Zamieszczone przez kropeck
[O2] Halogeny jako dzienne
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez marbabZamieszczone przez voltarJa rozumiem ze p.mgielne dzialaja na 100% ale pytanie bylo po co redukowac o 50 % w przypadku dziennych. Chyba tylko po to by zywotnosc zarowek zwiekszyc i zmiejszyc pobor energii. Widocznosci to niewstety w dzien nie pomoze.
Ja mam w tym momencie wlaczone ksenony jako dzienne i zastanawiam sie nad ta zmiana. Czy to jednak jest legalne i skuteczne rozwiazanie ? Skuteczne tzn czy cokolwioek widac te swiatla w dzien skoro maja redukcje 50 % ?
Noca wlaczasz xenony i halogeny ze 100% moca. Przeczytaj doklatnie co pisalem wyzej.
zwirek75, Miski juz wiedza ze jest sporo aut z dziennymi swiatlami i praktycznie nie zwracaja na to uwagi. Jesli koniecznie juz chcesz byc legalny to zmieniasz klosz z napisikiem DL i jest ok
[ Dodano: Wto 09 Mar, 10 13:56 ]
Zamieszczone przez zwirek75Zamieszczone przez marbabzwirek75, Miski juz wiedza ze jest sporo aut z dziennymi swiatlami i praktycznie nie zwracaja na to uwagi. Jesli koniecznie juz chcesz byc legalny to zmieniasz klosz z napisikiem DL i jest ok
Zamieszczone przez Maciek_HŻeby dobrze było widać światła w dzień to najlepiej używać drogowych świateł albo doładować tył auta na maksa żeby świecić w powietrze a nie na drogę. A auto i tak jest doskonale widoczne dzięki właśnie światłu słonecznemu.
Komentarz
-
-
Zamysl swiatel drogowych to bylo oszczedzanie energii i to od zawsze, dlatego wlasnie one maja albo slabsze zarowki, albo slabiej swieca (mniejsze napiecie) na niby takiej samej zarowce jak p.mgielna.
I tu jest zasadniczy problem, halogeny wlaczone normalnie zuzywaja mniej pradu zamiast 55W szt/ to najczesciej 21W w aucie, ale mimo to swieca mocno i w wielu przypadkach bardziej to wali po oczach niz normalne swiatla mijania.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftZamysl swiatel drogowych to bylo oszczedzanie energii i to od zawsze, dlatego wlasnie one maja albo slabsze zarowki, albo slabiej swieca (mniejsze napiecie) na niby takiej samej zarowce jak p.mgielna.
I tu jest zasadniczy problem, halogeny wlaczone normalnie zuzywaja mniej pradu zamiast 55W szt/ to najczesciej 21W w aucie, ale mimo to swieca mocno i w wielu przypadkach bardziej to wali po oczach niz normalne swiatla mijania.
No wlasnie tu jest pies pogrzebany. Mam wrazenie ze duzo dziennych ( przynajmniej te zarowkowe a nie diodowe ) swieci od dupy strony ze tak powiem czyli praktycznie wcale.
Wiec pytanie skoro przepis jest i badania wykazaly ze to potrzebne bo zwieksza bezpieczenstwo to moze olac te pare zlotych i jezdzic na drogowych bo przynajmniej je widac ? Mnie zarowkowe dzienne nie bawia, jezeli juz to ladne diodowe zeby to bylo widoczne a dodatkowo dalo jakis efekt wizualny.
Moze opcja jest przelozyc zderzaki od wersji RS FL ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voltarWiec pytanie skoro przepis jest i badania wykazaly ze to potrzebne bo zwieksza bezpieczenstwo...
Ale wracając do tematu: do jazdy w dzień służą światła dzienne.Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
http://www.termowizja.bielsko.pl/
Komentarz
-
-
Wynikow takich badan o jakich piszesz nie widzialem.
Widzialem natomiast takie ktore dowodzily ze wplywa to pozytywnie na bezpieczenstwo.
Czy Szwecja to cywilizowany kraj czy nie ? Tam obowiazek jazdy caly rok jest od bardzo dawna ...
Swiatla dzienne sluza do jazdy w dzien ale czesto chyba jedynie z nazwy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voltarCzy Szwecja to cywilizowany kraj czy nie ? Tam obowiazek jazdy caly rok jest od bardzo dawna ...
