[O2] Dogrzewanie elektryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • majonezz
    Ambiente
    • 2013
    • 188
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

    Zamieszczone przez Enriquez
    z tego loga za dużo nie wynika, oprócz tego, że po przekroczeniu 65 stopni napięcie wzrasta ponad 14V, co świadczy o wyłączeniu grzałki...
    Mało wynika, to prawda. Jakbym wiedział jak z nasłuchów canbus infotainment/comfort wyciągnąć te dane to pewnie bym wrzucił.
    Co do załączania grzałek, to faktycznie w bloku pomiarowym nr 16 (ECU) jest o grzałce. Można odczytać który obwód grzania jest załączony oraz ew. przyczynę niezałączenia.
    Kod:
    016,0,Auxiliary Heating
    016,1,Generator Load,,Specification: 5.0...100.0 %
    016,2,Aux. heat,(see label file)
    ; xxxxxxxx
    ; 1        Not relevant
    ;  1       Not relevant
    ;   1      Coolant Temp. sensor G62 or Intake Air Temp. sensor G72 faulty
    ;    1     Engine start in last 10 seconds
    ;     1    Engine below 870 rpm
    ;      1   Battery below 9 volts
    ;       1  Generator faulty
    ;        1 Coolant temp > 70-80C or Intake Air Temp. > 5C
    016,3,Activation,Hi/Lo
    ; xx
    ; 1  High heat output,J360 on 
    ;  1 Low heat output,J359 on
    Aktualne zużycie paliwa

    Komentarz

    • Enriquez
      RS
      • 2009
      • 7685
      • Superb III (3V3)

      nie denerwuj się, nie chciałem Cię napadać
      Pozdrawiam
      Marcin

      Komentarz

      • tadfi
        Rider
        • 2008
        • 501
        • Octavia III combi (5E5)
        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

        Witam,
        mam znowu problem z nagrzewniczką. Wyrzuciłem ją kiedyś poprzez VCDS-a z listy urządzeń. Zamontowałem nową i za cholerę nie mogę się do niej dostać. Po odfajkowaniu jej na liście zaczynają pojawiać się błędy. Komputer jej nie widzi. Na 100% przed odłączeniem była sprawna. Czy czegoś jeszcze nie zrobiłem?


        Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
        Control Module Part Number: 3C0 937 049 E HW: 3C0 937 049 E
        Component and/or Version: Bordnetz-SG H37 1002
        Software Coding: 11880F291004140050110D000000000000097F0732
        Work Shop Code: WSC 73430 790 00000
        Additional Info: 1Z1955119A Wischer SK351 012 0401
        VCID: 2B51039FF1C5
        1 Fault Found:

        00483 - Control Module for Auxiliary Air Heater
        004 - No Signal/Communication
        Freeze Frame:
        Fault Status: 01100100
        Fault Priority: 2
        Fault Frequency: 1
        Reset counter: 15
        Mileage: 205323 km
        Time Indication: 0

        Freeze Frame:
        ON
        Voltage: 12.15 V
        ON
        ON
        OFF
        OFF
        OFF

        Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
        Control Module Part Number: 1K0 907 530 F HW: 1K0 907 951
        Component and/or Version: Gateway H10 0120
        Software Coding: 3D3F4F40072302
        Work Shop Code: WSC 26085 219 45725
        VCID: 2A5F069BFE3F
        2 Faults Found:

        00483 - Control Module for Auxiliary Air Heater
        004 - No Signal/Communication
        Freeze Frame:
        Fault Status: 01100100
        Fault Priority: 2
        Fault Frequency: 1
        Reset counter: 15
        Mileage: 205323 km
        Time Indication: 0
        Date: 2000.00.00
        Time: 15:48:37

        01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364)
        004 - No Signal/Communication
        Freeze Frame:
        Fault Status: 01100100
        Fault Priority: 2
        Fault Frequency: 1
        Reset counter: 15
        Mileage: 205323 km
        Time Indication: 0
        Date: 2000.00.00
        Time: 15:53:07

        Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
        Control Module Part Number: 1Z0 907 044 H
        Component and/or Version: ClimatronicPQ35 084 0305
        Software Coding:
        Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
        VCID: 3B7133DF01A5
        1 Fault Found:

        00402 - Auxiliary Air Heater Element (Z35)
        004 - No Signal/Communication
        TadFi
        Breloki, logo na klapę i inne gadżety

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10996
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          masz coś za dużo zaznaczone w liście sterowników gatewaya
          ma być tylko sterownik 7D Aux Heat.
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • wokan
            Ambiente
            • 2007
            • 210

            A ja bym jeszcze sprawdził bezpiecznik - ten duży pod maską.
            U mnie kiedyś się przepalił i podobne błędy VCDS wywalał z brakiem sygnału/komunikacji.
            Octavia II RS TDI 200/441
            "Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech

            Komentarz

            • tadfi
              Rider
              • 2008
              • 501
              • Octavia III combi (5E5)
              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

              Na liście sterowników mam zaznaczone:
              08 - Auto HVAC
              7D - Aux. Heat

              Nie jest zaznaczony:
              18 - Aux. Heat

              Bezpieczniki w kabinie sprawdzone. Pod maską nie. Sprawdzę i dam znać, czy tu jest problem.

              Dzięki za pomoc
              TadFi
              Breloki, logo na klapę i inne gadżety

              Komentarz

              • robreg
                L&K
                • 2010
                • 1195
                • Octavia I (1U2)
                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                z wątku
                Kod:
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=43299
                Zamieszczone przez krzynol
                Zamieszczone przez robreg
                Drugie, mniej wazne- oryginalnie grzanie w wersji CAN zajmuje pozycje bezpiecznika SA6, a nie SA5
                a spójrz na schematy z 2006 - bo ja widzę SA5
                od 2007 owszem - SA6, ale też SA4 - bo to jest już nagrzewnica analogowa

                niemniej dziękuję za pochwałę
                aczkolwiek komentarze tutaj - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=40623
                no ze mną jest taki problem, że mam MY07 wyprodukowaną w sierpniu 2006 i grzałka jest w wersji E a podejrzewam, że jest już zasilana jest jak obwód dużej mocy wersji F, stąd moja uwaga. Można zatem opisać te niuanse dokładniej.

                Nie wiem, co z moimi uzupełnieniami zrobić - zostawić tam (nie zginą), przenieść tu - szlag je trafi w 48 stronach dyskusji, wpiszesz je w swój poradnik? osądź sam
                Pozdrawiam, Robreg.
                ----
                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10996
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  wpiszę
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • robreg
                    L&K
                    • 2010
                    • 1195
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXP 1.4 MPI 75 KM

                    Krzynol, a czemu Twój poradnik do O2 znajduje się w sekcji opisującej Octę 1U? To chyba jakieś straszne przeoczenie...
                    Pozdrawiam, Robreg.
                    ----
                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10996
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      a jo
                      Panowie moderaci, poproszę o przeniesienie http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=43299
                      do O2
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        Przeniesione...
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • robreg
                          L&K
                          • 2010
                          • 1195
                          • Octavia I (1U2)
                          • AXP 1.4 MPI 75 KM

                          Zamieszczone przez tadfi
                          Na liście sterowników mam zaznaczone:
                          08 - Auto HVAC
                          7D - Aux. Heat

                          Nie jest zaznaczony:
                          18 - Aux. Heat

                          Bezpieczniki w kabinie sprawdzone. Pod maską nie. Sprawdzę i dam znać, czy tu jest problem.

                          Dzięki za pomoc
                          miał sprawdzić i tyle go widzieli. Dzięki za odzew w imieniu potomnych :P

                          Dla potrzebujących: Grzałka w wersji CAN (podtyp E) jest zasilana poprzez bezpiecznik w skrzynce bezpieczników A pod maską pojazdu. Bezpiecznik ten to bezpiecznik o wartości 100A, na pozycji, w zależności od rocznika albo SA5 albo SA6 (poznać go łatwo, bo to chyba jedyna setka). WAŻNE, choć nieoczywiste - uszkodzenie tego bezpiecznika odcina także zasilanie całej elektroniki wbudowanej w grzałkę, co powoduje, że siłą rzeczy nie będzie w takim przypadku komunikacji z grzałką pod adresem 7D po magistrali CAN.

