Czy silnik 1.6 TDi CAYC jest juz rozgryziony pod chipa?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    To czemu tam jest tak wysokie cisnienie doladowania w serii, przeciez to juz niewiele brakuje do ARLa w serii.

    A jak tam licznik programowan 8) :?:

    A jak sie dlubie konkurencja z PSA albo Forda - podobne wyniki ?? To jest przeciez tylko ~1600cm3
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • kmink
      L&K
      • 2007
      • 1360
      • Superb III (3V3)

      Zamieszczone przez Maicroft
      A jak sie dlubie konkurencja z PSA albo Forda - podobne wyniki ?? To jest przeciez tylko ~1600cm3
      podobnie... turbiny w 1.6TDCI są znane...z częstego padania nawet w serii...jak jest w VAGu tak naprawdę jeszcze nie wiadomo...jak się pokażą pierwsze pomodzone 1.6tdi to zobaczymy co pada jako pierwsze :wink:
      Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
      https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

      www.tuneforce.pl
      www.dpfserwis.pl

      Komentarz

      • Tippo
        L&K
        • 2009
        • 1349
        • Octavia III (5E3)
        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

        Zamieszczone przez Maicroft
        To czemu tam jest tak wysokie cisnienie doladowania w serii, przeciez to juz niewiele brakuje do ARLa w serii.
        Zamieszczone przez Maicroft
        To jest przeciez tylko ~1600cm3
        Sam se odpowiedziales na pytanie Poszukaj ile cisnienia kiedys miala turbina w f1 na doladowanym 1,6 :P

        Komentarz

        • xtremesystems
          RS
          • 2010
          • 2254
          • Hyundai

          w kreatorze mocy w warszawie zrobili w audi a1 z cayc 142hp

          Komentarz

          • goodhope
            Classic
            • 2012
            • 6

            Super, teraz jeszcze raz ten sam pomiar, ale już w trybie obciążeniowym

            Zobaczymy ile zostanie i od ilu zacznie krzywa mocy się łamać.

            Komentarz

            • gordon617094
              Classic
              • 2012
              • 1

              Zamieszczone przez goodhope
              Super, teraz jeszcze raz ten sam pomiar, ale już w trybie obciążeniowym

              Zobaczymy ile zostanie i od ilu zacznie krzywa mocy się łamać.
              Wszystko zależy o jakim obciążeniu mówisz. Każdy nawet najmocniejszy samochód jeśli obciążysz zbyt bardzo to krzywa wykresu może się w pewnym momencie zacząć łamać lub być poszarpana. Pamiętajmy o tym jakim obciążeniom termicznym chociażby jest poddawany samochód na hamowni obciążeniowej i jaki ma to olbrzymi wpływ na wynik. Tak samo jeśli obciążenie ustawisz zbyt małe to w przypadku samochodu turbodoładowanego może wyjść fałszywie dla wyniku zbyt słaby przyrost Nm w niskim zakresie obrotów gdyż turbosprężarka nie zbuduje odpowiednio wcześnie i wysoko doładowania bez odpowiedniego obciążenia.

              Komentarz

              • xtremesystems
                RS
                • 2010
                • 2254
                • Hyundai

                i jak . był ktos odwazny i poszedl juz na pierwszy ogien?

                Komentarz

                • qbec
                  Rider
                  • 2010
                  • 398

                  u mnie termin nie wypalił

                  może we wrześniu się uda...
                  Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...

                  mój szkodnik

                  Komentarz

                  • kmink
                    L&K
                    • 2007
                    • 1360
                    • Superb III (3V3)

                    We Wrześniu będziemy walczyli :wink:
                    Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                    https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                    www.tuneforce.pl
                    www.dpfserwis.pl

                    Komentarz

                    • xtremesystems
                      RS
                      • 2010
                      • 2254
                      • Hyundai


                      z vtech


                      a u nas na forum nadal posucha?


                      i mam pytanie do kolegi z Goodhope.
                      Jako jeden z nielicznych przedstawiles nam dokladne dane po tuningu i przed (za co dzieki) to mam pytanie

                      mowisz ze EGT jest na tyle duze ze pozwala na max 130.

                      widzialem i wklejalem juz kilka wykresow. i srednio dlubia ten silnik na 140-145.
                      czy to jest po prostu jakas fuszerka , no bo wiadomo , chyba robia pomiar tem EGT.
                      czy moze maja to w dupie ze jest wysoka temp.

                      znalazlem jakis egzemplaz za granica tez mial 140hp


                      po prostu dziwie sie bo przedstawiles twarde dowody , dlatego staram sie zrozumiec jak mozna osiagnac poziom 140-145hp

                      Komentarz

                      • kmink
                        L&K
                        • 2007
                        • 1360
                        • Superb III (3V3)

                        w piątek mam umówione takie auto...jak przyjedzie to będą na forum pierwsze koty za płoty ;-)
                        Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                        https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                        www.tuneforce.pl
                        www.dpfserwis.pl

                        Komentarz

                        • xtremesystems
                          RS
                          • 2010
                          • 2254
                          • Hyundai

                          oo fajnie wlasnie pisalem ze u nas posucha

                          pochwal sie od razu.


                          z ciekawosci jaka wersje masz umowiona 90 czy 105 hp?

