Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] TPMS przez MAXI-DOT (bez przycisku!) 2011+

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Panowie może wam pomoże moje kodowanie jakie mam i TPMS jak i HHC działa. Szkodnik produkcji 2012 MY2013 i 4x4.

    Moje logi z pompy ABS wraz z kodowaniem:

    Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
    Part No SW: 1K0 907 379 BL HW: 1K0 907 379 BL
    Component: ESP MK60EC1 H31 0152
    Revision: 00H31001
    Coding: 113B401C0A2900FF881402E550220042370400
    Shop #: WSC 73430 790 00067
    VCID: 7DF661DBE4E2C9D636-8028

    i logi z zegarów:

    Address 17: Instruments (J285) Labels: 5K0-920-xxx-17.clb
    Part No SW: 1Z0 920 843 S HW: 1Z0 920 843 S
    Component: KOMBI H06 0608
    Serial number: 00000000000000
    Coding: 110E01
    Shop #: WSC 73430 031 00067
    ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04114
    ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SK35.rod
    VCID: 4898C00FF3A05C7ED5-801C

    Z tym że przy kodowaniu z pierwszej strony trzeba zmienić tak jak pisał:

    Zamieszczone przez Wojtenio
    Przy zaznaczonym bicie 0 i 2 w bajcie 16 powinieneś mieć wartość HEX 35 i 00110101 binarnie , a przy bicie 0 , 1 ( nie jest opisany ) , 2 i wtedy HEX 37 i 00110111 binarnie .
    bo w innym przypadku nie przyjmowało save'a.
    Jest: Srebrna OII FL Combi 2.0 TDI CR CFHC 4x4 2012
    Była: Czarna OII Combi 1,9 TDI BXE 4x4 2007

    Komentarz


    • Ja u siebie mam tak:

      Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
      Part No SW: 1K0 907 379 BD HW: 1K0 907 379 BD
      Component: ESP MK60EC1 H31 0108
      Revision: 00H31001
      Coding: 113B401C092A00FF881402E7901D0042300000
      Shop #: WSC 73430 790 00088
      VCID: 750439DBDCCEA6BAE6A85C-8020

      Jest ktoś w stanie powiedzieć czy TPMS ruszy? Robiłem wszystko z tego wątku, ale niestety w menu maxi-dota nie pojawia się TPMS (albo jestem ślepy, w co w tym przypadku wątpię).

      Zegary mam chyba dobre, bo nawet konsultowałem się ze spacewalkerem w kwestii spolszczenia MD i pisał mi, że się da u mnie:

      Address 17: Instruments (J285) Labels: 5K0-920-xxx-17.clb
      Part No SW: 1Z0 920 843 M HW: 1Z0 920 843 M
      Component: KOMBI H20 0420
      Serial number: 00000000000000
      Coding: 110F00
      Shop #: WSC 73430 031 00088
      ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04089
      ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SK35.rod
      VCID: 426E9207DD80490293AA8F-8016

      edit:
      Doczytałem, że jednak nie pójdzie na tej konfiguracji: Forum - Octavia Club Polska
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road
      My O2FL

      Komentarz


      • Zamieszczone przez rafiki
        konsultowałem się ze spacewalkerem w kwestii spolszczenia MD
        rafiki, a jakbyś wgrał nowy soft, który gada po polskiemu, to może przy nowym sofice zegary chwycą kodowanie? Czy może tak być czy tylko pobożna mrzonka :?
        Jest: Srebrna OII FL Combi 2.0 TDI CR CFHC 4x4 2012
        Była: Czarna OII Combi 1,9 TDI BXE 4x4 2007

        Komentarz


        • pawnowy, pojęcia nie mam, za słaby jestem w te klocki ale specjalnie mi na tym nie zależy i się nie pali
          رافال
          Spoty
          Cause freedom is a lonely road
          My O2FL

          Komentarz


          • jak ABS przyjmuje kodowanie na TPMS, i pojawia się potem steriownik 4C w gateway, a na liczniku nadal nie ma, wtedy trzeba licznik spolszczyc.

