Chyba Twój
Przejedź się nowym Bravo tak z przebiegiem koło 5 tys km. Tam to jest dudnienie Jakby ktoś w bęben w bagażniku walił.
Prawda. Sam teraz będę się przesiadał z Bravo z 2009 roku na O3 RS (może coś da ten wielowahacz).
Bravo i generalnie większość Fiatów nawet tych nowych dudni niesamowicie.
Kwestia przyzwyczajenia. Ja do swojego Bravo się przyzwyczaiłem i później już tego nie słyszałem.
Mam nadzieję, że moja zamówiona Octi RS będzie raczej w tej grupie "niedudniącej"
Bo szczerze to zasialiście mi panikę w głowie, ale jechałem, widziałem i może właśnie dlatego, że wcześniej jeździłem twardym Fiatem, Octavia była wręcz oazą spokoju dla mnie. Plus Canton zrobi na pewno swoje, heh
Ponoc wielowahacz jest cichszy, szczerze mowiac miedzy moja, a testowka z belka nie slysze roznicy, nie ma zadnego dudnienia.
W porownaniu z moja poprzednia klijowka na niskoprofilowych oponach, jest bloga cisza
Chociaz zawieszenie jest dosc sprezyste i twarde, nie kazdemu moze to odpowiadac.
Chociaz zawieszenie jest dosc sprezyste i twarde, nie kazdemu moze to odpowiadac.
Lubię sprężyste i twarde. Lubię jak auto się klei do drogi.
Chociaż Octi jest trochę większa od Fiata, więc wrażenia jazdy na pewno będą inne, nie przeraża mnie twardość i sprężystość zawieszenia .
03 RS 2.0 TSI + Pakiet Challenge (felgi 18, czarne, Gemini, dodatki i czarna atrapa grilla i czarne lusterka) + Amundsen + Sunset + Canton + kolor Blue Race
nie chodzi nawet o twardosc bo ok może byc dla mnie. Ale głownie chodzi o to że jest to dudnienie, taki niski dzwięk na niewielkich nierównościach. W innych samochodach którymi jeżdziłem a były to : Corsa, Astra, seicento;D nie było tego dudnienia. Ogolne wygłuszenie samochodu jest lepsze typu mniej słychać szum wiatru
[ Dodano: Sro 11 Gru, 13 20:27 ]
przód zawieszenia chodzi bardzo dobrze ale jak sie np zjedzie tyłem z krawężnika dudnienie.. a z przodem nie ma tekiego problemu....
czy ktoś robił jakieś modyfikacje tylnego zawieszenia w jakimś aucie?
Kolego ja bym na twoim miejscu meczyl ASO, masz gwarancje to korzystaj
Jakie masz cisnienie w tylnych kolach? Sprawdz czy nie dudni mata w bagazniku, albo kolo zapasowe.
Powtorze jeszcze raz to co juz kiedys napisalem, przed jazda probna (1.4tsi) tez sie naczytalem o glosnym, tylnym zawieszeniu, specjalnie wybralem baaardzo dziurawa trase, gdzie nawet nie zwalnialem, zeby wlasnie to dudnienie zweryfikowac. Nie bylo zadnych niepokojacych dzwiekow.
Jest gdzies filmik w ktorym czeski lub slowacki redaktor testuje o3 z belka i kilka razy przejezdza przez tory kolejowe, z roznymi predkosciami i na koniec stwierdza ze jest OK, nic ponadprzecietnie nie dudni.
yunior81 a Ty jechałeś może O3? masz jakieś porównanie co do O2 w komforcie?
Bylem na kilku jazdach probnych OIII w roznych salonach ale niestety nie mam takiego porownania jak osoby posiadajace to auto. Jezdzilem Octavią z 1,4 TSi i 2,0 TDi i musze przyznac ze nowa Octavia jest zestrojona twardo i lekko sprezyscie. Jak dla mnie troche za twardo. Moja Octa na Lesjoforsach jest bardziej "miekka".
Wsiadajac pierwszy raz do OIII nie mialem pojecia ze z tylu jest belka, wyszlo to dopiero podczas jazdy w trakcie rozmowy gdy komentowalem prowadzenie auta i powiedzialem sprzedawcy ze tyl auta jest duzo bardziej sztywny niz w OII.
Bardzo podoba mi sie nowa Octavia ale niestety z powodu zawiasu wycofalem zaliczke na ten samochod. Lubie jak samochod jest sztywny i sprezysty a nie twardy i sprezysty dlatego bardziej do gustu przypadl mi Golf VII.
Moim skromnym zdaniem powinienes meczyc ASO z tylnym zawieszeniem.
