airbaga VCDS-em. Później upewniłem się że założona kierownica jest prosto i jeździ prosto.

                    Udało się odpalić MFA. Kierownica działa. Mam natomiast problem z zakodowaniem czujnika skrętu kierownicy. Ten przepis ze strony Ross-Techa dotyczy sterownika MK70, natomiast ja mam MK60 ("This applies only for Models with Conti/Teves MK70 ABS/ASR. For Conti/Teves MK60 ABS/ASR/ESP look at Vehicle specific specific Procedures in ABS System documentation"). I w tym momencie zaczynam przeszukiwać sieć , co z tym fantem zrobić. Wspomaganie kierownicy jest, jest natomiast takie nienaturalnie silne. Zastanawiam się, czy reset do ustawień fabrycznych by nie pomógł, natomiast obawiam się że po tej operacji stracę wspomaganie, ponieważ do wspomagania koniecznie trzeba zakodować

                    [ Dodano: Sob 24 Kwi, 10 09:14 ]
                    Tutaj znalazłem fajną instrukcję jak zamontować tempomat w Golfie V,



                    No i trochę więcej modów:



                    Miłego czytania. I sorry jakby już było.
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • Zelu00
                      Classic
                      • 2009
                      • 32

                      czy mógłby ktoś usystematyzować i napisać jakie kodowanie należy zrobić i w jakich modułach aby aktywować tempomat?

                      oczywiscie chodzi mi o O2 przed FL

                      Komentarz

                      • Enriquez
                        RS
                        • 2009
                        • 7685
                        • Superb III (3V3)

                        wszystko jest tutaj, więc chyba nie ma co się powtarzać, co do kodowania tempomatu.
                        http://wiki.ross-tech.com...itting_%281K%29
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz

                        • Zelu00
                          Classic
                          • 2009
                          • 32

                          moglbys wkleic link jeszcze raz?.. ten powyzej nie dziala

                          Jezeli chodzilo o ten... http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...tting_%281K%29
                          to nie moge znalezc kodowania - Engine Control Module.

                          Komentarz

                          • Enriquez
                            RS
                            • 2009
                            • 7685
                            • Superb III (3V3)

                            Login: 11463
                            Pozdrawiam
                            Marcin

                            Komentarz

                            • Ostlander
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 163

                              Witam. W swoim mincie posiadam moduł oznaczony CS. Czy ten moduł obsłuży sam MFA? Jeśli tak to jaką manetkę dokupić do tego modułu?
                              Planuje zakup kierownicy multifunkcyjnej ale z waszych postów wynika że ten moduł tego nie obsłuży. Na tempomacie mi nie zależy. Czy posiadając moduł oznaczony CH i samą kierownice multifunkcyjną bez manetki mógłbym sterować wskazaniami komputera za pomocą przycisków w kierownicy?
                              Najbardziej zależy mi na komputerze i skórze na kierownicy. Multifunkcja to sprawa drugorzędna.
                              Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...

                              Komentarz

                              • Enriquez
                                RS
                                • 2009
                                • 7685
                                • Superb III (3V3)

                                1. CS nie obsłuży MFA, możesz tylko mieć na wyświetlaczu zasięg do tankowania.
                                2. Sama kierownica i CH nie obsłuży komputera. Kierownica przełącza jedynie pomiędzy pamieciami 1 i 2, ale nie przełącza pomiędzy funkcjami. Bez manetki nie da rady.

                                [ Dodano: Pon 24 Maj, 10 16:37 ]
                                Dziś kupiłem moduł CH, w ASO, koszt lepiej nie mówić, ale dali rabat 10%.
                                Właśnie zainstalowałem, w miejsce mojego CS. Nie zmieniałem manetki od tempomatu, gdyż mam w domu z nieprawidłową końcówką (F vs. G). Przypomnę, że mam multi kierownicę i manetkę od MFA. Wszystko elegancko chodzi. Da się również zakodować tempomat (przyjmuje kodowanie, ale krzyczy że uszkodzona manetka od tempomatu - nic dziwnego jak jej faktycznie nie ma). Zatem potwierdzam, moduł CH jest właściwy dla Octavii FL, obsługuje MFA, Tempomat, Kierownicę Multifunkcyjną. Jest przystosowany do czujnika kąta skrętu kierownicy bezpośrednio pod kierownicą, nie w maglownicy - wniosek z tego, że informacja na stronie Ross-Tech jest nieprawidłowa CH obsługuje slip ring z sensorem G85, natomiast CF już nie.

                                Ponadto rozrysowałem schemat manetki z końcówką F (1K0 953 513 F) - później go zamieszczę jak uda mi się go łądnie przerysować - może coś znawcy poradzą.

                                [ Dodano: Wto 01 Cze, 10 23:16 ]


                                mam nadzieję, że powyższy link rozwieje wszelkie dywagacje co do modułów pod kierownicą.
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz


                                • Enriquez Możesz napisać ile kosztował Cię ten moduł CH, ewentualnie podaj numer części?

                                  Czy VAGem można jakośc sprawdzić jaką ma się wersje tempomatu czy trzeba wszystko rozbierać?

