dpf wypali sie spokojnie w miescie wystarczy ze pojedziesz w nim wiecej niz ok 5 km naraz. tzn , jak dogrzejesz olej do jakis 90 stopni . wlaczy sie procedura i wypali ci dpf nawet stojac w korku
tylko zdaje się nie wolno wypalać go stojąc w korku zgodnie z instrukcja serwisową :wink:
a ja musiałem usunąć DPF przy 60Tkm bo mi się w mieście zapychał i serwisowe wypalanie nie skutkowało :lol:
mi przy 46 nawet raz sie nie zapalil. czytal instrukcje dobrze na tym wyjdziesz .
mikrus testowal wypalanie z podpietym kompem i wypalalo mu sie stajac w korku
dojedź do 60tys jeźdżąc po kilka km dziennie tylko po mieście i wtedy pogadamy
wybacz ale IMHO DPF nie jest madrym wynalazkiem i średnio nadaje się na miast
znajoma kupiła A3 z takim silnikiem jak twój- ma 58tys i właśnie padł DPF-jeździ tylko po mieście
druga z silnikiem 1,6 w Fabii- kontrolka zapala się co kilka tys km- auto jeździ przede wszystkim na trasach, więc nie ma widać reguł
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
To tak jak z narzekaniem na W210, byly jakie byly ale sie jezdzilo, jak sie skonczyly to teraz jezdza W211, mimo ze lepsze nie sa ...
Tak wypala sie stojac w korku, ale trwa to zdecydowanie dluzej. Lampka sie zapali, jak w momencie gdy chce sie wypalac filtr, my zgasimy auto, a potem taki cykl bedziemy powtarzac kilkanascie razy, najczesciej gdy silnik zima nie moze sie rozgrzac mimo lania przez sterownik paliwa w duzych ilosciach :diabelski_usmiech
dpf wypali sie spokojnie w miescie wystarczy ze pojedziesz w nim wiecej niz ok 5 km naraz. tzn , jak dogrzejesz olej do jakis 90 stopni . wlaczy sie procedura i wypali ci dpf nawet stojac w korku
Po ilu km masz temp oleju 90 stopni? Pytam, bo w moim 1, 2 tsi taką temp mam dopiero po ok 10 km jazdy poza terenem zabudowanym, ale bardzo delikatnej. Mam wrażenie, że gdybym zdecydował się na tdi (a miałem dylemat) raczej bym miał problem z osiągnięciem właściwej temp. Oleju, bo moja trasa to przeważnie 12 km.
Jeśli w benzynowym aucie masz po 10km 90st to już wiemy skąd te wyniki spalania w Twoim podpisie
Wracając do tematu, Twoje pytanie i odpowiedź na nie wiele wniesie do temat, jeśli sterownik rozpocznie procedurę wypalania to auto nawet po 3-4km od startu ma już 90st.
Wracając do tematu, Twoje pytanie i odpowiedź na nie wiele wniesie do temat, jeśli sterownik rozpocznie procedurę wypalania to auto nawet po 3-4km od startu ma już 90st.
Po 2km potrafi tyle miec
Olej wcale nie musi miec 90'C zeby wlaczyla sie procedura.
r2r naprawde masz skrzywienie zawodowe.
mam 3 taksiarzy za sąsiadów garażowych i wszyscy narzekają na "nowe" nie mając o tym pojecia.
ale jeden zaczyna sie reformowac i ciagle przychodzi mnie "niewtajemniczonego" o cos pytać z autem zwiazane.
dpf w skodzie dziala zajebiscie. na taksówce nie ma bata zeby sie zapchal
Powiedziałbym, że jestem praktyczny i unikam rozwiąząń "z dupy", żeby nie ulepszać sobie życia.
Jako zwolennik diesla tak czytam i sam nie wiem...
No nie chce nic sugerować ale już mnie drażnią mnie te teksty ż jak ktoś dziennie nie robi trasy 50 km to nie może mieć diesla z DPF-em.
Większość osób które użytkują auto prywatnie a nie firmowo nie jeździ codziennie tras ani nie dojeżdża do pracy w jedną stronę 50 km - bo to sie po prostu w Polskich warunkach nie opłaca.
A w wielu miastach Europy w Hamburgu, Paryżu czy Londynie ludzie stoją w korkach codziennie jak jada do pracy nawet te 30 km w jedną stronę.
To ja sie pytam do cholery czy to nie jest chore i wciskanie kitu że ci wszyscy ludzie nie mogą mieć diesla i czy im wszystkim psuje/zapycha sie DPF ?
A kolejna bajka i mit że diesel musi pokonywać rocznie 30 tys km bo sie nie opłaca i że tak jeżdżą w Europie.
Totalna bzdura rozpowszechniana przez handlarzy aut.
Mieszkam w Niemczech od kilku lat i znam wiele osób mających diesle i przejeżdżających rocznie od 13-25 tys. km.
To normalni ludzie. Dziennie robi 30 km, miesięcznie 900, do tego jakaś trasa w weekend i wypad na wakacje i wychodzi rocznie tyle co napisałem
Ja jeżdżę codziennie do pracy 3 km i powrót i popołudniu 16 km i powrót.
