[O2] Multifunkcje mam i ja :)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wojtas_Poznań
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez biegan84
    czy można liczyć na odpłatną pomoc któregoś z kolegów z forum przy kodowaniu zakupionego sprzętu?
    pisz do duckera ( http://forum.octaviaclub.pl/profile....rofile&u=35535 )

    Zostaw komentarz:


  • biegan84
    odpowiedział(a)
    Witam.
    Czy może mi ktoś podpowiedzieć jaką do mojego autka mogę kupić kierownicę multi + tempomat? Nie mam licznika MaxiDota tylko jakiś nieco okrojony (pokazuje spalanie i inne pierdoły ale nie ma możliwości zmiany nastawień jak np. przerwa na kawę lub przekroczenie prędkości )

    Ewentualnie czy można liczyć na odpłatną pomoc któregoś z kolegów z forum przy kodowaniu zakupionego sprzętu?

    Pozdrawiam.

    OCT 2 FL 1.9 TDi BXE.

    Kod:
    Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519)       Plik etykiet: 1K0-937-08x-09.clb 
       Oznaczenie elementu SW: 1K0 937 087 J    HW: 1K0 937 087 J 
       Komponent: BCM PQ35  H   103 0615  
       Weryfikacja: 00103 AD    
       Kodowanie: 40180AB8A05BB1C040100080110001E4420000AE524D81605C0440000040 
       Kod serwisu: WSC 73430 790 00999 
       VCID: 3874BB7032C2 
    
       Oznaczenie elementu: 1Z1 955 119 C 
       Komponent: Wischer 29051  22  0601 
       Kodowanie: 00D7B7 
    
       Oznaczenie elementu: 1Z0 951 171 
       Komponent: Innenraumuebe  008 5101 
    
       Oznaczenie elementu: 1K8 951 605 A 
       Komponent: LIN BACKUP HO  H11 9004 
    
    ------------------------------------------------------------------------------- 
    Adres 10: Asyst.park./kierow. (J446)       Plik etykiet: 3C8-919-475.clb 
       Oznaczenie elementu SW: 1Z0 919 475 B    HW: 1Z0 919 475 
       Komponent: PARKHILFE 4K  H06 0006  
       Weryfikacja: --------    Numer seryjny: 66641015109269 
       Kodowanie: 100001 
       Kod serwisu: WSC 73430 790 00999 
       VCID: 4084D3906A12 
    
    Nie znaleziono błędów. 
    
    ------------------------------------------------------------------------------- 
    Adres 15: Airbag        Plik etykiet: 1K0-909-605.lbl 
       Oznaczenie elementu SW: 1K0 909 605 T    HW: 1K0 909 605 T 
       Komponent: Q6 AIRBAG VW8   020 2300  
       Weryfikacja: 05020000    Numer seryjny: 0038PD2MDG1H  
       Kodowanie: 0020790 
       Kod serwisu: WSC 73430 790 00999 
       VCID: 3D7AAA641DE0 
    
    Nie znaleziono błędów. 
    
    ------------------------------------------------------------------------------- 
    Adres 16: Koło kierownicy (J527)       Plik etykiet: 5K0-953-569.clb 
       Oznaczenie elementu SW: 5K0 953 521 BJ    HW: 5K0 953 569 C 
       Komponent: LENKS.MODUL   009 0135  
       Weryfikacja: FF010036    Numer seryjny: 20100529101102 
       Kodowanie: 5080040000 
       Kod serwisu: WSC 73430 790 00999 
       Zbiór danych ASAM: EV_SMLSNGVOLWS A01004 
       VCID: 75EA72446550 
    
    Nie znaleziono błędów. 
    
    ------------------------------------------------------------------------------- 
    Adres 17: Zest.wskaźników (J285)       Plik etykiet: 5K0-920-xxx-17.clb 
       Oznaczenie elementu SW: 1Z0 920 803 M    HW: 1Z0 920 803 M 
       Komponent: KOMBI         H04 0405  
       Numer seryjny: 00000000000000 
       Kodowanie: 110B00 
       Kod serwisu: WSC 73430 031 00999 
       Zbiór danych ASAM: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04089 
       ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SK35.rod 
       VCID: 3E78AD6810E6 
    
    Nie znaleziono błędów. 
    