                          Grzałka w wersji F zasilana jest z dwóch bezpieczników w skrzynce A, są to SA4 oraz SA6 (jeden 40A drugi 80A). To dla tych, co szukają czy grzałę mają a nie mają VCDSa.

                          Moduł o adresie 18 to ZTCW fabryczne Webasto - jak ktoś tego nie ma (a ciężko tego elementu nie zauważyć), aktywowanie tego modułu w kodowaniu bramki CAN nic mądrego nie przyniesie.
                          Moduł o adresie 7D to fabryczna farelka CAN w kabinie (moduł grzania podtyp E)

                          Dygresja: Ciekawe jest to, że nazywacie wersję F wersją analogową, zaś wersje E bóg wie jak (to mniej istotne), gdy tymczasem, jeśli popatrzeć na to, jak sterowana jest grzałka w samochodzie, to:
                          - bardziej analogowa (to znaczy sterowana w sposób ciągły, bez ustalonych stanów działania) jest grzałka sterowana elektronicznie (czyli wersja CAN - E) jej moc jest regulowana płynnie od bodajże 60 czy 100W do pełnej mocy, czyli ok. 1200W
                          - sterowanie bardziej cyfrowe, to znaczy takie, które ma kilka określonych stanów ma defacto grzałka w wersji F - w jej układzie możliwe są cztery stany: nie grzeję wcale, grzeje mała grzałka, grzeje duża grzałka, grzeją obie grzałki. I choć sterowana jest poprzez przekaźniki, to chyba właśnie ona jest bardziej cyfrowa, niż jej koleżanka w wersji CAN
                          Pozdrawiam, Robreg.
                          ----
                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 10996
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            robreg, nie zgodzę się
                            typowe sterowanie analogowe to właśnie włącz-wyłącz, co realizują 2 przekaźniki

                            natomiast cyfrowe sterowanie jest płynne + niewątpliwa zaleta jaką jest możliwość
                            obglądnięcia stanu pracy sterownika i jego bieżących parametrów + sterowanie CAN
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • robreg
                              L&K
                              • 2010
                              • 1195
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXP 1.4 MPI 75 KM

                              Krzynol - jednak będę obstawał przy swoim. Sygnał analogowy to sygnał bezstanowy, ciągły w całym zakresie dopuszczalnych wartości. sygnał cyfrowy, jest to sygnał skwantowany do n konkretnych stanów dozwolonych.

                              To o czym wspomniałeś, czyli sterowanie włącz - wyłącz - nie ma nic wspólnego z systemami analogowymi. Jest to wręcz fundamentem techniki cyfrowej. Kluczem do całej informatyki stało się to, że ktoś wpadł na to, by zaprząc do pracy liczbowy system binarny (jest / nie ma) a potem opracowac urządzenia elektroniczne z wykorzystaniem dwóch stanów elementów półprzewodnikowych - przewodzi bądź nie. W tranzystorach (najpierw bipolarnych, później unipolarnych) objawiło się to wykorzystaniem dwóch skrajnych stanów pracy tranzystora , zatkania i nasycenia, z pominięciem całości analogowej części charakterystyki pracy tego elementu - stanu aktywnego i tak dostaliśmy podstawę do całości informatyki jaką znamy obecnie.

                              Przy okazji omawianego przez nas elementu, paradoksalnie okazuje się, że wykorzystując bardziej zaawansowaną technikę cyfrową zabudowaną w samej grzałce, uzyskano bardziej płynną - bardziej zbliżoną do analogowej regulację jej mocy. Nie oznacza to jednak, że wersja F, sterowana przekaźnikami jest wersją analogową. Przekaźniki w tym rozwiązaniu to tylko elementy wykonawcze, które są widoczne dla użytkownika, a sterowanie cyfrowe wersji F zostało po prostu okrojone i realizowane jest w bardziej prymitywny sposób przez ECU jednostki silnikowej.
                              Pozdrawiam, Robreg.
                              ----
                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 10996
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                cała ta teoria dla przeciętnego usera nic nie mówi

                                czyli od teraz sama aluminiowa grzałka F ma nazywać się cyfrowa, a ta z elektroniką E (regulowana płynnie) analogowa
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • robreg
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1195
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                  zgrabne podsumowanie.

