Poziom płynu chłodniczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ruwado
    RS
    • 2009
    • 14885
    • Octavia IV (NX3)

    Zamieszczone przez Lukii
    przy zimnym silniku płynu jest mniej niż przy rozgrzanym.
    tak jest prawidłowo
    Zamieszczone przez Lukii
    Myślałem ze powinno być na odwrót.
    nie
    pozdrawiam - Darek

    Komentarz

    • Lukii
      Rider
      • 2015
      • 562

      Człowiek uczy się całe życie
      Dzięki za odp.
      Lukii

      Mój Brokuł

      Komentarz

      • Gustaw78
        Ambiente
        • 2008
        • 182
        • Octavia III (5E3)
        • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

        Dziś byłem w ASO na przeglądzie, bo 30 tys już zrobiłem.
        Zgłosiłem im problem, że w ostatnim czasie musiałem uzupełnić płyn chłodnicy.
        Dodałem także, że rano słyszę piski w okolicy alternatora. Początkowo stawiałem, że to pasek alternatora lub łożysko.
        ASO stwierdziło, że ubytek płynu + poranne piski na zimnym silniku to wina pompy wody.
        Za 1,5 do 2 tygodni wymiana ;(
        Na razie tak jeżdżę, bo płynu jakoś od ostatniej dolewki nie ubywa, a piski po rozgrzaniu się auta są praktycznie nie słyszalne.
        Mam nadzieję, że nic się nie rozleci do tego czasu.
        Auto odebrałem z salonu pod koniec maja tego roku.
        Miał ktoś podobny przypadek?
        OCTAVIA 3 ELEGANCE 2,0 TDI (150KM) DSG + AMAZING+ kiera trójramienna +AMUNDSEN.

        Komentarz

        • Clip
          Elegance
          • 2015
          • 905

          U mnie kilka tygodni temu zaświeciła sie kontrolka od płynu.
          Dolałem ok 200-300ml wody a dzisiaj na przeglądzie wyszło ze przepuszcza termostat. Zamówili nowy i czekam na wymianę.
          Jako ciekawostka powiedzieli mi że żeby to rozliczyć w ramach gwarancji muszę przynieść książkę serwisową
          Powered by R-Performance

          Komentarz

          • lubek24
            Rider
            • 2013
            • 597
            • Octavia III (5E3)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            Zamieszczone przez Clip
            U mnie kilka tygodni temu zaświeciła sie kontrolka od płynu.
            Dolałem ok 200-300ml wody a dzisiaj na przeglądzie wyszło ze przepuszcza termostat. Zamówili nowy i czekam na wymianę.
            Jako ciekawostka powiedzieli mi że żeby to rozliczyć w ramach gwarancji muszę przynieść książkę serwisową
            Mnie też o to pytali ostatnio przy wymianie oleju.
            Zadałem im jedno pytanie jak to mówią u mnie za Bugiem: Czyś Ty o ch... najpierw wymyślacie elektroniczną a teraz zadajecie głupie pytania. No i więcej pytań nie było.
            O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

            Komentarz

            • Clip
              Elegance
              • 2015
              • 905

              Mnie ubiegł serwisant i powiedział ze to och..li ale w centrali
              Powered by R-Performance

              Komentarz

              • ruwado
                RS
                • 2009
                • 14885
                • Octavia IV (NX3)

                No taknjest elektroniczna - ale tylko z ich strony. Ty przynoś papier :roll:
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz


                • jestem właśnie po drugiej naprawie związanej z ubywającym płynem.
                  Pierwsza miała miejsce w styczniu/lutym tego roku i polegała na wymianie pompy wody (regulator układu chłodzenia).
                  Po tej wymianie zrobiłem ok 8kkm i płynu ponownie zaczęło ubywać, dwie wizyty wo - problem nie zdiagnozowany (brak widocznych wycieków). Trzecia wizyta - ponownie aso stwierdza brak widocznych wycieków pod autem. Krótka rozmowa z serwisantem i na moją prośbę wykonali badanie płynu chłodzącego pod kątem zawartości CO2. wynik był pozytywny czyli głowica lub uszczelka. Auto zostało w aso zdemontowali głowicę, uszczelka była uszkodzona. Głowica poszła do planowania i dla pewności sprawdzili też głowicę - z nią wszystko było OK.

