Co do zawieszen VAG-a - Ja probuje polubic ale nie wychodzi narazie Strasznie mnie irytuje gdy jedna gorka/wystajaca studzienka podnosi caly samochod - zamiast po prostu wcisnac dane kolo w blotnik.
Octavia 3 - dudnienie zawieszenia
Zwiń
X
-
Mam sporo dodatkow, upust mialem i tak niezly.
Zreszta, moja cena nie jest istotna , zerknij na cennik i zbuduj naprawde dopasiona wersje, z wersja laurin & klement, plus wszystkie dodatki z listy i konczysz w kolicach 140k. Wyposazenie bogate, ale jakosc sie przeciez sie nie zmienia.
No jak lubie swoja O3 (poza tym halasem to dobre auto), to za te pieniadze wole golasa BMW 3 lub Audi A4. (w sumie nie takiego golasa...)
Komentarz
-
-
140tys ? To i tak nie wszystko... Wystarczy wziac L&K 2.0tdi 184KM DSG 4x4 i juz mamy 131tys A doposazajac jak moja RS, mamy 150 wg konfiguratora.. Dorzuc ogrzewanie postojowe, szyber i jeszcze cos i 160 to bedzie malo... Z drugiej za tyle mozna miec dobrze doposazonego Superba... Ale tak mozna kazde auto doposazyc, nawet A4 ktore jest od powiedzmy 80tys (nie znam cennika), doposazajac, mozna sie nie zamknac i w 200tys...
ukuk, zalezy od silnika i wyposazenia Mocnego diesla u konkurencji nie dostaniesz za tyle.. Zalezy co komu potrzebne - jeden potrzebuje auto do miasta + 2x w roku trasa na wakacje... Inny na odwrot - 95% w trasie, czasem cos po miescie sie pokrec i robi w 2miesiace tyle co pierwszy w rok
Komentarz
-
-
Chłopaki, bo zaraz w depresję wpadniecie i skończy się zbiorowym samobójstwem :P
Ja rozumiem, że czasem fajnie ponarzekać, ale żeby od razu auto sprzedawać? Jeszcze nie tak dawno głównym zmartwieniem przeciętnego kierowcy było "czy odpali?"
Auto ogólnie jest świetne, owszem ma drobne wady, ale któreż ich nie ma? Ja jestem super zadowolony - wsiadam i jadę, jest cicho, ciepło i szybko, wszystko działa, micha mi się cieszy za każdym razem gdy go odpalam. Miałem już kilkanaście aut, każde miało swoje plusy i minusy, każde dawało masę frajdy - na swój sposób - i nad każdym można się było powytrząsać. Zawsze można się czepiać szczegółów albo cieszyć całością - wprawdzie nie zaglądałem, ale założę się, że gdzieś na jakimś forum Bentleya czy innego Veyrona też jest taki wątek typu "wk.rwia mnie ten rzęch, chyba go sprzedam". :szeroki_usmiech Idealnego auta NIE MA I NIE BĘDZIE, a czekanie na takowe przypomina czekanie gimnazjalistki na księcia z bajki na białym jednorożcu :twisted:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropiJa rozumiem, że czasem fajnie ponarzekać, ale żeby od razu auto sprzedawać? Jeszcze nie tak dawno głównym zmartwieniem przeciętnego kierowcy było "czy odpali?"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropiAuto ogólnie jest świetne, owszem ma drobne wady, ale któreż ich nie ma? Ja jestem super zadowolony - wsiadam i jadę, jest cicho, ciepło i szybko, wszystko działa,:
Na caloksztalt nie narzekam, moglbym sporo zalet wymienic, tylko na slabo tlumiace zawieszenie, tlukace sie razem z kabina na mocniejszych nierownosciach, ktorych u nas nie brakuje, samo dudnienie niskiej czestotliwosci oraz mocne szumy przy wysokich predkosciach ktore mecza na dlugich trasach. Pod tymi wzgledami powyzej auto jest z mojego punktu widzenia mocno ponizej sredniej, a ze jeszcze sporo jezdze to coraz bardziej mnie natezenie halasu irytuje, bo jestem czesto bardzo zmeczony od tego.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropiChłopaki, bo zaraz w depresję wpadniecie i skończy się zbiorowym samobójstwem
Ja rozumiem, że czasem fajnie ponarzekać, ale żeby od razu auto sprzedawać? Jeszcze nie tak dawno głównym zmartwieniem przeciętnego kierowcy było "czy odpali?"
