ten serwis jest obok mnie więc silnik się nie nagrzał i nie chłodziła,
no tak, u mnie to silnik może się zagotować, a klima ani drgnie, więc jakieś różnice jednak są. Po nagrzaniu silnika na postoju włączają się też obydwa wentylatory aby wychłodzić chłodnicę.
Zamieszczone przez abstinent
Jest jeszcze opcja z jakiś zaworkiem w sprężarce co się zacina
poszukam. Na razie kupiłem na wymianę używaną sprężarkę z gwarancją rozruchową. Montaż jednak dopiero we wtorek. Później spróbuję popatrzeć co tam w starej mogło odmówić współpracy
tadfi, no tak tylko co może być przyczyną, skoro podłączam pod aku i idzie ?
Rozumiem że ten mały padł całkiem?
Nie kręcił w ogóle (zawiesiła się jedna ze szczotek). Teraz piszesz, że działa, ale czy przed demontażem też działał? U mnie po demontażu też działał (raz działał, raz nie działał), prawdopodobnie szczotka się trochę przesunęła i raz łapał a raz nie.
Jak już zdjąłeś wszystko, to rozbierz ten mały wentylator, przedmuchaj wnętrze sprężonym powietrzem, wyciągnij szczotki, przeczyść prowadnice, w których chodzą i zmontuj, może będzie ok. Jeśli nie - trzeba będzie szukać przyczyny gdzie indziej. We wnętrzu dużego wentylatora jest sterownik, może on padł. Można to sprawdzić, do dużego wentylatora dochodzą cztery przewody, dwa z napięciem oraz dwa do sterowania małym i dużym wentylatorem. Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.
[ Dodano: Pią 11 Cze, 10 14:29 ]
Przeczytaj post od początku, tam jest trochę na temat sprawdzania wentylatorów napisane. Jak masz VCDS-a, to bez problemu można sprawdzić działanie tych wentylatorów bez demontażu.
tadfi, u mnie cały czas działają, przed i po tak samo, czyli jak silnik ma ok 60st, teraz to mam wszystko już dawno poskładane, ja bym stawiał na sterowanie, czyli uwalony sterownik w dużym wiatraku, albo coś dalej, w dużej kostce są cztery przewody tak jak piszesz, VCDS-a nie mam więc tu nic nie zdziałam, pozostaje kupić używkę duży wentylator, znalazłem jakiś za 150zł, pytanie czy to to, i jak długo pociągnie :|
Dzisiaj rano z tatą szukaliśmy innych powodów, typu przetarte kable, przepalone bezpieczniki itd, ponieważ nie mieliśmy czasu na demontaż całości. Nic nie znaleźliśmy. W akcie desperacji wziąłem młoteczek z przybijanki dla dzieci, obstukałem dwukrotnie mały wiatrak z każdej strony, włączyłem silnik, klimę i... obydwa ładnie zaczęły kręcić.
Mówi się, że bez młota to nie robota, coś w tym jest.
rezon
Jest jeszcze opcja z jakiś zaworkiem w sprężarce co się zacina, ktoś już pisał o tym :|
ten zaworek to tzw. elektrozawór wydajności i jest stosowany właśnie w sanden pxe 16 , one są cały czas zesprzęglone a zawór w tej konstrukcji daje możliwość min. oszczędzania paliwa .
tak wyczytałem.
Natomiast nie do końca właśnie wiem jak on pracuje , czy tylko otwiera i zamyka ,czy też reguluje jak siłownik.
Wewn. ma takie otworki przez które ma przepływać czynnik i jest podzielony tak jakby na 3 sekcje rozdzielone oringami.
Podobno takie sprawdzanie jak ja robiłem (miernik i próba czy cewkę słychac) to za mało bo najczęściej mają uszkodz. mechaniczne.
Maicroft, z tymi z gościnnej to mnie nawet nie denerwuj, właśnie u nich byłem i stwierdził ze mam walniętą sprężarkę, później klima ruszyła,tak stwierdził młody, więc puścili ją, coś tam maszyna zrobiła a później dupa, skasował mnie 120zł i nie dał nawet wydruku :evil: omijajcie z daleka
Pojechałem do Kaniowa to się śmiali co to za serwis, posprawdzali i powiedzieli że jest ok, z tym że zanim dojechałem to silnik miał 90st i klima chodziła, temp na wylocie 8st, odgrzybili i tyle, więc może się do nich wybiorę bo jak mówili że coś będzie to przyjechać, tylko jak to jest ten wentylator to sobie sam wymienię, tylko muszę mieć 100% pewności
Podobno takie sprawdzanie jak ja robiłem (miernik i próba czy cewkę słychac) to za mało bo najczęściej mają uszkodz. mechaniczne
dlatego naciskałem na gwarancję 14 dni przy zakupie używanej. W tym czasie to już będę wiedział, czy działa. Bo cewka działa. z tym że mam zyxela nie Sandenab
abstinent, nie wiem,czy to cos zmienia, ale mamy climatronik i po wylaczeniu econu,doslowie po 2s obydwa wentylatory zaczynaja dmuchac,a w samochodzie robi sie przyjemnie- chlodno. Moze i prymitywny sposob,ale zadzialalo...
mwolanski, skoro nie działają oba to może być wina sterownika.