                  Tak że jeśli komuś ubywa płynu a serwis notorycznie twierdzi że nie ma widocznych wycieków proście o sprawdzenie zawartości CO2 w układzie chłodzenia. Test jest prosty i trwa od 5 do 10 min.
                  https://www.youtube.com/watch?v=PauMu9pteyY - przykładowy film, urządzenie do testów może się różnić w zależności od serwisu.
                  Generalnie wygląda to tak, silnik rozgrzany, odkręca się zbiorniczek wyrównawczy, tam wstawiamy tester i albo auto stoi na obrotach jałowych albo mechanik trzyma je na poziomie 1500 i czekamy ok 5 do 10 min.

                  Komentarz

                  • ruwado
                    RS
                    • 2009
                    • 14885
                    • Octavia IV (NX3)

                    ojciec_, dzięki za podpowiedź, na pewno kilku kolegom, co z tym walczą pomoże. A jake miałeś przebiegi przy wymianie pompy i teraz?
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz

                    • Basik_
                      Rider
                      • 2013
                      • 667

                      dokładnie, ja jestem po wymianie i raz już byłem w serwisie bo płynu znowu ubyło.
                      Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                      Komentarz


                      • w szybkim skrócie, do ASO jechałem zawsze jak płyn dochodził do minimum.
                        1) pierwsza wizyta w ASO przy ok 10kkm - nic nie stwierdzili
                        2) druga wizyta przy ok 14kkm - nic nie stwierdzieli
                        3) trzecia wizyta przy ok 18,5kkm - stwierdzili mokry regulator układu chłodzenia
                        4) czwarta wizyta przy ok 20kkm - wymiana regulatora układu chłodzenia
                        5) piąta wizyta przy ok 29kkm - ponowne ubytki płynu - nic nie stwierdzono
                        6) szósta wizyta przy ok 33kkm - nic nie stwierdzono
                        7) siódma wizyta przy ok 36kkm - nic nie stwierdzono - prośba o wykonanie testy na zawartość CO2 - trafione - auto zostało już w ASO.

                        Zapomniał bym dodać, w momencie gdy okazało się że w układzie chodzenia jest CO2 serwisant od zadał pytanie czy auto było poddane jakimś modyfikacją zwiększającym moc. Jeśli tak to naprawa nie będzie wykonana na gwarancji.

                        Komentarz

                        • Karel
                          Rider
                          • 2014
                          • 370
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          CO2 - czyli uszczelka pod głowicą poszła?

                          Komentarz


                          • Tak jak pisałem wcześniej, CO2 w układzie chłodzenia może oznaczać :
                            1. Uszkodzoną uszczelkę pod głowicą
                            2. Uszkodzoną glowicę
                            3. Uszkodzone turbo (turbina jest dodatkowo chłodzone cieczą i jeśli jest tam jakieś pęknięcie to płyn dostaje się do turbo, tam jest spalony a CO2 idzie do układu chłodzenia)

                            U mnie na szczęście walnie ta była tylko uszczelka.

                            Komentarz

                            • Basik_
                              Rider
                              • 2013
                              • 667

                              w którym serwisie robiłeś naprawę?
                              Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                              Komentarz


                              • U lellka w Gliwicach

                                Komentarz

                                • krzyzakp
                                  L&K
                                  • 2013
                                  • 1016
                                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                  Czyli wiadomo juz co kazac robic w ASO, jak ubywa plynu, a stwierdza ze wyciekow nie ma.. Prosta metoda, a mozna miec spokoj, jak sie nie wpakowało programu Dzieki wielkie!

                                  Moja O3 RS

                                  Komentarz

                                  • Kapitan Snuja
                                    Ambiente
                                    • 2015
                                    • 189

                                    Z czystej ciekawości - czy takie badanie można wykonać poza ASO? Jakiego kosztu można się spodziewać?

