[O2] Dogrzewanie elektryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Enriquez
    RS
    • 2009
    • 7685
    • Superb III (3V3)

    Dzięki Jarek. Powalczymy zatem w tym kierunku. Nie chciałbym zmieniać akumulatora ani alternatora niepotrzebnie.
    Pozdrawiam
    Marcin

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      Enriquez, Jeśli podłączyłeś masę nagrzewnicy do słupka ( do karoserii ) to najbardziej "newralgiczny" będzie ten przewód między skrzynią a podłużnicą ( masa dla silnika i alternatora ). Na nim zmierz spadek przy pełnym obciążeniu. Dodatkowo zmierz też napięcie na przewodzie pomiędzy +aku ( klema ) a tą zworą plusową na skrzynce bezpieczników do której są przykręcone te duże bezpieczniki z boku. Będzie wtedy widać czy przy pełnym obciążeniu ( nagrzewnica światła, grzanie szyby i lusterek, nawiew itp. ) aku jest jeszcze ładowany czy już rozładowywany ( kierunek spadku napięcia ).

      Nie kojarzę, czy w samym altku jest elektronika "regulatora ładowania" ( w sensie ta która reguluje odpowiednio prąd wzbudzenia ) czy altek jest sterowany z ECU/CE? Jeśli opcja nr. 2 to teoretycznie dosyć długi ( ok. 1m ) i średnio gruby ( 16mm2 ) przewód od altka do skrzynki bezpieczników nie powinien mieć wpływu na spadki, bo napięcie instalacji będzie mierzone przez ECU/CE "za nim" ( spadek napięcia na przewodzie zostanie zniwelowany poprzez odpowiednie podniesienie napięcia na samym altku ).
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • Andys
        Elegance
        • 2007
        • 762

        Marcin, rozmawialiśmy wczoraj na ten temat, ale ... napiszę na forum. Mam altka 140A, nagrzewnicę z koncówką E, przewody pomiędzy nagrzewnicą 22mm2 i nie mam problemów (komunikatów z zarządzania energią). Na dodatek najczęściej robię "trasy" 7km i codziennie rano włączam nagrzewnicę. Aku to podstawowy model Varty 44Ah. Jest jeszcze jedno "ale", nie wiem jakie są masz przełożenia w skrzyni, ale moim zdaniem, przy tej samej prędkości będę miał niższą prędkość obrotową silnika - czyli znów mam gorsze warunki, a problemów nie mam. Może jednak masz jakiś drobny problem z kablami :roll:

        Masę, jak wiesz, też podłączyłem pod deską rozdzielczą, gdyż nie udało mi się przepchnąć przez przepust w ścianie grodziowej dwóch przewodów 22mm2.
        Pozdrawiam,
        Andys

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 11002
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          właśnie, ja mam masę do komoru silnika pod śrubę obok aku
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • mrrudzin
            Rider
            • 2009
            • 403

            moim zdaniem po to jest ta śruba...
            I po to dali dwa przepusty przez gródź.

            Komentarz

            • Enriquez
              RS
              • 2009
              • 7685
              • Superb III (3V3)

              mrrudzin,

              niestety się mylisz, ponieważ w rozwiązaniu fabrycznym masa jest dopięta do punktu masy w słupku a nie do śruby przy akumulatorze, po drugie fabrycznie gruby przewód idzie razem z całą wiązką a nie osobno i te dwie dziury i tak są puste...

              generalnie ja nie mam problemu z odbiorem prądu, bo nagrzewnica go sprawnie konsumuje. Problem jest w tym, że bilans odbiorów ładunku z akumulatora (ampero-godzin) jest na minusie, to znaczy wydaje mi się, że akumulator więcej oddaje niż dostaje z instalacji.
              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz

              • mrrudzin
                Rider
                • 2009
                • 403

                Po kolei:

                U mnie siedzi aku 60Ah (280A bodajże), więc chyba pakowali jak szło.
                Dzisiaj założyłem miernik cęgowy i pokazywał ~35A przy wolnych obrotach i ~60A przy wyższych i mniejszym obciążeniu.

                Odnośnie poboru prądu wszystko pokazują wykresy poniżej.

                Na poniższym mamy prąd wykazywany przez moduł grzałki i napięcie na nim. NApięcie jest bardzo stabilne, mimo załączania/wyłączania różnych odbiorników.
                Generalnie na wolnych obrotach grzałka bierze 40A, dopiero przy wyższych prąd idzie do góry. Im więcej odbiorników pozałączamy, tym bardziej prąd grzałki spada.

                wniosek jest jeden - żeby grzałka działała w pełni na pewno musi być więcej niż 800 obr/min. Moc wskazywana przez VCDS ~500-1000W.



