[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SS
    RS
    • 2010
    • 16209
    • Superb III (3V3)

    Zamieszczone przez voytek
    Na 100% w instrukcji jest 0.5 litra.
    już sprawdziłem
    Pisał Sebastian

    Komentarz

    • Tippo
      L&K
      • 2009
      • 1349
      • Octavia III (5E3)
      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

      Zamieszczone przez SS
      Ten 1l wziął się chyba z informacji z ASO. Sam już nie wiem
      Taka norma byla w instrukcji o1 tdi , w o2 cdaa ma tez 0,5/1000km

      Komentarz

      • SS
        RS
        • 2010
        • 16209
        • Superb III (3V3)

        mam mętlik w głowie :shock: Wlałem ostatnio 0,5l, zrobiłem od tego czasu jakieś 1kkm (głównie odcinki po min. 40km) i na bagnecie jest połowa skali. Czyli spalił jakieś 0,2÷0,3l nieźle
        Można jakoś sprawdzić komputerem stan katalizatora?
        Pisał Sebastian

        Komentarz

        • mirek_p11
          RS
          • 2010
          • 6630
          • Volkswagen
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          Po przejechaniu 3000 km spalanie oleju 5W50 wynosi 0,6l/1000 km, ale czuć już bardzo benzynkę i olej jest bardzo rozrzedzony.

          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz

          • klarus
            RS
            ModeratoRS
            • 2013
            • 5394
            • Octavia III combi (5E5)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            mirek_p11, ten dystans to na samych krótkich odcinkach? czy jakieś trasy też?

            Ja ostatnio przez tydzień nie korzystałem z auta...zużycie oleju 0 :diabelski_usmiech

            A tak na serio: tak jak u kolegi SS, po trasach, to mi się wydaje, że nie jest jeszcze tak źle 8) , a po krótkich odcinkach

            Komentarz

            • mirek_p11
              RS
              • 2010
              • 6630
              • Volkswagen
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              klarus, raczej jazda po trójmieście, ale byłem ostatnio w trasie ( Gdynia-Poznań-Gdynia )

              Seat Leon ST FR by mirek_p11

              Fotki
              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
              Fotki

              Komentarz

              • klarus
                RS
                ModeratoRS
                • 2013
                • 5394
                • Octavia III combi (5E5)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                Zamieszczone przez mirek_p11
                ale byłem ostatnio w trasie ( Gdynia-Poznań-Gdynia )
                i benzyna nie odparowała?

                Komentarz

                • mirek_p11
                  RS
                  • 2010
                  • 6630
                  • Volkswagen
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Zamieszczone przez klarus
                  Zamieszczone przez mirek_p11
                  ale byłem ostatnio w trasie ( Gdynia-Poznań-Gdynia )
                  i benzyna nie odparowała?
                  nie zdążyła, bo szybko znikała z baku :diabelski_usmiech

                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                  Fotki
                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                  Fotki

                  Komentarz

                  • SS
                    RS
                    • 2010
                    • 16209
                    • Superb III (3V3)

                    Dzisiaj z kolegą rafiki sprawdziłem napięcie rozrządu, jest 0 8)
                    Oleju nawet trochę ponad połowę więc dzień zakończył się dobrze :szeroki_usmiech
                    Pisał Sebastian

                    Komentarz

                    • klarus
                      RS
                      ModeratoRS
                      • 2013
                      • 5394
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      mirek_p11, :haha:

                      Komentarz

                      • voytek
                        Rider
                        • 2010
                        • 480
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        Ja zrobiłem właśnie trasę po około 450 km w jedną stronę, z czego ok. 80 km ekspresówką 120-130 km/h, reszta zwykłymi krajówkami ok. 100 km/h, trochę po górach. W obie strony ok. 1000 km. Poszło litr oleju 5w40.... W trasie... fakt, że cztery osoby na pokładzie plus pełny bagażnik, więc auto dociążone, było trochę wyprzedzania, górskich podjazdów.
                        W najbliższym tygodniu próba olejowa i czas zbierać na naprawę....

                        Komentarz

                        • mirek_p11
                          RS
                          • 2010
                          • 6630
                          • Volkswagen
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          znalazłem na stronce briskoda informację, że akcja dot. nadmiernego zużycia oleju była już w 2012 roku

                          TPI 2027920/1 dated 05-Jan-2012 deals with 'Engine oil consumption exceeding the standard set by the manufacturer.

                          Customer statement / workshop findings

                          The engine oil consumption is higher than the standard specified by the manufacturer, see the Owner's Manual.

