Dzięki Jarek. Powalczymy zatem w tym kierunku. Nie chciałbym zmieniać akumulatora ani alternatora niepotrzebnie.
[O2] Dogrzewanie elektryczne
Zwiń
X
-
Enriquez, Jeśli podłączyłeś masę nagrzewnicy do słupka ( do karoserii ) to najbardziej "newralgiczny" będzie ten przewód między skrzynią a podłużnicą ( masa dla silnika i alternatora ). Na nim zmierz spadek przy pełnym obciążeniu. Dodatkowo zmierz też napięcie na przewodzie pomiędzy +aku ( klema ) a tą zworą plusową na skrzynce bezpieczników do której są przykręcone te duże bezpieczniki z boku. Będzie wtedy widać czy przy pełnym obciążeniu ( nagrzewnica światła, grzanie szyby i lusterek, nawiew itp. ) aku jest jeszcze ładowany czy już rozładowywany ( kierunek spadku napięcia ).
Nie kojarzę, czy w samym altku jest elektronika "regulatora ładowania" ( w sensie ta która reguluje odpowiednio prąd wzbudzenia ) czy altek jest sterowany z ECU/CE? Jeśli opcja nr. 2 to teoretycznie dosyć długi ( ok. 1m ) i średnio gruby ( 16mm2 ) przewód od altka do skrzynki bezpieczników nie powinien mieć wpływu na spadki, bo napięcie instalacji będzie mierzone przez ECU/CE "za nim" ( spadek napięcia na przewodzie zostanie zniwelowany poprzez odpowiednie podniesienie napięcia na samym altku ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Marcin, rozmawialiśmy wczoraj na ten temat, ale ... napiszę na forum. Mam altka 140A, nagrzewnicę z koncówką E, przewody pomiędzy nagrzewnicą 22mm2 i nie mam problemów (komunikatów z zarządzania energią). Na dodatek najczęściej robię "trasy" 7km i codziennie rano włączam nagrzewnicę. Aku to podstawowy model Varty 44Ah. Jest jeszcze jedno "ale", nie wiem jakie są masz przełożenia w skrzyni, ale moim zdaniem, przy tej samej prędkości będę miał niższą prędkość obrotową silnika - czyli znów mam gorsze warunki, a problemów nie mam. Może jednak masz jakiś drobny problem z kablami :roll:
Masę, jak wiesz, też podłączyłem pod deską rozdzielczą, gdyż nie udało mi się przepchnąć przez przepust w ścianie grodziowej dwóch przewodów 22mm2.
Komentarz
-
-
właśnie, ja mam masę do komoru silnika pod śrubę obok aku->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
mrrudzin,
niestety się mylisz, ponieważ w rozwiązaniu fabrycznym masa jest dopięta do punktu masy w słupku a nie do śruby przy akumulatorze, po drugie fabrycznie gruby przewód idzie razem z całą wiązką a nie osobno i te dwie dziury i tak są puste...
generalnie ja nie mam problemu z odbiorem prądu, bo nagrzewnica go sprawnie konsumuje. Problem jest w tym, że bilans odbiorów ładunku z akumulatora (ampero-godzin) jest na minusie, to znaczy wydaje mi się, że akumulator więcej oddaje niż dostaje z instalacji.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Po kolei:
U mnie siedzi aku 60Ah (280A bodajże), więc chyba pakowali jak szło.
Dzisiaj założyłem miernik cęgowy i pokazywał ~35A przy wolnych obrotach i ~60A przy wyższych i mniejszym obciążeniu.
Odnośnie poboru prądu wszystko pokazują wykresy poniżej.
Na poniższym mamy prąd wykazywany przez moduł grzałki i napięcie na nim. NApięcie jest bardzo stabilne, mimo załączania/wyłączania różnych odbiorników.
Generalnie na wolnych obrotach grzałka bierze 40A, dopiero przy wyższych prąd idzie do góry. Im więcej odbiorników pozałączamy, tym bardziej prąd grzałki spada.
wniosek jest jeden - żeby grzałka działała w pełni na pewno musi być więcej niż 800 obr/min. Moc wskazywana przez VCDS ~500-1000W.
Szary przebieg - obroty, niebieski - obliczone obciązenie.
Najwięcej widać na dolnym wycinku przebiegu - w czerwonym prostokącie w miare stałe obroty (Wciśnięty tak samo pedał gazu) i wyłączone różne obciążenia (ogrzewanie tylniej szyby, światła drogowe, mijania aż wreszcie do jazdy dziennej). Widać że "obciążenie" instalacji dla modułu jest obliczane na bieżąco. Ale włączenie radia nie powoduje zmiany tego wskazania. Powinienem sprawdzić jeszcze np. kierunkowskazy
Zielony prostotkąt - zejście z obrotami do jałowych = wykazanie pewnego "obciążenia" czyli ograniczenia dla grzałki. Stąd właśnie 40A pobierane przez grzałkę na biegu jałowym.
