Zamieszczone przez koski
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
Witam
Mam podobny problem jaki kolega tu poruszył. Od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem nowej octavki 1.8 TSI z DSG. Pierwsze zachwyty minęły jak po ok 4500 km zapaliła się lampka oleju. No nic ,pomyślałem, że w serwisie cwaniaki nie dolały. Lieterk wszedł gładko. Po 7500 km znowu lampka. Kolejny lieterek zalany. I tu pojawił się niepokój. Ile taki samochód może żłopać oleju? Co 4000 litr oleju? Owszem w instrukcji napisano, że 0,5l/1000km w zależności od stylu jazdy itp. Ale nie uważam tego za normalne. Znajomy znajomego ma 1.4 TSI i nic nie dolewał a ma też koło 10kkm. Kolega znów pracuje w firmie, gdzie posiadają flotę skod i mówił, że wszystkie octavie biorą olej na początku, dopiero koło 12kkm się normuje. W serwisie ta sama gadka, że to normalne na początku. Nawet się zgodzili, że przeprowadzą testy zużycia oleju. Powiedziałem, że jak jeszcze litr będę musiał wlać to się wybiorę. Szef serwisu tłumaczył to nową technologią wykończenia tłoków(?). Ze względu na jakieś normy środowiskowe mają zwiększona chropowatość powierzchni. No nic na razie monitoruję na bieżąco poziom oleju. Zobaczymy co dalej.
Komentarz
-
-
Po 3 tyś. km. przebiegu auta wymieniłem olej na Mobil ESP Formula 5W30 (zgodny z normą VW 504.00/507.00). Po wymianie było na bagnecie max. Ostatnio, po przejechaniu ok. 5.5 tyś km od wymiany dolałem oleju. Żeby ponownie był max. na bagnecie musiałem wlać 700 ml oleju. Czyli wychodzi zużycie około 0.13l/1000 km. Zobaczymy jak będzie dalej.
Komentarz
-
-
Od 3 miesięcy jeżdze Octavką kombi 1,8 TSI DSG i też mnie zaskakuje zużycie oleju.
Pierwszy raz kontrolka zapaliła się przy 8000 drugi raz przy 12000 a teraz przy 14000 ... za każdym razem dolewałem pół literka ... mam tylko nadzieje ze kolejne sygnalizowanie kontrolki nie pojawi sie wykladniczo po tym razem 1000 nastepnych kilometrow ....
Ale pozatym .... jestem niebowziety tym silniczkiem i skrzynia
Pozdr.
Sebastian vel. MandragoR
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aro76Może to jednak kwestia ciężkiej nogi. Staram się jednak jeździć do 3,5 tyś obrotów.
Napiszcie w jakich miesiącach były produkowane Wasze auta. Mój jest ze stycznia, więc pierwszy okres eksploatacji wypadł, kiedy było zimno. Może to ma znaczenie. A może znaczenie ma to, jak samochód traktowany był jeszcze przed zakupem, czy ktoś np. nie przegazowywał dla zabawy zimnego silnika na mrozie wjeżdżając na lawetę?
A może to po prostu kwestia mniej lub bardziej dokładnego montażu silnika, czyli loteria, na jaką partię produkcyjną trafimy.
A tak na koniec, to problemem dla mnie nie jest to, że co kilka tysięcy km. trzeba dolać trochę oleju, bo to żaden problem. Drażni mnie natomiast to, że jak czytam są duże różnice w zużyciu oleju w identycznych silnikach i przy podobnym stylu jazdy.