    ------------------------------------------------------------------------------- 
    Adres 19: CAN Gateway        Plik etykiet: 7N0-907-530.clb 
       Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 530     HW: 1K0 907 951 
       Komponent: J533  Gateway   H27 0602  
       Weryfikacja:   H27       Numer seryjny: 110510F2002075 
       Kodowanie: E9A07F0600020200002302 
       Kod serwisu: WSC 73430 790 00999 
       VCID: EDDADA248D00 
    
    Nie znaleziono błędów.

    Zostaw komentarz:


  • marbab
    odpowiedział(a)
    marpol,

    Zostaw komentarz:


  • marpol
    odpowiedział(a)
    Kurde Krzychu, jaki Ty masz dar przekonywania Drogę do kultowego garażyku znam, więc tak łatwo się mnie nie pozbędziesz

    [ Dodano: Pią 05 Lut, 16 21:45 ]
    mrfazi,
    nie prowokuj Aha, zerknij na priw i jak możesz ustosunkuj się do mojego, przydługiego, zapytania

    Zostaw komentarz:


  • mrfazi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzynol
    marpol, teraz Xenon look :twisted:
    k jak by co mam uchwyty pod spryski :wink:

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    marpol, teraz Xenon look :twisted:

    Zostaw komentarz:


  • marpol
    odpowiedział(a)
    No i ja się od dzisiaj cieszę multikierą. Dzięki Krzynolowi cieszę się, jak dziecko. Kurcze skóra i multifunckja daje mi sporo frajdy. Teraz myśli me biegną ku kolejnym modom, skoro zostaję przy O II FL

    Zostaw komentarz:


  • marbab
    odpowiedział(a)
    Ciekavy, wgrywasz jak normalny soft do radia. Do CH nie jest potrzebny.
    Do softow 4xxx http://dfiles.eu/files/ee1axt3aa
    Do innych szukaj tutaj http://www.my-gti.com/3374/volkswage...nd-information

    Zostaw komentarz:


  • Ciekavy
    odpowiedział(a)
    Skad mozna pobrac ta latke i jak ja ewentualnie wgrac?
    Moze sie przydac jesli CH nie zadziala

    Zostaw komentarz:


  • marbab
    odpowiedział(a)
    robreg, jesli masz kiere przed FL, sterownik kiery przed FL i Columbusa, to jest do tego odpowiedni soft pod radio (łatka). Wtedy wszystko smiga.

    Zostaw komentarz:


  • robreg
    odpowiedział(a)
    inna sprawa, ze po tym, jak dzieki Kolesiowi zamienilem kierownice, stwierdzilem, ze kiera multi FL ma jedna zalete: lewa reka moze byc przyelpiona Powertape-m do kiery, prawa do drążka zmiany biegów i można jechać tak tysiące kilometrów. Pod lewą ręką ma sie kierunki, swiatla, tempomat radio, a pod prawa biegi. Nic wiecej do szczescia nie potrzeba ;-)

    [ Dodano: Nie 31 Sty, 16 20:28 ]
    Bede z niecierpliwoscia czekal na wynik testow... moze ja mialem bardzo duzego pecha. :-/

    Zostaw komentarz:


  • Ciekavy
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzynol
    Ciekavy, bierz ten CH
    To zamówiony. Teraz czekamy aż przyjdzie i będziemy testować na przed FL

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robreg
    kiera preFL + AQ + Columbus
    chyba nie miałem problemów z columbusem, ale głowy nie dam
    z Bolero niejednym bez problemu działa
    Ciekavy, bierz ten CH

    Zostaw komentarz:


  • robreg
    odpowiedział(a)
    krzynol, a probowales sterowac wlasnie Columbusem? ;-)

    Nie wiem, moze moje doswiadczenia odnosza sie wylacznie do RNSa (tzn. Columbusa), a moze to Bolero jest wyjatkowe, ze obsluguje obydwie konfiguracje komunikacji.

