Witam wszystkich
To będzie mój pierwszy post na forum, od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem nowej o2 fl kombi BXE Mint i mam zamiar wzbogacić ją o komp. pokładowy. Po rozpoznaniu w ASO dowiedziałem się, że w MINTACH wyprodukowanych po 22 tyg. 2010 jest to praktycznie nie możliwe. Można za to dołożyć tempomat ale w wersji bez komputera. Czy ktoś z kolegów może to potwierdzić ew. podać rozwiązanie ? Podobno manetki są zblokowane tj wymienia się obie.[/b]
aqq5, manetki rzeczywiście są zespolone. Proponuję najpierw sprawdzić jaki masz moduł, odszukaj go na liście poniżej, dobierz sobie moduł i szukaj zespolonej manetki. Co do kompa to trochę dziwne, bo masz 3 wersje modułów
1 Lowline - golas, taki obecnie masz moduł
2 Midline - komp + tempomat
3 Highline - komp+ tempomat + MF
Dzisiaj oglądałem broszurkę w ASO z akcesoriami do O2 i tempomat jest tam wymieniony jako akcesorium dla aut z komputerem i bez warunek to produkcja po 22 tyg 2010.
Czyli wynikało by z tego , że tempomat się da a MFA już nie.
[ Dodano: Wto 05 Kwi, 11 17:02 ] kross12, Jaka cena tego modułu ?
Owszem był zespolony ale co ciekawe występował bez MFA czyli wynika z tego, że można do MINTA bez problemu dodać tempomat .
Ciekawi mnie tylko czy MFA też się da łatwo dodać na samym temponacie mi nie zależy.
Wcześniej już w innym poście pisałem o sterownikach w O2 przedliftowych, więc to stanowi całkiem obszerne kompendium o pozostałych furkach :-)
a w ktorym, ja wlasnie dokladam multikiere do OII 2008r przed liftem. Mam sterownik BN zalozony tempomat i kompa z 1/2fis. Po zalozeniu kiery multi + kabla do tego nie dziala mi klakson ;/. Jeszcze nic nie kodowalem ale juz widze ze musze chyba kupic sterownik z serii BD,BK,BS zeby bylo OK, chyba ze myle sie to prosze mnie poprawic.
Chcialem rowniez dolozyc licznik z maxi-dot, znalazlem nawet taki na allegro http://allegro.pl/show_item.php?item=1503406316 ale ponoc jest problem z zakodowaniem imo. Moze ktos rozjasnic mi sytuacje co i jak ?
Witam. Udało mi się zakupić w końcu moduł pod kierownicę z serii CK i sprawa uruchomienia komputera i tempomatu w moim Mincie ruszyła do przodu. Ale od początku, może komuś się przyda.
Samochód Octavia 2FL Mint , wyprodukowana w lutym 2009. Oryginalny sterownik w kolumnie kierownicy oznaczony 1K0 953 549CS zastąpiłem 1K0 953 549CK.
Tempomat 1K0 953 513F po małej modyfikacji sprzedającego ale działa. Najlepiej zastosować 1K0 953 513G.
Manetka komputera 1K0 953 519J.
Aby uruchomić zamontowane podzespoły konieczny okazał się VCDS, niestety nie obyło się bez wizyty w ASO ze względu na brak możliwości adaptacji nastaw podstawowych wspomagania :? . Tempomat i komp ruszył bez większych problemów na VCDS.
Jeśli po montażu modułu zginął klakson to problem tkwi w samym kodowaniu modułu CK. Mój moduł obsługiwał kierownice wielofunkcyjna i z takim kodowaniem zwykła kiera nie będzie prawidłowo uruchamiać klaksonu. Przy zwykłej kierze powinno być 0000034. Reszta kodowania tak jak koledzy opisywali wcześniej.