A tak poza tym olejem, to silniczek jest super
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekA może znaczenie ma to, jak samochód traktowany był jeszcze przed zakupem, czy ktoś np. nie przegazowywał dla zabawy zimnego silnika na mrozie wjeżdżając na lawetę?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
voytek, moja była produkowana w maju, jak odebrałem miała 8km przebiegu, przez pierwsze 2 tyś. km również spokojna jazda ale tak od 1700km już zacząłem dynamiczniej troszkę jeździć. w tej chwili ma 4880km i jedyny olej jaki mi zniknął to po trasie do Gdyni (mniej niż 1mm na bagnecie), następna trasa 2 tygodnie później do Poznania i wtedy już ani grama nie wzięła. ostatnio olej sprawdzany przy 4700 i bez zmian
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekA może znaczenie ma to, jak samochód traktowany był jeszcze przed zakupem, czy ktoś np. nie przegazowywał dla zabawy zimnego silnika na mrozie wjeżdżając na lawetę?Zamieszczone przez Mihauoytek, moja była produkowana w maju, jak odebrałem miała 8km przebiegu, przez pierwsze 2 tyś. km również spokojna jazda ale tak od 1700km już zacząłem dynamiczniej troszkę jeździć. w tej chwili ma 4880km i jedyny olej jaki mi zniknął to po trasie do Gdyni (mniej niż 1mm na bagnecie), następna trasa 2 tygodnie później do Poznania i wtedy już ani grama nie wzięła
od razu bucik czy spokojnie. Czekacie aż temp dojedzie 90C ?
Normalnie jeżdżę do 3500 obr. ale jak chce sobie poprawić humor to przeciągnę "dwójkę" na czerwone pole. Na trasie też czasami z "trójki" coś wyprzedzę. ale "czwórka" też daje radę.
od przeglądu zrobiłem 5000km olej raczej w tym samym poziomie ale ciężko to stwierdzić czasami
Filtr powietrza też czysty.
Zamieszczone przez MihauPsycho Dad, przecież napisałem, że spokojnie jeździłem. Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Zawsze czekałem, aż olej będzie miał minimum 75/80 stopni i dopiero zaczynam dynamiczniej jeździć. Gaszenia=czekanie minimum minute czy jeździłem ostro czy "toczyłem się"Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
kross12
Co do gaszenia, czekanie w aucie aż turbinka się ostudzi jest trochę irytujące. Myślałem o zamontowaniu turmo timera, tyle że będzie po gwarancji...
Komentarz
-
Ja dolałem do swojego po 3000 km - ok 0,3-0,4l. Potem przy 5000 km wymieniłem olej na Castrol Edge 5W30 Long Life. Od tamtego czasu zrobiłem drugie tyle i jak na razie jest tyle ile wlałem, nic nie ubywa. Zobaczymy jak będzie dalej.
Auto docierałem przez ok 1500 km. Zdarzyło mi się wtedy z 2-3 razy, że dałem do 5000 obr. na odcinkach rzędu pół kilometra żeby wybadać co to potrafi.
Ogólnie jeżdżę normalnie, w miarę dynamicznie ale bez szaleństw.
Komentarz
-
-
Dodam kilka informacji odemnie .
1. Silnik 1.8 TSI BZB - Nie wiem czy rozni sie norma Euro 4 / Euro 5 do CDAA jak ktos tutaj pytal . Szukalem kiedys roznic konstrukcyjnych pomiedzy tymi silnikami i jedyne co znalazlem to jakas czesc osprzetu , zawor czy odpowietrznik ? zmieniono w CDAA z chyba gumowej/plastikowej obudowy na metalowa bo ponoc byla awaryjna - u mnie w kazdym razie z silnikiem zero problemow.
2.Docieranie - Przeprowadziłem dokładnie tak jak mówi instrukcja obsługi.
Pierwsze 1000 km nie przekraczalem 3/4 maks. predkosci na kazdym biegu oraz 3/4 predkosci obrotowej silnika. Vmax z którym wtedy jechałem to było 140 km/h
Od 1000 - 1500 km - w zasadzie ciągle tak samo , ale ze 2 razy pogoniłem auto do V = 170 km/h
Powyżej 1500 km - rozpocząłem normalną ekslpoatację auta korzystając w pełni z parametrów silnika.
3. Olej zalany fabrycznie to prawdopodobnie Shell Helix ale nie mam tu 100 % pewnosci.
Fabrycznie ustwione zmienne okresy przegladowe QG1
4. Pierwszy przeglad olejowy po 1 roku i 10 miesiacach oraz ponad 23000 km. Nie robiłem żadnej dodatkowej wymiany np. po 3 tys. Poziom oleju tuż przed wymiana był dokładnie w połowie MIN-MAX. Oznacza to że przezz 23 tys. km nie zaświeciła się lampka i nie było potrzeby dolewania ani kropli oleju.