                                    Czy wymiana uszczelki nie jest ingerencją w samą głowicę?
                                    Biały działkowóz

                                    Komentarz

                                    • ruwado
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 14885
                                      • Octavia IV (NX3)

                                      wymiana uszczelki + planowanie głowicy
                                      pozdrawiam - Darek

                                      Komentarz

                                      • Clip
                                        Elegance
                                        • 2015
                                        • 905

                                        Walnięta uszczelka może powodować przeciekanie płynu do cylindrów lub do układu smarowania.
                                        W pierwszym przypadku test co2 w drugim majonez z oleju.
                                        Powered by R-Performance

                                        Komentarz


                                        • Test można wykonać w dowolnym serwisie, koszt od 60 do 100zl, przynajmniej ja się z takimi kwotami spotkałem.

                                          Komentarz

                                          • beton99
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 145
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                            Panowie zauwazylem rowniez u mnie delikatny ubytek. Mianowicie od nowosci do pierwszego przegladu przy 30kkm dolali 200-300ml bo wiadomo uklad musial sie odpowietrzyc i taki ubytek to niby norma teraz mam 60kkm i poziom na zimnym spadl z polowy stanu do minimum. Czy to normalne czy "koszmar minionego lata" z poprzednich generacji?

                                            Komentarz

                                            • maro rs
                                              Elegance
                                              • 2014
                                              • 948

                                              Miałem wymieniony ten regulator z pompą wody i nadal poziom powoli lecz stale spada - też nie wiem czy to norma np. jak się szybko jeździ z większym silnikiem (wyższe temp.) czy niewyeliminowana usterka.
                                              "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                              Komentarz

                                              • krzyzakp
                                                L&K
                                                • 2013
                                                • 1016
                                                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                maro rs, raczej nie naprawili nadal, bo az tyle z duzymi predkosciami stale nie jezdze.. Nie mniej tez musze to im zglosic i pocisnac - poki co napisalem maila do swojego ASO z 2tygodnie temu i do dzis nie raczyli odpisac

                                                Moja O3 RS

                                                Komentarz

                                                • maro rs
                                                  Elegance
                                                  • 2014
                                                  • 948

                                                  Ja będę znów cisnął na przeglądzie za 2 kkm. Na razie zapisałem datę dolania idealnie do maksa i obserwuję wielkość ubytków. Też właśnie ostatnio nie jeżdzę jakoś szybko, a jednak powoli ubywa. Dziwne to.
                                                  "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                                  Komentarz

                                                  • zyga_wr
                                                    Drive
                                                    • 2015
                                                    • 69
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                    Zamieszczone przez Gustaw78
                                                    Dziś byłem w ASO na przeglądzie, bo 30 tys już zrobiłem.
                                                    Zgłosiłem im problem, że w ostatnim czasie musiałem uzupełnić płyn chłodnicy.
                                                    Dodałem także, że rano słyszę piski w okolicy alternatora. Początkowo stawiałem, że to pasek alternatora lub łożysko.
                                                    ASO stwierdziło, że ubytek płynu + poranne piski na zimnym silniku to wina pompy wody.
                                                    Za 1,5 do 2 tygodni wymiana ;(
                                                    Na razie tak jeżdżę, bo płynu jakoś od ostatniej dolewki nie ubywa, a piski po rozgrzaniu się auta są praktycznie nie słyszalne.
                                                    Mam nadzieję, że nic się nie rozleci do tego czasu.
                                                    Auto odebrałem z salonu pod koniec maja tego roku.
                                                    Miał ktoś podobny przypadek?
                                                    Kolego mam dokładnie tak samo: poranne piski, które na nagrzanym silniku nie występują + ubytki płynu.

                                                    I ja jestem po wizycie w serwisie na 30tys. km.

                                                    Zgłosiłem, że ubywa płynu, tzn. po 15tys km byłem zmienić olej w serwisie i zauważyłem, że dodali do max. Przy 30tys km płyn był na min - serwis sprawdził szczelność i niby jest ok.

                                                    Co do pisków, to oczywiście silnik był "ciepły", czyli była cisza. Na szczęście nagrałem kilka filmów z codziennego odpalania (auto stoi w garażu, temp. ok. 10 stopni). po obejrzeniu filmów serwisanci stwierdzili... wadliwy pasek rozrządu. Ja bym stawiał na łożysko alternatora, napinacz, rolkę lub właśnie pompę wody (w końcu ubytki płynu + popiskiwanie...), no ale ja się nie znam.

                                                    Zobaczymy co wyjdzie, bo w piątek auto odstawiam na kilka dni. Dam znać co i jak.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...