Komentarz
-
-
W mojej RS dudnienie i pukanie z tyłu jest masakrycznie głośne. Myślałem, że tylko u mnie. Pojeździłem kilkoma innymi RS i w każdej to samo. Skoda milczy w tym temacie, ale VW daje odpowiedź bardzo prostą. Ponoć za wrażenie dudnienia, pukania i innych mniej przyjemnych dźwięków odpowiedzialna jest płyta podłogowa MQB. Ponoć klienci VW, którzy kupili nowe samochody z ową płytą, także narzekają na głośniejsze odgłosy itp.Pozdrawiam.
ErNOL/Ernest
Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ErNOL9xp7W mojej RS dudnienie i pukanie z tyłu jest masakrycznie głośne. Myślałem, że tylko u mnie. Pojeździłem kilkoma innymi RS i w każdej to samo. Skoda milczy w tym temacie, ale VW daje odpowiedź bardzo prostą. Ponoć za wrażenie dudnienia, pukania i innych mniej przyjemnych dźwięków odpowiedzialna jest płyta podłogowa MQB. Ponoć klienci VW, którzy kupili nowe samochody z ową płytą, także narzekają na głośniejsze odgłosy itp.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108no jesli jest prawda co piszesz o tym tlumaczeniu VW to by sie potwierdzilo moje przypuszczenie z innego watku (tez o zawieszeniu O3) - ze to wlasnie moze byc kwestia "wspanialej" nowej oszczednosciowej plyty podwoziowej...Pozdrawiam.
ErNOL/Ernest
Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ErNOL9xp7W mojej RS dudnienie i pukanie z tyłu jest masakrycznie głośne. Myślałem, że tylko u mnie. Pojeździłem kilkoma innymi RS i w każdej to samo. Skoda milczy w tym temacie, ale VW daje odpowiedź bardzo prostą. Ponoć za wrażenie dudnienia, pukania i innych mniej przyjemnych dźwięków odpowiedzialna jest płyta podłogowa MQB. Ponoć klienci VW, którzy kupili nowe samochody z ową płytą, także narzekają na głośniejsze odgłosy itp.Octavia 3 - 1.4TSI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voctawiasmają wszystkie octavie bez względu na wersję i że tak ma być
Pokochajmy MQB i już...;-)Pozdrawiam.
ErNOL/Ernest
Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ErNOL9xp7Pokochajmy MQB i już...;-)
Wydajesz 80 tyś i dostajesz produkt, który ma powazną wadę konstrukcyjną o której producent milczy...
Nie wspomnę o konsekwencjach dla kierowców zawodowych, którzy robią duzo kilometrów, Gwałtowne wahania cisnienia w kabinie mogą trwale uszkodzić słuch.
Nawet kabiny koparek są badane na rózne okoliczności drgań i rezonasu akustycznego, żeby operator mógł wytrzymać warunki na stanowisku pracy.... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukrysczyli co znowu reklamujemy?
Niech się wypowiedzą czy widzą mozliwość skutecznego wytłumienia nadwozia.
Jeśli mozna skutecznie wytłumić to dudnienie, to bierzemy specyfikacje z wyceną i do ASO z żadaniem wykonania lub refundacji kosztów.... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mcandyWydajesz 80 tyś i dostajesz produkt, który ma powazną wadę konstrukcyjną o której producent milczy...Pozdrawiam.
ErNOL/Ernest
Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...
Komentarz
-
-
Koledzy. Mi jak co tydzien Skoda przyslala maila... w ktorym sie chwali zawieszeniem, ktore tak krytykujecie juz w 3 watkach w dziale o O3.