Nie jestem niestety pewny jaki poziom oleju był fabrycznie. Wydaje mi się że także było to w połowie pomiędzy MIN-MAX ale dziś nie dam sobie za to głowy uciąć.
Jak to wygląda u was w fabrycznie nowych Octaviach ? Sprawdzał ktoś ?
Po wymianie na Castrola okazało się że serwis zalał mi do linii MAX na bagnecie.
W dodatku weszło na tą wymianę ponad 4,5 litra ! Conieco mnie to zdziwiło gdyż myślałem że pojemność 1.8 to będzie ok. 3,8 L a już napewno w granicach 4 L.
Dobrze że miałem ze sobą dodatkowy litr oleju który dostałem w promocji 4 + 1
Wg. książki seerwisowej wychodzi że dla 1.8 TSI to właśnie jest 4.5 L wraz z wymiana/zalaniem filtra oleju. Pewnie im się conieco kapneło przy wymianie a także fakt że zalali do MAX i wg mnie weszło ok 4,7 - 4,8 L
5. Co do stylu jazdy to pierwsze 1500 km tak jak mówiłem docieranie wg instrukcji a potem normalna eksploatacja : połowa ok 10000 km to autostrady z dużymi V i często butem w podłodze a druga połowa to jazda miejska na krótkich dystansach zwykle spokojnie choć czasami też z butem w podłodze.
Jaki z tego wniosek ? Dobrze auto dotarłem skoro nic nie pije oleju ?
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez voltarNie jestem niestety pewny jaki poziom oleju był fabrycznie. Wydaje mi się że także było to w połowie pomiędzy MIN-MAX ale dziś nie dam sobie za to głowy uciąć.
Jak to wygląda u was w fabrycznie nowych Octaviach ? Sprawdzał ktoś ?
Zamieszczone przez voltarW dodatku weszło na tą wymianę ponad 4,5 litra ! Conieco mnie to zdziwiło gdyż myślałem że pojemność 1.8 to będzie ok. 3,8 L a już napewno w granicach 4 L.
Dobrze że miałem ze sobą dodatkowy litr oleju który dostałem w promocji 4 + 1
Wg. książki seerwisowej wychodzi że dla 1.8 TSI to właśnie jest 4.5 L wraz z wymiana/zalaniem filtra oleju. Pewnie im się conieco kapneło przy wymianie a także fakt że zalali do MAX i wg mnie weszło ok 4,7 - 4,8 L
Komentarz
-
Olej fabrycznie miałem zalany na MAX. Wg danych technicznych do tego silnika wchodzi 4.6l oleju i tyle zalano przy wymianie.
Jak już pisałem, "docierałem" silnik zgodnie z instrukcją, a nawet ostrożniej.
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez voytekA może znaczenie ma to, jak samochód traktowany był jeszcze przed zakupem, czy ktoś np. nie przegazowywał dla zabawy zimnego silnika na mrozie wjeżdżając na lawetę?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekOlej fabrycznie miałem zalany na MAX.
Jak już pisałem, "docierałem" silnik zgodnie z instrukcją, a nawet ostrożniej.
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez voytekA może znaczenie ma to, jak samochód traktowany był jeszcze przed zakupem, czy ktoś np. nie przegazowywał dla zabawy zimnego silnika na mrozie wjeżdżając na lawetę?
"podłużne wżery", no nazwijmy to i tak :lol:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekDrażni mnie natomiast to, że jak czytam są duże różnice w zużyciu oleju w identycznych silnikach i przy podobnym stylu jazdy.
A tak poza tym olejem, to silniczek jest super
Niestety jeśli serwis nic nie zrobi to dopiero będziecie się mogli z tym uporać po gwarancji bo może jest to jednak jakiś łatwy problem.
O ile 1L/10kkm jestem w stanie zrozumieć to norma 0,7-1L/1kkm jest już absurdem.
Komentarz
-
Komentarz