Octavia 3 - dudnienie zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ukuk
    Rider
    • 2010
    • 699

    Co do zawieszen VAG-a - Ja probuje polubic ale nie wychodzi narazie Strasznie mnie irytuje gdy jedna gorka/wystajaca studzienka podnosi caly samochod - zamiast po prostu wcisnac dane kolo w blotnik.

    Komentarz

    • feels3
      Rider
      • 2013
      • 348

      Zamieszczone przez lukrys
      Octavia od 58500zł
      C5 od 90400

      Także octavie możesz porównywać ale do C4
      Za 1.4 Ambition z pakietem plus paroma dodatkami zaplacilem ponad 80k za O3, mozna spokojnie dobic do 100-110 z O3, a i to nie koniec.

      Komentarz

      • Chris11
        RS
        • 2011
        • 1587

        Zamieszczone przez feels3
        Za 1.4 Ambition z pakietem plus paroma dodatkami zaplacilem ponad 80k za O3
        No to ostro umoczyłeś.
        Spokojnie taka konfiguracja powinna być do wyrwania poniżej 80k zł.

        Komentarz

        • feels3
          Rider
          • 2013
          • 348

          Mam sporo dodatkow, upust mialem i tak niezly.

          Zreszta, moja cena nie jest istotna , zerknij na cennik i zbuduj naprawde dopasiona wersje, z wersja laurin & klement, plus wszystkie dodatki z listy i konczysz w kolicach 140k. Wyposazenie bogate, ale jakosc sie przeciez sie nie zmienia.

          No jak lubie swoja O3 (poza tym halasem to dobre auto), to za te pieniadze wole golasa BMW 3 lub Audi A4. (w sumie nie takiego golasa...)

          Komentarz

          • Chris11
            RS
            • 2011
            • 1587

            No to "kilka dodatków", czy "sporo dodatków", bo to jednak zmienia postać rzeczy.
            Ja mam 1.4 Ambition doposażoną praktycznie do wersji Elegance dodatkowo z ogrzewaniem postojowym i podgrzewanymi fotelami, i nawet się nie zbliżyłem do 80 tysi zł.

            Komentarz

            • ukuk
              Rider
              • 2010
              • 699

              Ja za O3 niedalbym wiecej niz te 72-73 tys... Niestety dodatki ani nie poprawia wyciszenia, ani materialow - mimo ze samochod jest duzy i ladny.

              Komentarz

              • krzyzakp
                L&K
                • 2013
                • 1016
                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                140tys ? To i tak nie wszystko... Wystarczy wziac L&K 2.0tdi 184KM DSG 4x4 i juz mamy 131tys A doposazajac jak moja RS, mamy 150 wg konfiguratora.. Dorzuc ogrzewanie postojowe, szyber i jeszcze cos i 160 to bedzie malo... Z drugiej za tyle mozna miec dobrze doposazonego Superba... Ale tak mozna kazde auto doposazyc, nawet A4 ktore jest od powiedzmy 80tys (nie znam cennika), doposazajac, mozna sie nie zamknac i w 200tys...

                ukuk, zalezy od silnika i wyposazenia Mocnego diesla u konkurencji nie dostaniesz za tyle.. Zalezy co komu potrzebne - jeden potrzebuje auto do miasta + 2x w roku trasa na wakacje... Inny na odwrot - 95% w trasie, czasem cos po miescie sie pokrec i robi w 2miesiace tyle co pierwszy w rok

                Moja O3 RS

                Komentarz

                • ukuk
                  Rider
                  • 2010
                  • 699

                  Ano, ja pisalem o osobistych uwarunkowaniach - zdaje sobie sprawe, ze kazdy ma swoje - choc auta wlasnie pod katem trasy szukalem i glownie wyciszenie mnie "odepchnelo".

                  Komentarz

                  • kropi
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 153

                    Chłopaki, bo zaraz w depresję wpadniecie i skończy się zbiorowym samobójstwem :P
                    Ja rozumiem, że czasem fajnie ponarzekać, ale żeby od razu auto sprzedawać? Jeszcze nie tak dawno głównym zmartwieniem przeciętnego kierowcy było "czy odpali?"
                    Auto ogólnie jest świetne, owszem ma drobne wady, ale któreż ich nie ma? Ja jestem super zadowolony - wsiadam i jadę, jest cicho, ciepło i szybko, wszystko działa, micha mi się cieszy za każdym razem gdy go odpalam. Miałem już kilkanaście aut, każde miało swoje plusy i minusy, każde dawało masę frajdy - na swój sposób - i nad każdym można się było powytrząsać. Zawsze można się czepiać szczegółów albo cieszyć całością - wprawdzie nie zaglądałem, ale założę się, że gdzieś na jakimś forum Bentleya czy innego Veyrona też jest taki wątek typu "wk.rwia mnie ten rzęch, chyba go sprzedam". :szeroki_usmiech Idealnego auta NIE MA I NIE BĘDZIE, a czekanie na takowe przypomina czekanie gimnazjalistki na księcia z bajki na białym jednorożcu :twisted:

