esperrr, teraz to sobie żartujesz. :| Ale taka tendencja jak piszesz jest chora i jakby twojej O3 nie przeszło, to byś się tak nie cieszył. :evil: Mi olej brała O1 2.0 8V i drażniło mnie to. Gdybym miał tak samo w nowym aucie za grubą kasę to bym się wściekł.
Picie oleju
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez arekrsl1Moja bierze pół litra ale nie na tysiąc tylko na 10 tyś km Mam przejechane 15 tyś. i co 5 tyś. dolewam ćwiartkę butelki żeby trzymać się środka na bagnecie.
Dziwne to bo nigdy mi auto oleju nie brało no ale cóż, takie czasy... 8)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig Dugesperrr, teraz to sobie żartujesz. :| Ale taka tendencja jak piszesz jest chora i jakby twojej O3 nie przeszło, to byś się tak nie cieszył. :evil: Mi olej brała O1 2.0 8V i drażniło mnie to. Gdybym miał tak samo w nowym aucie za grubą kasę to bym się wściekł.
Jedni się wściekają na rzeczy martwe inni nie tracą na to czasu a tak powaznie, to oczywiscie, ze mnie to denerwowalo, w koncu tak jak piszesz auto za taka kase i jeszcze oleju trzeba dolewac, ale jestem dobrej mysli, ze juz sie zakonczylo to definitywnie optymista ze mnie, wiem
Komentarz
-
-
Ja niestety nie mam uśmiechów na twarzy . Właśnie wróciłem z wakacji w Europie z trasy około 3500 km i pomimo wcześniejszych zabiegów z wymianą oleju na Motul X-Max 0W40, niestety kontrola stanu wykazała ubytek :evil: Serwis zalał olej na maxa, a po powrocie na bagnecie mam stan między położeniem max a środkiem skali. Nie wiem, co mam na ten temat myśleć? Żebym jeszcze katował silnik, to rozumiem, ale jeżdżę naprawdę delikatnie W tej chwili na liczniku 12000 km.
PzdrPzdr, Fredy
Silnik w mojej O3 smaruje olej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Fredy.PWJa niestety nie mam uśmiechów na twarzy . Właśnie wróciłem z wakacji w Europie z trasy około 3500 km i pomimo wcześniejszych zabiegów z wymianą oleju na Motul X-Max 0W40, niestety kontrola stanu wykazała ubytek :evil: Serwis zalał olej na maxa, a po powrocie na bagnecie mam stan między położeniem max a środkiem skali. Nie wiem, co mam na ten temat myśleć? Żebym jeszcze katował silnik, to rozumiem, ale jeżdżę naprawdę delikatnie W tej chwili na liczniku 12000 km.
Pzdr
Ja w 1.8TSI dolewałem litr na 10tys. km i uważam to za całkiem normalny objaw.
A przykład powyżej tylko dowodzi sensowności (lub raczej bezsensowności) zabaw z nadgorliwą wymianą oleju.
Komentarz
-
-
Fredy.PW, ciesz się bo masz zużycie oleju w normie. U mnie wciągnął 0,5l po przejechaniu 1300km. Zauważyłem u siebie, że jak naleję do pełna to szybciej spala, jak jest tak trochę powyżej połowy to jakoś mniej :? Ale też się tym nie martwię zbytnio, przynajmniej cały czas jeżdżę na świeżym oleju :szeroki_usmiechPisał Sebastian
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SSFredy.PW, ciesz się bo masz zużycie oleju w normie. U mnie wciągnął 0,5l po przejechaniu 1300km. Zauważyłem u siebie, że jak naleję do pełna to szybciej spala, jak jest tak trochę powyżej połowy to jakoś mniej :? Ale też się tym nie martwię zbytnio, przynajmniej cały czas jeżdżę na świeżym oleju :szeroki_usmiech
PzdrPzdr, Fredy
Silnik w mojej O3 smaruje olej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Fredy.PWzważywszy jeszcze na fakt, że dobrze Octavkę traktujęPisał Sebastian
Komentarz
-
-
U mnie przy przebiegu 18,4k km wyskoczył komunikat "Sprawdź poziom oleju". Sprawdziłem i okazało się, że jest z 2 mm nad min. Dolałem jakieś 0,75 i na zimnym silniku wskazuje jakieś 3/4 nad min. Mam tylko nadzieje, że to ubytki spowodowane docieraniem silnika i więcej nie będzie potrzebował dolewek między wymianami oleju. Na razie zamierzam się trzymać zmiennych okresów serwisowych czyli raz na 1,5 roku, chyba że komputer pokaże wcześniej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez HaRiboU mnie przy przebiegu 18,4k km wyskoczył komunikat "Sprawdź poziom oleju". Sprawdziłem i okazało się, że jest z 2 mm nad min. Dolałem jakieś 0,75 i na zimnym silniku wskazuje jakieś 3/4 nad min. Mam tylko nadzieje, że to ubytki spowodowane docieraniem silnika i więcej nie będzie potrzebował dolewek między wymianami oleju. Na razie zamierzam się trzymać zmiennych okresów serwisowych czyli raz na 1,5 roku, chyba że komputer pokaże wcześniej.Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
W obecnych czasach, czy będziesz zmianał olej co 15 tys, czy co 2 lata, czy co 30 tys LL nie ma wg. mnie większego znaczenia. Oleje mają tyle dodatków uszlachetniających nawalone, że w normalnej jeżdzie wytrzymają i 2 lata i 30 tys, albo więcej. A czarny kolor, to od sadzy i spalonej benzyny - normalka.
Szkoda wymyslać coraz to nowe teorie i wymieniać po 1.5 tys km lub wcześniej niż podaje producent. Jedyne co się liczy to fakt, czy auto olej bierze czy nie, a jak już to ile. :|
Wymyśla taki uzytkownik i zmiania olej co roku lub 15 tys km, a później gnoi auto jeżdżąc 70km/h na 6 biegu i 1400 obr. Albo daje buta i niszczy dwumasę i sprzęgło. To znowu jeździ jak warzywo i zapieka łopatki turbiny, ale przecież przeszedł na stałe okresy przeglądów. Jak nie przesada w tę stronę to i inną. :evil:
I nie jest to przytyk do konkretnych kolegów, tylko ogólny wywód o tym, że więcej przesady w użytkowaniu auta niż to warta. Bo cackamy się, a potem okazuje się, że coś pada bo TTTM (np. rozrząd 2.0TDI, 1.4TSI, branie oleju 1.8TSI itp itd).
Z aut którymi jeździłem/jeżdżę tylko octavia brała mi olej, ale przeszedłem na tani półsyntetyk Lotosu i tyle. W nowym aucie bym się pochlastał, a w używce no cóż trudno. Na szczęście F2 nie bierze mi grama nawet na 20 tys przebiegu w 2 lata jakie zrobiłem na LL.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez crom.deZamieszczone przez krzyzakpa jak czesto w tym Actrosie przekraczasz 3tys obrotow ?
A co do oleju - w afryce sie nie przejmuja czyms takim jak wymiana oleju i jakos jezdza tez
Komentarz
-
Komentarz