Zamieszczone przez kropeck
[O2] Halogeny jako dzienne
Zwiń
X
-
Dobrze rozumiem co napisales. Nie zauwazylem zeby halogeny w dzien oslepialy kieorwcow ... Co innego w nocy wtedy oslepiaja gdy wlaczone niepotrzebne i to jest problem. Rozumiem ze przepisy nie dopuszczaja halogenow jako swiatla dzienne ale czy ktos wie dlaczego , czy swiatla dzienne sa jakos okreslone w przepisach w sensie mocy swiecenia, rozproszenia wiazki, zasiegu itp ? Przeciez zupelnie inaczej swieca drogowe swiatla halogenowe wlaczone jako dzienne, zupelnie inaczej ksenony jako dzienne a jeszcze inaczej dedykowane fabryczne dzienne a jeszcze inaczek dzienne dokladane np z Helli.Zamieszczone przez marbabredukujesz je do 50% ( a nawet do 30%, jak to zrobil Maciek_H) zeby nie oslepialy innych i zeby swiecily z moca jak swiatla dzienne po FL. Po co swiecic xenony, swiatla z tylu i na szafie za dnia, skoro przepisy tego nie wymagaja.Zamieszczone przez voltarJa rozumiem ze p.mgielne dzialaja na 100% ale pytanie bylo po co redukowac o 50 % w przypadku dziennych. Chyba tylko po to by zywotnosc zarowek zwiekszyc i zmiejszyc pobor energii. Widocznosci to niewstety w dzien nie pomoze.
Ja mam w tym momencie wlaczone ksenony jako dzienne i zastanawiam sie nad ta zmiana. Czy to jednak jest legalne i skuteczne rozwiazanie ? Skuteczne tzn czy cokolwioek widac te swiatla w dzien skoro maja redukcje 50 % ?
Noca wlaczasz xenony i halogeny ze 100% moca. Przeczytaj doklatnie co pisalem wyzej.
zwirek75, Miski juz wiedza ze jest sporo aut z dziennymi swiatlami i praktycznie nie zwracaja na to uwagi. Jesli koniecznie juz chcesz byc legalny to zmieniasz klosz z napisikiem DL i jest ok
[ Dodano: Wto 09 Mar, 10 13:56 ]
Tak samo sa potrzebne w sloneczny dzien na jasnym tle np przy jezdzie pod slonce takie swiatla zwiekszaja kontrast i auto staje sie widoczne. Oczywiscie pod warunkiem ze sa to jakies sensowen dzienne a nie ogarki z latarki ...Zamieszczone przez zwirek75NIesteyy nie ma calego klosza. Wymienilem cale lampyZamieszczone przez marbabzwirek75, Miski juz wiedza ze jest sporo aut z dziennymi swiatlami i praktycznie nie zwracaja na to uwagi. Jesli koniecznie juz chcesz byc legalny to zmieniasz klosz z napisikiem DL i jest ok
Dzienne sa raczej pomocne w sytuacji w dzien kiedy jest dosyc ciemno i tlo jest ciemne - np czarny samochod jedący przez lasZamieszczone przez Maciek_HŻeby dobrze było widać światła w dzień to najlepiej używać drogowych świateł albo doładować tył auta na maksa żeby świecić w powietrze a nie na drogę. A auto i tak jest doskonale widoczne dzięki właśnie światłu słonecznemu.
. Dodatkowo dzienne swiecą na boki bardziej niz dlugie czy mijania wiec lepiej widac auto pod skosami
Komentarz
-
-
Zamysl swiatel drogowych to bylo oszczedzanie energii i to od zawsze, dlatego wlasnie one maja albo slabsze zarowki, albo slabiej swieca (mniejsze napiecie) na niby takiej samej zarowce jak p.mgielna.
I tu jest zasadniczy problem, halogeny wlaczone normalnie zuzywaja mniej pradu zamiast 55W szt/ to najczesciej 21W w aucie, ale mimo to swieca mocno i w wielu przypadkach bardziej to wali po oczach niz normalne swiatla mijania.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftZamysl swiatel drogowych to bylo oszczedzanie energii i to od zawsze, dlatego wlasnie one maja albo slabsze zarowki, albo slabiej swieca (mniejsze napiecie) na niby takiej samej zarowce jak p.mgielna.
I tu jest zasadniczy problem, halogeny wlaczone normalnie zuzywaja mniej pradu zamiast 55W szt/ to najczesciej 21W w aucie, ale mimo to swieca mocno i w wielu przypadkach bardziej to wali po oczach niz normalne swiatla mijania.
No wlasnie tu jest pies pogrzebany. Mam wrazenie ze duzo dziennych ( przynajmniej te zarowkowe a nie diodowe ) swieci od dupy strony ze tak powiem czyli praktycznie wcale.
