[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • musc
    Classic
    • 2016
    • 7

    Zamieszczone przez m.b.
    Witam
    A więc niestety okazuje się że jednak moje spostrzeżenia na temat ubywania oleju się potwierdziły po 1819 km od wykonania remontu i wybuleniu prawie 7 kPLN zapaliła się kontrolka "LOW LEVEL" tak więc wybieram się z reklamacją do znanego katowickiego warsztatu i zobaczymy z jakim poziomem profesjonalizmu i jaką odpowiedzialnością za swoją pracę się wykażą. O żesz ...wa mać!!!!
    czy ktoś z użytkowników 1.8 TSI CDAA w trakcie docierania po naprawie obserwował podobne zużycie? Jestem ciekaw, jak zakończy się m.b. Twoja sprawa, może rzeczywiście nowe części, w tym pierścienie muszą się spasować? Napisałem do Ciebie na @,
    pozdrawiam
    musc

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      U mnie "na docieraniu" zużycie oleju było zerowe...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • klarus
        RS
        ModeratoRS
        • 2013
        • 5394
        • Octavia III combi (5E5)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        Zamieszczone przez kowal 2002
        U mnie "na docieraniu" zużycie oleju było zerowe...
        U mnie również zero zużycia na docieraniu. Po dotarciu, jak zacząłem kręcić go wysoko często , zaczął zużywać ok. 0,1l/1000 i tak jest już od 25 tys.km.

        Komentarz

        • chrzanek
          Ambiente
          • 2014
          • 234
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

          2,5 tys. nadal max na bagnecie.

          Komentarz

          • kiloscar
            Drive
            • 2015
            • 82
            • Octavia II (1Z3)
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            u mnie podobnie, na dotarciu zero na chwile obecną zero po 30 tyś.km
            Kiloscar

            Komentarz

            • m.b.
              Classic
              • 2010
              • 36

              Umówiony jestem na sprawdzenie czy nie ucieka gdzieś przez turbo lub odmę ale ja aż takim mechanikiem nie jestem aby się wypowiadać czy to możliwe jeśli to nic nie da to prawdopodobnie silnik znów na stół :?:
              >Focus II
              >OII combi 1.8

              Komentarz

              • jarekkas
                Classic
                • 2015
                • 12

                Nie daj się zwodzić tak jak ja. Najpierw było że 1kkm musi się ułożyć potem sprawdzenie czy nie wycieka potem w przewodach od turbo potem remont turbo i tuning odmy. a jeszcze na koniec próba olejowa. To jest tylko dawanie sobie czasu że klient się podda. Tylko że ja byłem twardy i jak mnie widział Kolasiński miał dość. Ciśnij odrazu żeby rozebrali jeszcze raz ten silnik i zrobili tak jak ma być. Ciekawe czy robili honowanie powierzchni cylidrycznych? Umnie tego nie robili bo nie da się bez wyciągania silnika i to był powód znikania oleju. Goście spod skoczowa gdzie zawodowa robią remonty silników (łącznie z wysyłaniem do Francji i Niemiec) uświadomili mi że cylinder jest lekko jajowaty i musi być zhonowany żeby po jakimś czasie jak się pierścienie dotrą te nowe nie brał ponownie oleju albo i więcej. Tyle z moich obserwacji i doświadczenia życzę POWODZENIA I BYĆ TWARDY

                Komentarz

                • m.b.
                  Classic
                  • 2010
                  • 36

                  Honowania nie bylo potwierdzł to szef tego warsztatu samochodowego mówił że jego zdaniem nie ma potrzeby . Zobaczymy jak z niego specjalista mam nadzieję że stanie na wysokości zadania.
                  >Focus II
                  >OII combi 1.8

