Picie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dig Dug
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1306
    • Seat

    esperrr, teraz to sobie żartujesz. :| Ale taka tendencja jak piszesz jest chora i jakby twojej O3 nie przeszło, to byś się tak nie cieszył. :evil: Mi olej brała O1 2.0 8V i drażniło mnie to. Gdybym miał tak samo w nowym aucie za grubą kasę to bym się wściekł.
    Była O1 jest F2.

    Komentarz

    • arekrsl1
      Drive
      • 2013
      • 91
      • Octavia III (5E3)
      • CJZB 1.2 TSI 86 KM

      Moja bierze pół litra ale nie na tysiąc tylko na 10 tyś km Mam przejechane 15 tyś. i co 5 tyś. dolewam ćwiartkę butelki żeby trzymać się środka na bagnecie.
      Dziwne to bo nigdy mi auto oleju nie brało no ale cóż, takie czasy... 8)

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...113714#1113714

      Komentarz

      • lockin
        Rider
        • 2013
        • 691
        • Superb II (3T4)

        Zamieszczone przez arekrsl1
        Moja bierze pół litra ale nie na tysiąc tylko na 10 tyś km Mam przejechane 15 tyś. i co 5 tyś. dolewam ćwiartkę butelki żeby trzymać się środka na bagnecie.
        Dziwne to bo nigdy mi auto oleju nie brało no ale cóż, takie czasy... 8)
        Ponieważ mamy ten sam silnik to Ci napisze - nie ma reguły. Ja przejechałem od zakupu w 3 miesiące 6.578 km (w tym na autostradach 3.546 km na trasie Wrocław-Rzeszów) i nie dolałem ani grama oleju. Olej Neste 0W40.
        JEST >>> O2FL by Lockin

        BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
        BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
        BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
        BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

        Komentarz

        • esperrr
          Classic
          • 2014
          • 8

          Zamieszczone przez Dig Dug
          esperrr, teraz to sobie żartujesz. :| Ale taka tendencja jak piszesz jest chora i jakby twojej O3 nie przeszło, to byś się tak nie cieszył. :evil: Mi olej brała O1 2.0 8V i drażniło mnie to. Gdybym miał tak samo w nowym aucie za grubą kasę to bym się wściekł.


          Jedni się wściekają na rzeczy martwe inni nie tracą na to czasu a tak powaznie, to oczywiscie, ze mnie to denerwowalo, w koncu tak jak piszesz auto za taka kase i jeszcze oleju trzeba dolewac, ale jestem dobrej mysli, ze juz sie zakonczylo to definitywnie optymista ze mnie, wiem

          Komentarz

          • kropi
            Ambiente
            • 2008
            • 153

            U mnie 10,000 przejechane i praktycznie brak ubytków.

            Komentarz

            • mac_aaron
              Elegance
              • 2012
              • 984
              • Octavia III (5E3)
              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

              20.000 i ani drgnie.

              Komentarz

              • Fredy.PW
                Rider
                • 2013
                • 376
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                Ja niestety nie mam uśmiechów na twarzy . Właśnie wróciłem z wakacji w Europie z trasy około 3500 km i pomimo wcześniejszych zabiegów z wymianą oleju na Motul X-Max 0W40, niestety kontrola stanu wykazała ubytek :evil: Serwis zalał olej na maxa, a po powrocie na bagnecie mam stan między położeniem max a środkiem skali. Nie wiem, co mam na ten temat myśleć? Żebym jeszcze katował silnik, to rozumiem, ale jeżdżę naprawdę delikatnie W tej chwili na liczniku 12000 km.
                Pzdr
                Pzdr, Fredy
                Silnik w mojej O3 smaruje olej

                Komentarz

                • Himenek
                  Rider
                  • 2014
                  • 412

                  za delikatna jazda też nie jest zbyt dobra

                  Komentarz

                  • Chris11
                    RS
                    • 2011
                    • 1587

                    Zamieszczone przez Fredy.PW
                    Ja niestety nie mam uśmiechów na twarzy . Właśnie wróciłem z wakacji w Europie z trasy około 3500 km i pomimo wcześniejszych zabiegów z wymianą oleju na Motul X-Max 0W40, niestety kontrola stanu wykazała ubytek :evil: Serwis zalał olej na maxa, a po powrocie na bagnecie mam stan między położeniem max a środkiem skali. Nie wiem, co mam na ten temat myśleć? Żebym jeszcze katował silnik, to rozumiem, ale jeżdżę naprawdę delikatnie W tej chwili na liczniku 12000 km.
                    Pzdr
                    I to jest powód do umartwiania się, że po trasie ubyło ok. 300-400ml oleju?
                    Ja w 1.8TSI dolewałem litr na 10tys. km i uważam to za całkiem normalny objaw.