                    Komentarz

                    • krzyzakp
                      L&K
                      • 2013
                      • 1016
                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                      Zamieszczone przez kropi
                      Ja rozumiem, że czasem fajnie ponarzekać, ale żeby od razu auto sprzedawać? Jeszcze nie tak dawno głównym zmartwieniem przeciętnego kierowcy było "czy odpali?"
                      Przez ostatnie pare miesiecy to było i moje zmartwienie niestety.. Wiec wcale nie tak dawno Ale na szczescie od 2tyg odpala na dotyk ^^

                      Moja O3 RS

                      Komentarz

                      • feels3
                        Rider
                        • 2013
                        • 348

                        Zamieszczone przez kropi
                        Auto ogólnie jest świetne, owszem ma drobne wady, ale któreż ich nie ma? Ja jestem super zadowolony - wsiadam i jadę, jest cicho, ciepło i szybko, wszystko działa,:
                        Wlasnie chodzi o to ze nie jest cicho , i nie wszystko dziala.

                        Na caloksztalt nie narzekam, moglbym sporo zalet wymienic, tylko na slabo tlumiace zawieszenie, tlukace sie razem z kabina na mocniejszych nierownosciach, ktorych u nas nie brakuje, samo dudnienie niskiej czestotliwosci oraz mocne szumy przy wysokich predkosciach ktore mecza na dlugich trasach. Pod tymi wzgledami powyzej auto jest z mojego punktu widzenia mocno ponizej sredniej, a ze jeszcze sporo jezdze to coraz bardziej mnie natezenie halasu irytuje, bo jestem czesto bardzo zmeczony od tego.

                        Komentarz

                        • bishop
                          L&K
                          • 2012
                          • 1430

                          Zamieszczone przez kropi
                          Chłopaki, bo zaraz w depresję wpadniecie i skończy się zbiorowym samobójstwem

                          Ja rozumiem, że czasem fajnie ponarzekać, ale żeby od razu auto sprzedawać? Jeszcze nie tak dawno głównym zmartwieniem przeciętnego kierowcy było "czy odpali?"
                          Można podejrzewać ,że pełen optymizmu pogalopowałbyś nagi na różowym jednorożcu w ulewnym deszczu , ....ale koledzy tak nie mają...sorry . Głownie chodzi o efekt niemiłego zaskoczenia, kupujesz następną generację octavi i zamiast poprawy pracy i efektow dźwiękowych zawiasu masz dudnienie , a aso jak zwykle :niewiem

                          Komentarz

                          • ErNOL9xp7
                            Drive
                            • 2014
                            • 54

                            W mojej RS dudnienie i pukanie z tyłu jest masakrycznie głośne. Myślałem, że tylko u mnie. Pojeździłem kilkoma innymi RS i w każdej to samo. Skoda milczy w tym temacie, ale VW daje odpowiedź bardzo prostą. Ponoć za wrażenie dudnienia, pukania i innych mniej przyjemnych dźwięków odpowiedzialna jest płyta podłogowa MQB. Ponoć klienci VW, którzy kupili nowe samochody z ową płytą, także narzekają na głośniejsze odgłosy itp.
                            Pozdrawiam.
                            ErNOL/Ernest
                            Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                            Komentarz

                            • marlej108
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 4976
                              • Octavia III (5E3)
                              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                              Zamieszczone przez ErNOL9xp7
                              W mojej RS dudnienie i pukanie z tyłu jest masakrycznie głośne. Myślałem, że tylko u mnie. Pojeździłem kilkoma innymi RS i w każdej to samo. Skoda milczy w tym temacie, ale VW daje odpowiedź bardzo prostą. Ponoć za wrażenie dudnienia, pukania i innych mniej przyjemnych dźwięków odpowiedzialna jest płyta podłogowa MQB. Ponoć klienci VW, którzy kupili nowe samochody z ową płytą, także narzekają na głośniejsze odgłosy itp.
                              no jesli jest prawda co piszesz o tym tlumaczeniu VW to by sie potwierdzilo moje przypuszczenie z innego watku (tez o zawieszeniu O3) - ze to wlasnie moze byc kwestia "wspanialej" nowej oszczednosciowej plyty podwoziowej... :shock:
                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz

                              • ErNOL9xp7
                                Drive
                                • 2014
                                • 54