                  Komentarz

                  • bogus65
                    Classic
                    • 2014
                    • 15
                    • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez musc
                    Zamieszczone przez m.b.
                    Witam
                    A więc niestety okazuje się że jednak moje spostrzeżenia na temat ubywania oleju się potwierdziły po 1819 km od wykonania remontu i wybuleniu prawie 7 kPLN zapaliła się kontrolka "LOW LEVEL" tak więc wybieram się z reklamacją do znanego katowickiego warsztatu i zobaczymy z jakim poziomem profesjonalizmu i jaką odpowiedzialnością za swoją pracę się wykażą. O żesz ...wa mać!!!!
                    czy ktoś z użytkowników 1.8 TSI CDAA w trakcie docierania po naprawie obserwował podobne zużycie? Jestem ciekaw, jak zakończy się m.b. Twoja sprawa, może rzeczywiście nowe części, w tym pierścienie muszą się spasować? Napisałem do Ciebie na @,
                    pozdrawiam
                    musc
                    Witam, ja opisywałem swój przypadek wcześniej. Po 1000km oleju nie ubywało ale już po następnych 500 km zaczął go łykać, aż doszedł do 0,5l/ 1000km przy nie przekraczaniu 1800 obrotów! wyżej wartość zużycia drastycznie rosła. Zgłosiłem się do warsztatu użytkownika robekcool (gdzie silnik był składany) i zrobiliśmy próbę olejową, która wykazała, że oleju ubywa na poziomie około 900ml/1000km. Aktualnie jestem po drugim remoncie, samochód odebrany wczoraj...wychodzi na to, że przy pierwszym podejściu w warsztacie Krasnobrodzka racing chłopaki nie zrobili honowania cylindrów, pozatym pierścienie stały się dziwnie "plastyczne" i straciły swoją sztywność. Mam nadzieję, że to już koniec moich przygód. Głowica wyczyszczona, cylindry honowane i nowe pierścienie założone. Odnośnie uwagi, że nie ciężko dojść swojej racji...zależy na kogo się trafi. Ja ze swojej strony mogę polecić warsztat Pana Roberta K-mot w Żukowie pod Mińskiem bo zwyczajnie nie zostawił mnie z problemem tylko podjął się naprawy cudzych błędów jak się okazało. Krasnobrodzką też należy pochwalić bo podeszli do tematu w ten sam sposób. Nie robię tu żadnej reklamy ale uczciwość nakazuje przedstawić sprawę tak jak ona wygląda.

                    Komentarz

                    • rezon
                      RS
                      • 2006
                      • 1894
                      • Volvo
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez bogus65
                      pozatym pierścienie stały się dziwnie "plastyczne" i straciły swoją sztywność.
                      to mogła być główna przyczyna - przestały dociskać do gładzi.

                      Komentarz

                      • bogus65
                        Classic
                        • 2014
                        • 15
                        • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                        Też mi się tak wydaje, ale podejrzewam, że brak honowania plus pierścienie zrobiły swoje wspólnie...ciekaw jestem tylko przyczyny takiego stanu rzeczy? trafiłem na felerny zestaw pierścieni?

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          U mnie nie było honowania i po 50 tyś km od remontu pobór oleju jest praktycznie bez zmian ( na poziomie 0,8-0,9 l/15 kkm - co, przy mojej permanentnie agresywnej jeździe, można spokojnie uznać za totalny brak poboru oleju :diabelski_usmiech ).
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • rezon
                            RS
                            • 2006
                            • 1894
                            • Volvo
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez bogus65
                            trafiłem na felerny zestaw pierścieni?
                            prawie na pewno. Obróbka cieplna to dość skomplikowany proces i wystarczy drobna niedokładność czasowa i parametry są zupełnie inne.
                            Jeśli zakładane były używane tłoki to nie powinno nic się dziać bez honowania. Oczywiście to nie to samo co nowe tłoki i delikatne shonowanie, ale jajo na pewno nie było jakieś duże, aby dobrze sprężynujące pierścienie nie mogły się do tego dotrzeć. Dawniej honowało się, aby dopasować cylindry do tłoków nadwymiarowych. Jak przejechało się paznokciem po gładzi tulei cylindra (żeliwnej) to wyraźnie wyczuwało się dokąd dochodzą pierścienie - był mały rancik.

                            Komentarz

                            • bogus65
                              Classic
                              • 2014
                              • 15
                              • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                              Otwarta kwestia, zależy od stanu zużycia cylindrów. W moim przypadku nie było prawie w ogóle "jodełki" na gładziach. Teraz jest i zobaczymy jaki będzie tego efekt. Cylindt były mierzone i mimo większego zużycia jednego Chłopaki z Krasnobrodzkiej stwierdzili, że da rade bez. Z kolei w K-mot P. Robert od razu wskazywał, że mu się to nie podoba...teraz mozna gdybać, trasa pokaże czy to było to.