Adaptation
Basic Setting
Sensor for Steering Angle (G85)
Important Note: This applies only for Models with Conti/Teves MK70 ABS/ASR. For Conti/Teves MK60 ABS/ASR/ESP look at Vehicle specific specific Procedures in ABS System documentation.
Prerequisites:
* Start the vehicle.
* Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
* Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
* If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
* Ensure that the steering wheel is not moved again.
* Keep the engine running and do not switch off the ignition.
* System voltage at least 12.0 V.
[Select]
[44 - Steering Assist]
[Coding-II - 11] or if that function is not available then use [Sec.Access - 16] instead
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 1 should say "OK".
[Done, Go Back]
To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 007
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Note: After successful basic setting, the Steering Limit Stop needs to be adapted too.
Special Procedures
Steering Limit Stop Adaptation
(Engine still running)
* Center steering wheel (±10°) and hold it centered for 5 seconds.
* Turn steering wheel completely to the left and hold it there for a second.
* Turn steering wheel completely to the right and hold it there for a second.
* Center steering wheel (±10°).
* Switch OFF engine and ignition.
* Switch ON ignition.
* Wait 5 seconds.
* Steering Assist Warning Lamp should turn OFF. If it doesn't, perform a short test drive.
Checking Steering Torque Sensor (G269)
Prerequisites:
* Ignition ON
* Engine ON (Idle)
* System voltage at least 11.0 V.
[Select]
[44 - Steering Assist]
[Meas. Blocks - 08]
Group 001
[Go!]
Field 2: Steering Torque Sensor (G269)
Turn the Steering Wheel multiple times completely to the left and right. The Torque Values should change.
If the Torque Values do change, it's most likely an intermittent Fault in the Wiring/Connectors.
If the Torque Values do NOT change, the Sensor itself or the Power Supply (Terminal 15) might be faulty.
Group 004
[Go!]
Field 2: Power Supply (Terminal 15), Specification: "Term. 15 ON"
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Po tej adaptacji zgasła lampka ESP, niby wszystko ok. ale wspomaganie dalej się świeciło na żółto i bardzo ciężko chodziła kiera. Korzystałem z VCDS 912. ops:
W przyszłym tygodniu odbieram mojego Minta 1.2 TSI.
Rok produkcji 2011.
Czy ktoś się orientuje na temat możliwości włączenia komputera w tym modelu?
Z tego co ktoś wspominał kilka postów wcześniej, to manetki są już zespolone, ale czy uniemożliwia to już skutecznie ich wymianę i aktwowanie komputera?
Co z wyświetlaczem, czy będzie on w stanie wyświetlić dodatkowe informacje?
Kilka stron wcześniej ktoś pisał: "...ja wcale nie mówiłem, że trzeba mieć maxi-dot W O2 są 3 rodzaje wskaźników: 1. bez MFA, 2. z MFA bez maxi-dota, 3. z maxi-dotem". Czy to samo tyczy się O2FL?
Zapytam się o tego kompa w ASO przy odbiorze, może będą w stanie coś powiedzieć.
Pozdrawiam!
Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
Jest: starszy diesel na B.
W przyszłym tygodniu odbieram mojego Minta 1.2 TSI.
Rok produkcji 2011.
Czy ktoś się orientuje na temat możliwości włączenia komputera w tym modelu?
Z tego co ktoś wspominał kilka postów wcześniej, to manetki są już zespolone, ale czy uniemożliwia to już skutecznie ich wymianę i aktwowanie komputera?
Co z wyświetlaczem, czy będzie on w stanie wyświetlić dodatkowe informacje?
Kilka stron wcześniej ktoś pisał: "...ja wcale nie mówiłem, że trzeba mieć maxi-dot W O2 są 3 rodzaje wskaźników: 1. bez MFA, 2. z MFA bez maxi-dota, 3. z maxi-dotem". Czy to samo tyczy się O2FL?
Zapytam się o tego kompa w ASO przy odbiorze, może będą w stanie coś powiedzieć.