            Komentarz


            • TPMS mam i ja 8) jest tylko jedno małe ale, bo miałem tak jak cytowany poniżej kolega:
              Zamieszczone przez pawnowy
              Z tym że przy kodowaniu z pierwszej strony trzeba zmienić tak jak pisał:

              Wojtenio napisał/a:
              Przy zaznaczonym bicie 0 i 2 w bajcie 16 powinieneś mieć wartość HEX 35 i 00110101 binarnie , a przy bicie 0 , 1 ( nie jest opisany ) , 2 i wtedy HEX 37 i 00110111 binarnie .


              bo w innym przypadku nie przyjmowało save'a.
              i za cholerę nie mogłem zapisać zmiany kodowania z 0 na 1 w bajcie 16, udało się dopiero metodą prób i błędów rozpracować, że najpierw należy odznaczyć obie opcje tam dostępne, czyli HHC i TPMS i wtedy zmienić ręcznie kodowanie na 00110111, później dopiero zaznaczamy obie opcje lub jedną, zależy jak tam kto ma u siebie i zaczyna być OK. Myślę że to istotna uwaga :wink:

              Komentarz


              • Ciacho123, jak wklepujesz z palca to musisz przejść do innego bajtu żeby zapamiętało, nie trzeba odznaczać i dopiero
                رافال
                Spoty
                Cause freedom is a lonely road
                My O2FL

                Komentarz


                • Zamieszczone przez rafiki
                  Ciacho123, jak wklepujesz z palca to musisz przejść do innego bajtu żeby zapamiętało, nie trzeba odznaczać i dopiero
                  Dobre, a już myślałem że dokonałem jakiegoś odkrycia :lol: Nie wiedziałem, pisałem z palca i chciałem od razu zapisywać zmiany i przekodować, nie udawało się i wyskakiwał jakiś komunikat i tyle. Będę wiedział na przyszłość :wink:

                  Komentarz


                  • [O2FL] Re: TPMS przez MAXI-DOT (bez przycisku!) 2011+

                    Witam wszystkich.

                    Jakiś czas temu przywitałem się, ale wątek poleciał
                    No to witam się raz jeszcze.

                    W O2FL z podpisu przetestowałem sposób opisany w tym wątku.
                    Wszystko zadziałało, ale nie do końca.

                    W menu maxidota pojawia się opcja "Ciśnienie w oponach".
                    Dalej niestety jak na załączonych obrazkach.

                    załączniki dodałem odwrotnie, właściwa kolejność od dołu

                    Wycinki z kodowania:

                    Kod:
                    4C-Tire Pressure II -- Status: OK 0000
                    
                    Address 03: ABS Brakes (J104)       Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
                       Part No SW: 1K0 907 379 BH    HW: 1K0 907 379 BH
                       Component: ESP MK60EC1   H31 0121  
                       Revision: 00H31001    
                       Coding: 113B401C092800FD881202E6901E0042340400
                       Shop #: WSC 73430 790 00063
                       VCID: 79E1FAE7A9D9ABCA58DEE39-802C
                    
                    Address 17: Instruments (J285)       Labels: 5K0-920-xxx-17.clb
                       Part No SW: 1Z0 920 843 S    HW: 1Z0 920 843 S
                       Component: KOMBI         H05 0607  
                       Serial number: 00000000000000
                       Coding: 110E01
                       Shop #: WSC 73430 031 00090
                       ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04114
                       ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SK35.rod
                       VCID: 48874F23A2B302C297B0CE5-801C
                    Co zrobiłem nie tak?
                    Lektura wątku nie dała mi odpowiedzi...

                    pozdr!
                    azja
                    Załączone pliki
                    octavia 2 FL 2.0 TDI 140 CFHC '12
                    superb 2 2.0 TDI 140 '11

                    Komentarz


                    • Tez mialem taki problem. Nie dawalo sie czasem zapisac ustawien z maxi-dot, trzeba bylo recznie skasowac w vcdsie, bo cos tam zostawalo i nie dalo rady tego inaczej zapisac.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Maicroft
                        Tez mialem taki problem. Nie dawalo sie czasem zapisac ustawien z maxi-dot, trzeba bylo recznie skasowac w vcdsie, bo cos tam zostawalo i nie dalo rady tego inaczej zapisac.