Cały czas jednak zadaję pytanie retoryczne: jak radzą sobie choćby we Francji? Może mają lepszy wzrok. Bo ja osobiście doskonalę widzę auta i na światłach i bez a jeżdżę od 10 lat i nie miałem nie chwaląc się nawet ryski na lakierze nie wspominając o jakiejkolwiek kolizji.Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
http://www.termowizja.bielsko.pl/
Komentarz
-
-
A ja widziałem opinie mówiące o tym, że dwutlenku węgla tyle się wytwarza na swiecie, że trzeba płacić za jego nadmiar :-) każda opinia/sonda itp. ma swoich zleceniodawców i wystarczy, że jakiejś agencji dobrze się posmaruje, to napiszą nawet, że Lepper jest czarnym koniem najbliższych wyborów prezydenckich :-)
Ja się pytam - co z tym globalnym ociepleniem, bo u nas to z roku na rok lato jakby krótsze, a zima często taka, że nawet nie zginam palcami na wszelki wypadek, żeby się nie ukruszyły. http://pokazywarka.pl/globalne-ocieplenie/ .
Zapomniałem dodać, że zszedłem ciut z tematu. Ale z jednej strony minimalizujemy emisję CO2, z drugiej wszyscy włączamy światła w autach... mnie osobiście też argument włączania świateł dla bezpieczeństwa nie przekonuje w żadnym stopniu. Czujnik zmierzchu powinien ewentualnie zadbać o to, żeby nie było problemu z określeniem 'zmierzchu' i natężenia światła przy którym światła faktycznie powinny być włączone, ale generalnie nie widzę ich sensu.Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBZamieszczone przez voltarWidzialem natomiast takie ktore dowodzily ze wplywa to pozytywnie na bezpieczenstwo.Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
http://www.termowizja.bielsko.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voltarCzy Szwecja to cywilizowany kraj czy nie ? Tam obowiazek jazdy caly rok jest od bardzo dawna ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marbabInnego sensownego wytlumaczenia nie ma.
Jak cofnąć się do momentu kampanii na rzecz jazdy na światłach u nas przez całą dobę to dziwnym zbiegiem okoliczności najbardziej "lobbowały" za tym firmy Hella i Bosch. Z resztą u nas tyle afer ostatnio, że nie byłoby dziwnym, jakby poszły jakieś ogromne łapówki, żeby wprowadzić ten przepis. Czytając nawet stenogramy z posiedzeń i głosowań w sejmie w momencie wprowadzania tego obowiązku, zostało to cichaczem podpięte pod jakieś nowelizacje ustaw o straży graniczej czy coś podobnego a większość posłów nawet nie bardzo wiedziała o co chodziło konkretnie w nowelizacji ustawy o ruchu drogowym i o światłach przez całą dobę. Ponieważ raz uchwalonego przepisu dla zasady się nie cofa no to dorobiono ideologię tzw "poczucia bezpieczeństwa" (poczucie a realne bezpieczeństwo nic nie ma wspólnego).Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
http://www.termowizja.bielsko.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marbabZamieszczone przez voltarCzy Szwecja to cywilizowany kraj czy nie ? Tam obowiazek jazdy caly rok jest od bardzo dawna ...
Deszcz w Skandynawii to kolejny mit ... Skandynawia jest dosyc duza ... a im bardziej na polnoc tym mniej ludzi i aut. Na wysokosci Sztokholmu pogoda jest bardziej sloneczna niz w Polsce. Tu swiatla w dzien pomagaja raczej z powodu kata padania promieni slonecznych ktry jest wiekszy niz w PL.
[ Dodano: Wto 09 Mar, 10 17:22 ]
Zamieszczone przez Maciek_HZamieszczone przez voltarCzy Szwecja to cywilizowany kraj czy nie ? Tam obowiazek jazdy caly rok jest od bardzo dawna ...
kolizji.
Generalnie sa rozne mity i sposkowe teorie dziejow. Mit mozna obalac innym mitem, ale najepiej opierac sie na faktach i wynikach badan.
Komentarz
-
-
No ale dobrze, że dyskutujemy na ten temat bo to ciekawe zagadnienie.Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
http://www.termowizja.bielsko.pl/
Komentarz
-
-
Witam serdecznie a więc wyglonda to mniej wiecej tak Włączamy światła przeciwmgielne (bit 0 bajtu 0) oraz monitorowanie żarówek w światłach przeciwmgielnych przednich (bit 2 bajtu 18).
Dodatkowo można zaprogramować sobie światła dzienne w lampach przeciwmgielnych (ja tak chciałem), włączając światła dzienne wogóle (bit 4 bajtu 0) i przekierowując je na przeciwmgielne (bit 4 bajtu 17). Pozdrawiam serdecznie .Octavia 2 FL 2.0BKD DSG L&K
Komentarz
-
-
Witam serdecznie ,na początku tego tematu juz napisałem o modyfikacji halogenów w O2 i o lampach z homologacją RL które tam zastosowałem zamiast wkładu halogenowego . Kolega shado pokazał to troszke inaczej ,myśle że oba sposoby są ok bo koncowy efek jest ten sam Pozdrawiam bogdanOctavia 2 FL 2.0BKD DSG L&K
Komentarz
-
Komentarz