I nadal chce diesla RS
Skoro silnik nie musi miec 90 stopni aby wypalić filtr i skoro sam sobie to oblicza i nawet po 300 kilometrowej trasie potrafi nic nie wypalić to ja juz nie rozumiem.
I kolejna rzecz którą sugerujecie że najlepiej autostrada jeździć 120-130 km/h bo wyższa prędkość juz filtra nie opróżnia a zapcha.
Jakoś nie chce mi sie w to wszystko wierzyć
Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.
I kolejna rzecz którą sugerujecie że najlepiej autostrada jeździć 120-130 km/h bo wyższa prędkość juz filtra nie opróżnia a zapcha.
Sprzyjajace warunki to predkosc obrotowa miedzy 1800-2500 obr/min a ile to jest na autostradzie to sobie kazdy odpowie. Moze dlatego w innym temacie pisze, ze przelozenie w 1.6TDI jest beznadziejne :lol:
Warunki warunkami, ale większość użytkowników z poza różnego rodzaju forów internetowych ma głęboko w poważaniu, czy taki DPF się wypali, czy się nie wypali i generalnie się nie przejmuje tym wynalazkiem. Co ciekawe nie słychać nigdzie, że komuś DPF w nowym VAGu się jakoś nagle zepsuł. Więc już bym nie demonizował tak tego rozwiązania. Ot, zwykła część eksploatacyjna, która ciągle tanieje. Jak ktoś chce się nad tym doktoryzować, bo kupił samochód na kolejne 15 lat i liczy na to, że DPFa w tym czasie nie wymieni - to droga wolna. Mój TDI ma po 3 latach 52 kkm, jeżdżony na krótkich - przeważnie 20km odcinkach, wyłącznie w mieście - kompletnie nic się z tym nie dzieje. A jak się zadzieje - to się wymieni. Proste.
A dla mnie jest to wymysł koncernów. Badania o których ktoś pisał można zrobić na zamówienie i czegoś tam nie dopowiedzieć a coś wyolbrzymić.
Moja O2 ma rozrzedzony olej i zwiększa obroty. Za tydzień DPF idzie na śmietnik.
Jakie jest logiczne wytłumaczenie posiadania DPF skoro co jakiś czas i tak trzeba gonić auto żeby wypalić jego zawartość ? I tak zatruwamy wtedy atmosferę , może jeszcze bardziej. Trzeba lecieć specjalnie ileś tam kilometrów, więcej spalin, więcej spalonego paliwa.
Mam firmowego fiata Doblo, na liczniku 8 tyś, nowe auto. A filtr wypalał się już 4 razy, masakra.
aa to pardąsik :lol: kiedyś prowadziłem pożyczoną lawetę i tam się zaświeciła kontrolka od dpfa, kolega twierdził że wypalanie właśnie się rozpoczęło, dalej nie wnikałem, więcej przygód z dpfami też nie miałem 8)
Od 3 tygodni jestem posiadaczem O3 RS TDI (tak wiem RS TDI jak tam można ... jak widać można ;p) W tygodniu (od poniedziałku do piatku) robię codziennie ok 110 km głównie autostradą, ~50km rano i ~50km po południu. Jak do tej pory przejechałem 2.5k km bez żadnych problemów. Wiec raczej nie powinienem mieć problemów z DPF-em, ale mam jedno pytanie, które nie daje mi spokoju:
W instrukcji O3 jest napisane, że żeby filtr zaczął wypalać sadzę należy włączyć 4 albo 5 bieg i utrzymywać obroty na poziomie 1,8k-2,5k. Co w takim razie z 6 biegiem? Czy jadąc na 6 biegu z obrotami na odpowiednim poziomie filtr nie będzie sie wypalał?
nie wiem ja tego DPFa w ogóle nie ogarniam, ostatnio robiłem trasę Szczecin - Zakopane - Szczecin, DPF wypalał się 1 dzień przed wyjazdem, zrobiłem trasę do Zakopca wszystko git, na następny dzień zrobiłem 15 km i dalej git, kolejnego dnia wyjazd do domu, od razu po odpaleniu obroty podwyższone czyli DPF się dopala... no nic myślałem że ogarnie to na trasie, maił w końcu 760 km no ale niech będzie, dopalił się. wracam do domu, mijają 2 dni - znowu włączył tryb dopalania, potem zrobiłem przez tydzien 400 km po mieście i dopiero po tygodniu włączyło się dopalanie. nie czaje tego i chyba nigdy nie będę
Himenek, ja już dawno temu przestałem rozumieć tego kto to programowal... Z tego co ogarnąłem to wypalanie włącza się okresowo zawsze - nie ważne czy jeździsz po 5km po mieście czy po 500 w trasach..
Najlepszy numer dla mnie był jak po 400km autostrada, gdzie cisnalem non stop >160, zaparkowalem pod praca, a po 8h, zrobieniu 5km wypalanie dpfa się zaczęło.. Gdzie tu sens i logika?
Nie wspomne że raz na autostradzie zezre 6,2l a raz 7, jadąc 140... Tego też nienogarniam, zależne od wypalania?!
Komentarz