rezon, rurka07 ma trochę racji bo wygląda na to że jesteś zwolennikiem wyciągania tłoków bez zdejmowania głowicy, życzę powodzenia przy wkładaniu tłoków z nowymi pierścieniami :diabelski_usmiech . W tym konkretnym silniku napęd rozrządu to łańcuch ślizgi i napinacz, ale może czepiam się szczegółów.
wygląda na to że jesteś zwolennikiem wyciągania tłoków bez zdejmowania głowicy,
nic podobnego. Jak już robi się gruntowny remont silnika to demontuje się praktycznie wszystko - wał też, bo to jedna z nielicznych okazji aby zobaczyć stan panewek, które w silnikach VW też potrafią dostarczyć niespodzianek. I zostaje tylko blok silnika. W sumie to na upartego faktycznie można by nie demontować wału, tylko odkręcić korbowody
Zamieszczone przez Cordi
W tym konkretnym silniku napęd rozrządu to łańcuch ślizgi i napinacz, ale może czepiam się szczegółów.
tu masz rację, ostatni remont napędu rozrządu robiłem w TDI, a wcześniejsze benzyny też na pasku latały, stąd skojarzenie
nie zostaje, nie zmienisz pierścieni bez demontażu wału. Wymiana samych startych pierścieni ori na nowe może przecież pomóc - na kilkanaście tysięcy km. I to jest właśnie naprawa po taniości, a nie dobrze
Chyba żarty sobie robisz. Widziałeś zabieg w realu? Wyjmuje silnik, robię co trzeba i po sprawie. Krasnobrodzka obrabia głowicę i tłoki. Składamy i hula.
www.k-mot.pl
Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
Autoholowanie.
Robert Kulma
cybek3, olej 5w30, 0w40, 5w40 zgodny z normą vw 502, LL504 ( Motul, Mobil, Neste, Lazerway, Ravenol ). Do 1000-1500 km nie przekraczaj 3000 obrotów. Później możesz zacząć korzystać z pełnej mocy. Najlepiej co 10-15 tys. km wymieniaj olej .
Jakim olejem zalać silnik po remoncie? Jak docierać silnik oraz jakie czasookresy wymiany oleju stosować zaraz po remoncie?
Zalej 5w30 motula/ shella/ mobila ,moze byc nawet 507.00 , na docieranie pozadny olej syntetyczny 0w40 lub 0w30 nie jest zalecany, zlej badziewie po 2 tys i wlej normalny olej
Witam
Jestem po naprawie sinika CDAA przejechane około 1000km i spostrzeżenie spalanie wzrosło o jakieś 1-2 l/100. Czy można to zrzucić na docieranie, większe opory z uwagi na zastosowanie nowszych nieco grubszych pierścieni ewentualnie fakt że mechanik zalał silnik na dotarcie półsyntetykiem (po dotarciu powrót na dotychczasowy syntetyk). Jakieś wnioski ewentualne sugestie??????? :?:
pozdrawiam
m.b., ten półsyntetyk to nie najlepszy wybór do 1.8 tsi ( pora roku też nie sprzyja takiej zmianie ). Lepiej zalej syntetyk po przejechaniu 1500 km np. 5W30 lub 5W40
Komentarz