Zamieszczone przez AdamB
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez robregto już turbinka i wałek rozrządu do mojego BXE :-) AdamB, dzięki, poprawiłeś mi dziś humorek...
Widzisz, jednak BXE nie wypada źle na tle innych silników. Policz jeszcze ile oszczedziłeś na paliwie i rozrządzie. Ale może lepiej nie zaśmiecajmy tutaj wątku już.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002robreg, miałem robiony przegląd kilka miesięcy temu ( demontaż kratki ) i było też badanie spalin. Pomimo spalania oleju 1l/1000km spaliny mieściły się w normie więc katalizator wytrzymał u mnie przynajmniej 130 tyś km/4 lata.
Komentarz
-
-
robreg, normą chyba nie jest zużycie 1l oleju na 1000 km przy przebiegu ok. 100000 km. W Audi wymieniają tłoki bez dodatkowych kosztów i podejście do klienta jest zupełnie inne niż w serwisach Skody. Wydając 80000-100000 zł za nowe auto i serwisując je cały czas w ASO chyba można wymagać troszkę innego podejścia w przypadku wady fabrycznej ( wadliwe pierścienie )
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirek_p11robreg, normą chyba nie jest zużycie 1l oleju na 1000 km przy przebiegu ok. 100000 km.
Żeby była jasność - wiem, że masz racje z technicznego punktu widzenia, jednak prawnik i sąd mają techniczny punkt widzenia tam, gdzie plecy kończą swoją szlachetną nazwę. Jeśli z własnej nieprzymuszonej woli podpisałeś zgodę na regularne okradanie Ciebie, nikt nie może Ci tego zabronić i sąd ma obowiązek uszanować tę Twoją decyzję.
Ostatnio w rodzinie kupili Peugeota 301 z trzycylindrowym silnikiem. Auto po 400km przebiegu, na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach ma delirkę gorszą niż Syrena 105L z dwutaktem pod maską - ale przecież nikt właścicieli nie zmuszał do kupienia trzycylindrowego pomiotła szatana.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Hej,
Planuje kupić Octavię z silnikiem benzynowym 1.8 160KM. Planowałem rocznik 2010 ale po analizie google'a / forum doszły do mnie niepokojące informację na temat awaryjności tegoż silnika. Orientujecie się czy Octavia z rocznika 2011 ma wyeliminowany ten problem i eksploatacja tegoż silniczka nie będzie tak problemowa? Nie chciałbym po roku/trzech wymieniać silnika.
Pozdrawiam i witam na forum
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Ja jestem ciekawy jakim cudem silnik z dopuszczalnym przepałem oleju 0,5 - 1 l /1000km łapie się na normę Euro 5?
Jeśli katalizator daje sobie radę, a sondy lambda są sprawne i poprawnie wykrywają zawartość tlenu w spalinach, paliwo ze zbiornika dawkowane powinno być, o zgrozo, z uwzględnieniem zawartości w spalinach produktów spalania węglowodorów z oleju silnikowego - TSI ganiając na dwutakcie defacto może konsumować odrobinę mniej benzyny).Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
kolejny przypadek, ale tym razem Superb 1.8 TSI CDAA z forum SCP
W ramach ciekawostek napiszę, że mój S2 1.8 TSI CDAA dotoczył się do 182kkm i wyświetlił 'Engine fault! Workshop' plus kilka innych kolorowych ikonek. Silnik dostał drgawek i zakończył żywot. Po rozbiórce okazało się, że padł jeden z zaworów wydechowych i rozwalił świecę. Ale ogólny widok w środku też nie napawał optymizmem. Okrutny nagar z przepału olejowego na tłokach i boczne otarcia spowodowane złym ustawianiem się tłoków w cylindrze (pobór oleju przed padem był ponoć zgodny z normą VW dla tego silnika - 1L/1000km). Wyłamany jeden ząb napinacza łańcucha rozrządu. Podsumowując, ponoć klasyczny przykład wad, w które VW wyposażał te silniki do maja 2010. Obecnie wrzucony już zmodyfikowany kit: korbowody + tłoki + pierścienie + zawory + uszczelniacze + rozrząd. Z lekkim niepokojem czekam na pierwsze pojawienie się żółtej kontrolki oleju. Jak na razie 500km na nowych gratach i cisza. Stare graty zostały na pamiątkę, podobno fajne popielniczki z tłoków wychodzą
Komentarz
-
-
Tak, cytat, który przytoczył mirek_p11 pochodzi z mojego wpisu. Potwierdzam, że pojawienie się zużycia 1L/1000km niechybnie będzie prowadziło do pogłębiania się problemu i w konsekwencji awarii silnika. Dlatego trzeba poważnie wtedy myśleć o zrobieniu z tym czegoś. Mając dobrą historię w ASO i po wykonaniu próby olejowej udział producenta w naprawie nie jest wykluczony. Chociaż IMO VW powinien potraktować tę wadę jak każdą inną akcję przywoławczą i wymienić to co spaprał. Ale oczywiście za duże koszty. Lepiej przecież na fakturki sprzedawać zestawy naprawcze, a nie rozdawać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SSmoże TVN Turbo zainteresować? Mam na myśli Turbo kamerę. Tylko trzeba zebrać informacje o osobach które miały taki problem i udokumentowaną korespondencję z ASO/SAP
Komentarz
-
-
voytek, jesteś pewien, że 0,5l a nie 1,0l ? Nie mam instrukcji przy sobie ale wydaje mi się, że skoro mamy taki sam silnik to i norma zużycia oleju będzie tatka sama :?
[ Dodano: Pią 14 Lis, 14 09:56 ]
sprawdziłem w elektronicznej wersji IO i faktycznie jest 0,5l. Ten 1l wziął się chyba z informacji z ASO. Sam już nie wiemPisał Sebastian
Komentarz
-
Komentarz