                        Ręcznie skasować to znaczy?


                        Chyba wiem w czym problem.
                        W ABS w bajcie 16 wrzuciłem kodowanie 00110110 (z ręki, moja wersja VCDS "nie widzi" bitu 1).
                        Nie mam HHC

                        Powinienem zmienić na 00110101 czy 00110111?

                        Jutro sprawdzę
                        octavia 2 FL 2.0 TDI 140 CFHC '12
                        superb 2 2.0 TDI 140 '11

                        Komentarz


                        • Ja mialem HHC i gdy nie dalo sie zapisac ustawien, a swiecila kontrolka, to w VCDSie musialem blad skasowac w module ABSu. Nie wiem skad taki babol wyskakiwal, ale w 3,5 roku mialem tak 2 razy.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • Ja miałem parę dni temu sytuację że zadziałał mi ten system, wyskoczył komunikat że jest nieprawidłowe ciśnienie w kole prawy tył. Początkowo nie uwierzyłem, bo wzrokowo koło wyglądało idealnie, tak jak pozostałe. Ale później sprawdziłem i rzeczywiście brakowało powietrza w tym kole - jakieś 0,3 bara. Nie myślałem że tak mały ubytek będzie zasygnalizowany. Co ciekawe, z tego wydarzenia został zapisany błąd w sterowniku ABS, ale nie miał on związku z możliwością ponownego zresetowania ustawień TPMS, wykasowałem go później.

                            Komentarz


                            • ten_azja, ja mam takie kodowanie u mnie działa, ale sygnlizuje dopiero jak brakuje około 1bar.

                              -------------------------------------------------------------------------------
                              Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet: 1K0-907-379-60EC1F.clb
                              Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 379 BH HW: 1K0 907 379 BH
                              Komponent: ESP MK60EC1 H31 0121
                              Weryfikacja: 00H31001
                              Kodowanie: 113B201C09270000880E04EB901E0040360C00
                              Kod serwisu: WSC 73430 790 00097
                              VCID: 79F93DB6F09DB8F639-802C
                              -------------------------------------------------------------------------------

                              Komentarz


                              • Re: TPMS przez MAXI-DOT (bez przycisku!) 2011+

                                Zamieszczone przez ten_azja
                                Witam wszystkich.

                                Jakiś czas temu przywitałem się, ale wątek poleciał
                                No to witam się raz jeszcze.

                                W O2FL z podpisu przetestowałem sposób opisany w tym wątku.
                                Wszystko zadziałało, ale nie do końca.

                                W menu maxidota pojawia się opcja "Ciśnienie w oponach".
                                Dalej niestety jak na załączonych obrazkach.

                                załączniki dodałem odwrotnie, właściwa kolejność od dołu

                                Wycinki z kodowania:

                                Kod:
                                4C-Tire Pressure II -- Status: OK 0000
                                
                                Address 03: ABS Brakes (J104)       Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
                                   Part No SW: 1K0 907 379 BH    HW: 1K0 907 379 BH
                                   Component: ESP MK60EC1   H31 0121  
                                   Revision: 00H31001    
                                   Coding: 113B401C092800FD881202E6901E0042340400
                                   Shop #: WSC 73430 790 00063
                                   VCID: 79E1FAE7A9D9ABCA58DEE39-802C
                                
                                Address 17: Instruments (J285)       Labels: 5K0-920-xxx-17.clb
                                   Part No SW: 1Z0 920 843 S    HW: 1Z0 920 843 S
                                   Component: KOMBI         H05 0607  
                                   Serial number: 00000000000000
                                   Coding: 110E01
                                   Shop #: WSC 73430 031 00090
                                   ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04114
                                   ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SK35.rod
                                   VCID: 48874F23A2B302C297B0CE5-801C
                                Co zrobiłem nie tak?
                                Lektura wątku nie dała mi odpowiedzi...