                              Komentarz

                              • musc
                                Classic
                                • 2016
                                • 7

                                Ja za to dzisiaj dowiedziałem się w ASO na Śląsku, że koszty naprawy (jak Bozia przykazała) są generalnie dość wysokie: prawie 11,5 tys zł za części w tym nowe tłoki i korbowody (pełną listę mogę przesłać na @ gdyby ktoś był zainteresowany), do tego trzeba doliczyć 2500zł robocizny, co daje razem 14.000 zł brutto

                                Gdybym szkodnikiem wywinął w kolizji szkodę na taką wartość, to by pewnie ubezpieczyciel szukał szkody całkowitej. Pozostaje podziękować VAG za piękne kwiatki w 6-letnim niespełna samochodzie. Generalnie sprawa nie dotyczy nielicznych osób, a raczej większości. Może jakiś admin forum pozbierał by najważniejsze informacje zamieszczone w postach, np. sposoby leczenia, koszt z wykazem części itd. i przypiął to na górze wątku. To by bardzo pomogło osobom, które mają 1.8TSI CDAA i borykają się z olejowym problemem. Przejście przez te 56 stron to nie lada wyczyn!

                                Pozdrawiam
                                musc

                                Komentarz

                                • bogus65
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 15
                                  • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Ja pisałem w sprawie tego "cudnego" silnika do centrali VAG w Wolfsburgu, otrzymałem odpowiedź, że przekazują sprawę do centrali Skody w Mladzie Boleslav ale pepiki milczą już kilka miesięcy więc trzeba się im przypomnieć...ale tak wg mnie to powinniśmy się zebrać razem, znaleźć kancelarie prawną i ruszyć ten beton, bo ile razy mamy dawać się robić w h***?

                                  Komentarz

                                  • klarus
                                    RS
                                    ModeratoRS
                                    • 2013
                                    • 5394
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    Zamieszczone przez musc
                                    Może jakiś admin forum pozbierał by najważniejsze informacje zamieszczone w postach, np. sposoby leczenia, koszt z wykazem części itd. i przypiął to na górze wątku. Przejście przez te 56 stron to nie lada wyczyn
                                    No to kolego błysnąłeś... niech admin społecznie poświęci swój czas, bo tobie 56 stron nie chce się przeczytać... :shock: ad:
                                    Jeszcze jakieś ciekawe propozycje...? :roll:

                                    Komentarz

                                    • musc
                                      Classic
                                      • 2016
                                      • 7

                                      Zamieszczone przez klarus
                                      Zamieszczone przez musc
                                      Może jakiś admin forum pozbierał by najważniejsze informacje zamieszczone w postach, np. sposoby leczenia, koszt z wykazem części itd. i przypiął to na górze wątku. Przejście przez te 56 stron to nie lada wyczyn
                                      No to kolego błysnąłeś... niech admin społecznie poświęci swój czas, bo tobie 56 stron nie chce się przeczytać... :shock: ad:
                                      Jeszcze jakieś ciekawe propozycje...? :roll:
                                      z mojej wypowiedzi wynika, że przeczytałem.
                                      Ale ok, może nie wyraziłem się odpowiednio. W wątku dot. spalania oleju jest dużo chaotycznych wątków pobocznych i to komuś, kto konkretnie szuka problemu 1.8TSI CDAA utrudnia lekturę. Ja przebrnąłem przez wszystkie 56 strony :twisted:

                                      Nie znam się na mechanice jak niektórzy użytkownicy, co nie zmienia faktu, że zawsze można pomóc i sobie nawzajem i komuś spoza...
                                      PS. takie przypinanie najlepszych odpowiedzi dot. tematu jest na innych forach praktykowane od lat.
                                      pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • klarus
                                        RS
                                        ModeratoRS
                                        • 2013
                                        • 5394
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        Czytasz 56 stron i zaoszczędzasz 8000 zł (różnica w cenie ASO - niezależny warsztat zgodnie z opisaną tu procedurą naprawy)... Jeszcze ci mało? :roll: Powinno być bez czytania, co? A admin niech społecznie pracuje, aby komuś bez wysiłku 8 tys. w kieszeni zostało...
                                        W doopach się poprzewracało... :twisted:

                                        Komentarz

                                        • kowal 2002
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 5161

                                          klarus, spokojnie, bez nerw :diabelski_usmiech ...

