Co do zawieszen VAG-a - Ja probuje polubic ale nie wychodzi narazie Strasznie mnie irytuje gdy jedna gorka/wystajaca studzienka podnosi caly samochod - zamiast po prostu wcisnac dane kolo w blotnik.
Zreszta, moja cena nie jest istotna , zerknij na cennik i zbuduj naprawde dopasiona wersje, z wersja laurin & klement, plus wszystkie dodatki z listy i konczysz w kolicach 140k. Wyposazenie bogate, ale jakosc sie przeciez sie nie zmienia.
No jak lubie swoja O3 (poza tym halasem to dobre auto), to za te pieniadze wole golasa BMW 3 lub Audi A4. (w sumie nie takiego golasa...)
No to "kilka dodatków", czy "sporo dodatków", bo to jednak zmienia postać rzeczy.
Ja mam 1.4 Ambition doposażoną praktycznie do wersji Elegance dodatkowo z ogrzewaniem postojowym i podgrzewanymi fotelami, i nawet się nie zbliżyłem do 80 tysi zł.
140tys ? To i tak nie wszystko... Wystarczy wziac L&K 2.0tdi 184KM DSG 4x4 i juz mamy 131tys A doposazajac jak moja RS, mamy 150 wg konfiguratora.. Dorzuc ogrzewanie postojowe, szyber i jeszcze cos i 160 to bedzie malo... Z drugiej za tyle mozna miec dobrze doposazonego Superba... Ale tak mozna kazde auto doposazyc, nawet A4 ktore jest od powiedzmy 80tys (nie znam cennika), doposazajac, mozna sie nie zamknac i w 200tys...
ukuk, zalezy od silnika i wyposazenia Mocnego diesla u konkurencji nie dostaniesz za tyle.. Zalezy co komu potrzebne - jeden potrzebuje auto do miasta + 2x w roku trasa na wakacje... Inny na odwrot - 95% w trasie, czasem cos po miescie sie pokrec i robi w 2miesiace tyle co pierwszy w rok
Ano, ja pisalem o osobistych uwarunkowaniach - zdaje sobie sprawe, ze kazdy ma swoje - choc auta wlasnie pod katem trasy szukalem i glownie wyciszenie mnie "odepchnelo".
Chłopaki, bo zaraz w depresję wpadniecie i skończy się zbiorowym samobójstwem :P
Ja rozumiem, że czasem fajnie ponarzekać, ale żeby od razu auto sprzedawać? Jeszcze nie tak dawno głównym zmartwieniem przeciętnego kierowcy było "czy odpali?"
Auto ogólnie jest świetne, owszem ma drobne wady, ale któreż ich nie ma? Ja jestem super zadowolony - wsiadam i jadę, jest cicho, ciepło i szybko, wszystko działa, micha mi się cieszy za każdym razem gdy go odpalam. Miałem już kilkanaście aut, każde miało swoje plusy i minusy, każde dawało masę frajdy - na swój sposób - i nad każdym można się było powytrząsać. Zawsze można się czepiać szczegółów albo cieszyć całością - wprawdzie nie zaglądałem, ale założę się, że gdzieś na jakimś forum Bentleya czy innego Veyrona też jest taki wątek typu "wk.rwia mnie ten rzęch, chyba go sprzedam". :szeroki_usmiech Idealnego auta NIE MA I NIE BĘDZIE, a czekanie na takowe przypomina czekanie gimnazjalistki na księcia z bajki na białym jednorożcu :twisted:
Ja rozumiem, że czasem fajnie ponarzekać, ale żeby od razu auto sprzedawać? Jeszcze nie tak dawno głównym zmartwieniem przeciętnego kierowcy było "czy odpali?"
Przez ostatnie pare miesiecy to było i moje zmartwienie niestety.. Wiec wcale nie tak dawno Ale na szczescie od 2tyg odpala na dotyk ^^
Auto ogólnie jest świetne, owszem ma drobne wady, ale któreż ich nie ma? Ja jestem super zadowolony - wsiadam i jadę, jest cicho, ciepło i szybko, wszystko działa,:
Wlasnie chodzi o to ze nie jest cicho , i nie wszystko dziala.