Ja postaram się w przyszłym tygodniu gdzieś podjechać do elektryka niech się pomęczy, wiadomo co nie działa, tylko znaleźć teraz przyczynę :P
Mam nadzieje że będzie to duży wentylator
Witam.
W mojej O2 z klimatronikiem, po naprawie sprężarki która prawie nie dmuchała, teraz działa(fajnie chłodzi) ale jest problem. Gdy jest całkiem zimny silnik to działa po przejechaniu około 5km, czyli jak zauważyłem -jak wskaźnik temp. na desce zbliża się do 90C. wtedy właśnie włącza się mały wentylator i klima pracuje normalnie. Teraz w czasie tych upałów gdy wyłącze silnik na 1-2 godziny a może nawet dłużej, następnie wsiądę i zapalę samochód to klima działa normalnie czyli wyczuwalna jest już po 30 sekundach. Co ciekawe komputer nie pokazuje żadnych błędów. Co jeszcze zaskakujące, to gdy reguluję temp. pokrętłem od strony kierowcy, to cyferki temperatury zmieniają się równocześnie u kierowcy i u pasażera, a innym razem kręcąc pokrętłem kierowcy to temp.zmienia się tylko po stronie kierowcy. Tak naprawdę to niewiem jak jest prawidłowo. Bardzo proszę o podpowiedzi.
Na czym polegała naprawa sprężarki? Płukano Ci układ czy tylko wymieniono sprężarkę? Jeśli tak to za krótki czas masz perspektywę kolejnej wymiany. Ja niestety ostatnio wskutek niekompetencji kilku zakładów tak miałem. Ostatecznie robiłem w Klim-faf w Mielcu. Z gwarancją. Poczytaj w innych wątkach - jest ich kilka. Modny temat obecnie.
Co jeszcze zaskakujące, to gdy reguluję temp. pokrętłem od strony kierowcy, to cyferki temperatury zmieniają się równocześnie u kierowcy i u pasażera, a innym razem kręcąc pokrętłem kierowcy to temp.zmienia się tylko po stronie kierowcy. Tak naprawdę to niewiem jak jest prawidłowo. Bardzo proszę o podpowiedzi.
domyślnie jest tak że jak kręcisz pokrętłem od temp po stronie kierowcy to i po stronie pasażera też będzie się zmieniała ale wystarczy że pasażer sam sobie pokręci to już twoja regulacje nie będzie obustronna, po wyłączeniu auta i ponownym włączeniu znowu regulujesz obie strony lub po przytrzymaniu przez około 3s przycisk auto .
Witam problemik z klimką :? zaskakuje lub nie po około 25min. od startu byłem na sprawdzeniu czyli: wypompowali co było sprawdzili czy trzyma ciśnienie podrodze jakaś "próżnia"nabili i niby układ jest O.K tyle tylko że dalej to samo czyli CIEPŁO ,podpowiadają że sprężarka jakieś sprzęgiełko :?:
Mam pytanko może ktoś to przerabiał.
Do czasu naprawy wyłącz klimę przyciskiem ECON. Na początek umyj dokładnie karcherem chłodnicę klimy i silnika. Zwłaszcza przestrzeń między nimi. 1. czy jak włączasz klimę chodzi chociaż przez chwilę mały wentylator? Jeśli nie, to padł wentylator - np. zawiesiły szczotki. Poszukaj w innych wątkach 2. Odłącz wtyczkę zasilania sprężarki i po włączeniu klimy sprawdź czy jest podawane napięcie? Jeśli nie to przyczyna jest w sterowaniu. Jeśli tak, to niestety kompresor. 3. Naprawa kompresora - to obowiązkowo płukanie, wymiana osuszacza i kompresora. Wymiana tylko kompresora może skończyć się powrotem za kilka miesięcy. Szukaj raczej warsztatu, który da gwarancję na naprawę. Niestety wiele zakładów umiejetności ma ograniczone do obslugi kombajnu do serwisowania. Niestety przerabiałem i trafiłem na niekompetentnych ludzi też - 300zł w plecy. A i tak naprawa kosztowała później 2500.
Na poczatek czujnik ciśnienia klimy , auto było puk puk prawy przód więc podejrzenie na ten element i jako laik myślę że takie podejście ma sens , oczywiście dziś byłem w innym warsztacie
[ Dodano: Wto 13 Lip, 10 09:00 ]
cena czujki w ASO 200zl robota -200zl + obsługa instalacji czyli ponad 200 =ponad 600zl przy opcji aso .Zobaczymy jak wyjdzie warsztat (tam postawili wstępną diagnozę) oczywiście opcja że to TYLKO czujka :wink:
Komentarz