Mozna zwykle dodac 5, wyjatkowo 10 na profilu, ale to juz legalne nie jest, zwykle nawet diagnosta czy ITD sie nie czepiaja, gorzej w razie kolizji czy wypadku. Taki offtop, 195/65r15 na miekkich bokach to panaceum na stuki
Przeciez to od nas zalezy jak profil opony dobierzemy, mozna przeciez zalozyc wyzsza opone rowniez do wiekszej felgi, oczywiscie w granicach mozliwosci auta tak by cale kolo zmiescilo sie w nadkolu.
Nie można, jedynie określone rozmiary są homologowane (i tak się składa, że przy każdym z tych rozmiarów - od felgi 15", aż po 19" w przypadku RS) całkowity obwód koła jest porównywalny. Jeśli założysz opony inne, niż producent dopuszcza, to poza oczywistymi mankamentami jak np. przekłamanie prędkościomierza, może nie zostać Ci wypłacone odszkodowanie od ubezpieczyciela w razie wypadku.
A co do porównania wielkości całego koła np. do SUVa. Masz rację, ale jeśli postawisz Octavię na 17" obok SUVa na 17", to SUV nadal będzie miał sporo większe koło W tym przypadku cała różnica będzie w oponie.
Jesli w homologacji ma 195/65r15 to mozesz zalozyc legalnie tylko na tylna os . Jest nadzieja, ze Twoj juz bedzie poprawiony, VAG wprowadza duzo poprawek w trakcie produkcji, np. od konca tego roku kierowca Citigo bedzie mogl otworzyc prawa szybe bez gimnastykowania sie.
W pierwszej serii Rapida zawieszenie bylo zbyt twarde-poprawili dosc szybko. Jednak najbardziej daly im popalic pierwsze TSI 1.4 i 1.2 - dziesiatki modyfikacji. Akcja z zawieszeniem na pewno bedzie rozwojowa - jak batalia o rozrzad w 1.2 tsi.
Jeżeli mam ponad 60tyś. km i z przedniego zawieszenia czasami na podskokach słychać jakieś chrobotanie czy piski, amorek zapocony ale w ASO powiedzieli, że sprawny to jest jakaś opcja wymiany gwarancyjnej? Do jakiego przebiegu czy wieku auta jest możliwa taka wymiana?
Zapytaj w ASO, wg mnie nie ma szans. Niby 2 lata masz w standardzie ale na zawieszenie po 60k km to nawet w rozszerzonej gwarancji nie spodziewalbym sie jakiejs pomocy w ramach gwarancji ewentualnie jakis % znizki na naprawe.
mam ponad 60tyś. km i z przedniego zawieszenia czasami na podskokach słychać jakieś chrobotanie czy piski, amorek zapocony ale w ASO powiedzieli, że sprawny to jest jakaś opcja wymiany gwarancyjnej
Raczej będzie ciężko, bo podciągną to pod normalne zużycie, a nie wadę konstrukcyjną. Jeśli się u nich regularnie serwisujesz, to możesz ponegocjować jakąś sensowną zniżkę. A jak Ci się kończy gwarancja to jedź do innego serwisu, zrobisz to prawdopodobnie taniej i nie zabulisz tyle za godzinę pracy mechanika.
[ Dodano: Wto 14 Paź, 14 08:59 ]
Wracając do tematu zawieszenia, to po wymianie amortyzatorów jest trochę lepiej, na zimę zmieniam na 15 cali i zobaczę jaki to będzie miało wpływ na stukanie z tyłu.
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
5Q0 513 049 EA a co było nie wiem, żeby było zabawniej nie wpisali tego w książkę serwisową, więc jest tylko w komputerze. Zresztą doposażenia w czujnik deszczu też nie wpisali.
Robiłem w Żaglu na ul. Roztocze (właściwie al. Kraśnickie)
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Ja mam na zimę opony 195/65 R15 i już nie mogę doczekać się ich założenia- naprawdę jest lepiej z tłumieniem . Tak więc jeżeli komuś nie zależy na wyglądzie to polecam założyć 15" miechelin A4 .
Ja mam na zimę opony 195/65 R15 i już nie mogę doczekać się ich założenia- naprawdę jest lepiej z tłumieniem . Tak więc jeżeli komuś nie zależy na wyglądzie to polecam założyć 15" miechelin A4 .
Taki rozmiar ma homologacje?
Btw, 15" nie da sie zalozyc do 1.8
Kolejne potwierdzenia tym razem z Niemiec.
Na skodacommunity.de opisują bardzo dobre rezultaty po wymianie amortyzatorów.
Obecnie montowane były zamienniki czyli: 5Q0 513 049 EM – produkcja lipiec 2014 (numer kompletu 'ZBS' 5Q0 512 013 GK)
... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin
kylo76 zmienił na 5Q0 513 049 EA - jest lepiej, inny kolega z Niemiec też miał wymienioną wersję 513 z końcówką EA i też dudnienie przestało być uciążliwe.
Inny koleś z DE wczoraj napisał, że wymieniono mu na 5Q0 513 049 EM i jest zadowolony, a dudnienia nie słyszy.
Generalnie potwierdzonych jest minimum kilka zmian na wersję 5Q0 513 xxx E*, które w pewien sposób zmniejszyły problem.
Jest to chyba krok w dobrym kierunku...
... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin
właśnie znowu zgłosiłem w ASO problem także mam nadzieje że też będę miał wymiane amortyzatorów na te 5Q0 513 049 EM
mcandy, Dzięki za info :wink:
Lukrys a zgłaszając sprawę podałeś im numer tych niby nowych amorków?, bo w przyszłym tygodniu jadę do serwisu i nie wiem czy od razu na jana do nich z tym numerem że chce mieć takie założone, czy zgłosić tylko dudnienie i niech coś robią.
Panowie i Panie - czy ktoś z wielowahaczem z tyłu ma opisywane w tym wątku objawy i czy ktoś może już wymienił amortyzatory w ASO? Zastawia mnie to, bo może faktyczenie praca tylnego zwaisu nie jest idealna, ale u mnie żadnego efektu zatykania uszu nie ma. Nie wiem tylko czy ta głośniejsza praca zawieszenia to nie jest autosugestia spowodowana przeczytaniem tego wątku, dlatego prośba o opinie tych z Was, który poruszają się 1,8 tsi - jak rozumiem w RSie przypadłości nie stwierdzono.
Panowie i Panie - czy ktoś z wielowahaczem z tyłu ma opisywane w tym wątku objawy i czy ktoś może już wymienił amortyzatory w ASO? Zastawia mnie to, bo może faktyczenie praca tylnego zwaisu nie jest idealna, ale u mnie żadnego efektu zatykania uszu nie ma. Nie wiem tylko czy ta głośniejsza praca zawieszenia to nie jest autosugestia spowodowana przeczytaniem tego wątku, dlatego prośba o opinie tych z Was, który poruszają się 1,8 tsi - jak rozumiem w RSie przypadłości nie stwierdzono.
Ja nic takiego nie słyszę. Ale wielowachacz wybrałem właśnie po przeczytaniu tego wątku.
Już kiedyś pisałem, ale nie dostałem odpowiedzi - czy te dudnienia macie przy pustym bagażniku ??? - może robi się tuba rezonansowa. Może wystarczy coś wozić w bagażniku i będzie po problemie.
O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Komentarz