Zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ukuk
    Rider
    • 2010
    • 699

    ^^
    Co do poziomu halasu - nie wiem jak jest u ciebie, ale mysle ze i tak masz ciszej niz ci bez "A". Golf tez jest nieco cichszy niz O3, ktora jezdzilem na tescie (Elegance, 1,8) ale generalnie szalu tez nie ma jezeli chodzi o wyciszenie. Niestety szyby sa bardzo cieniutkie - przednia szyba ma 2x mniejsza grubosc niz w moim poprzednim aucie z szyba akustyczna/atermiczna, a boczne sa o 30-40% ciensze. ...MQB... :?

    Komentarz

    • lukrys
      Rider
      • 2013
      • 435

      może dlatego takie odgłosy z zawieszenia słychać w MQB

      Komentarz

      • mcandy
        Ambiente
        • 2010
        • 115

        Zamieszczone przez Chris11
        Oczywiste są takie, że nie jest to wina amortyzatorów.
        Sugerujesz, że skodićka zrobiła akcję TPI i wymienia tysiące amortyzatorów na całym świecie bez powodu? Ot tak dla jaj?

        Myslę, że na tym etapie kończą się nasze możliwości "modernizacji" tego modelu.
        Od tej chwili skrót MQB rozszyfrowuję Masz Qr*a Badziewie...
        ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

        Komentarz

        • feels3
          Rider
          • 2013
          • 348

          Mysle ze wymiana amorow, to najtanszy dostepny sposob zatuszowania problemu, ktore pewnie jest gdzie indziej i o ile wogole jest mozliwy do rozwiazania w juz istniejacych autach, to pewnie jest bardzo kosztowny. Wymienia sie zreszta tylko tym ktorzy narzekaja...duzo osob jezdzi nie swiadoma, moze cos slyszy, moze nie, i pewnie nie domysla sie ze jest gdzies problem, raczej przekonana IMO, ze ten typ tak ma.

          Komentarz

          • bob_best
            Rider
            • 2013
            • 744
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            Zamieszczone przez sebkoch
            Zamieszczone przez bob_best
            Edit - piękne felgi zamówiłeś, zachorowałem na nie jakiś czas temu
            Zamówiłem je tylko dla 18" opon. Chcę je od razu sprzedać jako nówki bo biorę 18" Turini... Srebrne średnio pasują do białego auta.
            jak się zdecydujesz na sprzedaż to puść mi priv z ceną choć chyba na razie muszę zjechać moje 16.....
            Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

            Komentarz

            • lockin
              Rider
              • 2013
              • 691
              • Superb II (3T4)

              Zamieszczone przez feels3
              Mysle ze wymiana amorow, to najtanszy dostepny sposob zatuszowania problemu, ktore pewnie jest gdzie indziej i o ile wogole jest mozliwy do rozwiazania w juz istniejacych autach, to pewnie jest bardzo kosztowny. Wymienia sie zreszta tylko tym ktorzy narzekaja...duzo osob jezdzi nie swiadoma, moze cos slyszy, moze nie, i pewnie nie domysla sie ze jest gdzies problem, raczej przekonana IMO, ze ten typ tak ma.
              Dokładnie, jest oczywiście lepiej po wymianie amorów ale w całości problem nie znika.
              Pytanie tylko czy problem faktycznie został naprawiony w fabryce dla MY2015 czy część ludzi po prostu tego nie słyszy.
              Inna sprawa że jeśli się nie ma porównania do innego auta (bo się jeżdzi tylko jednym) to wcale się nie dziwię że nikt tego nie zauważa. Do pracy co na zmiane z kolegą jeżdzimy tydzień w tydzień i u niego w starej Hondzie Civic dudni na nierównościach jeszcze gorzej. Sęk w tym że tam nikt nie oczekuje błogiej ciszy jak to jest w przypadku nowej O3, która aspiruje już by być klasą średnią...
              JEST >>> O2FL by Lockin

              BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
              BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
              BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
              BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

              Komentarz

              • dj1978
                Ambiente
                • 2014
                • 181
                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                Czasami przesiadam się do O2FL mojej zony i tam wiadomo, zawias jest bardziej miekki niż w RS ale w tym co mogłoby uchodzić za dudnienie różnica jest minimalna. Zaznaczam, ze ja dudnienia w O3 (MY2015) nie słysze. No chyba, że O2 też dudni a ja nie jestem wrażliwcem

                Komentarz

                • greg505
                  L&K
                  • 2013
                  • 1239

                  Zamieszczone przez ukuk
                  no to szkoda...

