Bybym wdzięczny gdyby ktoś mógł podpowiedzieć które gumy z tego diagramu warto wymienić na powerflex?
zadnych, chyba ze w ubezpieczeniu medycznym masz znizke na stomatologa :diabelski_usmiech
bierz gumy z cupry/s3 i przynajmniej zachowasz odrobine komfortu, o ktorym przy poliuretanach mozesz zapomniec :szeroki_usmiech
bez przesady nie będę jeździł na profilu 40mm i skróconych sprężynach w O1 mam z przodu pliuretany z tyłu pełne gumy z TT i jakoś zęby mam ok Moje pytanie jest nie czy je zakładac tylko które warto ze względu na to ze się szybko zużywają w oryginale ?
xman750, powerflex zuzyje Ci sie w podobnym tempie jak gumy z cupry/s3;
przerobilem to w O I i nikomu nie startujacemy w wyscigach tego nie polece :diabelski_usmiech
no dobra ale gumy z cupry są zaledwie 2 pozostaje jeszcze cały tylny wahacz z pierdylionem gumek które tylko czekają żeby się wysrać, jak pisałem mam poliuretan w O1 na przodzie i mnie on nie przeraża, przecież poza gumami za amortyzacje odpowiadają głownie opony oraz sprężyny więc bym tak nie przesadzał, do sportu powerflex ma czarne gumy które sa pewnie sporo twardsze ale ja chcę zakładać te normalne fioletowe czy jaki one tam mają kolor
xman750, widze ze "tempo" sie zaparles, wsadzaj co chcesz i tak Ty bedziesz tym jezdzic :P
widocznie jezdzisz wylacznie po autostradach :szeroki_usmiech
miałem, jeździłem i .... nie polecam :diabelski_usmiech
gumki w tylnym zawiasie 'wysrywaja" sie zazwyczaj powyzej 75 Kkm, wiec nie ma jakiegos problemu
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
xman750, widze ze "tempo" sie zaparles, wsadzaj co chcesz i tak Ty bedziesz tym jezdzic :P
widocznie jezdzisz wylacznie po autostradach :szeroki_usmiech
miałem, jeździłem i .... nie polecam :diabelski_usmiech
gumki w tylnym zawiasie 'wysrywaja" sie zazwyczaj powyzej 75 Kkm, wiec nie ma jakiegos problemu
ale miałeś w O2 czy O1 ? bo to jest różnica Ja tą Octavią jeżdżę w Szkocji drogi może nie są jak na torze F1 wszędzie, ale autostrad jest sporo a dziur typu ser szwajcarski na publicznych drogach się raczej nie spotyka...
xman750, to montuj. Kto nie slucha sie matki slucha sie psiej skóry.
Zakupisz, zaplacisz, zamontujesz, zaplacisz, zdemontujesz, zaplacisz i kupisz finalnie to, do czego Cię namawia Nexus6.
Chcesz, kupuj powerflexa - jechałem G5 na tych gumach po A4 - było ULTRA sztywno i wk... mnie to że jadę po autostradzie a czuję się jak w bolidzie ... Skakało na najmniejszej nierówności asfaltu, drżało - było nie fajnie. Fajnie tylko robiło się zakręciochy na pełnej k...ie. Jeździsz tak, czy szkoda Ci opon ? Bo mi to drugie ...
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
hehe spokojnie panowie z tym ze nadal o ile na przód mamy jakąś alternatywę dla poliuretanów i serii o tyle z tyłem jest trochę gorzej czy po prostu dawac ori i się nie przejmować ?
qbec, ja mam 18 i 40tka profil.
Mam też dużo twardsze amory z przodu KYB-USR, a mysle o B16 ( sorry, ale RS dla mnie to ciągle tapczan ) oraz springi -30Vogltand. Jak zalozylem gumy z Cupry - to naprawde zrobilo sie MEGA. GDzie Cupra w skali twardosci przy powerflexie to 70-80% ...
No ale, kto co woli. Ponadto Ty masz ciągle jeszcze semi ziemniaka ( 45 to ja mam zimą ) i to sporo zmienia. Z reszta sie zgadzam - wolnosc Tomku. Gorzej tylko, jak ludzie mysla ze uzyskaja sztywnosc na poziomie powiedzmy 5/10 a się okazuje, że zmodzili mały bolid i jest 8/10 dzieki 4 gumkom ...
