dobra, dzisiaj poświęciłem na to sporo czasu, wygląda na to, że silnik o który mi chodzi to rodzina EA888, druga generacja TFSI (TSI) i z techniki wynika, że rzeczywiście zalecanym paliwem jest 95, 98 nie daje nic oprócz zwiększonego zużycia paliwa -> jak tu niektórzy koledzy pisali, ma to u nich miejsce.
nadal nie rozumiem, dlaczego w ulotkach zalecają 98, być może śmierdzi tu tym o czym wspominał Thundi.
podziękował.
[ Dodano: Nie 31 Sty, 10 17:41 ]
ciekawsze znalezione:
Blogger jest narzędziem oferowanym przez firmę Google, służącym do publikowania blogów i łatwego dzielenia się swoimi przemyśleniami z całym światem. Blogger ułatwia publikowanie tekstu, zdjęć i filmów na blogu osobistym lub blogu zespołu.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
wybralem sie w koncu (po 2 tygodniach od zakupu ) autkiem do Wojtka(Aligatora) na malego chipa. Pomijajac inne powody pisze to by poinformowac czlowiekow jezdzacych 2.0TFSI (coprawda ja mam TSI, ale zasada powinna byc zachowana) o tym, ze na 95 to sie na chipa nie wybierajcie
Wojtek robil wszystko co mogl coby bylo bezpiecznie i jak najmocniej (siedzielismy od 10tej do 18stej na hamowni i jezdzilismy), jak ja juz zaczalem miec dosc okolo 16-17 to Wojtek wpadal na pomysl o to moze jeszcze w tej mapie sprobojemy cos zmienic Widac w logach ze auto mimo, ze jest dopuszczona benzyna 95 auto cofa zaplon na serii coby nie bylo spalania stukowego wiec generalnie producent powinien zalecic 98. No i teraz co tu z tego zrobic :/ generalnie przyrost nie jest duzy (wykresu nie mam) ale wychodzilo po chipie cos w okolicy niecalych 240KM i okolo 330Nm.
Na benzynie 98 powinno pojdc duzo lepiej, no tylko czy warto dla dodatkowych 20KM lac 98 drozsza o paredziesiat groszy? (pytanie retoryczne), jak mi sie znudzi ta moc, to podjade na korekte .
W kazdym razie zostala znacznie poprawiona gora - teraz obroty rzedu 6500 nie sa obarczone spadkiem, wyplaszczony wykres momentu, praktycznie od 2000 do 5500 jest rowniutko w okolicy wlasnie 330Nm.
Glownie pisze zebyscie wiedzieli, ze jak chcecie dobry program to walic do Wojtka jak w dym, nie wypuscilby mnie z gownem z hamowni - ofc poprawki na drodze tez byly tylko cholerne ryzyko walic 180 w taka pogode :-/ - Niestety nie ma mozliwosci przetestowania w obecnych warunkach pogodowych jak to jezdzi na 100% mozliwosci, ale widac poprawe na dupohamowni
P.S. mimo zmiany auta na nie skode zostaje z Wami na forum, nie chcac (mocno) obrazic nikogo jakos klimat "emeryckich" skod odpowiada mi bardziej niz "dresiarskich" golfow
Pomijajac inne powody pisze to by poinformowac czlowiekow jezdzacych 2.0TFSI (coprawda ja mam TSI, ale zasada powinna byc zachowana)
ha! a ja właśnie zgłębiłem temat teoretycznie
mylisz, się, to co mówisz dotyczy tylko pierwszej generacji TFSI, który był na dobrą sprawę 2.0FSI+sprężarka.
jeżeli chodzi o drugą generację 2.0TFSI(TSI), która jest z technicznego punktu widzenia silnikiem 1.8TSI to tutaj powinno się lać 95, 98 w tym przypadku daje tylko zwiekszenie spalania i nic poza tym.