                  Znalazlem taki oto post:
                  I co sie okazuje, skodziarz, ktory ma RS-ke ma kod 3W3... i ma "A" (acoustic) na szybie - czyli szybe akustyczna (co nie jest standardem w Skodzie).

                  When I use the individual PR numbers of the various windscreens look at me so in Etka, it would appear to be several acoustic packages for the Octavia.
                  A distinction is made ​​in the PR numbers between
                  3W0 Without additional noise attenuation measures for interior
                  3W3 Special interior noise attenuation
                  3W4 acoustic Standard package
                  3W6 Advanced interior noise attenuation
                  3W7 acoustic package extra I'll try to filter out what Austattungen have the discs with acoustic package Standard and Extra.
                  Kilka kolejnych wpisow:
                  Elegance (built June 2014) with heated front windscreen and Canton. Also have an A on the disk (manufacturer Saint Gobain).
                  information on the disk: CCC. yes A: no
                  vehicle: O3 Elegance Combi with PR Number: 3W4 (Akustic package Standard) disc only with rain sensor, without window heater and without Canton
                  Information on the disk: CCC. yes A: yes
                  Vehicle: O3 RS with Canton, Screen Heater without Lane As.
                  Wychodzi na to ze: albo Canton, albo RS-ka jest potrzebna zeby dostac szybe z A.
                  (EDIT: chociaz nie - niektorzy nawet w 1.6 TDI maja A - chyba losowo wstawiaja te szyby ) Ciekawe czy na tym koncza sie te pakiety wyciszenia?

                  Tu ktos napisal do producenta szyb i uzyskal taka odpowiedz:

                  . Thank ... for your inquiry




                  ... are with your guesses correctly:

                  The Skoda Octavia is equipped of Saint-Gobain Sekurit.

                  The
                  "A" on the Stemple the windshield of vehicles from the
                  Volkswagen group means that it is a front window
                  is acoustic function.

                  Thanks to
                  the acoustic function outside noise, as well as rain and
                  wiper sounds muffled on the windshield around the occupant a
                  high acoustic
                  to offer comfort.
                  (caly watek, niezla kopalnia wiedzy: http://www.skodacommunity.de/skoda-f...en/index6.html)
                  Co ciekawe moja Elegance z podgrzewana przednia szyba wyjechala z fabryki bez szyby akustycznej (bez znaczka A), po wymianie szyby mam obecnie A
                  Black magic

                  Komentarz

                  • ukuk
                    Rider
                    • 2010
                    • 699

                    No to jestes najlepszym materialem do tego aby roznice ocenic

                    Komentarz

                    • greg505
                      L&K
                      • 2013
                      • 1239

                      Szybe wymienialem juz pare miesiecy temu, gorzej nie bylo, ale tez drastycznej roznicy na + nie bylo,
                      szczegolnie ze dopiero po przeczytaniu Twojego posta przypomnialem sobie zeby sprawdzic osznaczenie na szybie
                      Black magic

                      Komentarz

                      • Dig Dug
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1306
                        • Seat

                        Całość problemu zawieszenia przypomiana ten z TV plazm Panasonica, gdzie piszczała przetwornica w modelach serii 30, tyle tylko ,że niektórzy słyszeli, a niektórzy nie. Ale jak zaczęli czytać o problemie, to przyciszali telewizor i faktycznie zaczynali słyszeć piszczenie. Wtedy zamiast cieszyć się telewizorem dającym super obraz rozpamiętywali, co z tym zrobić, a czasem sprzedawali Plazme i kupowali LCD, bo nie piszczy, tyle, że wtedy mieli chu... obraz, czerń do dupy, no ale nie piszczało
                        Była O1 jest F2.

