Witam ! Mam przejechane łącznie 18500 km, po 3000 km wymieniłem olej. Ostatnio jechałem do Włoch nonstop 160 km/godz i kontrolka się zapaliła - musiałem dolać. Jestem zdziwiony bo porzednia Octavia 1.8 - 125 kM nie wymagała dolewek między przeglądami, nawet gdy była już leciwa. Będę reklamował, ale najpierw pojadę do prywatnego warsztatu, żeby sprawdzili czy nie ma wycieku. W Favoritce i Felicji nie miałem kłopotów z olejem, innych zresztą też, ale w 1,8 TSI - 160 kM to moim zdaniem niedopuszczalne zużycie. Żona ma Bravo 1.4 - 150 kM też z turbo o przebiegu 26000 km, a olej ani drgnie.
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez jur23Będę reklamował (..) w 1,8 TSI - 160 kM to moim zdaniem niedopuszczalne zużycie
Komentarz
-
tak czytam kolega pisze ze ma mobila, nie wiem jak skoda ale VW zaleca do tych silnikow castrola
podam wam przyklad jettyautko mialo fabrycznie shella, do wymiany czyli 30 tys km dolalem litr oleju
a autko malo jedzilo po trasie z wysokimi obrotami
potem zalalem castrola edge chyba 0w30 - w kazdym razie zgodnego z normai co autko prawie nie spalolo aleju
po 25 tys doalemniecale pol litra ale to raczej dlatego ze od wrzesnia latam 2-3 na miesiac do DE trasa 1 tys km w 1 strone i prawie nonstop mialem obroty w okolicy 5 tys
czasami wyzej
brakowalo 6
teraz 1 raz jechalem scirocco wiec lukne czy cos bedzie ubywacale on ma 6 i leci sie przewaznie w okolicach 3500 obrotow
wiem ze inne silniki itp ale moze warto luknac
chyba nawet na korku pisze castrolScirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jur23Jestem zdziwiony bo porzednia Octavia 1.8 - 125 kM nie wymagała dolewek między przeglądami, nawet gdy była już leciwa.
W silnikach z turbosprężarką, zarówno benzynach jak i dyszlach, zużycie litra oleju na 15000km nie jest niczym szczególnym, szczególnie jak się często jeździ z dużymi prędkościami po autostradzie.
PS jak przestaniesz wlewać Castrola, to zużycie oleju spadnie. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jur23Mam Mobil 1, ale może ta prędkośc powoduje duże zużycie ? Po naszych dróżkach to 130 to już full i dlatego może nic nie brały te silniki. Zalałem na 3/4 wskaźnika i poobserwuję co będzi,e ale do mechanika pojadę, niech sprawdzi czy nie ma przecieku.. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez YarekZamieszczone przez jur23Jestem zdziwiony bo porzednia Octavia 1.8 - 125 kM nie wymagała dolewek między przeglądami, nawet gdy była już leciwa.
W silnikach z turbosprężarką, zarówno benzynach jak i dyszlach, zużycie litra oleju na 15000km nie jest niczym szczególnym, szczególnie jak się często jeździ z dużymi prędkościami po autostradzie.
PS jak przestaniesz wlewać Castrola, to zużycie oleju spadnie
Pytam bo w moim ostatnim aucie wogólnie przez 5 lat nie sprawdziłem oleju (na przeglądy jedziłem tylko).
Teraz mam sprawdzać ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydCzyli jak jest turbina to więcej oleju silnik zużywa ?
Zamieszczone przez loydTeraz mam sprawdzać ?
ale bez paniki, 1.4 TSI zużywa mniej od 1.8 TSI, szczególnie jeśli spokojnie jeździsz.. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rkbJak mozna wywnioskowac po paru postach te silniki zra olej na potege
Wcale nie ... mój nie je oleju ... A ostatnio często "startuje spod świateł" z innym świrami jak się znajdą a na trasie nie mam 110 na 6 biegu ;p
Mam tylko jedną zasadę ... nie ma 90 stopni nie ma buta i tyle.
Zamieszczone przez loyd
Teraz mam sprawdzać ?i nie sprawdzają oleju
Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
A propo oleju do mojego TDI 1,9 dobry będzie castrol slx 5w-30 longlife. Auto jest bez filtra cząstek stałych. Bo po kupnie nie wiem co mam. Nalepki mówią o shellu a sprzedawca mówił że Castrol. Oczywiście wymiana według wskazań komputera. Dlaczego się pytam bo w specyfikacji znalazłem że jest on do silników z filtrem cząstek stałych.http://emmu.pl
----------------------------------------------------------
W końcu robi się to, co się lubi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez _tm_Zamieszczone przez mobilA propo oleju do mojego TDI 1,9 ...http://emmu.pl
----------------------------------------------------------
W końcu robi się to, co się lubi.
Komentarz
-
-
mobil, na ten temat jest osobny wątek!!!! i w nim jest wszystko wytłumaczone. :!:
Masz leniu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ca406dd#518232 :wink:Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez mobilZamieszczone przez _tm_Zamieszczone przez mobilA propo oleju do mojego TDI 1,9 ...
Komentarz
-
Panowie to ja moze tez sie podziele.....niestety nie mam dokladnych danych jednak ja w mojej 1.8TSI mam przejechane 10 000 km a na bagnecie mam min. Nie wiem tylko czy odbierajac z aso auto mialem zalane pod max.