                Szary przebieg - obroty, niebieski - obliczone obciązenie.
                Najwięcej widać na dolnym wycinku przebiegu - w czerwonym prostokącie w miare stałe obroty (Wciśnięty tak samo pedał gazu) i wyłączone różne obciążenia (ogrzewanie tylniej szyby, światła drogowe, mijania aż wreszcie do jazdy dziennej). Widać że "obciążenie" instalacji dla modułu jest obliczane na bieżąco. Ale włączenie radia nie powoduje zmiany tego wskazania. Powinienem sprawdzić jeszcze np. kierunkowskazy
                Zielony prostotkąt - zejście z obrotami do jałowych = wykazanie pewnego "obciążenia" czyli ograniczenia dla grzałki. Stąd właśnie 40A pobierane przez grzałkę na biegu jałowym.




                Komentarz

                • Enriquez
                  RS
                  • 2009
                  • 7685
                  • Superb III (3V3)

                  Właśnie sobie przeglądam schematy do Golfa 6 MY 2012 i widzę, że w silniku CAXA 1.4 TSI ogrzewanie dodatkowe PTC jest sterowane za pomocą przekaźników ze sterowników silnika. Więc jednak na przekaźnikach to nie tylko w dieslach
                  Pozdrawiam
                  Marcin

                  Komentarz

                  • mrrudzin
                    Rider
                    • 2009
                    • 403

                    a na schematach widać jaką wersję sterownika trzeba mieć żeby piny sterujące przekaźnikami były aktywne? Znając życie dopiero któyś firmware obsługuje dogrzewanie...

                    Komentarz

                    • Enriquez
                      RS
                      • 2009
                      • 7685
                      • Superb III (3V3)

                      Numery sterownikow są w etce takie same, ale inne są koncowki.
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz

                      • ciuk15
                        Rider
                        • 2009
                        • 406

                        Witam,
                        panowie mam do was pytanie. Co może być przyczyna ze komputer nie widzi wogóle dodatkowego dogrzewacza. Wymieniłem obecnie na drugi kupiony od kolegi z forum ale nie mogę go przetestować kompem. Przed wymiana było wszystko widoczne, model i błąd, a teraz nic nawet już starego nie widzi. Wydaje mi się ze działa ale nie mam 100 % pewności gdyż nie leci cieple powietrze tak szybko jak pisaliście albo to jest moje złudzenie. bezpiecznik jest ok wszystko podłączane prawidłowo a tu nic ( dogrzewacz był fabrycznie założony ).

                        Pozdrawiam
                        1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
                        2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
                        3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
                        4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

                        Komentarz

                        • lilo
                          RS
                          • 2006
                          • 4315
                          • Mercedes-Benz

                          ciuk15, A kodowanie jest prawidłowe :?: może przypadkowo zmieniłeś kodowanie sterownika
                          Daniel

                          Komentarz

                          • mrrudzin
                            Rider
                            • 2009
                            • 403

                            Zamieszczone przez ciuk15
                            Witam,
                            panowie mam do was pytanie. Co może być przyczyna ze komputer nie widzi wogóle dodatkowego dogrzewacza. Wymieniłem obecnie na drugi kupiony od kolegi z forum ale nie mogę go przetestować kompem. Przed wymiana było wszystko widoczne, model i błąd, a teraz nic nawet już starego nie widzi. Wydaje mi się ze działa ale nie mam 100 % pewności gdyż nie leci cieple powietrze tak szybko jak pisaliście albo to jest moje złudzenie. bezpiecznik jest ok wszystko podłączane prawidłowo a tu nic ( dogrzewacz był fabrycznie założony ).

                            Pozdrawiam
                            A co znaczy że nie widzi dogrzewacza?

                            Podłączałeś się VCDSem i nie ma modułu 7D-Aux. Heat?
                            Mierzyłeś czy na zaciskach dogrzewacza jest napięcie?
                            Można od razu sprawdzić wtyczkę CANa (zakładam że masz wersję z CANem).

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              Andys, Nie ma znaczenia praktycznie na jakich obrotach jezdzisz. Dzisiejsze alternatory juz przy obrotach powyzej 1000 maja wytwarzac napiecie 14,5-14,7V. To nie pradnica z malucha
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • ciuk15
                                Rider
                                • 2009
                                • 406

                                lilo, nic nie było zmieniane w sterowniku. Nic nawet nie było zmieniane przy niej została tylko wymieniona sama nagrzewnica na taki sam model wersja CAN.

