Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez AdamB
    Zamieszczone przez kowal 2002
    robreg, miałem robiony przegląd kilka miesięcy temu ( demontaż kratki ) i było też badanie spalin. Pomimo spalania oleju 1l/1000km spaliny mieściły się w normie więc katalizator wytrzymał u mnie przynajmniej 130 tyś km/4 lata.
    Niezła opłacalność zakupu 1.8TSI 130 x 1L po 35zł = 4550zł :?
    to już turbinka i wałek rozrządu do mojego BXE :-) AdamB, dzięki, poprawiłeś mi dziś humorek...
    Pozdrawiam, Robreg.
    ----
    furmanka.blogspot.com fan ;-)

    Komentarz


    • Zamieszczone przez robreg
      to już turbinka i wałek rozrządu do mojego BXE :-) AdamB, dzięki, poprawiłeś mi dziś humorek...


      Widzisz, jednak BXE nie wypada źle na tle innych silników. Policz jeszcze ile oszczedziłeś na paliwie i rozrządzie. Ale może lepiej nie zaśmiecajmy tutaj wątku już.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz


      • hej Panowie z turboklekotami, ten wątek nie służy do poprawiania sobie samopoczucia :diabelski_usmiech
        Maciek
        terminarz trójmiejskich spotów klubowych
        Zapraszamy....

        Komentarz


        • AdamB, dla auta wszystko :szeroki_usmiech
          Pisał Sebastian

          Komentarz


          • AdamB, dla auta wszystko :szeroki_usmiech
            Dokładnie
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz


            • Zamieszczone przez kowal 2002
              robreg, miałem robiony przegląd kilka miesięcy temu ( demontaż kratki ) i było też badanie spalin. Pomimo spalania oleju 1l/1000km spaliny mieściły się w normie więc katalizator wytrzymał u mnie przynajmniej 130 tyś km/4 lata.
              No ale chyba od nowości Ci tyle oleju nie brał, bo byś się na naprawę gwarancyjną załapał. Mój dostał takiego apetytu od jakiś 2 tys km, wcześniej było od ok 0.15 l na początku, do ok 0.25 l/1000 km jeszcze jakieś 2 miesiące temu

              Komentarz


              • voytek, u mnie od początku ok. 0,2-0,3 l /1000 km i przy jakiś 75-80 tyś km ustabilizowało się na ok. 1l / 1000 km.
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz


                • Teraz mam 66500km i coś jakby głodniejszy się robił :? Ale 1l/1000 jeszcze nie wziął
                  Pisał Sebastian

                  Komentarz


                  • koledzy może złożymy pozew zbiorowy :?: i nagłośnimy sprawę np. w TVN Turbo ?

                    SAP i wszystkie ASO o problemach doskonale wiedzą i mają głęboko w dup.. klientów

                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                    Fotki
                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                    Fotki

                    Komentarz


                    • mirek_p11, kupując samochód każdy z użytkowników akceptuje dopuszczalne parametry techniczne pojazdu, w tym normy zużycia materiałów eksploatacyjnych przedstawionych przez producenta.
                      Pozdrawiam, Robreg.
                      ----
                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                      Komentarz


                      • robreg, normą chyba nie jest zużycie 1l oleju na 1000 km przy przebiegu ok. 100000 km. W Audi wymieniają tłoki bez dodatkowych kosztów i podejście do klienta jest zupełnie inne niż w serwisach Skody. Wydając 80000-100000 zł za nowe auto i serwisując je cały czas w ASO chyba można wymagać troszkę innego podejścia w przypadku wady fabrycznej ( wadliwe pierścienie )

                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                        Fotki
                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                        Fotki

                        Komentarz


                        • może TVN Turbo zainteresować? Mam na myśli Turbo kamerę. Tylko trzeba zebrać informacje o osobach które miały taki problem i udokumentowaną korespondencję z ASO/SAP
                          Pisał Sebastian

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez mirek_p11
                            robreg, normą chyba nie jest zużycie 1l oleju na 1000 km przy przebiegu ok. 100000 km.
                            jeśli takie zużycie jest przewidziane w dokumentacji technicznej pojazdu, może tyle pić od pierwszego kilometra.

                            Żeby była jasność - wiem, że masz racje z technicznego punktu widzenia, jednak prawnik i sąd mają techniczny punkt widzenia tam, gdzie plecy kończą swoją szlachetną nazwę. Jeśli z własnej nieprzymuszonej woli podpisałeś zgodę na regularne okradanie Ciebie, nikt nie może Ci tego zabronić i sąd ma obowiązek uszanować tę Twoją decyzję.

                            Ostatnio w rodzinie kupili Peugeota 301 z trzycylindrowym silnikiem. Auto po 400km przebiegu, na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach ma delirkę gorszą niż Syrena 105L z dwutaktem pod maską - ale przecież nikt właścicieli nie zmuszał do kupienia trzycylindrowego pomiotła szatana.
                            Pozdrawiam, Robreg.
                            ----
                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                            Komentarz


                            • Ja jestem ciekawy jakim cudem silnik z dopuszczalnym przepałem oleju 0,5 - 1 l /1000km łapie się na normę Euro 5?
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz


                              • kowal 2002, tam chyba biorą pod uwagę ilość spalanego paliwa, bez dodatków :wink:
                                Pisał Sebastian

                                Komentarz


                                • Hej,

                                  Planuje kupić Octavię z silnikiem benzynowym 1.8 160KM. Planowałem rocznik 2010 ale po analizie google'a / forum doszły do mnie niepokojące informację na temat awaryjności tegoż silnika. Orientujecie się czy Octavia z rocznika 2011 ma wyeliminowany ten problem i eksploatacja tegoż silniczka nie będzie tak problemowa? Nie chciałbym po roku/trzech wymieniać silnika.