                    A przykład powyżej tylko dowodzi sensowności (lub raczej bezsensowności) zabaw z nadgorliwą wymianą oleju.

                    Komentarz

                    • Himenek
                      Rider
                      • 2014
                      • 412

                      ja w O2 1,9 TDI musiałem dolewać mniej więcej co 5-8 tys km jakieś 300 ml
                      w Lancerze nie bierze mi nic oleju
                      w RSie jeszcze nie sprawdzałem

                      Komentarz

                      • SS
                        RS
                        • 2010
                        • 16209
                        • Superb III (3V3)

                        Fredy.PW, ciesz się bo masz zużycie oleju w normie. U mnie wciągnął 0,5l po przejechaniu 1300km. Zauważyłem u siebie, że jak naleję do pełna to szybciej spala, jak jest tak trochę powyżej połowy to jakoś mniej :? Ale też się tym nie martwię zbytnio, przynajmniej cały czas jeżdżę na świeżym oleju :szeroki_usmiech
                        Pisał Sebastian

                        Komentarz

                        • Fredy.PW
                          Rider
                          • 2013
                          • 376
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          Zamieszczone przez SS
                          Fredy.PW, ciesz się bo masz zużycie oleju w normie. U mnie wciągnął 0,5l po przejechaniu 1300km. Zauważyłem u siebie, że jak naleję do pełna to szybciej spala, jak jest tak trochę powyżej połowy to jakoś mniej :? Ale też się tym nie martwię zbytnio, przynajmniej cały czas jeżdżę na świeżym oleju :szeroki_usmiech
                          Do tej pory użytkowałem samochody, w których ten problem nie istniał. Ostatnie 10 lat jeździłem zagazowanym Peugeotem 307 i przez łączny przebieg około 140.000 km nie dolałem ani grama oleju między przeglądami. Stąd trochę ciężko mi się do tego przyzwyczaić zważywszy jeszcze na fakt, że dobrze Octavkę traktuję . Cóż trzeba przywyknąć, robić dolewki w razie potrzeby i zapomnieć o temacie
                          Pzdr
                          Pzdr, Fredy
                          Silnik w mojej O3 smaruje olej

                          Komentarz

                          • SS
                            RS
                            • 2010
                            • 16209
                            • Superb III (3V3)

                            Zamieszczone przez Fredy.PW
                            zważywszy jeszcze na fakt, że dobrze Octavkę traktuję
                            bo to zła kobieta jest :wink: U mnie to samo, wolnossak nic nie pił a CDAA ciągnie jak smok (w porównaniu). Jak żyć Premierze, jak :wink: Najgorsze, że nie wiem co jest tego przyczyną bo jak śmigam "szybko" to nie zauważam tego zużycia i chyba na krótkich odcinkach to spalanie występuje najbardziej. Nie jestem mechanikiem ale tak to sobie tłumaczę...
                            Pisał Sebastian

                            Komentarz

                            • rezon
                              RS
                              • 2006
                              • 1894
                              • Volvo
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez SS
                              U mnie to samo, wolnossak nic nie pił a CDAA ciągnie jak smok (w porównaniu)
                              a mnie też to samo tylko na odwrót - dolewałem do wolnossaków (AKL, BSE) a nie dolewam do CDAB

                              Komentarz

                              • Ralfik
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 225
                                • Octavia III (5E3)
                                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                U mnie po wymianie na MOTULA 504/507 przestałem dolewać jakiejkolwiek ilości oleju i jakby mniej palił. Nie wiem czy to zasługa nowego oleju a może silnik się ułożył. Styl jazdy ten sam , czyli niezbyt delikatny.

                                Komentarz

                                • HaRibo
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 6

                                  U mnie przy przebiegu 18,4k km wyskoczył komunikat "Sprawdź poziom oleju". Sprawdziłem i okazało się, że jest z 2 mm nad min. Dolałem jakieś 0,75 i na zimnym silniku wskazuje jakieś 3/4 nad min. Mam tylko nadzieje, że to ubytki spowodowane docieraniem silnika i więcej nie będzie potrzebował dolewek między wymianami oleju. Na razie zamierzam się trzymać zmiennych okresów serwisowych czyli raz na 1,5 roku, chyba że komputer pokaże wcześniej.