dotyczy to również 1.4TSI i najprawdopodobniej 1.2TSI
jeżeli ktoś ma inne odczucia to po prostu tankuje jakąś lipną 95 :idea:
natomiast w przypadku Twojego FSI jak najbardziej 98 jest dla tego motoru :idea:
rozmowę na ten temat (wprawdzie z innego punktu wyjścia) prowadziliśmy tutaj:
scaliłem, nic nie rozumiem, ale jeżeli jest tak jak pisze palioza, to całą teorię, którą czytałem pół soboty, min. na "blog silnika" i wszystkie wywody kolegów z TSI można sobie,krótko mówiąc wsadzić w dupę :?
natomiast te głupie ulotki w VW może jednak nie były do końca takie głupie :?:
co o tym myślicie?
dla mnie jakoś wnioski Aligatora i próby na hamowni można byłoby uznać za wiążące...\
hę :?:
[ Dodano: Pon 01 Lut, 10 16:14 ]
Zamieszczone przez palioza
generalnie producent powinien zalecic 98
w VW zaleca :lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
No coż. Masters tak sam twierdzi ze do chipa tylko E98 o ile pamiętam z jego forum.
Na moim programie nie ma stuków ani na E95 ani na E98. Więc nie wiem dlaczego miałbym stosować E98. Ale mam ostrożny program gwarancyjny
[ Dodano: Pon 01 Lut, 10 16:31 ]
Aha - różnica może być jeżeli samochód był strojony na E98 przez tunera. Wtedy oczywiście będzie cofał zapłon.
[ Dodano: Pon 01 Lut, 10 16:35 ]
Wg wikipedii Passat CC 2.0 TSI to jest TFSI- czyli EA113 a nie EA888
turbo inline 4 cylinder petrol (2.0 TFSI AXX/BWA/BPY)
żwirek75 zauważ, że palioza ma silnik BVY, to jest kompletnie inny silnik niż AXX/BWA/BPY
w wikipedi nie zaktualizowali danych po zmianach silników w VW
BTW. jak ktoś jest zainteresowany ile można osiągnąć z 2.0TFSI to mogę wkleić mój wykres, wynik może wielu zaskoczyć :szeroki_usmiech
żwirek75 zauważ, że palioza ma silnik BVY, to jest kompletnie inny silnik niż AXX/BWA/BPY
w wikipedi nie zaktualizowali danych po zmianach silników w VW
?
BVY to jest FSI. Bez turbo.
Zakładam, ze on pisze o silniku w Pasku CC - stąd BWJ/BWA. Przeciez nie zmieniali mu programu w wolnossącym silniku ...
Tak czy inaczej - wszystko pasek rozrządu czyli TFSI
i jeszcze, wygląda na to, że ten CCZ w passacie ma nie 280 a 320Nm
CCZA - 280 Nm, 200 KM
CCZB - 320 Nm, 210 KM, valvelift
hehe znowu mi się nie zgadza, ja z wikipedii zerżnąłem, podaje dla CCZA 320Nm
a dla valvelifta 350
strona VW.pl podaje 280
ale oni do niedawna podawali tiptronic zamiast DSG
a Ty skąd masz te dane?
auto o którym mówię pojedzie na hamownie, więc zweryfikujemy wszystko.
olus
po korekcie na TSI spokojnie sie wychodzi na ponad 250KM i okolo 360Nm, mnóstwo wykresow w sieci.
szkoda
rok prod. 2008
oznaczenie silnika CAW.
W instrukcji jest wyraznie napisane, ze benzyna MIN 95 oktan, jak rowniez naklejka na wlewie mowi to samo.
szkoda
seria byla grubo ponad 210KM i okolo 330Nm ale nie damy glowy za poprawnosc wynikow (stad brak wykresow) gdyz byl problem w niektorych pomiarach jak nie popsikalismy opon/rolek srodkiem na przyczepnosci ze slizganiem sie auta na rolkach.
Krzy_p
niestety w liscie wyboru nie ma silnika o moim oznaczeniu, wiec zaznaczylem cos najblizszego
Komentarz