                                Zamieszczone przez marlej108
                                no jesli jest prawda co piszesz o tym tlumaczeniu VW to by sie potwierdzilo moje przypuszczenie z innego watku (tez o zawieszeniu O3) - ze to wlasnie moze byc kwestia "wspanialej" nowej oszczednosciowej plyty podwoziowej...
                                Mam kolegę zarówno w ASO Skoda, jak i ASO VW... Więc raczej info dość wiarygodna... Zresztą jutro też jadę na serwis właśnie do ASO VW, bo w ASO Skoda coś nie bardzo daje radę w kwestii moich hamulców... Albo ich tłumaczenie jest ok i zgodne z prawdą, ale jakoś mnie nie przekonuje...
                                Pozdrawiam.
                                ErNOL/Ernest
                                Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                                Komentarz

                                • voctawias
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 191
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  Zamieszczone przez ErNOL9xp7
                                  W mojej RS dudnienie i pukanie z tyłu jest masakrycznie głośne. Myślałem, że tylko u mnie. Pojeździłem kilkoma innymi RS i w każdej to samo. Skoda milczy w tym temacie, ale VW daje odpowiedź bardzo prostą. Ponoć za wrażenie dudnienia, pukania i innych mniej przyjemnych dźwięków odpowiedzialna jest płyta podłogowa MQB. Ponoć klienci VW, którzy kupili nowe samochody z ową płytą, także narzekają na głośniejsze odgłosy itp.
                                  Czyli kierownik serwisu nie kłamał jak podczas jazdy ze mną stwierdził że to dudnienie to mają wszystkie octavie bez względu na wersję i że tak ma być.
                                  Octavia 3 - 1.4TSI

                                  Komentarz

                                  • ErNOL9xp7
                                    Drive
                                    • 2014
                                    • 54

                                    Zamieszczone przez voctawias
                                    mają wszystkie octavie bez względu na wersję i że tak ma być
                                    Może nie wszystkie, bo RS z racji innego zawieszenia i większej twardości na polskich drogach jest mega głośne... Coś za coś... Czy tak musi być? Nie wiem, może kwestia wytłumienia itp, o czym była mowa... W każdym razie tak jest i raczej nie można nazwać dudnienia usterką czy czymś... Tym bardziej, że ludzie pisali o wymianie różnych części i braku poprawy...
                                    Pokochajmy MQB i już...;-)
                                    Pozdrawiam.
                                    ErNOL/Ernest
                                    Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                                    Komentarz

                                    • mcandy
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 115

                                      Zamieszczone przez ErNOL9xp7
                                      Pokochajmy MQB i już...;-)
                                      NIE MA MOWY KOLEGO!
                                      Wydajesz 80 tyś i dostajesz produkt, który ma powazną wadę konstrukcyjną o której producent milczy...
                                      Nie wspomnę o konsekwencjach dla kierowców zawodowych, którzy robią duzo kilometrów, Gwałtowne wahania cisnienia w kabinie mogą trwale uszkodzić słuch.

                                      Nawet kabiny koparek są badane na rózne okoliczności drgań i rezonasu akustycznego, żeby operator mógł wytrzymać warunki na stanowisku pracy.
                                      ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                                      Komentarz

                                      • lukrys
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 435

                                        czyli co znowu reklamujemy? Emida w rudzie? czy inny serwis proponujecie?

                                        Komentarz

                                        • mcandy
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 115

                                          Zamieszczone przez lukrys
                                          czyli co znowu reklamujemy?
                                          Powiem tak... kropi i kilku innych chłopaków wykonało sporo ruchów w temacie wygłuszenia
                                          Niech się wypowiedzą czy widzą mozliwość skutecznego wytłumienia nadwozia.
                                          Jeśli mozna skutecznie wytłumić to dudnienie, to bierzemy specyfikacje z wyceną i do ASO z żadaniem wykonania lub refundacji kosztów.
                                          ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                                          Komentarz

                                          • ErNOL9xp7
                                            Drive
                                            • 2014
                                            • 54

                                            Zamieszczone przez mcandy
                                            Wydajesz 80 tyś i dostajesz produkt, który ma powazną wadę konstrukcyjną o której producent milczy...
                                            Heh. No tak... Ja już 4 razy byłem w tej sprawie w ASO, dzisiaj nawet w VW i... Wszystko jest ok... Jeździłem też 3 innymi RS i tak samo puka, jak moja... A wydałem nawet więcej niż 80 tysięcy...
                                            Pozdrawiam.
                                            ErNOL/Ernest
                                            Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                                            Komentarz

                                            • marlej108
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 4976
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                              Koledzy. Mi jak co tydzien Skoda przyslala maila... w ktorym sie chwali zawieszeniem, ktore tak krytykujecie juz w 3 watkach w dziale o O3.
                                              Oto co pisze (przeklejam fragmenty wprost z maila):

                                              "Cichy bohater samochodu: czego nie wiesz o zawieszeniu?