                                  Komentarz

                                  • bob_best
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 744
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    Zamieszczone przez HaRibo
                                    U mnie przy przebiegu 18,4k km wyskoczył komunikat "Sprawdź poziom oleju". Sprawdziłem i okazało się, że jest z 2 mm nad min. Dolałem jakieś 0,75 i na zimnym silniku wskazuje jakieś 3/4 nad min. Mam tylko nadzieje, że to ubytki spowodowane docieraniem silnika i więcej nie będzie potrzebował dolewek między wymianami oleju. Na razie zamierzam się trzymać zmiennych okresów serwisowych czyli raz na 1,5 roku, chyba że komputer pokaże wcześniej.
                                    uważam, że nie jest to najlepszy pomysł (choć może i zależy jak się z auta korzysta) żeby tak rzadko zmieniać olej - u siebie ostatnio oglądałem przy 10,7kkm i dłużej niż 15kkm na nim nie będę jeździł.
                                    Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • Dig Dug
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1306
                                      • Seat

                                      W obecnych czasach, czy będziesz zmianał olej co 15 tys, czy co 2 lata, czy co 30 tys LL nie ma wg. mnie większego znaczenia. Oleje mają tyle dodatków uszlachetniających nawalone, że w normalnej jeżdzie wytrzymają i 2 lata i 30 tys, albo więcej. A czarny kolor, to od sadzy i spalonej benzyny - normalka.
                                      Szkoda wymyslać coraz to nowe teorie i wymieniać po 1.5 tys km lub wcześniej niż podaje producent. Jedyne co się liczy to fakt, czy auto olej bierze czy nie, a jak już to ile. :|

                                      Wymyśla taki uzytkownik i zmiania olej co roku lub 15 tys km, a później gnoi auto jeżdżąc 70km/h na 6 biegu i 1400 obr. Albo daje buta i niszczy dwumasę i sprzęgło. To znowu jeździ jak warzywo i zapieka łopatki turbiny, ale przecież przeszedł na stałe okresy przeglądów. Jak nie przesada w tę stronę to i inną. :evil:

                                      I nie jest to przytyk do konkretnych kolegów, tylko ogólny wywód o tym, że więcej przesady w użytkowaniu auta niż to warta. Bo cackamy się, a potem okazuje się, że coś pada bo TTTM (np. rozrząd 2.0TDI, 1.4TSI, branie oleju 1.8TSI itp itd).

                                      Z aut którymi jeździłem/jeżdżę tylko octavia brała mi olej, ale przeszedłem na tani półsyntetyk Lotosu i tyle. W nowym aucie bym się pochlastał, a w używce no cóż trudno. Na szczęście F2 nie bierze mi grama nawet na 20 tys przebiegu w 2 lata jakie zrobiłem na LL.
                                      Była O1 jest F2.

                                      Komentarz

                                      • ryjeks
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 488
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        Zamieszczone przez bob_best
                                        uważam, że nie jest to najlepszy pomysł (choć może i zależy jak się z auta korzysta) żeby tak rzadko zmieniać olej - u siebie ostatnio oglądałem przy 10,7kkm i dłużej niż 15kkm na nim nie będę jeździł.
                                        W Ducato zmianiamy co 45-48kkm i silnik się kręci :wink:

                                        Komentarz

                                        • Baniq
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 38
                                          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                          Actros pierwsza wymianę pokazał po 110000 km

                                          Komentarz

                                          • krzyzakp
                                            L&K
                                            • 2013
                                            • 1016
                                            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                            Baniq, a jak czesto w tym Actrosie przekraczasz 3tys obrotow ? Dodatkowo tam te 400-500KM sa z parunastu litrow, a w RSkach mamy polowe tego z ledwo 2litrow Nie mowiac ze auta planowane na to by robic przebiegi powyzej miliona - a takiej Octavki ze swieca szukac...

                                            Moja O3 RS

                                            Komentarz

                                            • crom.de
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 1545
                                              • Superb II (3T4)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Zamieszczone przez krzyzakp
                                              a jak czesto w tym Actrosie przekraczasz 3tys obrotow ?
                                              Nigdy, bo skala kończy się na 2,5?
                                              - Superb
                                              - Panda 1.2

                                              Komentarz

                                              • Baniq
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 38
                                                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                Masz racje ale tez przeciążenie jest inne
                                                Tego nie mozna porównywać to tylko dla informacji

                                                Komentarz

                                                • krzyzakp
                                                  L&K
                                                  • 2013
                                                  • 1016
                                                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                  Zamieszczone przez crom.de
                                                  Zamieszczone przez krzyzakp
                                                  a jak czesto w tym Actrosie przekraczasz 3tys obrotow ?
                                                  Nigdy, bo skala kończy się na 2,5?
                                                  Zakładałem, ze jednak do 3tys obrotomierz jest.. To ze ponizej 2 sie normalnie jedzie, to kojarze W kazdym razie, tam gdzie Actros ma obroty przy predkosci autostradowej, to RSki na 6tce sa bez zycia jeszcze..

                                                  A co do oleju - w afryce sie nie przejmuja czyms takim jak wymiana oleju i jakos jezdza tez

                                                  Moja O3 RS

                                                  Komentarz

                                                  • Dig Dug
                                                    L&K
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 1306
                                                    • Seat

                                                    krzyzakp, W ekodrivingu tez praktycznie nie przekraczasz 3000 obr przy jezdzie po miescie i do 90-100 km/h.
                                                    Była O1 jest F2.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...