                                  bardziej mi się podoba wersja "grzałka CAN" i "grzałka zwykła". Zarówno jedna jak i druga ma tyle samo wspólnego z analogowością (sama w sobie jest jak najbardziej elementem analogowym) jak i z cyfrowością (obydwie sterowane są cyfrowo, tylko koniec magistrali cyfrowej w jednym przypadku mieści się w obudowie grzałki, w drugim zaś w obudowie jednostki sterującej silnika).
                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                  ----
                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 10996
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    a jakby uprościć sprawę i założyć, że jest to prosty termostat na termistorach
                                    który steruje dwoma przekaźnikami nagrzewnicy
                                    to jest analogowe czy cyfrowe?

                                    nie ma co przekładać formy nad treścią, większość userów widzi sterownik w nagrzewnicy i od razu mówi - ooo cyfrowa
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • robreg
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1195
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                      ROTFL kontroler nalogowy z bistabilnym sterowaniem mocą wyjściową.

                                      Właśnie o to mi chodzi, by profanów tej dziedziny wiedzy od czasu do czasu próbować poszturchiwać, by wskakiwali na tory rozumowania bliższe faktów

                                      Wiedzą (ale wiedzą, a nie banialukami) trzeba się dzielić jak Dobrą Nowiną - inaczej Wiedza wymrze, zagłuszona przez bełkot tych, co nie przeczytali, a jednak wydaje im się, że wiedzieli
                                      Pozdrawiam, Robreg.
                                      ----
                                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                      Komentarz

                                      • krzynol
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 10996
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        robreg - wydaje mi się, że nasza polemika nikogo zbytnio nie interesuje :lol:

                                        w każdym razie uzupełniłem opis o Twoje szczegóły i dodam jeszcze zdjęcia nagrzewnic dla identyfikacji
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz

                                        • robreg
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1195
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                          Obawiam sie, ze masz 100% racji!
                                          Pozdrawiam, Robreg.
                                          ----
                                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                          Komentarz

                                          • Enriquez
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7685
                                            • Superb III (3V3)

                                            wy to macie problemy...
                                            Pozdrawiam
                                            Marcin

                                            Komentarz

                                            • tadfi
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 501
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                              Zamieszczone przez wokan
                                              A ja bym jeszcze sprawdził bezpiecznik - ten duży pod maską.
                                              U mnie kiedyś się przepalił i podobne błędy VCDS wywalał z brakiem sygnału/komunikacji.
                                              Odpowiadam tak późno, ponieważ sprzedałem samochód koledze. Sprawdził bezpieczniki pod maską i wszystkie są ok. Największy, to 50A, nie ma 100A.
                                              Nie mam pojęcia, co może być. Chyba po prostu padła...
                                              TadFi
                                              Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                              Komentarz

                                              • krzynol
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 10996
                                                • Superb II combi (3T5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                tadfi, jak nie ma takiego bezpiecznika to dziwne, albo jest to nagrzewnica zwykła (bez CAN)
                                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                poprzednie modele:
                                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                Komentarz

                                                • tadfi
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 501
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                                  Zamieszczone przez krzynol
                                                  tadfi, jak nie ma takiego bezpiecznika to dziwne, albo jest to nagrzewnica zwykła (bez CAN)
                                                  Mam 1K0 963 235 E na 100%. Kiedyś przesłałem Ci swoją poprzednią uszkodzoną, nie wiem, czy pamiętasz - była właśnie z końcówką E. Może ta też padła?
                                                  Jeszcze jedno pytanie. Nie mam już samochodu u siebie, w komorze silnika jest jedna czy dwie puszki z bezpiecznikami? Może kolega szukał nie tam, gdzie trzeba.
                                                  TadFi
                                                  Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                                  Komentarz

                                                  • krzynol
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 10996
                                                    • Superb II combi (3T5)
                                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                    może nie tam gdzie trzeba, bo musi być bezpiecznik płytkowy 80A-100A
                                                    popatrz w mój tutorial, tam jest opisane i pokazane
                                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                    poprzednie modele:
                                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...