dpf w nowej Octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xtremesystems
    RS
    • 2010
    • 2254
    • Hyundai

    Zamieszczone przez piotrek_gdy
    Zamieszczone przez xtremesystems
    dpf wypali sie spokojnie w miescie wystarczy ze pojedziesz w nim wiecej niz ok 5 km naraz. tzn , jak dogrzejesz olej do jakis 90 stopni . wlaczy sie procedura i wypali ci dpf nawet stojac w korku
    tylko zdaje się nie wolno wypalać go stojąc w korku zgodnie z instrukcja serwisową :wink:

    a ja musiałem usunąć DPF przy 60Tkm bo mi się w mieście zapychał i serwisowe wypalanie nie skutkowało :lol:
    mi przy 46 nawet raz sie nie zapalil. czytal instrukcje dobrze na tym wyjdziesz .

    mikrus testowal wypalanie z podpietym kompem i wypalalo mu sie stajac w korku

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      Zamieszczone przez xtremesystems
      mi przy 46 nawet raz sie nie zapalil
      nie każdy ma taki silnik jak ty :wink:


      Zamieszczone przez xtremesystems
      czytal instrukcje dobrze na tym wyjdziesz
      no właśnie czytałem

      dojedź do 60tys jeźdżąc po kilka km dziennie tylko po mieście i wtedy pogadamy

      wybacz ale IMHO DPF nie jest madrym wynalazkiem i średnio nadaje się na miast
      znajoma kupiła A3 z takim silnikiem jak twój- ma 58tys i właśnie padł DPF-jeździ tylko po mieście
      druga z silnikiem 1,6 w Fabii- kontrolka zapala się co kilka tys km- auto jeździ przede wszystkim na trasach, więc nie ma widać reguł
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • xtremesystems
        RS
        • 2010
        • 2254
        • Hyundai

        "dynamiczna" jazda sie klania

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          To tak jak z narzekaniem na W210, byly jakie byly ale sie jezdzilo, jak sie skonczyly to teraz jezdza W211, mimo ze lepsze nie sa ...

          Tak wypala sie stojac w korku, ale trwa to zdecydowanie dluzej. Lampka sie zapali, jak w momencie gdy chce sie wypalac filtr, my zgasimy auto, a potem taki cykl bedziemy powtarzac kilkanascie razy, najczesciej gdy silnik zima nie moze sie rozgrzac mimo lania przez sterownik paliwa w duzych ilosciach :diabelski_usmiech
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • piotrek_gdy
            RS
            • 2008
            • 7723
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            Zamieszczone przez xtremesystems
            "dynamiczna" jazda sie klania
            no teraz mnie rozbawiłeś
            kto jak kto ale .. chyba ja akurat jeżdżę dynamicznie :lol:
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz

            • Tomek000
              Ambiente
              • 2013
              • 143
              • Octavia II (1Z3)
              • CBZB 1.2 TSI 105 KM
              • DADA 1.5 TSI 150 KM

              Zamieszczone przez tomekb1
              Zamieszczone przez xtremesystems

              dpf wypali sie spokojnie w miescie wystarczy ze pojedziesz w nim wiecej niz ok 5 km naraz. tzn , jak dogrzejesz olej do jakis 90 stopni . wlaczy sie procedura i wypali ci dpf nawet stojac w korku
              Po ilu km masz temp oleju 90 stopni? Pytam, bo w moim 1, 2 tsi taką temp mam dopiero po ok 10 km jazdy poza terenem zabudowanym, ale bardzo delikatnej. Mam wrażenie, że gdybym zdecydował się na tdi (a miałem dylemat) raczej bym miał problem z osiągnięciem właściwej temp. Oleju, bo moja trasa to przeważnie 12 km.
              Jeśli w benzynowym aucie masz po 10km 90st to już wiemy skąd te wyniki spalania w Twoim podpisie

              Wracając do tematu, Twoje pytanie i odpowiedź na nie wiele wniesie do temat, jeśli sterownik rozpocznie procedurę wypalania to auto nawet po 3-4km od startu ma już 90st.
              Kodiaq 1.5 DSG Style

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                Zamieszczone przez Tomek000
                Wracając do tematu, Twoje pytanie i odpowiedź na nie wiele wniesie do temat, jeśli sterownik rozpocznie procedurę wypalania to auto nawet po 3-4km od startu ma już 90st.
                Po 2km potrafi tyle miec

                Olej wcale nie musi miec 90'C zeby wlaczyla sie procedura.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • r2r
                  RS
                  • 2008
                  • 4720
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez xtremesystems
                  r2r naprawde masz skrzywienie zawodowe.
                  mam 3 taksiarzy za sąsiadów garażowych i wszyscy narzekają na "nowe" nie mając o tym pojecia.
                  ale jeden zaczyna sie reformowac i ciagle przychodzi mnie "niewtajemniczonego" o cos pytać z autem zwiazane.

                  dpf w skodzie dziala zajebiscie. na taksówce nie ma bata zeby sie zapchal
                  Powiedziałbym, że jestem praktyczny i unikam rozwiąząń "z dupy", żeby nie ulepszać sobie życia.
                  Artur

                  Komentarz

                  • MaArek77
                    Drive
                    • 2014
                    • 60

                    Jako zwolennik diesla tak czytam i sam nie wiem...

