dudek_t, rozmiar 205/50/17 mam w świadectwie homologacji, więc nie widzę problemu abyś takie oponki kupił. Będzie komfortowo i zanotujesz mniejsze spalanie a ładna 17'' znacznie poprawi wygląd auta
dudek_t, rozmiar 205/50/17 mam w świadectwie homologacji, więc nie widzę problemu abyś takie oponki kupił. Będzie komfortowo i zanotujesz mniejsze spalanie a ładna 17'' znacznie poprawi wygląd auta
A w takim rozmiarze 205/50/17 jaki indeks nośności musi mieć opona? Przeważnie są 89 - 580kg, czy w octavii minimalny indeks to 91 - 615kg ? Jeżeli tak to trzeba brać wzmacniane opony
No i Pegasusy zagościły dzisiaj na mojej Octavii. Z racji, że wczoraj do mnie przyszły wraz z oponami 2 x 225/45/17 Bridgestone Potenza 001 i 2 x 225/45/17 Pirelli Pzero Rosso, to byłem ciekawy, przede wszystkim, czy opony nadawać się będą jeszcze do jazdy i jak to z tym komfortem, dynamiką itd. będzie. oponiarz powiedział, że śmiało jeszcze można na gumach jeździć, więc zakup opon odłożony w czasie. jak pojeżdżę, to zobaczę czy ten sam rozmiar zakupię, czy może 205. Pierwsze wrażenie, to doznanie estetyczne, oczywiście na wielki plus. czas mnie ograniczał, więc mogłem zrobić próbne 20 km, ale jakoś przy stracie nie zauważyłem totalnego zmulenia, odczułem je bardziej przy przekraczaniu 120 km/h, jakby w okolicach 5 i 6 biegu było autko ospałe. Zobaczymy, czy to subiektywne odczucie zniknie Jedyne, co mnie zaniepokoiło, to na nierównościach, bardzo bujało mną na siedzeniu, autko, jakoś dziwnie się zachowywało, by może w wyniku innych ruchów kierownicy, niż przy poprzednim ogumieniu, hmm.. To najbardziej mnie niepokoi i ciekawi. Natomiast jazda gładką powierzchni w zakręcie rewelacyjna jak zrobię 300 km testową trasą to przeanalizuję spalanie. Aha, jakoś nie odczułem w ogóle dyskomfortu w związku z twardością, nawet celowo zaliczałem studzienki, by zobaczyć jakąś swoją i autka reakcje i nic takiego nie odnotowałem
No tak, ja i mrfazi jeździmy na 14' a nasze zdanie wzięło się z jazd próbnych na odcinku 10km czy opiniach z netu i tak sobie "pierdolimy"
LUKI napisał/a:
marpol, bo zazwyczaj pierdolą głupoty Ci co nie jeździli na siedemnastu calach nie wspominając o osiemnastu...
Ty zdaje się, że nawet nie jeździsz o2 (a jak jeździsz to uzupełnij profil) więc ile warte jest Twoje "pierdolenie"?
17` sie nie dorobiłem, ale po zmianie z zimy 15` oryg. na letnie 16` wiec opona 205/55 czuć spadek komfortu, jest to zauważalne ze dwa dni bo potem sie człowiek przyzwyczaja, ale pierwsze pare KM czuć, trochę szarpie bardziej w koleinach, jeszcze bardziej szarpie w 17` ale to doznania z Mondeo MKIV 215/50/17
pkt. lansu rosą w prost proporcjonalnie do wielkości koła
trakcja zwłaszcza na zakrętach tez na +, co do mulenia 1,9TDI po lekkim czipie jakoś nie zauważyłem różnicy, j.w. lepsza trakcja na starcie.
Skoda na 15` to taki trochę tatowóz, na każdym wiekszym kole zaczyna nabierac wyglądu i na ile to pasuje do tego samochodu ''pazura''
Jedyne, co mnie zaniepokoiło, to na nierównościach, bardzo bujało mną na siedzeniu, autko, jakoś dziwnie się zachowywało
Niższa guma, mniejsza amortyzacji i dlatego. Sam teraz po zmianie z 205/55/16 na 225/40/18 zauważyłem, że obecnie wyczuwam nawet kartki papieru po których przejadę (w sensie, że czuć wszystko, taki przykład tylko :P), a wcześniej nic takiego nie rejestrowałem.
Teraz jestem tylko ciekaw, jak wypadnie spalanie, bo jeśli chodzi o dynamikę, to jestem miło zaskoczony, chociaż obawy były oczywiście. Faktycznie, na równiutkim asfalcie jest milutko No i nie ma przy starcie buksowania, a w zimowych Dębicach, przy niewielkim gazie, od razu się pojawiał uślizg.
pkt. lansu rosą w prost proporcjonalnie do wielkości koła
heh, niezły tekst , nie ma to jak dobry lans, każde spojrzenie na moją kochankę powoduje szybsze bicie serca (tłoków też :szeroki_usmiech ) a tym czasem nie ma co zamulać tematu , każdy zakłada co mu leży, a odczucia są naprawdę indywidualne u każdego z nas.
Podsumowując - nie żałuję zakupu felg (17') oraz tych konkretnych kapci (225/45), byłem świadomy i wiedziałem co robię, różnice w spalaniu, komforcie są akceptowalne (nie są rażące), a za to wzrosło bezpieczeństwo, o w/w lansie nie wspomnę , :banan nie schodzi.
mrfazi, a ja tam lubię i 195/65 i 225/45. W okresie zimowym przypominam sobie co to znaczy komfortowa oponka a w lecie co oznacza pojęcie przyczepność. Oczywiście kwestia wyglądu auta też ma znaczenie i cieszę się, że zima opuszcza nasz kraj
mrfazi, a ja tam lubię i 195/65 i 225/45. W okresie zimowym przypominam sobie co to znaczy komfortowa oponka a w lecie co oznacza pojęcie przyczepność. Oczywiście kwestia wyglądu auta też ma znaczenie i cieszę się, że zima opuszcza nasz kraj
Mam to samo, co sezon jakieś plus
Szkoda, że nie da się zachować jednocześnie wyglądu, trakcji i komfortu
Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
marpol, jak już przesiadasz się na 17/18 to kupuj ggłównie opony wzmocnione czyli w wersji XL, tylko takie gumy posiadają wystarczająco twardą boczną ściankę która powoduje że samochód nie pływa przy nagłych zmianach kierunku jazdy :!:
Piramida, a może jakiś szkopuł jeszcze tkwi w tym, że mam dwie pary różnych opon, nie wiem, dlaczego sprzedający, akurat takimi parami jeździł. Raczej przy ruchach kierownicą nie zauważyłem pływania, tylko na nierównościach auto się buja. Oto mój zakup:
Piramida, a może jakiś szkopuł jeszcze tkwi w tym, że mam dwie pary różnych opon, nie wiem, dlaczego sprzedający, akurat takimi parami jeździł. Raczej przy ruchach kierownicą nie zauważyłem pływania, tylko na nierównościach auto się buja. Oto mój zakup:
Witam was zakupiłem nowe felgi R17 wcześniej miałem R15. Zastanawiam się jakie opony letnie kupić? Co sądzicie o oponach r17 225/45 Uniroyal RainSport 3 ?
ludzie co Wy ciągle z tymi homologowanymi oponami... włączcie sobie kalkulator opon w google i zobaczycie jakie są zamienniki danego rozmiaru. Chodzi o to, żeby nie było zbyt dużych przekłamań licznika głównie.
Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Komentarz