Przy spokojnej jeździe w mieście zejdziesz dużo dużo niżej.
To może ustalmy co to znaczy miasto IMO miasto to dojazd do pracy 5-8 km lub odcinki podobnej długości, ze światłami co 1/4 mili, przejazd przez światła na raz czasem na 2 razy, dystans pokonany w 12-15 min. U mnie w takich warunkach (temp. +25-30*C, temp. R13 90*C po 1 km jazdy, temp oleju 85* na końcu trasy) prędkość od uruchomienia ~ 17km/h spalanie ~ 9l/100km oczywiście dane odczytane z komputera.
BTW ostatnio wyjechałem poza miasto ~ 40 km z prędkością średnią 51km/h (jechałem do serwisu do Łęczycy), jadąc za tirem średnie spalanie z kompa pokazało 4.9 l/100km w serwisie zlecieli się wszyscy sprzedawcy i mechanicy :P
Przy spokojnej jeździe w mieście zejdziesz dużo dużo niżej.
To może ustalmy co to znaczy miasto IMO miasto to dojazd do pracy 5-8 km lub odcinki podobnej długości, ze światłami co 1/4 mili, przejazd przez światła na raz czasem na 2 razy, dystans pokonany w 12-15 min. U mnie w takich warunkach (temp. +25-30*C, temp. R13 90*C po 1 km jazdy, temp oleju 85* na końcu trasy) prędkość od uruchomienia ~ 17km/h spalanie ~ 9l/100km oczywiście dane odczytane z komputera.
Tu masz rację. Miasto miastu nierówne.
Całe szczęście, że moje nie jest tak zakorkowane.
Silnik 1.2 TSI 105 KM pilnie poszukiwany do jazdy testowej na terenie warszawy (i okolic).
Mam taką kosiarkę w OII Fl , nie wiem jakie są różnice w masie (nie chce mi się sprawdzać) i jakie różnice występują w przełożeniach skrzyni biegów, zakładam, że niewielkie.
Jak dla mnie ten silnik to udany kompromis pomiędzy osiągami i spalaniem.
Jeździłem wieloma samochodami, bezpośrednio przed Octą Cromą 1.9 MJTD po sofcie na 191 KM i oczywiście czuję różnicę, ale samochód sprawuje się z tym silnikiem świetnie i mówi to osoba mająca dość wyszukane podejście do tematu.
V-max licznikowy 210, bezproblemowe przyśpieszanie w zasadzie na każdym biegu nawet 6 - tym oczywiście w granicach rozsądku.
Shamowałem ,,bestię'' i wypluła na ori sofcie 118 KM i prawie 190 Nm więc nie jest źle.
Ja ogólnie polecam ten silnik, choć wielu go obśmiewa.
Spalanie realne nie wyssane z palca:
- Max 7,3 l, tylko miasto
- Mini 4,7 bardzo spokojna trasa bez klimy w dwie osoby dorosłe + dziecko
- Średnio w mieszanym 6,5-6,7
Wyniki z tankowań od początku eksploatacji do dziś czyli 19 tys km.
Pozdrawiam.
[ Dodano: Sro 04 Wrz, 13 16:16 ]
Zamieszczone przez BADYL
Zamieszczone przez neoXs
spalanie wyszło 4.7l
z tym spalaniem to chyba macie caaały czas z górki :P w moim dieslu ten wyniek nieosiągalny :diabelski_usmiech
1.2 tsi 105 tyle mi spala na spokojnej trasie po co było się pchać w diesla ?
Ok wiem wiem , po to żeby rozrządów nie wymieniać wraz z olejem.
Octavia II FL 1.2 TSI Elegance
,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''
To może i ja coś dorzucę.
Mam OIII z 1.2 105KM. Generalnie auto spisuje się super. Silnik po mieście jak najbardziej ok. Na trasie też radzi sobie całkiem nieźle. Nie ma najmniejszego problemu z wyprzedzaniem i przyspieszaniem. Spalanie zależy od stylu jazdy oczywiście. W mieście można spokojnie zejść poniżej 8l ale można również przekroczyć 10l przy ostrym butowaniu. Ostatnia moja trasa to 760km (Bydgoszcz-Międzyzdroje-Bydgoszcz), auto z obciążeniem 2 osoby dorosłe + dwoje dzieci i bagażnik na max. spalanie z tankowania 5.0l (z komputera 5.1), średnia prędkość przejazdu 76km/h.
Innym razem przejazd autostradą 230km, obciążenie 2 osoby dorosłe + 2 dzieci + niewielki bagaż, spalanie 7,5l, średnia prędkość 108km/h. Tutaj auta nie oszczędzałem. Vmax na płaskim 205 km/h licznikowo.
Podsumowując silnik jak najbardziej godny polecenia. Wg. mnie wystarczająca moc i osiągi dla czteroosobowej rodzinki.
To może i ja coś dorzucę.
Mam OIII z 1.2 105KM. Generalnie auto spisuje się super. Silnik po mieście jak najbardziej ok. Na trasie też radzi sobie całkiem nieźle. Nie ma najmniejszego problemu z wyprzedzaniem i przyspieszaniem. Spalanie zależy od stylu jazdy oczywiście. W mieście można spokojnie zejść poniżej 8l ale można również przekroczyć 10l przy ostrym butowaniu. Ostatnia moja trasa to 760km (Bydgoszcz-Międzyzdroje-Bydgoszcz), auto z obciążeniem 2 osoby dorosłe + dwoje dzieci i bagażnik na max. spalanie z tankowania 5.0l (z komputera 5.1), średnia prędkość przejazdu 76km/h.
