Chris11, Ty sie marnujesz powinienes pracowac jako rzecznik Skody, albo conajmniej jako osoba do spraw kontaktu z klientem w jakims ASO-wskim serwisie. A na plakietce powinienes miec napisane TTTM.
Zawieszenie
Zwiń
X
-
skoro efekt ten słychać na postoju zamykając drzwi, to jaki wpływ może mieć zawieszenie??
Teraz są wszyscy niby mądrzy, ale problem jest nadal. Wielu użytkownikom nowe amortyzatory pomogły znacznie ograniczyć hałas. Skoda nie bez powodu zrobiła TPI dla zgłaszających dudnienie z tylnej części auta.
Od co najmniej kwietnia dudnienie jest definiowane jako efekt akustyczny wywoływany pracą zawieszenia podczas jazdy.
Logicznie rzecz biorąc: mniej drgań z zawieszenia = mniej drgań karoserii.
Niestety nawet ograniczone drgania z zawieszenia wprowadzają "budę" w rezonans.
Podtrzymujemy pytanie do producenta (AutoCAR 22.10.2014), co zrobił z nowowyprodukowanymi autami (bo nie chodzi o amortyzatory), że nie dudnią?... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RalfikZ tego co pamiętam to superbe jest produkowane jeszcze na starej płycie podłogowej, nowa wersja ma wyjść w przyszłym roku .
OII - płyta Golfa,
Suoerb II - płyta Passata 6,
OIII - MQB.
Ale co po niektórym do łba nie przemówisz.
Komentarz
-
-
Dziś zmieniałem opony letnie na zimowe i przyjrzałem się tylnemu zawieszeniu. Tam jest tylko amortyzator ,sprężyna i tuleja która łączy belkę z nadwoziem, poza tym sprężyna jest taka sama jak w O2 bo mam taką i obie porównałem - ta sama grubość, kształt i ilość zwojów tylko nie wiadomo jaka jest różnica w twardości. Mam chęć ją założyć i zmienić amortyzatory bo obecny 013FQ lekko jest spocony .Wydaje mi się że te amortyzatory mimo wszystko są trefne i dlatego je wymieniają.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mcandyZamieszczone przez lukrysja miałem wymieniane około pół roku temu nr amortyzatorów: 5Q0 513 049EA i dalej to samo..
Nowe amortyzatory pracują nieco inaczej niż FQ. Wydaje się, że amortyzator jest łagodniejszy przy krótkich, twardych nierównościach. Dudnienie podczas jazdy jest tylko odrobinę mniejsze, co szczególnie widać podczas rozpoczynania przejazdów (zimne opony i amortyzatory).
Jeszcze wszystkich "dudniących" tras nie przejechałem i nadal to sprawdzam...
Wniosek: problem NIE ZOSTAŁ ROZWIĄZANY
Pierwsze wrażenia:
- podniesiony lekko tył (nie wiem czy tylko ze względu że amory są nowe i się ułożą czy po prostu ten typ tak ma),
- amory inaczej tłumią od poprzednich (ciężko to określić ale wg mnie są mniej sztywne), więc całe zawieszenie inaczej pracuje, jest lepiej jeśli chodzi o dudnienie (jest go mniej)
Komentarz
-
-
cały VAG tak ma i tak zostanie ...niestety
Jedynie sami może coś wymyślimy.
Jest już dużo O3 które mają po gwarancji także jedynie jakieś prywatne mody :evil:
[ Dodano: Pią 14 Lis, 14 14:45 ]
czy ktoś ma możliwość sprawdzenia albo wie jaka jest różnica w umiejscowieniu baku w Octavii 3 i Octavii 2 ?
Jak mam pełny bak dudnienie jest mniejsze..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukrysJest już dużo O3 które mają po gwarancji także jedynie jakieś prywatne mody :evil:
Komentarz
-
-
Poszperałem na stronie i nie ma mowy o limicie kilometrow.. Chyba ze bierzemy dodatkowe pakiety - wtedy daja dodatkowo 2lata i limit 60/120tys km.
Wychodziło by ze te bazowe 2lata bez limitu albo z limitem 60tys.. Choc przypuszczanie limitu jest tylko domysłem - nigdzie nie pisza o tym. Jedynie adnotacja ze w niektorych krajac ta gwarancja to tylko rok(!!).
