mam mętlik w głowie :shock: Wlałem ostatnio 0,5l, zrobiłem od tego czasu jakieś 1kkm (głównie odcinki po min. 40km) i na bagnecie jest połowa skali. Czyli spalił jakieś 0,2÷0,3l nieźle
Można jakoś sprawdzić komputerem stan katalizatora?
Ja zrobiłem właśnie trasę po około 450 km w jedną stronę, z czego ok. 80 km ekspresówką 120-130 km/h, reszta zwykłymi krajówkami ok. 100 km/h, trochę po górach. W obie strony ok. 1000 km. Poszło litr oleju 5w40.... W trasie... fakt, że cztery osoby na pokładzie plus pełny bagażnik, więc auto dociążone, było trochę wyprzedzania, górskich podjazdów.
W najbliższym tygodniu próba olejowa i czas zbierać na naprawę....
znalazłem na stronce briskoda informację, że akcja dot. nadmiernego zużycia oleju była już w 2012 roku
TPI 2027920/1 dated 05-Jan-2012 deals with 'Engine oil consumption exceeding the standard set by the manufacturer.
Customer statement / workshop findings
The engine oil consumption is higher than the standard specified by the manufacturer, see the Owner's Manual.
Technical background
Engine parts exposed to high heat load, influenced also by unfavourable driving profile, may cause increased engine oil consumption.
Production change
Optimized piston rings and pistons.
Measure
Verifying increased engine oil consumption
Please, verify the oil consumption using the steps according to the diagnostic device VAS; if the VAS does not contain a test programme, proceed according to the Service information 2027572. The report on the result of the oil consumption test must always be attached to the parts replaced; please file a copy together with the order.
Repair
If the engine oil consumption claimed has been verified as prescribed and found higher than the standard specified by the manufacturer, replace the set of complete pistons as well as the set of connecting rods.
..............
Серия двигателей EA888 на сегодняшний день насчитывает уже три поколения. Помимо распространенности данную серию можно охарактеризовать, как самую проблемную... Это моторы с объёмом двигателя 1.8-2 литра оборудованные системой непосредственного впрыска топлива и турбонагнетателем.
[ Dodano: Czw 27 Lis, 14 21:57 ]
fotki po awarii silnika CDAB przebieg 60000 km, zużycie oleju 0,63l/1000 km, olej wymieniany co 7500 km :shock:
CDAB 152 л/с 2010 г.в.
0 по 45 — Shell Helix Ultra 5w30
45 по 110 — Castrol 0w30
На 110 т.км мой верный друг начал потреблять масло примерно 1200мл на 1000 км.
Вскрытие показало, что поршневая в ужа…
czemu jest aż tak duży szlam na tłokach, zaworach? Nie jestem ekspertem, więc może źle pytanie zadałem, ale wygląda to baaaardzo niepokojąco.