                                              Oceniając podzespoły samochodu, najczęściej zwraca się uwagę na silnik, układ kierowniczy czy hamulce. Tymczasem jednym z największych wyzwań dla producentów samochodów i elementem, mającym duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy, jest zawieszenie.

                                              Choć zawieszenie może wydawać się stosunkowo prostym podzespołem, którego stadium ma za sobą długą drogę, nadal na tym polu prowadzone są intensywne prace rozwojowe i wprowadzane cenne innowacje. Zawieszenie stanowi jedno z największych wyzwań dla konstruktorów, ponieważ musi spełniać wiele funkcji często sprzecznych z sobą. To jedna z kluczowych części składowych samochodu, mająca decydujący wpływ na komfort jazdy i prowadzenie, ale także na bezpieczeństwo – jego ustawienie i stan techniczny decydują o długości drogi hamowania, skuteczności skręcania i poprawności pracy elektronicznych systemów wspomagających jazdę.

                                              ©KODA zawsze przodowała w rozwiniętych konstrukcjach zawieszenia – dowodem na to jest model Superb z 1934 roku z podwójnymi wahaczami trójkątnymi z przodu oraz półosiami wahliwymi i dwoma resorami z tyłu, czy też wyczynowa ©KODA 992 Junior z niezależnym zawieszeniem wszystkich kół.
                                              Z wszystkimi tymi zadaniami musi sobie radzić w możliwie identyczny sposób w bardzo zróżnicowanych warunkach obciążenia, prędkości jazdy, temperatury i przyczepności podłoża. Dlatego też największym wyzwaniem, z którym nieustannie mierzą się konstruktorzy, jest właściwie ustawienie zawieszenia: konflikt pomiędzy skutecznością radzenia sobie z wyżej wymienionymi czynnikami a komfortem podróży oznacza, że wypadkowa jest zawsze do pewnego stopnia kompromisem.

                                              Stosowana w modelach ©KODY belka skrętna to nowoczesny, nieustannie rozwijany element. W samochodach o mniejszym obciążeniu tylnej osi to wystarczające rozwiązanie, zapewniające dobry komfort i stabilność jazdy przy jednoczesnym zachowaniu bardzo przystępnej ceny zakupu samochodu i niskich kosztów późniejszej eksploatacji – to stosunkowo prosty pod względem mechanicznym zespół. Belka skrętna tylnej osi montowana jest w modelach Citigo, Fabia, Rapid, Roomster i części wersji silnikowych modelu Octavia. Pozostałe modele marki ze względu na swoje bardziej specjalistyczne przeznaczenie (jazda terenowa czy jazda sportowa) lub większą masę, korzystają z bardziej zaawansowanego układu wielowahaczowego. To doskonalsze zawieszenie niezależne gwarantuje bardzo wysoki komfort, większe bezpieczeństwo przy zwiększonym obciążeniu oraz niezaburzoną dynamikę jazdy dzięki kombinacji wahaczy wzdłużnych i poprzecznych. ©KODA stosuje wysokiej jakości, nowoczesny układ wielowahaczowy w tylnej osi modeli Superb, Yeti oraz wybranych wersjach modelu Octavia (np. wersji RS).

                                              ZAWIESZENIE NA MIARĘ – DOPASOWANE DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB
                                              Z premierą każdego samochodu ©KODA modernizuje układ zawieszenia tak, by jak najbardziej dopasować naturę jego pracy do charakterystyki samochodu i oczekiwań Klientów. Czeski producent indywidualizuje ustawienia na tyle precyzyjnie, że mogą się one różnić nawet pomiędzy określonymi wersjami silnikowymi jednego modelu, determinującymi osiągi samochodu."

                                              No wiec chyba Skoda sie za bardzo nie przejmuje jakimis tam narzekaniami, ze z tylu cos dudni... :shock:
                                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                              Spalanie - Motostat.pl

                                              Komentarz

                                              • Alonzo_
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2460
                                                • Hyundai

                                                marlej108 Ty wredny sadysto :szeroki_usmiech :lol:

                                                Komentarz

                                                • ukuk
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 699

                                                  Bezczel poziom max... Jeszcze takie maile "zadudnionym" uzytkownikom wysylac... To trzeba miec tupet.

                                                  Komentarz

                                                  • orzel720
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2004
                                                    • 2268
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    marlej108, niezłe pranie mózgów... może dlatego to piszą żeby zagłuszać głosy ludu... pamiętac trzeba że jak każda większa firma stac Skodę na specow od marketingu a ludzie uwielbiają bajki... szkoda że w cenie za kilkadzies

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...