Komentarz
-
-
lukrys,
Kolego gwarancja podstawowa jest 2 lata bez limitu, jedynie niektóre elementy ograniczone są przebiegiem (np. elementy zawieszenia - przy większym przebiegu traktowane są już jako elementy naturalnie wyeksploatowane) ale dokładne wytyczne posiadają ASOjest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukryscały VAG tak ma i tak zostanie ...niestety
Jedynie sami może coś wymyślimy.
Jest już dużo O3 które mają po gwarancji także jedynie jakieś prywatne mody :evil:
Primo - te dudnienie jest w O3. W VW Passacie tego nie ma. Wczesniej kilka postow pisales ze jechales na jezdzie probnej Passatem i dudnilo... - moim zdaniem brednie - nic tam nie dudni. Podobnie w Jettcie tego nie ma, a w Golfie VII nie wiem bo nim nie jechalem, ale na polskim forum zupelna o tym cisza - nie ma takiego watku koszmaru o dudnieniu zawieszenia i zatykanych uszach (choc nie wiem czy to juz nie przesada z takimi wrazeniami... ale tak tu kilka osob pisalo) jak tutaj przy O3. Ponoc w G7 niektorym tez dudni o czym ktos tu pisal ze poruszane jest to na forum niemieckim lub angielskim. I tyle w tym temacie.
Secundo - jakim cudem ma byc "duzo O3 po gwarancji"??? Przeciez ten samochod sprzedawany jest w Polsce od 2013 roku? To jakim cudem dwuletnia gwarancja sie juz pokonczyla??? Kolejna bzdura.
Moze od tego dudnienia cos sie miesza w glowie powoli... :diabelski_usmiech (zartuje)
Komentarz
-
-
Odnosnie Golfa... jest taki watek: http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=2568 Na niemieckim forum jest podobny tylko duzo dluzszy.
Ale nie wiem czy to jest rownowazne z tym "dudnieniem" o ktorym piszecie.
A tu taka ciekawostka, vw-niemce przyznal, ze w Golfie jest problem i wymieniane sa amortyzatory. Nawet na samym dole o OIII wspomnieli. (Z maja 2014):
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ukukOdnosnie Golfa... jest taki watek: http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=2568 Na niemieckim forum jest podobny tylko duzo dluzszy.
Ale nie wiem czy to jest rownowazne z tym "dudnieniem" o ktorym piszecie.
A tu taka ciekawostka, vw-niemce przyznal, ze w Golfie jest problem i wymieniane sa amortyzatory. Nawet na samym dole o OIII wspomnieli. (Z maja 2014):
http://www.motor-talk.de/news/was-kl...-t4941567.html
Moim zdaniem w O3 i wzglednie w G7 cos spieprzyli moze faktycznie z tymi amortyzatorami, skoro wymieniaja, ale:
a) skoro koledzy tutaj pisza, ze im wymienili i troche ciszej dudni, ale ciagle dudni - to co to za poradzenie sobie z problemem przez producenta, skoro sobie nie radzi...i dalej dudni;
b) w G7 generalnie to chyba jednak mniej dudni
to moze po prostu w obu tych autach - O3 i G7 (a co z Seatem Leonem???) jest jakis problem z uwagi moze na te nowe genialne wynalazki - modulowa budowa plyty podwozia... Tylko, ze moze G7 jest ogolnie lepiej wyciszony od O3 i tam to dudni troche mniej?
Ale to i tak bez sensu, bo przeciez na zdrowy rozum - jak cos jest spieprzone w konstrukcji - to powinno wszystkim tak samo dudnic. A tu jednym dudni, innym wcale...
Nie wiem - cud...
Ps. swoja droga VW wlasnie w tym tygodniu oglosil, ze bedzie teraz wszystkie swoje auta produkowal w cyklu 5-letnim (po 3 latach fl), czyli co? Auta jednorazowki na 5 lat a potem na smietnik? Z drugiej strony w takim razie na rynku ciagle bedzie cos nowego...
W kazdym razie powodzenia w poradzeniu sobie z tym problemem. 3mam kciuki zeby owe dudnienie jednak udalo sie zwalczyc na tyle, zeby nie bylo irytujace.
Komentarz
-
-
Z tego artykułu wynika że problem pojawił się około połowy roku 2013 czyli może w modelach MY2014 - czyżby jakieś oszczędności poczynili?