Po przeczytaniu wszystkich postow dochodzę do wniosku ze jednak doleje oleju bo są giganci ktorzy maja ten sam silnik i twierdzą, że jak nie ma komunikatu "dolej olej" oczywiscie w jezyku angielskim to nie trzeba nic robic. Teraz jednak przekonaliscie mnie i zaraz we wtorek doleje. Wtedy tez dam znać czy i jak mocno zlopie olej.
Ponadto stara zasada: jezdzisz na wysokich obrotach to musisz miec dolewke w bagażniku... jednak napewno nie karnister 5 litrowy!!!
Komentarz
-
-
Witam jak już wczesniej wspomniano, PRODUCENT (nie ASO) zaklada NORMALNE zuzycie oleju do 0.5L na 1000 km, niestety taka norma jest w wiekszosci aut, poczynajac od Fiata 126p (ktory mi kiedys przy przebiegu 180 tyś nie łykał grama, wymiana co 10000 km) , teraz jezdze Panda 1.1 MPI (przebieg 88 tyś zero dolewek, na bagnecie milimetra nie spada, a piłuje jak glupi), Honda CR-V 2007 (zero brania oleju) trzeba zauwazyc że oba te auta nie TURBO, wiec wniosek z tego konkretny, auto z turbo bedzie brało olej, mniej/niezauwazalnie prawie czy wiecej ale bedzie, a z SAP czy samym ASO raczej nie ma szans na wynegocjiowanie czego kolwiek, dlatego przed zakupem nowego auta (JA TAK ROBIE ZAWSZE) prosze tydzien wczesniej o XERO warunkow gwarancji i ksiazki serwisowej,instrukcji abym mogl sie z "warunkami" jakie zaklada producent wczesniej zapoznac i ewentualnie zmienic marke auta gdyby było cos nie tak.
I powiem tak Fiata kupi l bym drugi raz, Honde też, teraz czas na zmiany wybrałem Skode 1.6 TDI CR (gdzie w ksiazce jest zannaczone zuzycie oleju na 1 tys/km 0.5 L, zapoznałem sie z tym i przyjołem do wiadomosci, jednak jesli auto bedzie łykac wiecej niż 1 L na 15 tyś juz wiecej Diesla(grupy VW) nie kupie i tyle.
Kuzyn ma 1.4 TSI OII i nie widziałem aby skarzył sie na jakies ubytki na bagnecie. Co do 1.8 TSI nie znam nikogo aby zapytac. Oczywiście Panowie w ASO jak padło pytanie, "Ktore Panstwa silniki nie biora oleju" oczywiscie ODP jednoglosna "Nasze silniki nie biora oleju, co nie znaczy że nie nalezy go kontrolowac".
Komentarz
-
-
I powiem tak Fiata kupi l bym drugi raz, Honde też, teraz czas na zmiany wybrałem Skode 1.6 TDI CR (gdzie w ksiazce jest zannaczone zuzycie oleju na 1 tys/km 0.5 L, zapoznałem sie z tym i przyjołem do wiadomosci, jednak jesli auto bedzie łykac wiecej niż 1 L na 15 tyś juz wiecej Diesla(grupy VW) nie kupie i tyle.
Przeraża Cię koszt oleju (20-30zł za litr)?
Nie lubisz brudzić rąk?
Czy może taka cecha silnika uraża Twoje uczucia?. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Yarek, mysle że to 3 jednak wybiore, na kase nienazekam i lac moge codziennie olej, tylko pogodzilem sie że auta z turbo biora olej, a wczesniej z turbina nie mialem silnika.
Czy turbo jest czy go nie ma producent sie w taki sposob zabezpiecza podajac MAX zuzycie oleju.
A o 1 Litr mi chodzi w sensie , że z tego co ludzie pisza od 0.5 - 1 litra wiekszosci diselki łykaja, takie tez mam założenie u siebie że tak bedzie, byle nie wiecej.
Rozumiem że zuzycie wynika rowniez nie z samej turbiny a własciwie ze sposobem obchodzenia sie z nia i samym autem, od "ciezkiej" nogi itd, ale to biore pod uwage. Jakos nie mam przywiazania do konkretnej marki, wiec jeśli bede bardzo zadowolony ze Szkodnika kupie drogi raz, wiesz za cene ponad 110 tys zł uwiez mi że moglem zamowic cos wiekszego/lepszego niz Octavie Combi,auto sluzy do wożenia tylka, zalezało mi na czyms co jest niewielkie i duzo nie pali i sprawia niewiele problemow, SMOKA Paliwożerce juz mam w garazu teraz czas na cos bardziej ekonomicznego, jednak cos mnie do niej ciagnie i mam nadzieje że sie nie przejade na zbyt dużej awaryjności tego auta/silnika. (chodz kazde auto sie psuje, kwestia egzemplaża a nie raz marki i modelu, raz mniej raz wiecej)
Komentarz
-
-
mam 1,8 TSI i przejechałem 26kkm dolewając 1,5l oleju zgodnego z wymogami producenta. jak mi się pierwszy raz przy 10kkm pojawiła kontrolka oleju to mnie zaskoczyło bo nie miałem baniaczka pod ręką ale teraz zawsze na zapasie mam literek oleju i regularnie sprawdzam poziom na bagnecie. Od 20kkm olej się uspokoił i przestało go ubywać w tempie grożącym kontrolką. Wydaje mi się że teraz to już nie będzie go ubywać tak jak na pierwszych kkm. Najwidoczniej silnik się ułożył, uszczelniło co było do uszczelnienia
Komentarz
-
Komentarz