Oto co pisze (przeklejam fragmenty wprost z maila):
"Cichy bohater samochodu: czego nie wiesz o zawieszeniu?
Oceniając podzespoły samochodu, najczęściej zwraca się uwagę na silnik, układ kierowniczy czy hamulce. Tymczasem jednym z największych wyzwań dla producentów samochodów i elementem, mającym duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy, jest zawieszenie.
Choć zawieszenie może wydawać się stosunkowo prostym podzespołem, którego stadium ma za sobą długą drogę, nadal na tym polu prowadzone są intensywne prace rozwojowe i wprowadzane cenne innowacje. Zawieszenie stanowi jedno z największych wyzwań dla konstruktorów, ponieważ musi spełniać wiele funkcji często sprzecznych z sobą. To jedna z kluczowych części składowych samochodu, mająca decydujący wpływ na komfort jazdy i prowadzenie, ale także na bezpieczeństwo – jego ustawienie i stan techniczny decydują o długości drogi hamowania, skuteczności skręcania i poprawności pracy elektronicznych systemów wspomagających jazdę.
©KODA zawsze przodowała w rozwiniętych konstrukcjach zawieszenia – dowodem na to jest model Superb z 1934 roku z podwójnymi wahaczami trójkątnymi z przodu oraz półosiami wahliwymi i dwoma resorami z tyłu, czy też wyczynowa ©KODA 992 Junior z niezależnym zawieszeniem wszystkich kół.
Z wszystkimi tymi zadaniami musi sobie radzić w możliwie identyczny sposób w bardzo zróżnicowanych warunkach obciążenia, prędkości jazdy, temperatury i przyczepności podłoża. Dlatego też największym wyzwaniem, z którym nieustannie mierzą się konstruktorzy, jest właściwie ustawienie zawieszenia: konflikt pomiędzy skutecznością radzenia sobie z wyżej wymienionymi czynnikami a komfortem podróży oznacza, że wypadkowa jest zawsze do pewnego stopnia kompromisem.
Stosowana w modelach ©KODY belka skrętna to nowoczesny, nieustannie rozwijany element. W samochodach o mniejszym obciążeniu tylnej osi to wystarczające rozwiązanie, zapewniające dobry komfort i stabilność jazdy przy jednoczesnym zachowaniu bardzo przystępnej ceny zakupu samochodu i niskich kosztów późniejszej eksploatacji – to stosunkowo prosty pod względem mechanicznym zespół. Belka skrętna tylnej osi montowana jest w modelach Citigo, Fabia, Rapid, Roomster i części wersji silnikowych modelu Octavia. Pozostałe modele marki ze względu na swoje bardziej specjalistyczne przeznaczenie (jazda terenowa czy jazda sportowa) lub większą masę, korzystają z bardziej zaawansowanego układu wielowahaczowego. To doskonalsze zawieszenie niezależne gwarantuje bardzo wysoki komfort, większe bezpieczeństwo przy zwiększonym obciążeniu oraz niezaburzoną dynamikę jazdy dzięki kombinacji wahaczy wzdłużnych i poprzecznych. ©KODA stosuje wysokiej jakości, nowoczesny układ wielowahaczowy w tylnej osi modeli Superb, Yeti oraz wybranych wersjach modelu Octavia (np. wersji RS).
ZAWIESZENIE NA MIARĘ – DOPASOWANE DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB
Z premierą każdego samochodu ©KODA modernizuje układ zawieszenia tak, by jak najbardziej dopasować naturę jego pracy do charakterystyki samochodu i oczekiwań Klientów. Czeski producent indywidualizuje ustawienia na tyle precyzyjnie, że mogą się one różnić nawet pomiędzy określonymi wersjami silnikowymi jednego modelu, determinującymi osiągi samochodu."
No wiec chyba Skoda sie za bardzo nie przejmuje jakimis tam narzekaniami, ze z tylu cos dudni... :shock:
Komentarz
-
Komentarz