                        Komentarz

                        • JerzyM73
                          Rider
                          • 2010
                          • 602

                          Proponuję, np. na spocie w danym mieście przetestować dwie trzy trzy skody.
                          Niech przyjedzie ten co mu dudni i ten co mu nie dudni i razem + osoba postronna zrobią jazdę próbną taka sama trasą.
                          Myślę, że to będzie najbardziej miarodajne i wykluczy ewentualną wrażliwość wpływ słuchu ludzkiego.
                          U nie nie dudni (wg. mnie) i jak ktoś chętny w Łodzi to zapraszam.
                          O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                          Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                          Komentarz

                          • AdamB
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 8030
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            Może dudnienie ma podłoże laryngologiczne a nie mechaniczne :szeroki_usmiech
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz

                            • mcandy
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 115

                              Zamieszczone przez AdamB
                              Może dudnienie ma podłoże laryngologiczne a nie mechaniczne
                              sugerujesz, że skoda zrobiła auto dla otępiałych "senior citizens"?
                              ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                              Komentarz

                              • lockin
                                Rider
                                • 2013
                                • 691
                                • Superb II (3T4)

                                Zamieszczone przez Dig Dug
                                Całość problemu zawieszenia przypomiana ten z TV plazm Panasonica, gdzie piszczała przetwornica w modelach serii 30, tyle tylko ,że niektórzy słyszeli, a niektórzy nie. Ale jak zaczęli czytać o problemie, to przyciszali telewizor i faktycznie zaczynali słyszeć piszczenie. Wtedy zamiast cieszyć się telewizorem dającym super obraz rozpamiętywali, co z tym zrobić, a czasem sprzedawali Plazme i kupowali LCD, bo nie piszczy, tyle, że wtedy mieli chu... obraz, czerń do dupy, no ale nie piszczało
                                Dobre, napradę dobre
                                Jednym słowem tylko się cieszyć że bolączką O3 jest tylko głośniejsza praca tylnego zawiasu (która na dobrą sprawę jest słyszalna tylko przez część użytkowników co w końcu należało by potwierdzić) w stosunku do O2, gdzie wątek o padającym rozrządzie na łańcuchu ciągnie się już przez 80 stron i końca raczej nie będzie dopóki silniki pokroju CAXA będzą jeździły.

                                Wątek przez kilka ostatnich stron praktycznie nic nie wnosi i tylko bijemy pianę, skoro wiemy już że nowe amory (które mam także ja) zmniejszają dudnienie ale nie całkowicie to wg mnie należy:
                                - porównać O3 w których właściciele słyszą i nie słyszą dudnienia
                                - sprawdzić jak ma się sprawa z innymi VAG-ami na MQB (nowy Leon, Golf7) najlepiej przez kilka osób
                                - ustalić raz na zawsze czy sprawa dotyczy O3 tylko z belką czy także z wielowachaczem
                                - ustalić czy Skoda wprowadziła jakiekolwiek modyfikacje tylnego zawiasu w związku z dudnieniem (MY2014/MY2015)
                                JEST >>> O2FL by Lockin

                                BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                Komentarz

                                • AdamB
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 8030
                                  • Octavia IV (NX3)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  sugerujesz, że skoda zrobiła auto dla otępiałych "senior citizens"?
                                  Nic nie sugeruje :wink:
                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                  Komentarz

                                  • orzel720
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 2267
                                    • Superb III (3V3)

                                    Dig Dug, a czy to dotyczy też np TX-P42S20E bo taki mam.... może i lekko brzyczy jak przyłożę ucho...ale w takiej pozycji raczej nie oglądamy TV

                                    Komentarz

                                    • mcandy
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 115

                                      Zamieszczone przez lockin
                                      Wątek przez kilka ostatnich stron praktycznie nic nie wnosi
                                      popieram i wnoszę o okrojenie/przeniesienie postów nie związanych z tematem problemów ZAWIESZENIA
                                      ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                                      Komentarz

                                      • JerzyM73
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 602

                                        Zamieszczone przez AdamB
                                        sugerujesz, że skoda zrobiła auto dla otępiałych "senior citizens"?
                                        Nic nie sugeruje :wink:
                                        W takim razie może zatyczki do uszu za perę groszy. Możan poczuć się wtedy jak Królowa
                                        Załączone pliki
                                        O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                                        Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                                        Komentarz

                                        • feels3
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 348

                                          Zamieszczone przez Dig Dug
                                          Całość problemu zawieszenia przypomiana ten z TV plazm Panasonica, gdzie piszczała przetwornica w modelach serii 30, tyle tylko ,że niektórzy słyszeli, a niektórzy nie. Ale jak zaczęli czytać o problemie, to przyciszali telewizor i faktycznie zaczynali słyszeć piszczenie. Wtedy zamiast cieszyć się telewizorem dającym super obraz rozpamiętywali, co z tym zrobić, a czasem sprzedawali Plazme i kupowali LCD, bo nie piszczy, tyle, że wtedy mieli chu... obraz, czerń do dupy, no ale nie piszczało
                                          Ja slysze jak ktos wlacza TV bedac w innym pokoju . Musi byc wieczor i bloga cisza, ale nie musze slyszec dzwieku z programu TV by wiedziec ze sprzet jest wlaczony

                                          IMHO, dzwiek w O3 jest na granicy dla niektorych. Jak juz kiedys wspomnialem, sam lapie sie na tym ze nie slysze nic (poza niska kultura pracy zawieszenia, ale to osobna bajka) , a czasem zatyka mi uszy po 20km. Mojej lepszej polowce tez zatyka uszy czasem w O3.

