No a czy po wymianie pompy np.ostatniego dnia gwarancji na samochód jako całość, na ten jeden element czyli pompę nie idzie gwarancja od nowa?
Poziom płynu chłodniczego
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez faza_1000 Zobacz wpisU mnie też pompa do wymiany w 2.0 TDI. Wcześniej dolewałem płynu ok 200ml na rok i ASO sprawdzało układ chłodzenia kilka razy- było ok. Teraz pompa padła przy 75 tyś km i silnik zaczął się przegrzewać. Serwis powiedział, że VW wymyślił taki patent - na niskich obrotach do 2000obr/min przepływ płynu chłodniczego jest ograniczony przez jakąś przysłonę, żeby silnik miał optymalną temp.i u mnie ta przesłona czasem się zacina, a wtedy temp. skacze na czerwone pole przy dłuższej jeździe na wyższych obrotach. Jutro czeka mnie wymiana pompy w Gall ICM niestety po gwarancji.
Podobnie jak kolega napisał powyżej odnośnie tego patentu VW. Płynu lekko ubywało, przebieg 145 000 2.0TDI. Później zaczęły się przegrzewania (jak się jeździło w mieście zaraz po odpaleniu to było OK, jak się po np. 6 km wjeżdżało na autostradę, to po krótkiej chwili wskazówka na czerwono - wtedy zjazd na pas awaryjny i po chwili wracało do normy. Diagnoza -pompa do wymiany (niestety już po gwarancji). Po wymianie pompy, niestety nadal ubytki. Wizyta w ASO, długa próba ciśnieniowa i nic, żadnych widocznych wycieków. Powiedzieli, że może to być właśnie uszczelka. Dolewam teraz około 300 ml na 1500 km. Będę musiał chyba zrobić ta próbę na CO2 (korek od wlewu oleju jest OK)
Ma ktoś wiedzę jaki to koszt wymiana uszczelki ?
O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mac_aaron Zobacz wpisW tym tygodniu robiłem dolewkę płynu. Czyżby druga pompa padła?
Komentarz
-
-
Czy to problemy z pompa? Objawy: zaczelo śmierdziec wczoraj przy okazji włączenia klimy, na postoju zerknalem ma zbiorniczek z płynem i na rozgrzanym było minimum, rano po nocy na podwórku poniżej minimum i mokry dywanik kierowcy, późnej jazda przez godzinkę temperatura była ok a po zgaszeniu poziom plynu na minimum znowu. Jakieś porady, sugestie? ps. wczoraj byłem też na myjni. Dotyczy o3 1.6tdi przebieg 100tys 3lata
Komentarz
-
-
Ja odebrałem w zeszły piątek auto po 3 naprawie z ASO.
Za pierwszym razem wymiana uszczelki pod głowicą - wyjazd na wakacje gdzie niestety cały czas musiałem dolewać płynu. Zaczynał już lecieć z rury wydechowej biały dym- para.
Złożenie oficjalnej reklamacja na naprawę. Powtórne sprawdzenie i wymiana uszczelki - przejechałem po naprawie dwa dni i auto zabrała laweta - ukręcony wirnik w turbinie i cały czas ubytki płynu.
Trzecia naprawa (wymiana kolektora ssącego z chłodnicą intercoolera, nowe turbo) i na razie jest OK. Co prawda przejechałem tylko 600 km, ale to sukces po ostatniej "naprawie". W sumie auto spędziło 3,5 miesiąca z ASO.
Wniosek- jak ktoś będzie miał podobny przypadek to w pierwszej kolejności podmienić kolektor - bo to najmniejsza ingerencja w silnik.O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mac_aaron Zobacz wpisMieli wymienić pompę, ale po rozebraniu okazało się, że dochodzi do tego zepsuty reduktor więc auto jest uziemione do czasu aż przyjdą części i zwolni się miejsce na serwisie. Podobno nowe części mają być poprawione.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mez2008 Zobacz wpisNa 9000km dystansu już 2 razy dolewałem po jakieś 200ml - w sumie jakieś 400-450ml
Czy silniki 2.0 CKFC tak maja czy jest to objaw usterki?O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JerzyM73 Zobacz wpis
Dystans dystansem, ale w jakim czasie robisz ten przebieg. Jak w 1,5 czy 2 miesiące to może być początek czegoś nie ciekawego , jak np. u mnie
Komentarz
-
-
pacjent RS TSI, przebieg 16 tys km i w zeszłym tygodniu pojawiło się info na desce,, zbyt mała ilość płynu chłodzącego. Sprawdziłem rzeczywiście były poniżej min. Auto na gwarancji pojechałem do ASO zrobili jakiś test ciśnieniowy 1,5 bara i powiedzieli że wszystko jest szczelne, dolali płynu ( płyn lekko ponad kreśkę min) i powiedzieli żeby jeździć. Jest się czym martwić?
Komentarz
-
-
u mnie w testach szczelności tez nic nie wychodziło ale jak przy kolejnej wyzucie ich o to męczyłem to w końcu zdjęli te plastiki spod silnika i okazało się ze jednak cieknie - wymieniony termostat i teraz jest ok. tak ze testy testami ale powiedz żeby podnieśli auto i pokazali ci termostat
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez teps Zobacz wpisPacjent 1.4 TSI 140 kuca, stwierdzony wyciek płynu chłodzącego. Celem weryfikacji konieczny demontaż pompy wody, ponieważ najprawdopodobniej leci z jej uszczelki. Miał ktoś w tym silniku podobny przypadek? ASO życzy sobie 620 PLNów za operację wyjęcia (i założenia z powrotem) pompy.
Komentarz
-
-
No i dupa:/ Po kontroli okazało się, że winna wycieku jest jednak pompa wody, bo ciekło dalej i chcą w ASO za wymianę 1500 PLN. Zastanawia mnie czy można potraktować to od razu jako wymianę rozrządu, bo w skład wyceny wchodzi sam pasek, ale bez żadnej rolki. Auto ma 63k przebiegu i i tak i tak w przyszłym roku trzeba by go zrobić, bo 6 lat minie.
Komentarz
-
-
Pompa wody w CHPA jest chyba tak samo umiejscowiona jak w CZDA, bo widzę że w katalogu tak samo wyglądają. Jeżeli mam rację to niestety, ale ona jest na osobnym pasku z drugiej strony silnika (od strony skrzyni) poniżej gdzie zakłada się blokady wałków.
Jak auto ma 6 lat to warto też zrobić od razu rozrząd - choć on jest wytrzymały i ponoć 210kkm można śmigać wg ASO Skoda. Pompy niestety leją i to już niejedną taką opinię słyszałem/czytałem.
O1-->O3--> ?
Komentarz
-
-
Potwierdzam, pompę napędza zupełnie inny pasek, więc o rozrządzie nie może być mowy
.
Koniec końców nie będę robił tego w ASO, bo za, dosłownie, 2 razy mniej zrobi mi to niezależny mechanik. Ogarnie on też przy okazji hamulce z przodu, które będą kosztowały ~600 PLN, a nie ~1500 PLN jak życzyło sobie ASO.
Komentarz
-
Komentarz