                                          musc, to nie jest takie proste jak Ci się wydaje ( po przeczytaniu tych 56 stron ). Jest tu dużo różnych opcji i ktoś kto decyduje się wydać 4-5 k pln powinien dokonać świadomego wyboru sposobu naprawy i znać ewentualne jej konsekwencję.
                                          Może nie wszystkie informacje są potrzebne, ale takie pełne info ze wszystkimi niuansami zajęło by pewnie kilka ( jeśli nie kilkanaście ) stron, więc wiadomo, że nikt tego nie będzie, przenosił, dzielił, cytował itd. A zwykłe wydzielenie wartościowych postów ( po wyłączeniu tych "śmieciowych" ) wprowadzi tylko niepotrzebne zamieszanie.
                                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                          Komentarz

                                          • musc
                                            Classic
                                            • 2016
                                            • 7

                                            Zamieszczone przez klarus
                                            Czytasz 56 stron i zaoszczędzasz 8000 zł (różnica w cenie ASO :
                                            to chyba Ty nie czytałeś tych 56 postów, gdzie ludzie chcąc zaoszczędzić Twoje owe 8patoli musieli się aut pozbyć, albo robić remont 2x... hmmm, wydaje mi się, że sprawa nie jest taka prosta, szczególnie ostatnio... miałeś szczęście u Ciebie remont poszedł sprawnie, więc szerokości. Prawda jest taka, żenie było by czytania, gdyby VAG stanął fair wobec klienteli, a nie pchał ich na Bahamy... na Bahamy za 8k pojedziesz sobie sam.

                                            Macie racje, zrobił sie chaos z tego. Ale kilka gazet polskich i obcojęzycznych ujęło problem dosyć sprawnie z możliwościami, niemniej więcej dowiedziałem się tutaj, po odsianiu rzeczy nie związanych z wątkiem. Dzwonił do mnie ktoś z takiej gazety i stwierdził, że pozew zbiorowy w naszej rzeczywistości nie ma szans powodzenia. Nie pamiętam argumentacji.

                                            Pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            • klarus
                                              RS
                                              ModeratoRS
                                              • 2013
                                              • 5394
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              Zamieszczone przez musc
                                              Zamieszczone przez klarus
                                              Czytasz 56 stron i zaoszczędzasz 8000 zł (różnica w cenie ASO :
                                              to chyba Ty nie czytałeś tych 56 postów, gdzie ludzie chcąc zaoszczędzić Twoje owe 8patoli musieli się aut pozbyć, albo robić remont 2x... hmmm, wydaje mi się, że sprawa nie jest taka prosta, szczególnie ostatnio... miałeś szczęście u Ciebie remont poszedł sprawnie, więc szerokości. Prawda jest taka, żenie było by czytania, gdyby VAG stanął fair wobec klienteli, a nie pchał ich na Bahamy... na Bahamy za 8k pojedziesz sobie sam.
                                              Zawsze możesz remont zrobić w ASO... wtedy rzeczywiście czytanie tych 56 stron nie ma sensu...
                                              Na pewno wiesz, o co ci chodzi?

                                              Komentarz

                                              • mirek_p11
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 6630
                                                • Volkswagen
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                Troszkę zebranych informacji. Może moderator podwiesi info na I stronę wątku

                                                Planowanie głowicy trójmiasto

                                                Mechanika Pojazdowa Włodzimierz Hruzdowicz ? Stacje obsługi samochodów Sopot, al. Niepodległości ☎️ 58 551 01 94 • Sprawdź adres, telefon, email i szczegóły dojazdu.


                                                Firma przerabiająca wadliwe tłoki i naprawiająca głowice

                                                Krasnobrodzka Racing Silniki Wyścigowe to jeden z największych zakładów w Polsce zajmujący się obróbką elementów silników spalinowych. Tel.: 22 674 15 11 lub 693 46 32 93


                                                Firmy sprzedające nowe tłoki

                                                Firma ANEK zajmuje się sprzedażą czesci do silnikow maszyn, wozkow, kutrow, statkow i samochodow osobowych jak i cieżarowych




                                                Remont silnika 1.8 - 2.0 TSI - Warsztaty

                                                Gdynia http://www.autogornik.pl/

                                                Warszawa http://www.dobrucki.com.pl/kontakt.php

                                                Auto Sokrates , Warszawa ul. Sokratesa 7, 606 242 868.