Na caloksztalt nie narzekam, moglbym sporo zalet wymienic, tylko na slabo tlumiace zawieszenie, tlukace sie razem z kabina na mocniejszych nierownosciach, ktorych u nas nie brakuje, samo dudnienie niskiej czestotliwosci oraz mocne szumy przy wysokich predkosciach ktore mecza na dlugich trasach. Pod tymi wzgledami powyzej auto jest z mojego punktu widzenia mocno ponizej sredniej, a ze jeszcze sporo jezdze to coraz bardziej mnie natezenie halasu irytuje, bo jestem czesto bardzo zmeczony od tego.
Chłopaki, bo zaraz w depresję wpadniecie i skończy się zbiorowym samobójstwem
Ja rozumiem, że czasem fajnie ponarzekać, ale żeby od razu auto sprzedawać? Jeszcze nie tak dawno głównym zmartwieniem przeciętnego kierowcy było "czy odpali?"
Można podejrzewać ,że pełen optymizmu pogalopowałbyś nagi na różowym jednorożcu w ulewnym deszczu , ....ale koledzy tak nie mają...sorry . Głownie chodzi o efekt niemiłego zaskoczenia, kupujesz następną generację octavi i zamiast poprawy pracy i efektow dźwiękowych zawiasu masz dudnienie , a aso jak zwykle :niewiem
W mojej RS dudnienie i pukanie z tyłu jest masakrycznie głośne. Myślałem, że tylko u mnie. Pojeździłem kilkoma innymi RS i w każdej to samo. Skoda milczy w tym temacie, ale VW daje odpowiedź bardzo prostą. Ponoć za wrażenie dudnienia, pukania i innych mniej przyjemnych dźwięków odpowiedzialna jest płyta podłogowa MQB. Ponoć klienci VW, którzy kupili nowe samochody z ową płytą, także narzekają na głośniejsze odgłosy itp.
Pozdrawiam.
ErNOL/Ernest
Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...
W mojej RS dudnienie i pukanie z tyłu jest masakrycznie głośne. Myślałem, że tylko u mnie. Pojeździłem kilkoma innymi RS i w każdej to samo. Skoda milczy w tym temacie, ale VW daje odpowiedź bardzo prostą. Ponoć za wrażenie dudnienia, pukania i innych mniej przyjemnych dźwięków odpowiedzialna jest płyta podłogowa MQB. Ponoć klienci VW, którzy kupili nowe samochody z ową płytą, także narzekają na głośniejsze odgłosy itp.
no jesli jest prawda co piszesz o tym tlumaczeniu VW to by sie potwierdzilo moje przypuszczenie z innego watku (tez o zawieszeniu O3) - ze to wlasnie moze byc kwestia "wspanialej" nowej oszczednosciowej plyty podwoziowej... :shock:
no jesli jest prawda co piszesz o tym tlumaczeniu VW to by sie potwierdzilo moje przypuszczenie z innego watku (tez o zawieszeniu O3) - ze to wlasnie moze byc kwestia "wspanialej" nowej oszczednosciowej plyty podwoziowej...
Mam kolegę zarówno w ASO Skoda, jak i ASO VW... Więc raczej info dość wiarygodna... Zresztą jutro też jadę na serwis właśnie do ASO VW, bo w ASO Skoda coś nie bardzo daje radę w kwestii moich hamulców... Albo ich tłumaczenie jest ok i zgodne z prawdą, ale jakoś mnie nie przekonuje...
Pozdrawiam.
ErNOL/Ernest
Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...