    Z takiego zestawu, jak Twoj (kiera preFL + AQ + Columbus) uciekalem w modul CH i kierownice poliftowa, bo niestety, nie ....., nie działało nic

    Zamieszczone przez majonezz
    Zamieszczone przez robreg
    ....
    Kierownica przedliftowa poprzez sterownik kolumny kierownicy obsługujący magistralę LIN 1.3, będzie sterowała radiami typu Stream, czy np. Audience. Poliftowe, czyli (prośba o poprawke jesli spudłuję z nazwami) Bolero, czy np. Columbus w ogole nie zauwaza tej kierownicy.
    Chyba niezupełnie. Mam kierownicę przedliftową i moduł jak poniżej i Columb działa jak należy.
    Kod:
    Address 16: Steering wheel        Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
       Part No SW: 1K0 953 549 BG    HW: 1K0 953 549 BG
       Component: J0527           051 0101  
       Coding: 0002042
    Moze zatem problemem rozwiazuja sterowniki w wersji Bx, Chyba nikt nie przeprowadizł eksperymentu jak się przedliftowa kierownica sprawdzi z modułem CH i Columbusem...

    Zostaw komentarz:


  • Ciekavy
    odpowiedział(a)
    Panowie a może od razu zamówić CH od kolegow z chin

    cena atrakcyjna i taniej niż taki BG czy AQ
    Bo juz sam nie wiem co robic.
    CH obsluzy kiere przed FL jak i po FL wiec moze warto troche poczekac?

    Zostaw komentarz:


  • majonezz
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robreg
    ....
    Kierownica przedliftowa poprzez sterownik kolumny kierownicy obsługujący magistralę LIN 1.3, będzie sterowała radiami typu Stream, czy np. Audience. Poliftowe, czyli (prośba o poprawke jesli spudłuję z nazwami) Bolero, czy np. Columbus w ogole nie zauwaza tej kierownicy.
    Chyba niezupełnie. Mam kierownicę przedliftową i moduł jak poniżej i Columb działa jak należy.
    Kod:
    Address 16: Steering wheel        Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
       Part No SW: 1K0 953 549 BG    HW: 1K0 953 549 BG
       Component: J0527           051 0101  
       Coding: 0002042

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez koleś
    Na tym kodowaniu nie wyje. Komunikacja kierownicy jest.
    Na jakimkolwiek innym wyje.
    no to kabelek jest dobry

    Zamieszczone przez robreg
    Jeśli radio ma być z rodziny O2FL, kupujemy kierownicę O2FL oraz sterownik pod kierownice obsługujący magistralę LIN 2.0.
    też nie generalizuj tego
    ja mam bolero z 2012 i kierownicę starą na wersji LIN 1.3 i wszystko bangla
    tu problem może dotyczyć wersji sterownika kiery, 1K0-953-549-G jest z dosyć leciwym softem 0050
    aczkolwiek mój sterowik ...AQ ma 0070 i działa, spróbujcie inny sterownik

    Zostaw komentarz:


  • Ciekavy
    odpowiedział(a)
    Dobra to teraz raz a konkretnie
    Kiera po fl
    Ster min CH lub ten
    O co chodzi z manetka tempomatu?
    Dodatkowo musze zmienic prawa manetke na zwykla czy obecna zostaje obslugujaca maxi dot?

    Zostaw komentarz:


  • robreg
    odpowiedział(a)
    Powtarzam! Czytać, do stu beczek śmierdzących śledzi, czytać! :-)



    O tym już było! Padła tam też jedyna sensowna odpowiedź. A kolega, zamiast od razu bez ściemniania opisać, o jaki dokładnie z detalami setup chodzi, to zmusza do ciągnięcia za język...

    Ale że Koleś o tym nie pamiętał... :-P

    [ Dodano: Nie 31 Sty, 16 18:11 ]
    Sterownik pod kierownicą pośredniczy między magistralą LIN a CAN komfortu, ale to sterownik kierownicy przygotowuje polecenia. I to wersja kierownicy odpowiada za to, do jakiej puli odbiorców jest w stanie wysyłać polecenia.

