Z innej beczki, to dwóch kumpli skarżyło się ostatnio na b.szybkie "ząbkowanie" nowych opon w samochodach z wielowahaczem, a objawiające się uciążliwym hałasem, jak przy padniętym łożysku. Tak żeby nie było, że tylko belka ma wady :P
bo o zawias z tyłu trzeba bdać tak jak o przód. Jak są luzy na sworzniach i tulejach, to tak się dzieje, ale ludzie jeszcze nie dorośli do takiej techniki jak wielowachacz itd. Najlepsze by były resory piórowe i sztywny most :diabelski_usmiech
100k polskich złotych to nie nie jest kwota za którą można wymagać super komfortu w aucie. Mamy gównianą walutę i takie same artykuły na rynku. Z drugiej strony, chyba każdemu proponują jazdę próbną :?: nawet w te marne 30 minut można coś tam zauważyć, no chyba że jest się totalnym laikiem technicznym, to po tem jest taki płacz i zgrzytanie zębów oraz "nigdy więcej nie kupię Skody :!: " . Musu ni ma, bo można se kupić bume abo ałdi, no nie :diabelski_usmiech bedzie wygodni. Specjalnie tak piszę, bo mi totalnym dyletanctwem technicznym zalatuje, jak zaglądam w tematy o O3. Koledzy, bez urazy, ale trzeba mieć trochę więcej rozsądku wydając ostanie pieniądze na auto marzeń, bo za parę tysięcy więcej można mieć dużo lepszy komfort i satysfakcję z jazdy
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Koledzy, jak pisałem wcześniej zastanawiam się nad golfem VII jak tylko szefostwo da błogosławieństwo (auto firmowe) choć Octa jest nieco większa ale za to golf o niebo lepiej wykończony.
Wracając do tego dudnienia, czy porównywaliście na jakich oponach top występuje ??? Jakie zakładają opony teraz do O3???
To też może mieć znaczenie, bo jak opona bardziej sztywna to może i bardziej dudni ???
Kolega wcześniej pisał o ząbkowaniu w wielowachaczu - ja na fabrycznych oponach miałem to samo, były twarde i się mocno ząbkowały (nie pamiętam jakie to były bo to 3,5 roku temu) a w bagażniku zawsze miałem co najmniej 30 kg. Później założyłem Turanzy ER300 i zdarłem 2 komplety i ząbkowania nie było.
O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Czyli Octavia III to kupa i nie warto kupować? Jednak będę musiał chyba odwołać zamówiony samochód. Bo wychodzi, że w tym samochodzie jest gorzej jak w czołgu.
Nie wiem ludzie z czego robicie problem, bo zawieszenie w O3 jest typowe jak dla niemieckich samochodów .Przesiadłem się z O2 na O3 i w zasadzie nie ma większej różnicy w prowadzeniu, może tylko bardziej jest wrazliwa na podmuchy wiatru ale to wynika z tego , że jest dużo lżejsza.
Jako żywo zainteresowany tematem (planowany odbiór auta za 2 tyg.), poprosiłem dziś kumpla, który pojechał rano w delegację O3 kombi 1.4 z Krakowa do Krosna o odczucia i mimo iż jest użytkownikiem na codzień kilkuletniego audi a4 z mocnym silnikiem diesla, automatem i wielowahaczem, to był jazdą octavką b. pozytywnie zaskoczony.
Poza elastycznością silnika i niskim spalaniem chwalił ciszę w samochodzie przy prędkości 150 km/h, do zawieszenia nie miał żadnych zastrzeżeń ( przed audi miał focusa I).
Poprosiłem go o weryfikację jutro zawieszenia na bardzo kiepskiej drodze, więc powinienem mieć wiarygodną opinię ( ja podczas 2 jazd próbnych nie stwierdziłem problemów z belką).
Update: Po jazdach testowych na kiepskich drogach w okolicach Krosna i Jasła potwierdził swoją dobrą opinię o zawieszeniu- żadnych niepokojących dźwięków czy też dudnienia nie stwierdził.
Oby mój egzemplarz taki właśnie był...
O3 1,4 TSI 140KM Elegance
Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
Przebieg-ponad 25 000 km ...
i co nikt nic dalej nie wykombinował z tym zawieszeniem? i panowie skonczcie sie oszukiwać z tym że nie ma dudnienia ;P mam octavie 3 miesiące i wiem co i jak . Najgorzej jest jak sie je załaduje;/
i co nikt nic dalej nie wykombinował z tym zawieszeniem? i panowie skonczcie sie oszukiwać z tym że nie ma dudnienia ;P mam octavie 3 miesiące i wiem co i jak . Najgorzej jest jak sie je załaduje;/
Powiem tak, oddaj ten samochód niech Ci dadzą sprawny, bo ewidentnie masz problem, którego u mnie nie ma, pare innych osób też to potwierdzi, że nic nie dudni- a mam jeszcze lepsze samochody od O3 którymi jeżdżę i jest akustycznie podobnie.