                                  Pozdrawiam i witam na forum

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez kowal 2002
                                    Ja jestem ciekawy jakim cudem silnik z dopuszczalnym przepałem oleju 0,5 - 1 l /1000km łapie się na normę Euro 5?
                                    no przecież chyba Ty sam wspominałeś, że normę czystości spalin fura przechodzi cały czas - znakiem tego katalizator daje radę.

                                    Jeśli katalizator daje sobie radę, a sondy lambda są sprawne i poprawnie wykrywają zawartość tlenu w spalinach, paliwo ze zbiornika dawkowane powinno być, o zgrozo, z uwzględnieniem zawartości w spalinach produktów spalania węglowodorów z oleju silnikowego - TSI ganiając na dwutakcie defacto może konsumować odrobinę mniej benzyny).
                                    Pozdrawiam, Robreg.
                                    ----
                                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                    Komentarz


                                    • kolejny przypadek, ale tym razem Superb 1.8 TSI CDAA z forum SCP

                                      W ramach ciekawostek napiszę, że mój S2 1.8 TSI CDAA dotoczył się do 182kkm i wyświetlił 'Engine fault! Workshop' plus kilka innych kolorowych ikonek. Silnik dostał drgawek i zakończył żywot. Po rozbiórce okazało się, że padł jeden z zaworów wydechowych i rozwalił świecę. Ale ogólny widok w środku też nie napawał optymizmem. Okrutny nagar z przepału olejowego na tłokach i boczne otarcia spowodowane złym ustawianiem się tłoków w cylindrze (pobór oleju przed padem był ponoć zgodny z normą VW dla tego silnika - 1L/1000km). Wyłamany jeden ząb napinacza łańcucha rozrządu. Podsumowując, ponoć klasyczny przykład wad, w które VW wyposażał te silniki do maja 2010. Obecnie wrzucony już zmodyfikowany kit: korbowody + tłoki + pierścienie + zawory + uszczelniacze + rozrząd. Z lekkim niepokojem czekam na pierwsze pojawienie się żółtej kontrolki oleju. Jak na razie 500km na nowych gratach i cisza. Stare graty zostały na pamiątkę, podobno fajne popielniczki z tłoków wychodzą

                                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                      Fotki
                                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                      Fotki

                                      Komentarz


                                      • Tak, cytat, który przytoczył mirek_p11 pochodzi z mojego wpisu. Potwierdzam, że pojawienie się zużycia 1L/1000km niechybnie będzie prowadziło do pogłębiania się problemu i w konsekwencji awarii silnika. Dlatego trzeba poważnie wtedy myśleć o zrobieniu z tym czegoś. Mając dobrą historię w ASO i po wykonaniu próby olejowej udział producenta w naprawie nie jest wykluczony. Chociaż IMO VW powinien potraktować tę wadę jak każdą inną akcję przywoławczą i wymienić to co spaprał. Ale oczywiście za duże koszty. Lepiej przecież na fakturki sprzedawać zestawy naprawcze, a nie rozdawać.

                                        Komentarz


                                        • arpo, ten litr to spalał niezależnie od trasy czy np tylko w mieście? Zaczynam się trochę martwić bo w mieście 1l przy b.krótkich odcinkach to u mnie nie problem ale w trasie już tragedii nie ma :?
                                          Pisał Sebastian

                                          Komentarz


                                          • Czy trasa czy miasto, nie zauważyłem nigdy różnicy. Chociaż większość robię tras, więc można zaryzykować stwierdzenie, że to głównie w trasach takie zużycie. Tu masz historię: stats

                                            Komentarz


                                            • arpo, dzięki
                                              Pisał Sebastian

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez SS
                                                może TVN Turbo zainteresować? Mam na myśli Turbo kamerę. Tylko trzeba zebrać informacje o osobach które miały taki problem i udokumentowaną korespondencję z ASO/SAP
                                                Myślałem też o tym. W przyszłym tygodniu jestem umówiony na próbę olejową. Norma zużycia oleju to według instrukcji obsługi 0.5l/1000 km, a nie litr, tak jak u mnie i kilku innych kolegów. Jak się SAP wypnie, to chętnie do akcji się przyłączę.

                                                Komentarz


                                                • voytek, jesteś pewien, że 0,5l a nie 1,0l ? Nie mam instrukcji przy sobie ale wydaje mi się, że skoro mamy taki sam silnik to i norma zużycia oleju będzie tatka sama :?

                                                  [ Dodano: Pią 14 Lis, 14 09:56 ]
                                                  sprawdziłem w elektronicznej wersji IO i faktycznie jest 0,5l. Ten 1l wziął się chyba z informacji z ASO. Sam już nie wiem
                                                  Pisał Sebastian

                                                  Komentarz


                                                  • Na 100% w instrukcji jest 0.5 litra.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X