Wiec pytanie skoro przepis jest i badania wykazaly ze to potrzebne bo zwieksza bezpieczenstwo to moze olac te pare zlotych i jezdzic na drogowych bo przynajmniej je widac ? Mnie zarowkowe dzienne nie bawia, jezeli juz to ladne diodowe zeby to bylo widoczne a dodatkowo dalo jakis efekt wizualny.
Moze opcja jest przelozyc zderzaki od wersji RS FL ?
Komentarz
-
-
No właśnie problem polega na tym, że badnia wykazały, że co najmniej to nie zwiększa bezpieczeństwa a nawet szkodzi (jak np. w Austrii, gdzie po 2 latach wycofano ten przepis w ogóle nawet zimą). Z resztą w całej cywilizowanej Europie zachodniej nikt nie używa świateł w ciągu dnia a często nawet w tunelach sporadycznie. Wystarczy tylko pojechać tam lub trochę taniej obejżeć magazyn TopGear lub relacje w wiadomościach - prawie nikt nie ma świateł w dzień włączonych bez względu na to czy pada coś czy nie itp.Zamieszczone przez voltarWiec pytanie skoro przepis jest i badania wykazaly ze to potrzebne bo zwieksza bezpieczenstwo...
Ale wracając do tematu: do jazdy w dzień służą światła dzienne.Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
http://www.termowizja.bielsko.pl/
Komentarz
-
-
Wynikow takich badan o jakich piszesz nie widzialem.
Widzialem natomiast takie ktore dowodzily ze wplywa to pozytywnie na bezpieczenstwo.
Czy Szwecja to cywilizowany kraj czy nie ? Tam obowiazek jazdy caly rok jest od bardzo dawna ...
Swiatla dzienne sluza do jazdy w dzien ale czesto chyba jedynie z nazwy.
Komentarz
-
-
No to dla ścisłości trochę historii: w powyższym kraju kiedyś był ruch lewostronny. Światła tylko i wyłącznie wprowadzono po to (i to dokładnie w momencie zmian stron ruchu), żeby po zmianie na prawostronny ludzie nie wjeżdżali na siebie. No i tak już zostało.Zamieszczone przez voltarCzy Szwecja to cywilizowany kraj czy nie ? Tam obowiazek jazdy caly rok jest od bardzo dawna ...
Cały czas jednak zadaję pytanie retoryczne: jak radzą sobie choćby we Francji? Może mają lepszy wzrok. Bo ja osobiście doskonalę widzę auta i na światłach i bez a jeżdżę od 10 lat i nie miałem nie chwaląc się nawet ryski na lakierze nie wspominając o jakiejkolwiek kolizji.Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
http://www.termowizja.bielsko.pl/
Komentarz
-
-
A ja widziałem opinie mówiące o tym, że dwutlenku węgla tyle się wytwarza na swiecie, że trzeba płacić za jego nadmiar :-) każda opinia/sonda itp. ma swoich zleceniodawców i wystarczy, że jakiejś agencji dobrze się posmaruje, to napiszą nawet, że Lepper jest czarnym koniem najbliższych wyborów prezydenckich :-)
Ja się pytam - co z tym globalnym ociepleniem, bo u nas to z roku na rok lato jakby krótsze, a zima często taka, że nawet nie zginam palcami na wszelki wypadek, żeby się nie ukruszyły. http://pokazywarka.pl/globalne-ocieplenie/ .
Zapomniałem dodać, że zszedłem ciut z tematu. Ale z jednej strony minimalizujemy emisję CO2, z drugiej wszyscy włączamy światła w autach... mnie osobiście też argument włączania świateł dla bezpieczeństwa nie przekonuje w żadnym stopniu. Czujnik zmierzchu powinien ewentualnie zadbać o to, żeby nie było problemu z określeniem 'zmierzchu' i natężenia światła przy którym światła faktycznie powinny być włączone, ale generalnie nie widzę ich sensu.Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Klakson włączony przez całą dobę to klucz do bezpieczeństwa. Bo wiadomo, że coś jedzie jak nawet jeszcze tego nie widać. Musze poszukać, może w sterowniku centralnej elektryki jest taka opcja jeszcze pod którymś nieopisanym bitem. Ale włączył bym sobie to w trybie amerykańskim, żeby na postoju nie brzęczało.Zamieszczone przez AdamBOsobiście bym dołożył jeszcze trąbienie automatyczne wraz załączonymi światłami w dzień i wypadków będzie jeszcze mniej.Zamieszczone przez voltarWidzialem natomiast takie ktore dowodzily ze wplywa to pozytywnie na bezpieczenstwo.Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
http://www.termowizja.bielsko.pl/
Komentarz
-
-
w krajach skandynawskich to pewnie standard z racji pogody, gdzie prawie caly rok pada deszcz. Moze Polske tez tak kwalifikuja, stad obowiazek jazdy na swiatlach. Innego sensownego wytlumaczenia nie ma.Zamieszczone przez voltarCzy Szwecja to cywilizowany kraj czy nie ? Tam obowiazek jazdy caly rok jest od bardzo dawna ...