                          Komentarz

                          • loru
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4286
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            Zamieszczone przez xtremesystems
                            po prostu dziwie sie bo przedstawiles twarde dowody , dlatego staram sie zrozumiec jak mozna osiagnac poziom 140-145hp
                            można zapewne i więcej tak jak ze starego BXE pod 160hp podchodziły moce ale jak mniemam kolega Goodhope stara się robić to bezpiecznie i jak najbardziej bezawaryjnie dla użytkownika takiego auta co by potem nie psioczył, że zapodał virusa i się wszystko sypie i na pewno to wina tunera :szeroki_usmiech
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz

                            • goodhope
                              Classic
                              • 2012
                              • 6

                              Dawno nie zaglądałem, przy okazji dzisiejszej czeszki przypomniałem sobie o tym forum

                              Jak pisałem, wszystko zależy od egzemplarza, stopnia nasycenia filtra i mocy jaka się wymierzy.

                              Może stwierdzicie że jakiś nawiedzony jestem z tą temperaturą spalin. Ale dzięki właśnie takiej zapobiegliwości ciągle (od ponad 10 lat) mój prywatny numer jest także moim służbowym, a fuckupy spod mojej ręki generalnie się nie zdarzają.

                              Przykład z dziś. Kolejny na to, że jakoś nie mam szczęścia do egzemplarzy mających po 112KM w serii.

                              Przez te wasze "140" i więcej popadłem w kompleksy :twisted: ...

                              To też dziś postanowiłem przetestować jak się ma przełożenie mocy na moment obrotowy i temperaturę spalin.

                              Poziom momentu 300Nm plus daje w tym egzemplarzu przyrost rzędu 34KM i przy 4000 obr EGT osiąga magiczne 850 stopni. I to tylko dzięki temu, że sztuka miała świeżo zregenerowany filtr.
                              A to wszystko przy doładowaniu 1,53 bara dla punktu max mocy i momentu i 1,6 bara w zakresie 2400-3000 dla utrzymania płaskości krzywej.
                              Przycięcie momentu do 295Nm paliwem, powoduje przyrost rzędu 36KM, ale tylko dzięki temu, że max EGT osiąga przy obrotach rzędu 4300 obr.

                              Co potwierdza moją teorię. Że osiągi rzędu 145KM są do wyczesania tylko w egzemplarzach które łaskawie plują po 11x KM w serii. Póki co takiego jeszcze nie miałem.

                              Mowa ciągle o pomiarach w trybie obciążeniowym z rozpędzaniem >25 sekund.

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                egt rzędu 850stopni to już sporo, tyle to ja miałem przy 300koniach
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • goodhope
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 6

                                  EGT nie jest zależne bezpośrednio od mocy. Im większa sprężarka i lepsze przewietrzanie komory spalania, tym temperatura spalin na niej spada.
                                  Dla przykładu byle BMP by wypluć ledwie 160-165KM osiągnąć musi 860.

                                  Komentarz

                                  • xtremesystems
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2254
                                    • Hyundai

                                    czyli podsumowujac. z serii 105hp. wyczesujesz 130 i jest to bezpieczne.
                                    jesli zdarzy sie seria 110+ wtedy idzie dobic bezpiecznie do 140.


                                    czy przy modzie softu warto od razu wywalic dpf czy nie jest to konieczne?

                                    Komentarz

                                    • Tippo
                                      L&K
                                      • 2009
                                      • 1349
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                      Zamieszczone przez goodhope
                                      Im większa sprężarka i lepsze przewietrzanie komory spalania, tym temperatura spalin na niej spada.
                                      Panie a turbo z brd sie tam zmiesci?? Albo z jakiejs 140 cr?? :P

                                      Komentarz

                                      • fernando
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 1890

                                        A wydajniejsze IC nie obniży też EGT? Sorry, jestem laikiem w tym temacie ops:

                                        Komentarz

                                        • xtremesystems
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2254
                                          • Hyundai

                                          kmink, i jak wyszło?

                                          [ Dodano: Sob 15 Wrz, 12 09:25 ]
                                          Zamieszczone przez fernando
                                          A wydajniejsze IC nie obniży też EGT? Sorry, jestem laikiem w tym temacie
                                          IC obniza temp powietrza dostarczanego to turbo a nie EGT

                                          Komentarz

                                          • goodhope
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 6

                                            Nie widzę powodu by w jakimkolwiek aucie wyrzucać sprawny dpf tylko z powodu zachcianki modyfikacji.

                                            Mam jedną ważną zasadę :

                                            Pieniądze zostawione u mnie w związku z modyfikacją mają być ostatnimi a nie pierwszymi wydanymi.
                                            A wykonana robota nie ma nieść za sobą jakichkolwiek dodatkowych wyrzeczeń.

                                            Dlatego między innymi nie biorę się za tzw. "wydumki".



                                            IC chłodzi powietrze zasysane do kolektora już za turbo, a nie do

                                            Komentarz

                                            • xtremesystems
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2254
                                              • Hyundai

                                              tru
                                              ale tak czy siak ma obnizyc temp powietrza dostarczanego , w celu jego wiekszego dostarczenia


                                              btw
                                              bardzo podoba mi sie twoje podejscie do tuningu.
                                              czyli po modzie dpf nie powinien sie bardziej zapychac niz przed modem?
                                              czy po podniesieniu mocy, wymagany bedzie inny olej niz 5w30 LL

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                Moze nawet mniej z uwagi na wyzsza temp spalania
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • xtremesystems
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2254
                                                  • Hyundai

                                                  tez własnie tak dedukuje

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    Gdzies czytalem o mocniej dlubnietym 3.0TDI chyba orelka i to auto ma dalej DPF i znawcy mowia ze mniej sie syfi niz w seryjnych silnikach.

                                                    Ja mialem program zrobic, ale jakos nie moge sie wybrac do ASO na rozmowe, do tego jakies dziwne rzeczy zaczynaja dziac sie z DSG :lol:
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...