    Kierownica przedliftowa poprzez sterownik kolumny kierownicy obsługujący magistralę LIN 1.3, będzie sterowała radiami typu Stream, czy np. Audience. Poliftowe, czyli (prośba o poprawke jesli spudłuję z nazwami) Bolero, czy np. Columbus w ogole nie zauwaza tej kierownicy.

    Wymiana samego sterownika na obłsugujący inny rodzaj magistrali LIN sprawi, że komunikaty z kierownicy nie zostana zrozumiane przez sterownik kolumny kierownicy, nie mowiac o przekazywaniu ich dalej.

    Rodzynek w tej materii, moduł CH pozwala jedynie bezkolizyjnie obsługiwać zespoły kierownic i radioodbiorników zarówno przed jak i poliftowe, ale nie zapewnia on zadnego transkodowania komunikatów.

    Zostaw komentarz:


  • Ciekavy
    odpowiedział(a)
    Radio to columbus.
    Czyli musze zmienic kiere na po fl i dodatkowo nowy sterownik?

    [ Dodano: Nie 31 Sty, 16 17:48 ]
    Czy wystarczy tylko zmienic sterownik na taki obslugujacy lin w wersji 2.0?

    Zostaw komentarz:


  • robreg
    odpowiedział(a)
    Tak to jest, jak sie czyta forum na telefonie (to o mnie)...

    Po pierwsze radio nie ma wplywu na trąbienie samochodu :-)

    Po drugie radio z 2014 roku, żeby skały kał oddały, nie będzie słuchało komunikatów z kierownicy przedliftowej (i wice wersa). Zmienione zostały kody komunikatów CAN i komunikaty z kierownic idą w pustkę, radia ich nie rozumieją.

    Jeśli radio ma być z rodziny O2FL, kupujemy kierownicę O2FL oraz sterownik pod kierownice obsługujący magistralę LIN 2.0.

    Jeśli radio ma być z rodziny O2(przedFL), to kupujemy kierownicę O2(przedFL) oraz sterownik kolumny kierownicy obsługujący magistralę LIN 1.3.

    Który sterownik obsługuje którą magistralę LIN informuje RossTech w swojej Wiki.

    Zostaw komentarz:


  • Ciekavy
    odpowiedział(a)

    niestety nie dam rady na drugim radiu odpalic, nie mam kodu do radia zeby sprawdzic

    [ Dodano: Nie 31 Sty, 16 14:52 ]
    Teraz jak patrze to w module radia i navi jest blad
    Kod:
    01305 - Databus for Infotainment 
                004 - No Signal/Communication - Intermittent
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 00100100
                        Fault Priority: 5
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 37
                        Mileage: 0 km
                        Time Indication: 0
    blad moze byc spowodowany tym ze odlaczalem radio?

    Zostaw komentarz:


  • koleś
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzynol
    Coding: 0002042 - tylko takie
    jeśli wyje klaskon po tym, co jest coś nie tak z podłączeniami kabelka MF w kierownicy
    Na tym kodowaniu nie wyje. Komunikacja kierownicy jest.
    Na jakimkolwiek innym wyje.


    Nie mogłem znaleźć w blokach pomiarowych przycisków. Ich reakcji na naciskanie. Chyba tego nie ma w skodzie? W Audi mogłem to sprawdzić.

    Zostaw komentarz:


  • Ciekavy
    odpowiedział(a)
    Radio z 2014 bodajze lub nowsze musialbym sprawdzic. Radio jeszcze mam ori stream. Sprawdze na nim jeszcze
    Kodowanie takie jest ale przyciski nie dzialaja.
    Kabel jest od kolegi koles wiec dobry tez powinen byc

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    Coding: 0002042 - tylko takie
    jeśli wyje klaskon po tym, co jest coś nie tak z podłączeniami kabelka MF w kierownicy

    Zostaw komentarz:

Pracuję...