[ Dodano: Nie 15 Gru, 13 21:59 ]
Dobry wieczór Panowie zaobserwowałem coś bardzo ciekawego. Jeżeli jedzie sie z przodu za pasażera lub kierowcy dudnienie występuje, a jeżeli jedzie sie z tyłu nie ma żadnego dudnienia!;D naprawde dziwne zjawisko.. to jest coś związane z akustyką w środku...Czy ktoś coś podobnego zauważył, usłuszał?;p
[ Dodano: Pon 06 Sty, 14 22:17 ]
Moi drodzy mam sposób na te dudniące tylne zawieszenie w naszych octaviach. Jeśli kogoś to interesuje jak pozbyć sie tego niedogodzenia w łatwy sposób zapraszam na priv. Pozdrawiam
[ Dodano: Nie 15 Gru, 13 21:59 ]
Dobry wieczór Panowie zaobserwowałem coś bardzo ciekawego. Jeżeli jedzie sie z przodu za pasażera lub kierowcy dudnienie występuje, a jeżeli jedzie sie z tyłu nie ma żadnego dudnienia!;D naprawde dziwne zjawisko.. to jest coś związane z akustyką w środku...Czy ktoś coś podobnego zauważył, usłuszał?;p
[ Dodano: Pon 06 Sty, 14 22:17 ]
Moi drodzy mam sposób na te dudniące tylne zawieszenie w naszych octaviach. Jeśli kogoś to interesuje jak pozbyć sie tego niedogodzenia w łatwy sposób zapraszam na priv. Pozdrawiam
napisz co to za sposób ogólnie, bo pewnie więcej osób chciałoby wiedzieć.
Czy u innych osób nadal występuje to dudnienie? Czy po pewnym przebiegu zawieszenie się ułożyło i jest lepiej?
Zrobiłem moim liftbackiem od odbioru w czwartek 500 km i nie stwierdziłem nic niepokojącego na dziurach jak chodzi o dudnienie- wg mnie wytłumienie jest dużo lepsze niż w O1, którą do tej pory jeździłem.
Jedynie co jest głośniejsze to moje nowe opony zimowe 16" Continental ContiWinterContact TS850- w O1 miałem Dunlopy 15" Wintersport 4D i takiego szumu chyba nie było, lub też był ale może głośniejszy dźwięk silnika Diesla go tłumil- sam już nie wiem..
P.S Ciśnienie kół jak na klapce wlewu paliwa...
O3 1,4 TSI 140KM Elegance
Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
Przebieg-ponad 25 000 km ...
Zrobiłem moim liftbackiem od odbioru w czwartek 500 km i nie stwierdziłem nic niepokojącego na dziurach jak chodzi o dudnienie- wg mnie wytłumienie jest dużo lepsze niż w O1, którą do tej pory jeździłem.
Jedynie co jest głośniejsze to moje nowe opony zimowe 16" Continental ContiWinterContact TS850- w O1 miałem Dunlopy 15" Wintersport 4D i takiego szumu chyba nie było, lub też był ale może głośniejszy dźwięk silnika Diesla go tłumil- sam już nie wiem..
P.S Ciśnienie kół jak na klapce wlewu paliwa...
Ja też mam te opony i maja charakterystyczny dźwięk przy przyśpieszaniu. Faktycznie trochę szumią ale to najlepsze opony zimowe które miałem, a kilku producentów z górnej półki przerobiłem.
Co do zawieszenia to widać, że nie wszystkie Skody maja tą przypadłość
O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Conti zimowy ma to do siebie, ze slychac gwizd przy przyspieszaniu tak 60-80 najbardziej. Na suchym troche, na mokrym bardzo, ale sa to opony z najlepsza przyczepnoscia. Jezdzilem tez na 4D i byly ciuchutkie ale troche ustepowaly w przyczepnosci.
Panowie jestem po wymiane amortyzatorów w serwisie na niby "miekksze" i nic to nie dało.. Mój sposób na cichszą prace tylnego zawieszenia mata wygłuszjąca zawinięta o tą płyte zakrywającą bagażnik. Pozdrawiam
[ Dodano: Pią 17 Sty, 14 00:09 ]
Witam czy ktoś rozwiązał problem dudnienia? Wygłuszył ktoś tył albo robił coś z zawieszeniem?
Zrobiłem moim liftbackiem od odbioru w czwartek 500 km i nie stwierdziłem nic niepokojącego na dziurach jak chodzi o dudnienie- wg mnie wytłumienie jest dużo lepsze niż w O1, którą do tej pory jeździłem.
