to tak jak u mnie parka zobaczysz że to młodsze dziecię będzie starsze ustawiało po kątach zdrówka dla rodziny
Poziom płynu chłodniczego
Zwiń
X
-
GośćTagi: Brak
-
Kris86
Poziom płynu chłodniczego
Cześć :-)
Czy to normalne, że po 3 - 4 tys. km. trzeba zrobić dolewkę płynu chłodniczego? Nie mam żadnych wycieków pod samochodem a płynu mi ubyło i jest aktualnie poniżej minimum :roll:
Jak odbierałem było, gdzieś w połowie pomiędzy minimum a maksimum
-
Re: Poziom płynu chłodniczego
Zamieszczone przez Kris86Cześć :-)
Czy to normalne, że po 3 - 4 tys. km. trzeba zrobić dolewkę płynu chłodniczego? Nie mam żadnych wycieków pod samochodem a płynu mi ubyło i jest aktualnie poniżej minimum :roll:
Jak odbierałem było, gdzieś w połowie pomiędzy minimum a maksimumJeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Re: Poziom płynu chłodniczego
Zamieszczone przez bob_bestZamieszczone przez Kris86Cześć :-)
Czy to normalne, że po 3 - 4 tys. km. trzeba zrobić dolewkę płynu chłodniczego? Nie mam żadnych wycieków pod samochodem a płynu mi ubyło i jest aktualnie poniżej minimum :roll:
Jak odbierałem było, gdzieś w połowie pomiędzy minimum a maksimum
PzdrPzdr, Fredy
Silnik w mojej O3 smaruje olej
Komentarz
-
-
Kris86
Dziękować, uspokoiliście mnie, bo już myślałem, że może przez pompę wody albo gdzieś mi powolutku ucieka płyn i samochód będzie stał 2 tygodnie w serwisie :-)
A myślicie, że mogę bez obaw dolać Prestone (wg instrukcji na opakowaniu można mieszać z każdym innym płynem o dowolnym kolorze)?
Komentarz
-
Zamieszczone przez Kris86Dziękować, uspokoiliście mnie, bo już myślałem, że może przez pompę wody albo gdzieś mi powolutku ucieka płyn i samochód będzie stał 2 tygodnie w serwisie :-)
A myślicie, że mogę bez obaw dolać Prestone (wg instrukcji na opakowaniu można mieszać z każdym innym płynem o dowolnym kolorze)?Octavia III Combi 1.4 TSI Brąz Topaz
Komentarz
-
-
Staram się na bieżąco co jakiś czas kontrolować stan płynu chłodniczego, jak i oleju i raz udało mi się zaobserwować zdecydowanie mniejszy stan płynu, gdy poprzedniego dnia zrobiłem dłuższą trasę. Pierwsze, co zrobiłem, to odkręciłem nakrętkę na zbiorniczku wyrównawczym i na moich oczach poziom płynu wrócił do normy. Po tym fakcie kilkakrotnie sprawdzałem już później stan i cały czas jest taki, z jakim wyjechałem z salonu - przebieg około 4,5 tkm.
PzdrJeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ELM0Zamieszczone przez Kris86A myślicie, że mogę bez obaw dolać Prestone (wg instrukcji na opakowaniu można mieszać z każdym innym płynem o dowolnym kolorze)?Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Kris86
Zamieszczone przez robregZamieszczone przez ELM0Zamieszczone przez Kris86A myślicie, że mogę bez obaw dolać Prestone (wg instrukcji na opakowaniu można mieszać z każdym innym płynem o dowolnym kolorze)?
Punkty pomógł dla Fredy.PW, bob_best i robrego poleciały :-)
Komentarz
-
Zamieszczone przez Kris86Zamieszczone przez robregZamieszczone przez ELM0Zamieszczone przez Kris86A myślicie, że mogę bez obaw dolać Prestone (wg instrukcji na opakowaniu można mieszać z każdym innym płynem o dowolnym kolorze)?