                                  Komentarz

                                  • Mr0czny
                                    Elegance
                                    • 2009
                                    • 948
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    kross12, moduły maja wszystkie ten sam numer 1K0-953-549 różnią się tylko oznaczeniem literowym na końcu

                                    moduł dobierasz na podstawie tego

                                    ------------------------
                                    Type I (Compatible to Slip Ring: 1K0-959-653, 1K0-959-653-A)
                                    Lowline
                                    Part Numbers: 1K0-953-549
                                    Supported Features: None
                                    Midline
                                    Part Numbers: 1K0-953-549-A
                                    Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
                                    Highline
                                    Part Numbers: 1K0-953-549-B, 1K0-953-549-D, 1K0-953-549-AD, 1K0-953-549-AM
                                    Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel

                                    Type II (Compatible to Slip Ring: 1K0-959-653-C, 1K0-959-653-D)
                                    Lowline
                                    Part Numbers: 1K0-953-549-E, 1K0-953-549-AE
                                    Supported Features: None
                                    Midline
                                    Part Numbers: 1K0-953-549-F, 1K0-953-549-AF, 1K0-953-549-AH, 1K0-953-549-AP, 1K0-953-549-BC, 1K0-953-549-BF, 1K0-953-549-BN, 1K0-953-549-CA
                                    Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
                                    Highline
                                    Part Numbers: 1K0-953-549-G, 1K0-953-549-AG, 1K0-953-549-AK, 1K0-953-549-AL, 1K0-953-549-AQ, 1K0-953-549-BD, 1K0-953-549-BK, 1K0-953-549-CC, 1K0-953-549-CD
                                    Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel

                                    Note: 1K0-953-549-BC may have a Bug which doesn't allow Cruise Control Retrofitting, in such a Case ... need to replace the Module

                                    Type III (Compatible to Slip Ring 1K0-959-653-C and 1K0-959-653-D without Steering Angle Sensor)
                                    Lowline
                                    Part Numbers:
                                    Supported Features: None
                                    Midline
                                    Part Numbers: 1K0-953-549-CM, 1K0-953-549-CN
                                    Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
                                    Highline
                                    Part Numbers: 1K0-953-549-CD, 1K0-953-549-CF, 1K0-953-549-CH
                                    Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel

                                    I tutaj uwaga!!! Jeżeli ktoś w przyszłości będzie planować wymieniać ten moduł - musi zwrócić uwagę na to, by jego następca był z tej samej grupy! Podobnież w najgorszym przypadku podpięcia błędnego sterownika można spalić elektronikę

                                    Komentarz

                                    • Enriquez
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 7685
                                      • Superb III (3V3)

                                      709 PLN, numer części 1K0 953 549 CH + manetka 1K0 953 513 G . Nie ma czegoś takiego jak wersja tempomatu. Możesz sprawdzić jedynie typ modułu, który masz aktualnie założony.
                                      Pozdrawiam
                                      Marcin

                                      Komentarz


                                      • Enriquez
                                        Dokładnie chodziło mi o to jak sprawdzić jaką ma się końcówkę tempomatu, nie chciałbym żeby przy montażu okazało się że tempomat jeszcze dokupić. Czy da się to jakoś zrobić bez rozbierania kiery?? Cena modułu z kosmosu, kiera tańsza od modułu :shock:

                                        Czyli lista zakupów wygląda tak:
                                        Kierownica
                                        Moduł CH
                                        Taśma
                                        Tempomat - w zależności od tego jaką mam końcówkę tak???

                                        To chyba wszystko czy o czymś zapomniałem?

                                        Mam jeszcze pytanie co do kierownicy
                                        Chciałem zamontować kierownice od RS ale po przyjrzeniu się zdjęciom zauważyłem ze kierownica ta różni się przyciskami od trójramiennej multifunkcyjnej, a dokładniej na RSowej mamy obsługę tel. a na trójramiennej mamy obsługę radia i teraz pytanie
                                        Czy po podłączeniu RSowej i braku BT przyciski od tel będą obsługiwać radio??

                                        Komentarz

                                        • Mr0czny
                                          Elegance
                                          • 2009
                                          • 948
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                          nie nie beda.

                                          tak samo jak nie każdy moduł BT obsługuje knefle na kierownicy :|

                                          Komentarz


                                          • Czy są jakieś problemu lub też ograniczenia w sterowaniu MAXI-DOTem?
                                            Chodzi mi o obie wersje czyli kiera z RSa vs trójramienna

                                            Komentarz

                                            • Mr0czny
                                              Elegance
                                              • 2009
                                              • 948
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                              ehhh

                                              maxidotem sterujesz z manetki nie z kierownicy

                                              Komentarz


                                              • Chyba coś Ci się pomyliło, zajrzyj do instrukcji strona 27. Wyraźnie jest napisane że jest taka możliwość.

                                                Komentarz

                                                • Enriquez
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 7685
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  Nie ma czegoś takiego jak zakup tempomatu. Kupuje się moduł który obsługuje manetkę z przyciskami tempomatu i tyle. Co do kierownicy to przyciski po lewej obsługują radio a po prawej albo telefon albo maxi dot, w zalezności od tego z jaką wkładką kupisz sobie kierownicę.
                                                  Pozdrawiam
                                                  Marcin

                                                  Komentarz

                                                  • Mr0czny
                                                    Elegance
                                                    • 2009
                                                    • 948
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                    kross12, to chyba w FLu musieli dołożyć, bo przed faceliftowa obsluguje tylko radio i telefon

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...