                          Technical background

                          Engine parts exposed to high heat load, influenced also by unfavourable driving profile, may cause increased engine oil consumption.

                          Production change

                          Optimized piston rings and pistons.

                          Measure

                          Verifying increased engine oil consumption

                          Please, verify the oil consumption using the steps according to the diagnostic device VAS; if the VAS does not contain a test programme, proceed according to the Service information 2027572. The report on the result of the oil consumption test must always be attached to the parts replaced; please file a copy together with the order.

                          Repair

                          If the engine oil consumption claimed has been verified as prescribed and found higher than the standard specified by the manufacturer, replace the set of complete pistons as well as the set of connecting rods.
                          ..............

                          Parts information

                          Piston complete: 06H 107 065 DF
                          1 set: connecting rods: 06J 198 401 H.

                          ------------------------------

                          Раздел автозапчастей. Каталог автозапчастей VAG ETKA Online. Покупка, продажа. Skoda. Superb. (2008 - 2013). Поршень. Поршневое кольцо..


                          i więcej informacji o problemie i jak go rozwiązać

                          Серия двигателей EA888 на сегодняшний день насчитывает уже три поколения. Помимо распространенности данную серию можно охарактеризовать, как самую проблемную... Это моторы с объёмом двигателя 1.8-2 литра оборудованные системой непосредственного впрыска топлива и турбонагнетателем.


                          [ Dodano: Czw 27 Lis, 14 21:57 ]
                          fotki po awarii silnika CDAB przebieg 60000 km, zużycie oleju 0,63l/1000 km, olej wymieniany co 7500 km :shock:



                          remont silnika i wykaz części do CDAA,CDAB

                          CDAB 152 л/с 2010 г.в. 0 по 45 — Shell Helix Ultra 5w30 45 по 110 — Castrol 0w30 На 110 т.км мой верный друг начал потреблять масло примерно 1200мл на 1000 км. Вскрытие показало, что поршневая в ужас…

                          Seat Leon ST FR by mirek_p11

                          Fotki
                          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                          Fotki

                          Komentarz

                          • klarus
                            RS
                            ModeratoRS
                            • 2013
                            • 5394
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            eta wsio jasna, my dołżny diengi sobirać :diabelski_usmiech

                            Komentarz

                            • Lashlo
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 1455

                              czemu jest aż tak duży szlam na tłokach, zaworach? Nie jestem ekspertem, więc może źle pytanie zadałem, ale wygląda to baaaardzo niepokojąco.

                              Komentarz

                              • rezon
                                RS
                                • 2006
                                • 1894
                                • Volvo
                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez Lashlo
                                czemu jest aż tak duży szlam na tłokach, zaworach? Nie jestem ekspertem, więc może źle pytanie zadałem, ale wygląda to baaaardzo niepokojąco.
                                gdzieś te osady ze spalanego oleju muszą się odłożyć wszystkie nie wylecą
                                Zamieszczone przez mirek_p11
                                fotki po awarii silnika CDAB przebieg 60000 km, zużycie oleju 0,63l/1000 km, olej wymieniany co 7500 km
                                polecam uwadze wszystkim "znafcom" sugerującym zbawienny wpływ częstej wymiany oleju oraz niestosowania normy 504/507. Jak widać ze zdjęć na pewno wymiana oleju z normą 502.00 co 15kkm poprawia samopoczucie , stan silnika niekoniecznie. Chyba już lepiej jednak niskopopiołowe zalewać. A jak jest sp...na konstrukcja silnika i rozrządu to złote oleje nie pomagają. Ew. można próbować zalać jakimś święconym

                                Komentarz

                                • Lashlo
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1455

                                  rezon, widziałem kiedyś tłoki i zawory z silnika 650E z Malucha i były praktycznie czyste po jakiś 80 kkm, stąd moje pytanie, czemu tu taki syf ;-) A jak pamiętamy wtedy jeździło się na niejakim Selektorze Special :-)