Komentarz
-
-
Jest.Zamieszczone przez marbabInnego sensownego wytlumaczenia nie ma.
Jak cofnąć się do momentu kampanii na rzecz jazdy na światłach u nas przez całą dobę to dziwnym zbiegiem okoliczności najbardziej "lobbowały" za tym firmy Hella i Bosch. Z resztą u nas tyle afer ostatnio, że nie byłoby dziwnym, jakby poszły jakieś ogromne łapówki, żeby wprowadzić ten przepis. Czytając nawet stenogramy z posiedzeń i głosowań w sejmie w momencie wprowadzania tego obowiązku, zostało to cichaczem podpięte pod jakieś nowelizacje ustaw o straży graniczej czy coś podobnego a większość posłów nawet nie bardzo wiedziała o co chodziło konkretnie w nowelizacji ustawy o ruchu drogowym i o światłach przez całą dobę. Ponieważ raz uchwalonego przepisu dla zasady się nie cofa no to dorobiono ideologię tzw "poczucia bezpieczeństwa" (poczucie a realne bezpieczeństwo nic nie ma wspólnego).Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
http://www.termowizja.bielsko.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marbabw krajach skandynawskich to pewnie standard z racji pogody, gdzie prawie caly rok pada deszcz. Moze Polske tez tak kwalifikuja, stad obowiazek jazdy na swiatlach. Innego sensownego wytlumaczenia nie ma.Zamieszczone przez voltarCzy Szwecja to cywilizowany kraj czy nie ? Tam obowiazek jazdy caly rok jest od bardzo dawna ...
Deszcz w Skandynawii to kolejny mit ... Skandynawia jest dosyc duza ... a im bardziej na polnoc tym mniej ludzi i aut. Na wysokosci Sztokholmu pogoda jest bardziej sloneczna niz w Polsce. Tu swiatla w dzien pomagaja raczej z powodu kata padania promieni slonecznych ktry jest wiekszy niz w PL.
[ Dodano: Wto 09 Mar, 10 17:22 ]
Tez o tym slyszalem, ale dorobienie do tego ze stad sie wziela opinia o dobroczynnym wplywie na bezp. jazdy to juz jest pewne tworzenie mowych teorii. Szwedzi wprowadzili cos duzo wazniejszego co wplywa na bezp. ruchu drogowego a mianowice panstwowy monopol. na alkohol - Systembolaget.Zamieszczone przez Maciek_HNo to dla ścisłości trochę historii: w powyższym kraju kiedyś był ruch lewostronny. Światła tylko i wyłącznie wprowadzono po to (i to dokładnie w momencie zmian stron ruchu), żeby po zmianie na prawostronny ludzie nie wjeżdżali na siebie. No i tak już zostało.Zamieszczone przez voltarCzy Szwecja to cywilizowany kraj czy nie ? Tam obowiazek jazdy caly rok jest od bardzo dawna ...
kolizji.
Generalnie sa rozne mity i sposkowe teorie dziejow. Mit mozna obalac innym mitem, ale najepiej opierac sie na faktach i wynikach badan.
Komentarz
-
-
No ale dobrze, że dyskutujemy na ten temat bo to ciekawe zagadnienie.Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
http://www.termowizja.bielsko.pl/
Komentarz
-
-
Witam serdecznie a więc wyglonda to mniej wiecej tak
Włączamy światła przeciwmgielne (bit 0 bajtu 0) oraz monitorowanie żarówek w światłach przeciwmgielnych przednich (bit 2 bajtu 18).
Dodatkowo można zaprogramować sobie światła dzienne w lampach przeciwmgielnych (ja tak chciałem), włączając światła dzienne wogóle (bit 4 bajtu 0) i przekierowując je na przeciwmgielne (bit 4 bajtu 17). Pozdrawiam serdecznie .Octavia 2 FL 2.0BKD DSG L&K
Komentarz
-
-
Witam serdecznie ,na początku tego tematu juz napisałem o modyfikacji halogenów w O2 i o lampach z homologacją RL które tam zastosowałem zamiast wkładu halogenowego . Kolega shado pokazał to troszke inaczej ,myśle że oba sposoby są ok bo koncowy efek jest ten sam
Pozdrawiam bogdan
Octavia 2 FL 2.0BKD DSG L&K
Komentarz
-
Komentarz