                                pozdr!
                                azja

                                Brakuje Ci zakodowanego w ABS LC 16,1 - ten bit powinien być włączony.

                                Tu masz kodowanie dla Twojej Skody już po poprawce
                                113B401C092800FD881202E6901E0042360400
                                Wklej je do kodowania Twojej pompy ABS i zadziała

                                Dodatkowo - jeżeli zapali się kontrolka ciśnienia w oponach, to można ją skasować dopiero jak się zatrzymasz, wyłączysz silnik i włączysz silnik ponownie. Komputer nie da się oszukać, że sprawdziłeś ciśnienie bez zatrzymywania się.

                                Komentarz


                                • Nie da się co chwile zapisywac cisnienia, zapiszesz jak pojawi sie błąd ze jest za mało. Tak to sterownik mysli ze jest ok i co ma zapisywać jak nic nie wykrył .

                                  Komentarz


                                  • Re: TPMS przez MAXI-DOT (bez przycisku!) 2011+

                                    Zamieszczone przez kowaltom99
                                    Brakuje Ci zakodowanego w ABS LC 16,1 - ten bit powinien być włączony.

                                    Tu masz kodowanie dla Twojej Skody już po poprawce
                                    113B401C092800FD881202E6901E0042360400
                                    Wklej je do kodowania Twojej pompy ABS i zadziała
                                    kowaltom99 - dzięki

                                    Zadziałało bezbłędnie.
                                    Przy okazji uruchomiłem też w superbie

                                    Dzięki wszystkim za odpowiedzi!
                                    octavia 2 FL 2.0 TDI 140 CFHC '12
                                    superb 2 2.0 TDI 140 '11

                                    Komentarz


                                    • Re: TPMS przez MAXI-DOT (bez przycisku!) 2011+

                                      Zamieszczone przez ten_azja
                                      Zamieszczone przez kowaltom99
                                      Brakuje Ci zakodowanego w ABS LC 16,1 - ten bit powinien być włączony.

                                      Tu masz kodowanie dla Twojej Skody już po poprawce
                                      113B401C092800FD881202E6901E0042360400
                                      Wklej je do kodowania Twojej pompy ABS i zadziała
                                      kowaltom99 - dzięki

                                      Zadziałało bezbłędnie.
                                      Przy okazji uruchomiłem też w superbie

                                      Dzięki wszystkim za odpowiedzi!
                                      Ależ proszę bardzo.
                                      Mam tylko nadzieję, że tego kodowania nie wkleiłeś do Superb-a :-)
                                      Kodowanie pompy ABS jest indywidualne dla każdego samochodu - zawiera zakodowane cyfry z VIN samochodu.

                                      Komentarz


                                      • Re: TPMS przez MAXI-DOT (bez przycisku!) 2011+

                                        Zamieszczone przez kowaltom99
                                        Ależ proszę bardzo.
                                        Mam tylko nadzieję, że tego kodowania nie wkleiłeś do Superb-a :-)
                                        Kodowanie pompy ABS jest indywidualne dla każdego samochodu - zawiera zakodowane cyfry z VIN samochodu.
                                        Nie, z superbem po prostu udało mi się to, co nie wyszło wczoraj z octavią, czyli bajt 16 bit 1
                                        octavia 2 FL 2.0 TDI 140 CFHC '12
                                        superb 2 2.0 TDI 140 '11

                                        Komentarz


                                        • Panowie, może ktoś pomoże - octavia z kwietnia 2011. Robię dokladnie tak jak w pierwszym poście, samochód przyjmuje kodowanie. Po przekręceniu kluczyka pojawia się ikonka tpms ale menu ni ma :-(
                                          Oczywiście w gateway zaznaczałem sterownik 4C.
                                          Mam samochód z dsg7 czyli fabryczne hhc.