I innsza inszosc - powerflex = smarowanie bardzo częste poliutretanow - tego nikt nie pisze, bo to taki lekki temat tabu w tym kontekscie - guma/tuleja jak pada, to to czuc. Poliuretan jak pada, to nagle, w ciagu parenastu minut i jest kaplica - w wiekszosci przypadkow malo ktory kierowca ( oprocz rajdowca ) jest przygotowany by go wymienic- a kruszy się w drobny mak. Ponadto niesmarowane poliuretany o czym zaczalem - nadludzko piszczą/skrzypią. Nie chce nikogo zniechecac - polecam się zastanowić - Ci co mnie znają, wiedzą że nie jestem tylko szybki na prostej dwupasmówce - lubię, a wręcz kocham góry i jeszcze bardziej kocham górskie oesy - nie odmówił bym sobie jechania jak przecinak na poli - niestety nie daje to minimum komfortu, a pewien dyskomfort psychiczny. A wymiana 1 - 2 sztuk ? Cóz, polecam gumy z CUPRY - bardzo podobny efekt, ale dużo przede wszystkim taniej dla portfela i spokojniej na umyśle.
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
o poliuretanach "marzyłem" od czasu posiadania kilkunastoletniej primery P10 z pierwszego roku produkcji; zrealizowane przy okazji wymiany hebli w szkodniku; jak się posypią to to auto zholuję do warsztatu i założę od Cupry :P póki co jestem content
ale do tego czasu to pewnie będę nieco inną furą pomykał...
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem... mój szkodnik
no dobrze jak już jesteśmy w temacie trakcji to co sądzicie o rozpórkach w O2 ? na pewno założę górną między kielichy zastanawiam się też nad dolna przód i dolną tył. W O1 górna przód + zakosy w bagażniku dają naprawdę sporą różnicę mogę wchodzić z piskiem opon w zakręty gdzie wcześniej dupa chciała mnie wyprzedzać, teraz jedzie jak po szynach. Ciekaw jestem czy w O2 efekty są podobnie odczuwalne?
[ Dodano: Pon 22 Kwi, 13 21:07 ]
Zamieszczone przez qbec
o poliuretanach "marzyłem" od czasu posiadania kilkunastoletniej primery P10 z pierwszego roku produkcji; zrealizowane przy okazji wymiany hebli w szkodniku; jak się posypią to to auto zholuję do warsztatu i założę od Cupry :P póki co jestem content
ale do tego czasu to pewnie będę nieco inną furą pomykał...
Jak zrobisz tył to się pochwal ja na razie pójdę na kompromis i zrobię tylko przód: duże od cupry małe poli i zobaczymy jaki będzie efekt, w O1 tak mam i jest dobrze a z rozpórką nawet bardzo dobrze teraz jeszcze by się szpera przydała no ale jak kupiłem O2 to w nią trzeba inwestować
mam w Yeti niestety zawieszenie z przodu z wahaczem o takim układzie tulei
paradoksalnie w Yeti montowane były też takie jak w np. OIIFL
ja takowego niestety nie mam więc przekładka "gumy od Cupry" wiąże się chyba ze zmianą całej ramy pomocniczej (sanek itp zwał jak zwał) na ta z aluminiowego odlewu
(obecnie jest stalowa przestrzenna)
czy są jakieś twardsze tuleje gumowe do takiego wahacza ?
mam w Yeti niestety zawieszenie z przodu z wahaczem o takim układzie tulei Obrazek
paradoksalnie w Yeti montowane były też takie jak w np. OIIFL Obrazek
ja takowego niestety nie mam więc przekładka "gumy od Cupry" wiąże się chyba ze zmianą całej ramy pomocniczej (sanek itp zwał jak zwał) na ta z aluminiowego odlewu
(obecnie jest stalowa przestrzenna)
czy są jakieś twardsze tuleje gumowe do takiego wahacza ?
Ja nie wiem co Wy macie z twardoscia tych z Cupry. Wsadzilem to dawno temu, jezdzilem i jakos mega twardo nie bylo. Nawet wrecz bym powiedzial, ze jak dla mnie to nie bylo nic, a nic twardo - ot tak normalnie 8)
Ja nie wiem co Wy macie z twardoscia tych z Cupry. Wsadzilem to dawno temu, jezdzilem i jakos mega twardo nie bylo. Nawet wrecz bym powiedzial, ze jak dla mnie to nie bylo nic, a nic twardo - ot tak normalnie 8)
Maicroft, mam dokłądnie takie same odczucie Może minimalnie precyzyjniesze jest prowadzenie.
Bo ja kojarzę jak tylko wymieniłem, to kostke wszelkiego rodzaju szerokim łukiem omijałem - niestety takich dróg we wro to ciągle będzie ze 20%.
Ja nie mówię że same CUPRY dają szatańską twardość. Bo to tylko kaseta wahacza. Należałoby wymienić całość, aby mieć masaż kawitacyjny skóry za free
Imho dają sporo. Jeszcze więcej da wymiana 2 gumek przednich wahacza przedniego i gum stabilizatora. Ale dla mnie na Wrocław przy 18 i planowanych 19" to będzie HC.
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Komentarz