                    No nie chce nic sugerować ale już mnie drażnią mnie te teksty ż jak ktoś dziennie nie robi trasy 50 km to nie może mieć diesla z DPF-em.
                    Większość osób które użytkują auto prywatnie a nie firmowo nie jeździ codziennie tras ani nie dojeżdża do pracy w jedną stronę 50 km - bo to sie po prostu w Polskich warunkach nie opłaca.

                    A w wielu miastach Europy w Hamburgu, Paryżu czy Londynie ludzie stoją w korkach codziennie jak jada do pracy nawet te 30 km w jedną stronę.
                    To ja sie pytam do cholery czy to nie jest chore i wciskanie kitu że ci wszyscy ludzie nie mogą mieć diesla i czy im wszystkim psuje/zapycha sie DPF ?

                    A kolejna bajka i mit że diesel musi pokonywać rocznie 30 tys km bo sie nie opłaca i że tak jeżdżą w Europie.
                    Totalna bzdura rozpowszechniana przez handlarzy aut.
                    Mieszkam w Niemczech od kilku lat i znam wiele osób mających diesle i przejeżdżających rocznie od 13-25 tys. km.
                    To normalni ludzie. Dziennie robi 30 km, miesięcznie 900, do tego jakaś trasa w weekend i wypad na wakacje i wychodzi rocznie tyle co napisałem

                    Ja jeżdżę codziennie do pracy 3 km i powrót i popołudniu 16 km i powrót.
                    I nadal chce diesla RS

                    Skoro silnik nie musi miec 90 stopni aby wypalić filtr i skoro sam sobie to oblicza i nawet po 300 kilometrowej trasie potrafi nic nie wypalić to ja juz nie rozumiem.

                    I kolejna rzecz którą sugerujecie że najlepiej autostrada jeździć 120-130 km/h bo wyższa prędkość juz filtra nie opróżnia a zapcha.

                    Jakoś nie chce mi sie w to wszystko wierzyć
                    Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      Zamieszczone przez MaArek77
                      I kolejna rzecz którą sugerujecie że najlepiej autostrada jeździć 120-130 km/h bo wyższa prędkość juz filtra nie opróżnia a zapcha.
                      Sprzyjajace warunki to predkosc obrotowa miedzy 1800-2500 obr/min a ile to jest na autostradzie to sobie kazdy odpowie. Moze dlatego w innym temacie pisze, ze przelozenie w 1.6TDI jest beznadziejne :lol:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Enriquez
                        RS
                        • 2009
                        • 7685
                        • Superb III (3V3)

                        Warunki warunkami, ale większość użytkowników z poza różnego rodzaju forów internetowych ma głęboko w poważaniu, czy taki DPF się wypali, czy się nie wypali i generalnie się nie przejmuje tym wynalazkiem. Co ciekawe nie słychać nigdzie, że komuś DPF w nowym VAGu się jakoś nagle zepsuł. Więc już bym nie demonizował tak tego rozwiązania. Ot, zwykła część eksploatacyjna, która ciągle tanieje. Jak ktoś chce się nad tym doktoryzować, bo kupił samochód na kolejne 15 lat i liczy na to, że DPFa w tym czasie nie wymieni - to droga wolna. Mój TDI ma po 3 latach 52 kkm, jeżdżony na krótkich - przeważnie 20km odcinkach, wyłącznie w mieście - kompletnie nic się z tym nie dzieje. A jak się zadzieje - to się wymieni. Proste.
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz

                        • tomek.wlkp
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 132
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          A dla mnie jest to wymysł koncernów. Badania o których ktoś pisał można zrobić na zamówienie i czegoś tam nie dopowiedzieć a coś wyolbrzymić.

                          Moja O2 ma rozrzedzony olej i zwiększa obroty. Za tydzień DPF idzie na śmietnik.
                          Jakie jest logiczne wytłumaczenie posiadania DPF skoro co jakiś czas i tak trzeba gonić auto żeby wypalić jego zawartość ? I tak zatruwamy wtedy atmosferę , może jeszcze bardziej. Trzeba lecieć specjalnie ileś tam kilometrów, więcej spalin, więcej spalonego paliwa.
                          Mam firmowego fiata Doblo, na liczniku 8 tyś, nowe auto. A filtr wypalał się już 4 razy, masakra.
                          Czarna Diablica

                          Komentarz

                          • Enriquez
                            RS
                            • 2009
                            • 7685
                            • Superb III (3V3)

                            rozumiem, że te 4 razy awaryjnie, bo normalnie to co 800 km taka akcja się dzieje
                            Pozdrawiam
                            Marcin

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              Zamieszczone przez tomek.wlkp
                              Mam firmowego fiata Doblo, na liczniku 8 tyś, nowe auto. A filtr wypalał się już 4 razy, masakra.
                              A to licznik jakis jest :?:

                              Po ilu kkm w tym 1.6 filtr ma problemy ?? Zakladam, ze jezdzisz od nowosci
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • tomek.wlkp
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 132
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                A to licznik jakis jest :?:
                                Nie rozumiem pytania..
                                Czarna Diablica

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  Zamieszczone przez tomek.wlkp
                                  A to licznik jakis jest :?:
                                  Nie rozumiem pytania..
                                  Skad wiesz ze auto o przebiegu 8kkm mialo 4 razy wypalony DPF?? A moze to byly 3 razy, a moze 14 razy
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • tomek.wlkp
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 132
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    To jest auto nowe, kupione przeze mnie w salonie. W Fiacie wypalanie sygnalizuje kontrolka.
                                    Czarna Diablica

                                    Komentarz

                                    • ketivv
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1155

                                      Zamieszczone przez tomek.wlkp
                                      W Fiacie wypalanie sygnalizuje kontrolka.
                                      jaka kontrolka ?

                                      Komentarz

                                      • antek
                                        Ambiente
                                        • 2012
                                        • 121

                                        Zamieszczone przez ketivv
                                        Zamieszczone przez tomek.wlkp
                                        W Fiacie wypalanie sygnalizuje kontrolka.
                                        jaka kontrolka ?

                                        kontrolka, normalna na zegarach, taka jak od świateł czy rezerwy paliwa ;-) widziałem podobną w dostawczaku

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          Ona raczej oznacza informacje o wymuszeniu dopalania filtra.

                                          Znajomy ma Bravo 1.6jtd i za 115kkm zapalila sie raz, wiec na 100% ona nie oznacza informacji o wypalaniu
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • maro rs
                                            Elegance
                                            • 2014
                                            • 948

                                            Zgadza się, jak zapala się kontrolka, to jest już grubo źle. Normalne wypalanie odbywa się bez jakiejkolwiek kontrolki.
                                            "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                            Komentarz

                                            • antek
                                              Ambiente
                                              • 2012
                                              • 121

                                              aa to pardąsik :lol: kiedyś prowadziłem pożyczoną lawetę i tam się zaświeciła kontrolka od dpfa, kolega twierdził że wypalanie właśnie się rozpoczęło, dalej nie wnikałem, więcej przygód z dpfami też nie miałem 8)

                                              Komentarz

                                              • Nohal
                                                Classic
                                                • 2015
                                                • 3

                                                Witam, odkopię trochę temat DPF-a w O3.

                                                Od 3 tygodni jestem posiadaczem O3 RS TDI (tak wiem RS TDI jak tam można ... jak widać można ;p) W tygodniu (od poniedziałku do piatku) robię codziennie ok 110 km głównie autostradą, ~50km rano i ~50km po południu. Jak do tej pory przejechałem 2.5k km bez żadnych problemów. Wiec raczej nie powinienem mieć problemów z DPF-em, ale mam jedno pytanie, które nie daje mi spokoju:

                                                W instrukcji O3 jest napisane, że żeby filtr zaczął wypalać sadzę należy włączyć 4 albo 5 bieg i utrzymywać obroty na poziomie 1,8k-2,5k. Co w takim razie z 6 biegiem? Czy jadąc na 6 biegu z obrotami na odpowiednim poziomie filtr nie będzie sie wypalał?

                                                Pozdrawiam.

                                                Komentarz

                                                • Himenek
                                                  Rider
                                                  • 2014
                                                  • 412

                                                  nie wiem ja tego DPFa w ogóle nie ogarniam, ostatnio robiłem trasę Szczecin - Zakopane - Szczecin, DPF wypalał się 1 dzień przed wyjazdem, zrobiłem trasę do Zakopca wszystko git, na następny dzień zrobiłem 15 km i dalej git, kolejnego dnia wyjazd do domu, od razu po odpaleniu obroty podwyższone czyli DPF się dopala... no nic myślałem że ogarnie to na trasie, maił w końcu 760 km no ale niech będzie, dopalił się. wracam do domu, mijają 2 dni - znowu włączył tryb dopalania, potem zrobiłem przez tydzien 400 km po mieście i dopiero po tygodniu włączyło się dopalanie. nie czaje tego i chyba nigdy nie będę

                                                  Komentarz

                                                  • krzyzakp
                                                    L&K
                                                    • 2013
                                                    • 1016
                                                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                    Himenek, ja już dawno temu przestałem rozumieć tego kto to programowal... Z tego co ogarnąłem to wypalanie włącza się okresowo zawsze - nie ważne czy jeździsz po 5km po mieście czy po 500 w trasach..
                                                    Najlepszy numer dla mnie był jak po 400km autostrada, gdzie cisnalem non stop >160, zaparkowalem pod praca, a po 8h, zrobieniu 5km wypalanie dpfa się zaczęło.. Gdzie tu sens i logika?

                                                    Nie wspomne że raz na autostradzie zezre 6,2l a raz 7, jadąc 140... Tego też nienogarniam, zależne od wypalania?!

                                                    Moja O3 RS

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...