                                          Poniżej moje abs i instruments, ustawienia "fabryczne":

                                          Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
                                          Part No SW: 1K0 907 379 BE HW: 1K0 907 379 BE
                                          Component: ESP MK60EC1 H31 0108
                                          Revision: 00H31001
                                          Coding: 113B201C092500FE881004E6901E0040310000
                                          Shop #: WSC 73430 790 00085
                                          VCID: 76E30053C132E6AEBEF-8023

                                          No fault code found.

                                          -------------------------------------------------------------------------------
                                          Address 17: Instruments (J285) Labels: 5K0-920-xxx-17.clb
                                          Part No SW: 1Z0 920 843 K HW: 1Z0 920 843 K
                                          Component: KOMBI H20 0420
                                          Serial number: 00000000000000
                                          Coding: 110E00
                                          Shop #: WSC 73430 031 00085
                                          ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04089
                                          ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SE36.rod
                                          VCID: 408FA68BDB76181ED43-8015

                                          No fault code found.
                                          ----------


                                          help :-)

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez krzysn
                                            Panowie, może ktoś pomoże - octavia z kwietnia 2011. Robię dokladnie tak jak w pierwszym poście, samochód przyjmuje kodowanie. Po przekręceniu kluczyka pojawia się ikonka tpms ale menu ni ma :-(
                                            Oczywiście w gateway zaznaczałem sterownik 4C.
                                            Mam samochód z dsg7 czyli fabryczne hhc.

                                            Poniżej moje abs i instruments, ustawienia "fabryczne":

                                            Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
                                            Part No SW: 1K0 907 379 BE HW: 1K0 907 379 BE
                                            Component: ESP MK60EC1 H31 0108
                                            Revision: 00H31001
                                            Coding: 113B201C092500FE881004E6901E0040310000
                                            Shop #: WSC 73430 790 00085
                                            VCID: 76E30053C132E6AEBEF-8023

                                            No fault code found.

                                            -------------------------------------------------------------------------------
                                            Address 17: Instruments (J285) Labels: 5K0-920-xxx-17.clb
                                            Part No SW: 1Z0 920 843 K HW: 1Z0 920 843 K
                                            Component: KOMBI H20 0420
                                            Serial number: 00000000000000
                                            Coding: 110E00
                                            Shop #: WSC 73430 031 00085
                                            ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04089
                                            ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SE36.rod
                                            VCID: 408FA68BDB76181ED43-8015

                                            No fault code found.
                                            ----------


                                            help :-)
                                            Wpisz takie kodowanie do 17 Instruments
                                            110E01

                                            A takie do pompy
                                            113B201C092500FE881004E6901E0040370400

                                            To są kodowania Twojego samochodu - przerobione pod TPMS


                                            Pozdrawiam
                                            Tomek

                                            Komentarz


                                            • najwazniejszego nie zakodowałes - sterownika 4C w Gateway

                                              Komentarz


                                              • maila odbierz space
                                                Pozdrawiam
                                                Marcin

                                                Komentarz


                                                • kowaltom99, dzięki za szybką podpowiedź. Nie sprawdzałem w samochodzie ale wydaje mi się, że kodowanie ABS jakie podałeś to efekt zmian bajtów 16 i 17.