Pozdrawiam!
w ASO waszystko mozna za plus kilka tys zł , jak zapytalem o zmiane licznika z 1/2fis na maxi dot to powiedziele ze temat do opanowania ale 10tys zl. i cala sciema o wymianie licznika, sterownika, dodatkowe wiazki do kompa i programowaniu kluczykow, nowe imo, cuda wianki
można wszystko, w pesymistycznej wersji komp będzie kosztował 850 a maxi dot 400, ale tu wersja akurat optymistyczna
Konkretnie chodzi mi o sam komputer. Nie potrzebuję MaxiDota, więc nadal pytaniem jest, czy aktualnie montowane wyświetlacze są wystarczające do współpracy z komputerem (chwilowe spalanie, itp.).
Z tego co przeanalizowałem do tej pory to:
Skoda Octavia II FL Mint - rok produkcji po 2010 - potrzebny jest tempomat ( przełącznik zespolony 5K0 953 502 N ) wraz z manetką do sterowania komuputerem pokładowym, np.:
Cena - 450 zł
Czyli nie ma już możliwości zakupu samej prawej manetki za 105zł, zgadza się? Jeśli tak, to wydając już 450zł na zespolony przełącznik - warto pokusić się o aktywację tempomatu.
Druga kwestia to sterownik w kolumnie kierownicy. Czy wiadomo jakie są teraz montowane w Mintach? Czy są to nadal te same moduły co wcześniej, np. 1K0-953-549XX (Lowline, Midline, Highline)? Po ewentualnej wymianie na CH i odpowiednim programowaniu - wszystko powinno działać?
Jeśli różnica w aktualnie produkowanych O2FL Classic/Mint polega jedynie na zespoleniu manetek, to w sumie zwiększa się ich koszt, ale za razem motywuje do aktywowania tempomatu.
Koszty: manetki - 450zl, ewentualna wymiana modułu - około 500 zł? robocizna i programowanie w ASO (aby nie stracic gwarancji) - XXX zł?
Spróbuję dowiedzieć się przy odbiorze auta w tym tygodniu, jaki mam ten moduł w kolumnie kierownicy, mam nadzieję, że dadzą radę to sprawdzić
Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
Jest: starszy diesel na B.
Także jeśli nie zakładasz MF to wystarczy moduł Midline
Dzięki za informacje, ale akurat to jest dla mnie jasne.
Spędziłem wczoraj cały dzień na analizowaniu tematu i czytaniu forum, więc wiem że w przypadku potrzeby wymiany modułu, najlepiej byłoby założyć HIGHLINE w razie przyszłościowej instalacji multikierownicy
A może w modelach z 2011 roku są już domyślnie moduły Highline? Moja wersja Minta jest wyposażona w autoalarm fabryczny i reflektory przeciwmgielne, jeśli to ma jakieś znaczenie.
Pytam się o inne rzeczy (mój poprzedni post), bo jednak są teraz różnice w nowych modelach, i chciałbym upewnić się co do szczegółów. Ponadto pomoże mi to w ewentualnej rozmowie z ASO przy odbiorze auta.
Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
Jest: starszy diesel na B.
Druga kwestia to sterownik w kolumnie kierownicy. Czy wiadomo jakie są teraz montowane w Mintach? Czy są to nadal te same moduły co wcześniej, np. 1K0-953-549XX (Lowline, Midline, Highline)? Po ewentualnej wymianie na CH i odpowiednim programowaniu - wszystko powinno działać?
Z tego co wiem to w nowych mintach są moduły 5K0... też jestem ciekaw czy da się załatwić sprzwę samą manetką
Witam
Podsyłam Logi z mojej O2FL czy jest ktoś w stanie powiedzieć czy moge dolozyc tempomat i kierownice multi? Prosze o porady co bedzie mi potrzebne czy wiąze się z wymiana modułu?
Komentarz