Jest ktoś komu dudni MY 2013?jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108Zamieszczone przez ukukOdnosnie Golfa... jest taki watek: http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=2568 Na niemieckim forum jest podobny tylko duzo dluzszy.
Ale nie wiem czy to jest rownowazne z tym "dudnieniem" o ktorym piszecie.
A tu taka ciekawostka, vw-niemce przyznal, ze w Golfie jest problem i wymieniane sa amortyzatory. Nawet na samym dole o OIII wspomnieli. (Z maja 2014):
http://www.motor-talk.de/news/was-kl...-t4941567.html
Moim zdaniem w O3 i wzglednie w G7 cos spieprzyli moze faktycznie z tymi amortyzatorami, skoro wymieniaja, ale:
a) skoro koledzy tutaj pisza, ze im wymienili i troche ciszej dudni, ale ciagle dudni - to co to za poradzenie sobie z problemem przez producenta, skoro sobie nie radzi...i dalej dudni;
b) w G7 generalnie to chyba jednak mniej dudni
to moze po prostu w obu tych autach - O3 i G7 (a co z Seatem Leonem???) jest jakis problem z uwagi moze na te nowe genialne wynalazki - modulowa budowa plyty podwozia... Tylko, ze moze G7 jest ogolnie lepiej wyciszony od O3 i tam to dudni troche mniej?
Ale to i tak bez sensu, bo przeciez na zdrowy rozum - jak cos jest spieprzone w konstrukcji - to powinno wszystkim tak samo dudnic. A tu jednym dudni, innym wcale...
Nie wiem - cud...
Ps. swoja droga VW wlasnie w tym tygodniu oglosil, ze bedzie teraz wszystkie swoje auta produkowal w cyklu 5-letnim (po 3 latach fl), czyli co? Auta jednorazowki na 5 lat a potem na smietnik? Z drugiej strony w takim razie na rynku ciagle bedzie cos nowego...
W kazdym razie powodzenia w poradzeniu sobie z tym problemem. 3mam kciuki zeby owe dudnienie jednak udalo sie zwalczyc na tyle, zeby nie bylo irytujace.
W Leonie nic nie dudni....zrobilem juz 30 tys.km.
Moze to kwestia wielkosci....w kosciele chór w końcu tez brzmi najlepiej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TomcioW Leonie nic nie dudni....zrobilem juz 30 tys.km.
Moze to kwestia wielkosci....w kosciele chór w końcu tez brzmi najlepiej.
ps. kwestia rezonansu bylaby, gdyby to dudnilo tylko w O3... ale niektorzy koledzy pisza, ze czytali na jakims forum zagranicznym, ze w Golfie 7 tez niektorym dudni i chyba wtedy chodzi o hatchbacka rowniez, no wiec wielkosc bagaznika odpada. No chyba ze te opisy na zagraniczym forum sa o innym ewentualnym halasie - wtedy wracamy do kwestii wielkosci tylnej czesci nadwozia.
Dziwne. (a tak nawiasem mowiac - czy juz sie nie robi do diabla testow samochodow przed wypuszczeniem ich do produkcji i ma teraz klient robic za nieszczesnego testera i to za wlasne ciezkozarobione pieniadze???!!!???).
Ps. to teraz jestem ciekaw kto kupi w ciemno Superba III - a kto bedzie czekal po lekturze tego watku jakies pol roku czy wiecej zeby zobaczyc czy nie wyjda podobne "kwiatki" przy S3...
W koncu zakup nowego auta powinien tym sie roznic od uzywanego - ze wszystko w nim dziala lepiej. A tutaj sie okazuje, ze w uzywanym aucie moze byc cicho, a w nowym łup łup łup. Absurd.
ps.2 i na koniec - zadziwiajace ze "wspaniali" dziennikarze motoryzacyjni jakos tego dudnienia (poza nielicznymi wyjatkami - nawet tutaj niedawno link do takiego testu wklejalem) jakos niczego nie slysza...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez greg505Zamieszczone przez polrobZ tego artykułu wynika że problem pojawił się około połowy roku 2013 czyli może w modelach MY2014 - czyżby jakieś oszczędności poczynili?
Jest ktoś komu dudni MY 2013?
Komentarz
-
Komentarz