                                  Komentarz

                                  • rezon
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 1894
                                    • Volvo
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    no tak idealnie to nie było. Ani w maluchu, ani w Poldkach czy F125. kilkumilimetrowy smolistu osad na pokrywie zaworów to była norma. Nagar też się osadzał w cylindrach. Ale faktycznie takiego syfu nie było. Maluch jakby nie popatrzeć mało palił oleju, za to dużo wylewał Nie wiem czy winowajcą tego nie jest też paliwo - bardzo różnej jakości na Wschodzie, no i oczywiście spalanie oleju. Natomiast wymiana co 7,5kkm, awaria przy 60kkm to kolejny przykład na to, że "cudowne" oleje to tylko w Erze Jak komuś mniej klepie, łatwiej się uruchamia, ma ładniejszy dźwięk, mniej się nagrzewa i jeszcze 1001 powodów, dla którego zalany jest taki czy inny olej - to super i niech tak będzie. Ale może czas skończyć z opowiastkami, że przyczynami awarii TSI jest ten czy inny olej albo zmiany co 30kkm, bo zestawiając mój przykład (84kkm bez awarii i zużycia oleju 5W30) z powyższym to mógłbym udowadniać wyższość zmian wg QG1 nad zmianą co 7,5kkm - czego oczywiście ani myślę robić. Markowy, oryginalny olej czy to 502/505 czy 504/507 jest po prostu dobrym olejem do naszych silników, a 1,6MPI to w ogóle mógłby wrócić do Selektola i też dawałby radę :lol:

                                    Komentarz

                                    • Lashlo
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1455

                                      rezon,

                                      Komentarz

                                      • RustyHorse
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 4

                                        Warto pamiętać, że w gaźnikowych silnikach cały dolot był myty przez paliwo :-)
                                        A naszych silnikach są trzy drogi spie..nia oleju. Przez tłok-cylinder, turbawkę, odmę. Dobrze jest zdiagnozować którędy wieje.
                                        U mnie zużycie od początku 0,2l/1000km i nic się nie zmienia...

                                        Mirek_p11 a co dokładnie zdechło w tym motorze?

                                        Komentarz

                                        • Tippo
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1349
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                          Zamieszczone przez RustyHorse
                                          Warto pamiętać, że w gaźnikowych silnikach cały dolot był myty przez paliwo
                                          TDI tez maja dolot nie plukany przez pailwo, do tego puszczony syf w postaci sadzy z EGR i rowniez odme, wiec tutaj bym nie szukal przyczyn problemow, tloki i pierscienie to moim zdaniem najbardziej prawdopodobny winowajca

                                          Komentarz

                                          • voytek
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 480
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Jestem po próbie wagowej oleju w ASO. Wyszło zużycie 0.7l/1000 km. Próba na świeżym oleju Mobil ESP 5w30 i chyba dlatego, że świeży olej, zużył go "tylko" 0.7l.
                                            Dalej wyglądało to tak: wynik próby serwis wysłał do SAP, odpowiedzieli, że norma zużycia została przekroczona, procedura naprawy obejmuje wymianę tłoków z pierścieniami oraz korbowodów.
                                            Następnie serwis wystąpił o naprawę z dobrej woli. Niestety SAP odmówił bez żadnego uzasadnienia.
                                            Koszt naprawy bez dofinansowania SAP ASO oszacowało na ok. 11000 zł.
                                            Uprzedzając komentarze chciałbym zaznaczyć, że panowie w ASO naprawdę starali się pomóc, za co należą się słowa uznania, no ale nie do nich należy decyzja o naprawie z dobrej woli.
                                            W tej sytuacji można jeszcze samemu pisać pisma do SAP, ale w sukces nie wierzę, więc myślę, że szkoda na to czasu. Akcji serwisowej nie ma, a samochód jest prawie trzy lata po gwarancji, więc mają to w d....

                                            Komentarz

                                            • rezon
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 1894
                                              • Volvo
                                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              niestety 3 lata po gwarancji to trudno coś uzyskać. Napisz do naszych forumowych sprzedawców części za ile byłby komplet i zapytaj w jakimś ogarniętym nieautoryzowanym warsztacie o koszt naprawy.

                                              Komentarz

                                              • Tippo
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1349
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                Zamieszczone przez voytek
                                                Koszt naprawy bez dofinansowania SAP ASO oszacowało na ok. 11000 zł.
                                                Za tyle, to lepiej zrobic swapa na 2.0 tsi tudziez kupic uzywke cdaa goly slupek nowszy, albo szukac pomocy u rozgarnietego tunera np. CS Bielsko.

                                                Komentarz

                                                • Wodnik
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 38

                                                  11 tysi :shock: czyli typowa aso-wska cena z kosmosu

                                                  Komentarz

                                                  • Grooocha
                                                    Classic
                                                    • 2014
                                                    • 1

                                                    Witam,

                                                    U mnie próba olejowa pokazała 1,43l/1000km w CDAA 1.8TSI w mojej OII 160KM rocznik 2009 z przebiegiem 110kkm (po regeneracji turbiny) także szukam zestawu naprawczego w dobrej cenie, ma ktoś jakiś dobry namiar?

                                                    Dzięki z góry

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...