Komentarz
-
-
Witam,
panowie mam do was pytanie. Co może być przyczyna ze komputer nie widzi wogóle dodatkowego dogrzewacza. Wymieniłem obecnie na drugi kupiony od kolegi z forum ale nie mogę go przetestować kompem. Przed wymiana było wszystko widoczne, model i błąd, a teraz nic nawet już starego nie widzi. Wydaje mi się ze działa ale nie mam 100 % pewności gdyż nie leci cieple powietrze tak szybko jak pisaliście albo to jest moje złudzenie. bezpiecznik jest ok wszystko podłączane prawidłowo a tu nic ( dogrzewacz był fabrycznie założony ).
Pozdrawiam1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ciuk15Witam,
panowie mam do was pytanie. Co może być przyczyna ze komputer nie widzi wogóle dodatkowego dogrzewacza. Wymieniłem obecnie na drugi kupiony od kolegi z forum ale nie mogę go przetestować kompem. Przed wymiana było wszystko widoczne, model i błąd, a teraz nic nawet już starego nie widzi. Wydaje mi się ze działa ale nie mam 100 % pewności gdyż nie leci cieple powietrze tak szybko jak pisaliście albo to jest moje złudzenie. bezpiecznik jest ok wszystko podłączane prawidłowo a tu nic ( dogrzewacz był fabrycznie założony ).
Pozdrawiam
Podłączałeś się VCDSem i nie ma modułu 7D-Aux. Heat?
Mierzyłeś czy na zaciskach dogrzewacza jest napięcie?
Można od razu sprawdzić wtyczkę CANa (zakładam że masz wersję z CANem).
Komentarz
-
-
lilo, nic nie było zmieniane w sterowniku. Nic nawet nie było zmieniane przy niej została tylko wymieniona sama nagrzewnica na taki sam model wersja CAN.
mrrudzin, ostatnio jak było sprawdzane tym samym kompem przy wyborze ogrzewania dodatkowego wyświetliło nr nagrzewnicy i błąd z komunikacja ( według ASO i kolegów z forum padła nagrzewnica), wiec została wymieniona i chcieliśmy przeprowadzić test ale wogóle nie można było się z nią połączyć nawet nie wyświetlało nr. Nawet jak została podłączona stara to było to samo. Miernikiem nie mierzyłem gdyż nie posiadam ale trzeba będzie chyba się za to zabrać.
Pozdrawiam1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)
Komentarz
-
-
ale jak nie widzie tego CAN to znaczy, że problem jest z przewodami do CANa.
Proponuję sprawdzić, czy jest przejście między gatewayem a wtyczką. Do tego potrzebujesz jednak omomierz.
Z drugiej strony to jak masz zakodowany 7D w gatewayu to masz jakieś w nim błędy o braku komunikacji?Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mrrudzinA czy urzadzenie bedzie sie komunikowało z gatewayem mimo braku zasilania na nim?
także miernik jest niezbędny i np. taki multimetr będzie idealny (z pomiarem dużego prądu)
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Mam takie pytanie dla osób posiadających wiedze elektrotechniczną
Czy można by tu w przypadku tego PTC założyć taki pstryczek elektryczek odcinający jego działanie taki tryp ECON
Chodziłoby mi tu o jakieś konkretniesze wypowiedzi, ewentualnie gdzie się podpiąć i czy to nie wpłynie na np. nabijanie jakiś błędów? Z tym ze ja mam Fabie.
Z góry dziękuje za odpowiedzio-podpowiedziPozdrawiam
Paweł
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PawkoZ tym ze ja mam Fabie.->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
powiem tak, tylko w jednym modelu fabii znalazłem ogrzewanie PTC
i jest to ogrzewanie poprzez zagrzewnicę z indeksem F, czyli na przekaźnikach
i taką możesz sobie zapodać i zrobić super włącznik, który ją włączy/wyłączy - cokolwiek->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Tylko żeby któryś z kolegów nie wpadł na genialny pomysł i sterował nagrzewnicą bezpośrednio jakimś pstryczkiem.
Przełączniki (szczególnie te stosunkowo małe i lekko się przełączające) mają prąd pracy rzędu max 10A (i to dla prądu przemiennego - klasa AC-3), nagrzewnica bierze 40A/sekcję.
Moim zdaniem lepiej za pomocą pstryczków sterować dwoma przekaźnikami o odpowiednim prądzie (można zmontować układ z przełącznikiem 3 pozycyjnym (np. takim).
Komentarz
-
Komentarz