Jedynie co jest głośniejsze to moje nowe opony zimowe 16" Continental ContiWinterContact TS850- w O1 miałem Dunlopy 15" Wintersport 4D i takiego szumu chyba nie było, lub też był ale może głośniejszy dźwięk silnika Diesla go tłumil- sam już nie wiem..
P.S Ciśnienie kół jak na klapce wlewu paliwa...
Od kilku dni próbuję zlokalizować przyczynę bardzo delikatnego drżenia kierownicy, które jak mi się wydaje nie zawsze występuje, a jeśli już, to przy prędkościach około 115km/h i 65km/h, również na równej drodze typu autostrada.
Pierwsze co zrobiłem, to weryfikacja wyważenia kół i prawa strona samochodu pokazała 0g, a lewe koła około 20g różnicy, co wg właściciela zakładu było już sporą różnicą, a mogło być spowodowane wyważaniem na różnych maszynach (mają dwie).
Po wyważeniu było jakby lepiej, jadąc również 150km/h było wszystko ok, ale dziś znowu zacząłem wyczuwać owe drżenie kierownicy w podanych zakresach prędkości.
Przypomniałem sobie właśnie, że widziałem dziś wbity w lewe przednie koło mały kamyczek- czy możliwe, że jest ich więcej i one powodują owe delikatne wibracje?
Nie kojarzę niestety, czy tak było na oryginalnych 17-tkach letnich, ani od początku założenia nowych zimówek (felgi to oryginalne Iliasy 16 cali), raczej chyba nie...
Czasami mam również wrażenie, że gdy jadę z niskimi prędkościami około 40 km/h to mam wrażenie, że te opony są jakiś takie "chropowate", mimo iż jadę po równiutkiej drodze...
1.Czy ktoś spotkał się z czymś takim? To wina opon (wadliwa czy ten typ tak ma) czy czegoś innego?
2. Czy "chropowate" opony mogą aż tak przenosić wibrację na kierownicę?
O3 1,4 TSI 140KM Elegance
Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
Przebieg-ponad 25 000 km ...
1.Czy ktoś spotkał się z czymś takim? To wina opon (wadliwa czy ten typ tak ma) czy czegoś innego?
2. Czy "chropowate" opony mogą aż tak przenosić wibrację na kierownicę?
1. pojeździj jeszcze z 500km i pojedź jeszcze raz na wyważenie , czasami opony dość długo układa się "do jazdy" .
możliwe również ze zostały nie fachowo zmontowane na felgach. na razie , tak pojeździj jeszcze z 500-700 i wyważ na dobrej maszynie jeszcze raz.
2. mogą , ale to musiały by być już bardzo wyząbkowane a nie sądzę żebyś takie miał po 500km. chyba że nie masz wogóle geometrii co nie sądzę .
no i jeszcze przyczyną może być fabryczna wada opony.
Co prawda zrobiłem już na nich 2300 km, ale chyba faktycznie poczekam jakiś czas lub do zmiany opon na letnie..
Czy ktoś mający dokładnie te opony Continental może potwierdzić ,że nie wyczuwa żadnych, nawet najmniejszych wibracji (bardzo delikatnego drżenia) kierownicy?
Z serwisem Skody na razie się wstrzymam- pewnie powiedzą,że to wina opon..
O3 1,4 TSI 140KM Elegance
Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
Przebieg-ponad 25 000 km ...
Oczywiście, że tak. W latach 90 Mercedesy S klasa W140 miały z tym problem. Duże ciężkie auto "rozpłaszczało" opony po dłuższym a nawet średnio długim postoju i powstawały wibracje.
Warto na dłuższy postój napompować więcej powietrza a jeszcze lepiej podnieść auto do góry. Oponom i zawieszeniu wyjdzie na dobre. Tak radził "Auto Świat" i "Motor"
Czy ktoś mający dokładnie te opony Continental może potwierdzić ,że nie wyczuwa żadnych, nawet najmniejszych wibracji (bardzo delikatnego drżenia) kierownicy?
potwierdzam ze nic nie wibruje.
mam te oponki na iliasach, montowane i wywazane w ASO, odwazniki przykejone przez nich nie wytrzymaly 2tygodni (odpadly w garazu :lol: )
Tez je mam co prawda w troche starszym aucie od twojego ale brak wibracji. 20gr niewywazenia to jest tyle co nic, mialem po 15-25gr na kazdym kole po przejechaniu okolo 8k kmi i nic nie drzalo. Jezeli zaczelo sie to od wymiany kol to obstawialbym nie rozpompowane opony do 4-5 atmosfer przy montazu, wade opony lub tez glupi blad wulkanizatora przykrecania kol na okretke! Na poczatek pojechalbym do innego zakladu aby ocenili te kola, ewentualna proba rotacji przod z tylem.
Komentarz