W sumie to najlepiej będzie jak go sprzedasz i pozbędziesz się problemu
Skoda ma pewien problem związany z jej "niemieckim pochodzeniem"... - to oczywiście odnosi się do właściciela marki.
Problem to nieco wyższa cena w stosunku do innych aut podobnej klasy - nieniemieckich.
Nie tak dawno jeszcze "niemieckość" była zaletą za którą klient gotów był zapłacić więcej ale od czasu pojawienia się silników TSI i ostatnich skrzyń DSG ta "niemieckość" powoli staje się przekleństwem...
Reasumując: problemem Skody jest zawyżona cena w stosunku do tego co reprezentują aktualnie auta tej marki....(chodzi głównie o trwałość)
Żeby nie było... ja jestem zadowolony ze swojego wyboru (niemieckiego pochodzenia) - trwały silnik 1.6 MPI konstrukcji AUDI AG tyle że z początku lat 2000 ( a do tego zagazowany). Do tej pory silnik chodzi jak malina. No ale wszystko się kiedyś kończy... i co wtedy wybrać... ? Wybór padnie chyba jednak na Japończyków ze zmiennymi fazami rozrządu (bo innych silników już na nasz rynek nie dostarczają) lub jeśli UE szlag trafi to może coś z Amerykanów...
Pozdrawiam,
Jaroslav92525
----------------------- VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Skoda nie problemu , bo sprzedaje się doskonale, zawieszenie - nie jest jej atutem, ma inne decydujące o dobrej sprzedaży. O tym wie każdy kto zbliżył się do octavii 3 i jechał tym autem. w tej klasie nie ma aut idealnych, chociaż zawieszenie twarde ale ogolnie niezłe. bardzo dobra relacja jakość do ceny. Silnik tsi - to już staje się nudne. Każdy kto choć trochę wszedł w temat wie że awaryjne były do 2010r i to widać w necie. Silnik ma doskonałe właściwości , a że trzeba do niego podchodzić ostrożnie to wie każdy kto się na to decyduje. Coś za coś . I jeszcze jedno - auto mam tydzień - nie słyszę żadnych odgłosów z zawieszenia - cisza
mirek99 piszesz: zawieszenie - nie jest jej atutem a za chwile uto mam tydzień - nie słyszę żadnych odgłosów z zawieszenia - cisza. To sie zdecyduj;P
[ Dodano: Sob 07 Gru, 13 13:17 ]
prawda jest taka że jednym to przeszkadza drugim nie. Też to dużo zalezy od tego jakim wcześniej samochodem sie jeżdziło
Do Lukrys. Nie ma sprzeczności q mojej wypowiedzi. Odgłosy akustyczne to jedno - i tu nie mam żadnych zastrzeżeń, a twardość zawieszenia to drugie, tu jest ok jak dla mnie chociaż oczywiście mogło być lepiej, ale po dwóch jazdach próbnych zaakceptowalem to i wiem na co się godziłem kupując samochód. Ale to kwestia indywidualna. Ijeszcze jedno przesiadlem się z miękkiego francuza i i tak jest ok.
w Polsce 2/3 octavii sprzedawanych jest flotom i na firme, zaledwie 1/3 to zakupy prywatne. Nie chce mi sie juz co miesiac jak robilem to jeszcze niedawno podawac danych co do sztuki ile poszlo na floty, a ile zakupy indywidualne, ale mozna sobie to sledzic na samar.pl i carmarket.pl
W firmach pewnie w du..pie maja czy tam jakiemus pracownikowi cos stuka na nierownosciach czy nie. w koncu prezes O3 nie bedzie jezdzil, a po 3 czy 4 latach i tak bedzie flota wymieniana wiec w sumie co to za roznica czy cos stuka albo czy silniki tsi sie rozpadna czy nie po tym okresie. Byleby poki gwarancja jest. to nie psulo sie za bardzo. I tak to niestety wyglada...
na pewno w kazdym razie warto zrobic jazde probna O3 po dziurawych drogach i zobaczyc czy stuka, czy nie, albo jak tak, to czy mozemy to zaakceptowac. Jesli tak, nie ma problemu, jesli nie - to kupic inne auto.
Komentarz