                                          Komentarz

                                          • Dig Dug
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1306
                                            • Seat

                                            orzel720, Nie to się zaczęło w serii 30. G30, S30, ST30. Ja to słyszałem u koleżanki w G30, której poleciłem ten telewizor, ale nic jej nie mówiłem, bo do dzisiaj jest zadowolona z tej plazmy i nic nie słyszy. :szeroki_usmiech

                                            Ja nie neguje, że jednym się zdaje, drugim nie, tylko wychodzi na to, że TTTM i tyle. Jak ktoś nie słyszy, albo nie chce słyszeć, lub mu nie przeszkadza, to nie ma co robić problemu. Co najwyzej potencjalni kupujący niech się określą, do której grupy należą by potem się nie denerwować.
                                            Ja na jeździe testowej nic nie słyszałem i dla mnie O3 1,4TSI chodzi elegancko i cicho.

                                            A to, że może być to efektem odchudzania auta, to trudno. Raczej tego nie unikniemy, Skoda i reszta raczej nie wrócą do dociążania auta, bo im spalanie wzrośnie i EURO6 pójdzie się pier....... :twisted: a na to nie mogą sobie pozwolić.
                                            Była O1 jest F2.

                                            Komentarz

                                            • sebkoch
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 231
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                              Dla zainteresowanych, O3 1.8 TSI Elegance z normalnym zawieszeniem z tygodnia produkcji 46 ma nr amortyzatora z tyłu: 5Q0 512 011 HD z nabitą datą prod 18.09.14
                                              Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                                              Komentarz

                                              • JerzyM73
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 602

                                                Zamieszczone przez sebkoch
                                                Dla zainteresowanych, O3 1.8 TSI Elegance z normalnym zawieszeniem z tygodnia produkcji 46 ma nr amortyzatora z tyłu: 5Q0 512 011 HD z nabitą datą prod 18.09.14
                                                Ja przy 2,0 TDI 4x4 mam 5Q0 512 011 JG
                                                O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                                                Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                                                Komentarz

                                                • mcandy
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 115

                                                  Zamieszczone przez JerzyM73
                                                  Możan poczuć się wtedy jak Królowa
                                                  Oczywiście możesz drwić i możesz wstawiać fotki Queen Elizabeth ze stoperami podczas koncertu w Buckingham Palace ... ale wiedz jedno, że producent popełnił poważny błąd przy konstrukcji MQB (i przyznał się do niego robiąc akcję TPI). Kabina O3 w określonych sytuacjach wpada w rezonans.

                                                  To, że Ty tego nie słyszysz, nie znaczy, że zjawisko nie występuje w Twoim aucie.
                                                  Nie wiesz jakie mogą być długofalowe konsekwencje tego rezonansu dla pozostałych elementów w aucie... może komuś pękają szyby, może drży lusterko, może plastiki już trzeszczą...

                                                  Pewnym jest, że przez ten błąd w mqb stracą wielu klientów...
                                                  ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                                                  Komentarz

                                                  • feels3
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 348

                                                    Zamieszczone przez mcandy
                                                    Nie wiesz jakie mogą być długofalowe konsekwencje tego rezonansu dla pozostałych elementów w aucie... może komuś pękają szyby, może drży lusterko, może plastiki już trzeszczą....
                                                    U mnie dzwoni coraz wiecej elementow na desce rozdzielczej, nie potrzebuje dziur do tego na drodze, wystarczy asfalt zrobiony z grubszego kruszywa.

                                                    Dzwoni okolica zegarow za kierownica, okolice schowka po prawej stronie, prawy slupek, i cos w drzwiach czasem. Mrozy przyszly i slysze ostatnio skrzypienie z zawieszenia, chyba prawy przod, kiedy sie ugina.

                                                    Sporo jak na 10 miesieczne auto uzywane w 95% w trasie, po dobrych jakosciowo autostradach.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...