                                mrrudzin, ostatnio jak było sprawdzane tym samym kompem przy wyborze ogrzewania dodatkowego wyświetliło nr nagrzewnicy i błąd z komunikacja ( według ASO i kolegów z forum padła nagrzewnica), wiec została wymieniona i chcieliśmy przeprowadzić test ale wogóle nie można było się z nią połączyć nawet nie wyświetlało nr. Nawet jak została podłączona stara to było to samo. Miernikiem nie mierzyłem gdyż nie posiadam ale trzeba będzie chyba się za to zabrać.

                                Pozdrawiam
                                1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
                                2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
                                3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
                                4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

                                Komentarz

                                • Enriquez
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7685
                                  • Superb III (3V3)

                                  ale jak nie widzie tego CAN to znaczy, że problem jest z przewodami do CANa.
                                  Proponuję sprawdzić, czy jest przejście między gatewayem a wtyczką. Do tego potrzebujesz jednak omomierz.

                                  Z drugiej strony to jak masz zakodowany 7D w gatewayu to masz jakieś w nim błędy o braku komunikacji?
                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz

                                  • mrrudzin
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 403

                                    miernik z marketu za 6.99 w zupełności wystarczy do wszystkich pomiarów.


                                    A czy urzadzenie bedzie sie komunikowało z gatewayem mimo braku zasilania na nim?

                                    Komentarz

                                    • krzynol
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 11002
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      Zamieszczone przez mrrudzin
                                      A czy urzadzenie bedzie sie komunikowało z gatewayem mimo braku zasilania na nim?
                                      też nie będzie
                                      także miernik jest niezbędny i np. taki multimetr będzie idealny (z pomiarem dużego prądu)
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz

                                      • Pawko
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 50

                                        Mam takie pytanie dla osób posiadających wiedze elektrotechniczną
                                        Czy można by tu w przypadku tego PTC założyć taki pstryczek elektryczek odcinający jego działanie taki tryp ECON
                                        Chodziłoby mi tu o jakieś konkretniesze wypowiedzi, ewentualnie gdzie się podpiąć i czy to nie wpłynie na np. nabijanie jakiś błędów? Z tym ze ja mam Fabie.
                                        Z góry dziękuje za odpowiedzio-podpowiedzi
                                        Pozdrawiam
                                        Paweł

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          Nie bardzo rozumie po co ??

                                          W OII ta grzalka wlacza sie dopiero po nacisnieciu przycisku ogrzewania przedniej szyby, a w climatroniku gdy jest wcisniete ECON to nawet wtedy ma sie nie wlaczyc.

                                          Chyba ze tam dziala inaczej, no to przekaznik na zasilanie i po sprawie
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • krzynol
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 11002
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            Zamieszczone przez Pawko
                                            Z tym ze ja mam Fabie.
                                            a w fabii jest przewidziana taka nagrzewnica?
                                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                            poprzednie modele:
                                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                            Komentarz

                                            • Pawko
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 50

                                              krzynol - diesle, ale nie w każdym
                                              Maicroft - powiedzmy ze kaprys, nie chce mi się kręcić pokrętłem regulacji temp, a chce żeby auto naturalnie się nagrzewało do zadanej temperatury bez wspomagacza (nagrzewnicy)
                                              Pozdrawiam
                                              Paweł

                                              Komentarz

                                              • Enriquez
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7685
                                                • Superb III (3V3)

                                                Pawko,

                                                Bodajże na pin 3 trzeba podać masę i się nie załączy.
                                                Pozdrawiam
                                                Marcin

                                                Komentarz

                                                • krzynol
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 11002
                                                  • Superb II combi (3T5)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  powiem tak, tylko w jednym modelu fabii znalazłem ogrzewanie PTC
                                                  i jest to ogrzewanie poprzez zagrzewnicę z indeksem F, czyli na przekaźnikach
                                                  i taką możesz sobie zapodać i zrobić super włącznik, który ją włączy/wyłączy - cokolwiek
                                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                  poprzednie modele:
                                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                  Komentarz

                                                  • mrrudzin
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 403

                                                    Tylko żeby któryś z kolegów nie wpadł na genialny pomysł i sterował nagrzewnicą bezpośrednio jakimś pstryczkiem.

                                                    Przełączniki (szczególnie te stosunkowo małe i lekko się przełączające) mają prąd pracy rzędu max 10A (i to dla prądu przemiennego - klasa AC-3), nagrzewnica bierze 40A/sekcję.

                                                    Moim zdaniem lepiej za pomocą pstryczków sterować dwoma przekaźnikami o odpowiednim prądzie (można zmontować układ z przełącznikiem 3 pozycyjnym (np. takim).

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...