                                                Mińsk Mazowiecki http://www.k-mot.pl/

                                                Nadarzyn http://www.chojnacki.com.pl/

                                                Ożarów Mazowiecki http://www.dsize.pl/

                                                Katowice www.wroclawski.com.pl/kontakt/

                                                Wykaz części silnik CDAA

                                                Olej Mobil 1 5W30 6l 150 zł
                                                Świeca zapłonowa 06H905601A – zamiennik NGK PFR7SEG 130 zł
                                                Płyn do chłodnicy 3T0 080 010 5l 100 zł
                                                Uszczelka 06H103483D 56,65 zł
                                                Oring N 91000101 7,11 zł
                                                Uszczelka 06H103484A 102,30 zł
                                                Uszczelka 06H103483C 102,30 zł
                                                Kołnierz uszczelniający 06H103171F 306,66 zł - zamiennik Elring (204 zł)
                                                Uszczelka pod głowice 06H103383AD 256,01 zł
                                                Śruba 06D103385D x10 21,94 x10
                                                Podkładka 06D103377 x10 13,16 x10
                                                Napinacz 06K109467K 213,76 zł
                                                Uszczelnienie wału 06L103085B 36,99 zł
                                                Zawór sterujący 06H109257C 192,82 zł
                                                Śruba korbowód WHT006219 x8 16,11 zł x8 = 128,88 zł
                                                Łańcuch sterujący 06K109158AD 313,10 zł
                                                Uszczelniacz zaworów 036109675A 27,60 zł x16 = 441,60 zamiennik Elring (96,16)
                                                Pierścień uszczelnienia WHT007212 x2 7,11 zł = 14,22 zł
                                                Zestaw naprawczy 06J998907B x4 48,27x4 = 193,08 zł
                                                Prowadnica ślizgu 06H109509Q 65,09 zł
                                                Szyna ślizgowa 06H109469AP 41,38 zł
                                                Uszczelka 06H103121J 33,92 zł
                                                Uszczelka kolektor ssący 06J129717 82,25 zł - zamiennik Elring (45 zł)
                                                Uszczelka kolektor wydechowy 06F253039F 26,15 zł - zamiennik Elring (15 zł)
                                                Filtr oleju 45 zł

                                                Razem części bez rabatu w ASO : 3390,27 zł

                                                Inne koszty :

                                                Zmywacz uniwersalny, preparaty smarujące, masa uszczelniająca do miski olejowej i pokrywy rozrządu
                                                Przerobienie tłoków wraz z przesyłką ok. 1000 zł
                                                Planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności
                                                Robocizna
                                                Możliwe dodatkowe koszty : Cieknąca pompa wody, koło dwumasowe + kpl. sprzęgło

                                                Sprawdzanie rozrządu VCDS

                                                Kontrolę przeprowadzamy podczas pierwszego uruchomienia silnika po nocy ( jak jest zimny )

                                                Podpinamy wtyczkę ---> przejdź do bloku - 1 (silnik) ---> grupa mierzona ---> 93 grupa ---> Pozycja Faza

                                                0 - 2 stopni - wartości typowe dla nowych aut lub dla nowego łańcucha, 2 - 4 stopni - zalecana wymiana łańcucha ( można usłyszeć wyraźny metaliczny dźwięk dzwonienia z lewej strony silnika) 4 - 6 stopni - Pilna wymiana

                                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                Fotki
                                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                Fotki

                                                Komentarz

                                                • klarus
                                                  RS
                                                  ModeratoRS
                                                  • 2013
                                                  • 5394
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  mirek_p11, bardzo fajne to zestawienie
                                                  Osobiście jednak uważam, że każdy zmagający się z problemem, powinien przeczytać cały ten wątek, chociażby po to, żeby mieć świadomość, że nawet naprawa w podanych przez ciebie warsztatach, czasami może zakończyć się niepowodzeniem... tak jak napisał kowal 2002, aby świadomie wybrać sposób naprawy i znać jego ewentualne konsekwencje...

                                                  Komentarz

                                                  • mirek_p11
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 6630
                                                    • Volkswagen
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    klarus, warsztat każdy wybiera sam i na własną odpowiedzialność. Zamieściłem informacyjnie gdzie były remontowane jednostki 1.8-2.0 TSI

                                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                    Fotki
                                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                    Fotki

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...