                                                  Moje oryginalne kodowanie bajtu 16 to 31 w systemie szesnastkowym czyli 110001 w dwójkowym. Po zmianie bitów 1 i 2 (heretic) w systemie dwójkowym mam 110111 czyli 37 w szesnastkowym

                                                  Podobnie bajt 17 oryginalnie 00 w szesnastkowym czyli również 00000000 w dwójkowym. Po zmianie bitu 2 z 0 na 1 mam binarnie 00000100 czyli 04 szesnastkowo. Podsumowując ABS z fabrycznego kodowania 310000 (ostatnie 6 cyfr odpowiadające bajtom od 16 do 18) zmienia się na 370400.

                                                  Opisałem to tak dokładnie bo jestem noga z vcds i każdą ingerencję w aucie robię z sercem w gardle ;-). Mam nadzieję że rozumuję poprawnie.
                                                  Oczywiście instruments było również zakodowane tak jak piszesz czyli bajt 2, bit 0 zmieniony na 1. W gateway zaznaczone 4C.

                                                  Auto przyjęło kodowanie ale niestety poza chwilową kontrolką ciśnienia po przekręceniu kluczyka brak menu w maxi-dot (wersja bez j. polskiego).

                                                  Czy ma ktoś może jakiś pomysł czy zegary mają za stary soft ? Enriquez, mógłbyś rzucić okiem? Czy przeprogramowanie zegarów to skomplikowana/droga sprawa (czy np. trzeba je wyciągać z auta)?

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez krzysn
                                                    kowaltom99, dzięki za szybką podpowiedź. Nie sprawdzałem w samochodzie ale wydaje mi się, że kodowanie ABS jakie podałeś to efekt zmian bajtów 16 i 17.

                                                    Moje oryginalne kodowanie bajtu 16 to 31 w systemie szesnastkowym czyli 110001 w dwójkowym. Po zmianie bitów 1 i 2 (heretic) w systemie dwójkowym mam 110111 czyli 37 w szesnastkowym

                                                    Podobnie bajt 17 oryginalnie 00 w szesnastkowym czyli również 00000000 w dwójkowym. Po zmianie bitu 2 z 0 na 1 mam binarnie 00000100 czyli 04 szesnastkowo. Podsumowując ABS z fabrycznego kodowania 310000 (ostatnie 6 cyfr odpowiadające bajtom od 16 do 18) zmienia się na 370400.

                                                    Opisałem to tak dokładnie bo jestem noga z vcds i każdą ingerencję w aucie robię z sercem w gardle ;-). Mam nadzieję że rozumuję poprawnie.
                                                    Oczywiście instruments było również zakodowane tak jak piszesz czyli bajt 2, bit 0 zmieniony na 1. W gateway zaznaczone 4C.

                                                    Auto przyjęło kodowanie ale niestety poza chwilową kontrolką ciśnienia po przekręceniu kluczyka brak menu w maxi-dot (wersja bez j. polskiego).

                                                    Czy ma ktoś może jakiś pomysł czy zegary mają za stary soft ? Enriquez, mógłbyś rzucić okiem? Czy przeprogramowanie zegarów to skomplikowana/droga sprawa (czy np. trzeba je wyciągać z auta)?
                                                    Ja mam "własny" plik lbl dla abs i tylko zaznaczam odpowiednie bity :-)
                                                    Wrzucałem go kiedyś na forum

                                                    Jedyne co mi przychodzi do głowy na Twój problem to:
                                                    - zakoduj wszystko ponownie
                                                    - wyjdź z samochodu i go zamknij centralnym
                                                    - poczekaj jak się komputer uśpi (znikną napisy z wyświetlacza)
                                                    - otwórz samochód is prawdź czy jest menu w MAXI DOT
                                                    - jeżeli nadal brak TPMS - to zresetuj MAXI DOT do ustawień fabrycznych (jest ta opcja w menu)

                                                    Jak powyższe nie pomoże to nie wiem :-(


                                                    EDIT:
                                                    Na stronie 3 tego topicu masz skan VCDS kolegi uli - ma też zegary w wersji K
                                                    U niego nie zadzialało - wygląda na to, że zegary za stare.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X