W mojej RS dudnienie i pukanie z tyłu jest masakrycznie głośne. Myślałem, że tylko u mnie. Pojeździłem kilkoma innymi RS i w każdej to samo. Skoda milczy w tym temacie, ale VW daje odpowiedź bardzo prostą. Ponoć za wrażenie dudnienia, pukania i innych mniej przyjemnych dźwięków odpowiedzialna jest płyta podłogowa MQB. Ponoć klienci VW, którzy kupili nowe samochody z ową płytą, także narzekają na głośniejsze odgłosy itp.
Czyli kierownik serwisu nie kłamał jak podczas jazdy ze mną stwierdził że to dudnienie to mają wszystkie octavie bez względu na wersję i że tak ma być.
mają wszystkie octavie bez względu na wersję i że tak ma być
Może nie wszystkie, bo RS z racji innego zawieszenia i większej twardości na polskich drogach jest mega głośne... Coś za coś... Czy tak musi być? Nie wiem, może kwestia wytłumienia itp, o czym była mowa... W każdym razie tak jest i raczej nie można nazwać dudnienia usterką czy czymś... Tym bardziej, że ludzie pisali o wymianie różnych części i braku poprawy...
Pokochajmy MQB i już...;-)
Pozdrawiam.
ErNOL/Ernest
Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...
NIE MA MOWY KOLEGO!
Wydajesz 80 tyś i dostajesz produkt, który ma powazną wadę konstrukcyjną o której producent milczy...
Nie wspomnę o konsekwencjach dla kierowców zawodowych, którzy robią duzo kilometrów, Gwałtowne wahania cisnienia w kabinie mogą trwale uszkodzić słuch.
Nawet kabiny koparek są badane na rózne okoliczności drgań i rezonasu akustycznego, żeby operator mógł wytrzymać warunki na stanowisku pracy.
... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin
Powiem tak... kropi i kilku innych chłopaków wykonało sporo ruchów w temacie wygłuszenia
Niech się wypowiedzą czy widzą mozliwość skutecznego wytłumienia nadwozia.
Jeśli mozna skutecznie wytłumić to dudnienie, to bierzemy specyfikacje z wyceną i do ASO z żadaniem wykonania lub refundacji kosztów.
... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin
Wydajesz 80 tyś i dostajesz produkt, który ma powazną wadę konstrukcyjną o której producent milczy...
Heh. No tak... Ja już 4 razy byłem w tej sprawie w ASO, dzisiaj nawet w VW i... Wszystko jest ok... Jeździłem też 3 innymi RS i tak samo puka, jak moja... A wydałem nawet więcej niż 80 tysięcy...
Pozdrawiam.
ErNOL/Ernest
Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...
Koledzy. Mi jak co tydzien Skoda przyslala maila... w ktorym sie chwali zawieszeniem, ktore tak krytykujecie juz w 3 watkach w dziale o O3.
Oto co pisze (przeklejam fragmenty wprost z maila):
"Cichy bohater samochodu: czego nie wiesz o zawieszeniu?
Oceniając podzespoły samochodu, najczęściej zwraca się uwagę na silnik, układ kierowniczy czy hamulce. Tymczasem jednym z największych wyzwań dla producentów samochodów i elementem, mającym duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy, jest zawieszenie.
Choć zawieszenie może wydawać się stosunkowo prostym podzespołem, którego stadium ma za sobą długą drogę, nadal na tym polu prowadzone są intensywne prace rozwojowe i wprowadzane cenne innowacje. Zawieszenie stanowi jedno z największych wyzwań dla konstruktorów, ponieważ musi spełniać wiele funkcji często sprzecznych z sobą. To jedna z kluczowych części składowych samochodu, mająca decydujący wpływ na komfort jazdy i prowadzenie, ale także na bezpieczeństwo – jego ustawienie i stan techniczny decydują o długości drogi hamowania, skuteczności skręcania i poprawności pracy elektronicznych systemów wspomagających jazdę.
marlej108, niezłe pranie mózgów... może dlatego to piszą żeby zagłuszać głosy ludu... pamiętac trzeba że jak każda większa firma stac Skodę na specow od marketingu a ludzie uwielbiają bajki... szkoda że w cenie za kilkadzies
Komentarz