Punkty pomógł dla Fredy.PW, bob_best i robrego poleciały :-)Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robregDokumentacja serwisową VW wspomina zapewne coś o plynach spełniających specyfikacje G12++
[ Dodano: Czw 22 Maj, 14 22:29 ]
Zamieszczone przez bob_bestPrzy nalewaniu(mówie naturalnie o oryginale) zwróć uwagę, że należy go mieszać z wodą
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukaszc2Ja przy dolewce wlałem koncentrat nie rozrobiony (G-13) jak się wymieszał ze "starym" płynem na pewno poprawił jego właściwości (dolewka 100 ml koncentratu do płynu w ilości około 8 litrów). Co ciekawe czytałem (chyba w karcie produktu g-13), że ubytki można uzupełniać wodą jeżeli ubytek nie przekracza 10 % pojemności. Czyli przykładowo 8 litrów płynu w układzie to można dolać 800 ml wody - tak tam było napisane osobiście dolałem koncentrat może kiedyś doleje wody.Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zrobiłeś prawidłowo.
Osobiście dolałem koncentratu nie rozrobionego bo w ASO widziałem jak uzupełniali płyn wodą (samochód na serwisie przed sprzedażą) wiec stwierdziłem, że u mnie mogli też dolać wody przed sprzedażą na tzw. przeglądzie 0 więc dolałem koncentratu. Nawet jak nie dolali wody to wlanie 0,1 litra koncentratu na 8 litrów płynu to tak jakby nic.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LeniwiecZawsze mnie zastanawiało, co się dzieje z płynem chłodniczym w nowym aucie
W poprzedniej 1.4 TSI też po kilku tys km od kupna musiałem dolać 0,5l płynu, natomiast potem przez całe 4 lata i 70kkm pozostałe 0,5l mi się już do niczego nie przydało, bo zawsze trzymał poziom.
Takie głupoty twierdzi producent każdego niefabrycznwgo płynu. Dokumentacja serwisową VW wspomina zapewne coś o plynach spełniających specyfikacje G12++
Zamieszczone przez Kris86Czy to normalne, że po 3 - 4 tys. km. trzeba zrobić dolewkę płynu chłodniczego? Nie mam żadnych wycieków pod samochodem a płynu mi ubyło i jest aktualnie poniżej minimum
Jak odbierałem było, gdzieś w połowie pomiędzy minimum a maksimum
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kris86Czy to normalne, że po 3 - 4 tys. km.
P.S ja dolewałem koncentrat prosto z butelki ~ 300 ml do stanu w połowie min/max i od ponad 23 kkm ten stan się utrzymuje (oczywiście na zimnym silniku, bo na mocno rozgrzanym dochodzi do min)
Komentarz
-
-
Kris86
Zamieszczone przez bob_bestZamieszczone przez Kris86Zamieszczone przez robregZamieszczone przez ELM0Zamieszczone przez Kris86A myślicie, że mogę bez obaw dolać Prestone (wg instrukcji na opakowaniu można mieszać z każdym innym płynem o dowolnym kolorze)?
Punkty pomógł dla Fredy.PW, bob_best i robrego poleciały :-)
W weekend odkręciłem korek od zbiorniczka od płynu chłodniczego i usłyszałem tylko długie "psssst". Po tym poziom płynu wrócił do pierwotnego poziomu i nie musiałem nic dolewać :-) A na zbiorniczku rzeczywiście jest oznaczenie G13 :-)
Dziękuję wszystkim za pomoc :-)
Komentarz
-
Ja właśnie odebrałem swoją RS-kę z serwisu, bo już dolałem ok. 1 l płynu chłodniczego i dalej poziom spadał. Spodziewałem się, że może to być pompa wody i tak też było = 4 dni w serwisie, ze względu na czas oczekiwania na części.
Przy okazji wymienili olej oraz w pewnym stopniu pozbyli się buczenia podczas przyspieszania na wysokich obrotach (wspominane było o tym na forum).
Także jak się okazuje, TSI mają to do siebie, że nowe miewają awarię pompy bądź nieszczelny układ.
Pozdrawiam forumowiczów
Komentarz
-
-
G12 jest wycofywany i zastępuje go G13. Są kompatybilne, ale nie zaleca się zdecydowanie dolewać G12.Była - Octavia 1 1.9 TDI 90KM Przebiegła 240KKM. Średnio 20KKM rocznie (12 lat)
Jest - Octavia 3 Elegance 1.4 TSI 103KW(140KM)(6)(szary metal)+ amazing+dynamic(kiera wielofunkc.)+chrom+drive setup+areo+maxi-dot kolor+gsm+life plus+alarm + masę duperelek
Moja szara myszka - Octavia 3
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...303773#1303773
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AmixG12 jest wycofywany i zastępuje go G13. Są kompatybilne, ale nie zaleca się zdecydowanie dolewać G12.
Komentarz
-
Komentarz