gdzieś te osady ze spalanego oleju muszą się odłożyć wszystkie nie wylecą
Zamieszczone przez mirek_p11
fotki po awarii silnika CDAB przebieg 60000 km, zużycie oleju 0,63l/1000 km, olej wymieniany co 7500 km
polecam uwadze wszystkim "znafcom" sugerującym zbawienny wpływ częstej wymiany oleju oraz niestosowania normy 504/507. Jak widać ze zdjęć na pewno wymiana oleju z normą 502.00 co 15kkm poprawia samopoczucie , stan silnika niekoniecznie. Chyba już lepiej jednak niskopopiołowe zalewać. A jak jest sp...na konstrukcja silnika i rozrządu to złote oleje nie pomagają. Ew. można próbować zalać jakimś święconym
rezon, widziałem kiedyś tłoki i zawory z silnika 650E z Malucha i były praktycznie czyste po jakiś 80 kkm, stąd moje pytanie, czemu tu taki syf ;-) A jak pamiętamy wtedy jeździło się na niejakim Selektorze Special :-)
no tak idealnie to nie było. Ani w maluchu, ani w Poldkach czy F125. kilkumilimetrowy smolistu osad na pokrywie zaworów to była norma. Nagar też się osadzał w cylindrach. Ale faktycznie takiego syfu nie było. Maluch jakby nie popatrzeć mało palił oleju, za to dużo wylewał Nie wiem czy winowajcą tego nie jest też paliwo - bardzo różnej jakości na Wschodzie, no i oczywiście spalanie oleju. Natomiast wymiana co 7,5kkm, awaria przy 60kkm to kolejny przykład na to, że "cudowne" oleje to tylko w Erze Jak komuś mniej klepie, łatwiej się uruchamia, ma ładniejszy dźwięk, mniej się nagrzewa i jeszcze 1001 powodów, dla którego zalany jest taki czy inny olej - to super i niech tak będzie. Ale może czas skończyć z opowiastkami, że przyczynami awarii TSI jest ten czy inny olej albo zmiany co 30kkm, bo zestawiając mój przykład (84kkm bez awarii i zużycia oleju 5W30) z powyższym to mógłbym udowadniać wyższość zmian wg QG1 nad zmianą co 7,5kkm - czego oczywiście ani myślę robić. Markowy, oryginalny olej czy to 502/505 czy 504/507 jest po prostu dobrym olejem do naszych silników, a 1,6MPI to w ogóle mógłby wrócić do Selektola i też dawałby radę :lol:
Warto pamiętać, że w gaźnikowych silnikach cały dolot był myty przez paliwo :-)
A naszych silnikach są trzy drogi spie..nia oleju. Przez tłok-cylinder, turbawkę, odmę. Dobrze jest zdiagnozować którędy wieje.
U mnie zużycie od początku 0,2l/1000km i nic się nie zmienia...
Warto pamiętać, że w gaźnikowych silnikach cały dolot był myty przez paliwo
TDI tez maja dolot nie plukany przez pailwo, do tego puszczony syf w postaci sadzy z EGR i rowniez odme, wiec tutaj bym nie szukal przyczyn problemow, tloki i pierscienie to moim zdaniem najbardziej prawdopodobny winowajca
Jestem po próbie wagowej oleju w ASO. Wyszło zużycie 0.7l/1000 km. Próba na świeżym oleju Mobil ESP 5w30 i chyba dlatego, że świeży olej, zużył go "tylko" 0.7l.
Dalej wyglądało to tak: wynik próby serwis wysłał do SAP, odpowiedzieli, że norma zużycia została przekroczona, procedura naprawy obejmuje wymianę tłoków z pierścieniami oraz korbowodów.
Następnie serwis wystąpił o naprawę z dobrej woli. Niestety SAP odmówił bez żadnego uzasadnienia.
Koszt naprawy bez dofinansowania SAP ASO oszacowało na ok. 11000 zł.
Uprzedzając komentarze chciałbym zaznaczyć, że panowie w ASO naprawdę starali się pomóc, za co należą się słowa uznania, no ale nie do nich należy decyzja o naprawie z dobrej woli.
W tej sytuacji można jeszcze samemu pisać pisma do SAP, ale w sukces nie wierzę, więc myślę, że szkoda na to czasu. Akcji serwisowej nie ma, a samochód jest prawie trzy lata po gwarancji, więc mają to w d....
niestety 3 lata po gwarancji to trudno coś uzyskać. Napisz do naszych forumowych sprzedawców części za ile byłby komplet i zapytaj w jakimś ogarniętym nieautoryzowanym warsztacie o koszt naprawy.
U mnie próba olejowa pokazała 1,43l/1000km w CDAA 1.8TSI w mojej OII 160KM rocznik 2009 z przebiegiem 110kkm (po regeneracji turbiny) także szukam zestawu naprawczego w dobrej cenie, ma ktoś jakiś dobry namiar?
Komentarz