Innym razem przejazd autostradą 230km, obciążenie 2 osoby dorosłe + 2 dzieci + niewielki bagaż, spalanie 7,5l, średnia prędkość 108km/h. Tutaj auta nie oszczędzałem. Vmax na płaskim 205 km/h licznikowo.
Podsumowując silnik jak najbardziej godny polecenia. Wg. mnie wystarczająca moc i osiągi dla czteroosobowej rodzinki.
Witam,
A miał może ktoś możliwość sprawdzenia Octavii III kombi z silnikiem 1,2 TSI 105KM ? czy ta moc nie jest za mała do masy i gabarytów ?
Zastanawiam się nad zakupem :roll: chociaż korci 1,4 TSI 140KM... :lol:
verso, siostra chce kupić auto, mieszka w UK. Zaczęła mi przysyłać oferty z tamtego rynku i byłem zaskoczony bo tam bardzo dużo jest ofert OII FL kombi 1,2TSI z DSG. Skoro tam to jeździ i się sprawdza to u nas chyba też da radę w OIII
To może i ja coś dorzucę.
Mam OIII z 1.2 105KM. Generalnie auto spisuje się super. Silnik po mieście jak najbardziej ok. Na trasie też radzi sobie całkiem nieźle. Nie ma najmniejszego problemu z wyprzedzaniem i przyspieszaniem. Spalanie zależy od stylu jazdy oczywiście. W mieście można spokojnie zejść poniżej 8l ale można również przekroczyć 10l przy ostrym butowaniu. Ostatnia moja trasa to 760km (Bydgoszcz-Międzyzdroje-Bydgoszcz), auto z obciążeniem 2 osoby dorosłe + dwoje dzieci i bagażnik na max. spalanie z tankowania 5.0l (z komputera 5.1), średnia prędkość przejazdu 76km/h.
Innym razem przejazd autostradą 230km, obciążenie 2 osoby dorosłe + 2 dzieci + niewielki bagaż, spalanie 7,5l, średnia prędkość 108km/h. Tutaj auta nie oszczędzałem. Vmax na płaskim 205 km/h licznikowo.
Podsumowując silnik jak najbardziej godny polecenia. Wg. mnie wystarczająca moc i osiągi dla czteroosobowej rodzinki.
Witam,
A miał może ktoś możliwość sprawdzenia Octavii III kombi z silnikiem 1,2 TSI 105KM ? czy ta moc nie jest za mała do masy i gabarytów ?
Zastanawiam się nad zakupem :roll: chociaż korci 1,4 TSI 140KM... :lol:
Pozdrawiam!
Czy liftback czy kombi różnica 17kg w tsi 1.2 więc można brać pod uwagę powyższe wypowiedzi dotyczące 1.2 tsi liftback
Do normalnej jazdy 1.2 TSI w zupełności wystarcza. Każdy oczekuje czegoś innego i najlepiej jak sam sprawdzi na jeździe próbnej, choć O3 z tym silnikiem rzadko się zdarza.
przerabialem kiedyś pytanie o spalanie na forum i wiem ze sensu to nie ma.
napisze tak
moj diesel 1.6 ze srednia ok 60 potrafi spalic 3.5 z 70 km trasy
wierzy mi ktos? a to prawda i mam foty na to
potrafi taka sama trase lyknac na 5.5 litra i na 6.2
trasa poza miastem a jakie roznice. porównywanie spalania w mieście ma taki sens jak przelewanie wiaderkiem Bałtyku.
jeden kierowcam moze pokusic sie o porównanie spalania dwóch aut.
ale dwóch kierowców i więcej nie ma na to szans
mnie auto w mieście i na trasie pali podobnie.
miedzy 5.8a 6.5
tylko jazda w mieście to jazda w miescie a trasy zapytajcie klubowiczów z łódzkiego jak jezdze ;-)
Użytkuje służbowo OII z 2012 roku z silnikiem 1.2 TSI. Potwierdzam-udany kompromis między mocą i spalaniem. Przejechałem w przez ostatni rok 60 tyś km. Średnie spalanie na poziomie 6l. Auto nie jest zawalidrogą, a niekiedy zaskakuje dużo mocniejsze fury. Oby tak dalej
Pytanie trochę z innej beczki, a może ktoś hamował albo słyszał jakie wyniki ma ten silnik na hamowni. Chodzi mi o to, że wyczytałem w kilku wątkach, że te silniki tsi w o2 miały zawsze 5-10KM w gratisie niż to wynikało z danych technicznych. Czy może i w o3 też tak jest?
Ja miałem hamowany silnik, w gratisie dostałem 14 KM, a jest na naszym forum Yeti, która ma w serii 125 KM. Znajomego F2 miała wynik na hamowni 117 KM.
U mnie wynik uzyskany na Verva 98 i oleju Millers XF 5W30 (jeśli ma to jakieś znaczenie :wink: )
Mi tuner mówił, że wszystkie TSI mają ok. 10-12% w gratisie, ale jak jest naprawdę to nie wiem.
Jak jest w tym 1.2 na pasku to nie wiem
Przy spokojnej jeździe w mieście zejdziesz dużo dużo niżej.
Po kilku setkach w mieście przy niestety małych przebiegach w korkach (około 6km w jedną stronę przy temperaturze 4"C) wychodzi 7,3 a silnik jeszcze na dotarciu, więc super. Tylko samochodu mi szkoda bo tak krótkie przebiegi jeszcze w korkach to lipa. Tyle co dobre że jak wyjeżdżam z domu to z garażu czyli 14"C gorzej jak wracam to silnik ma temperaturę otoczenia 5"C i spalanie początkowe jest około 12 litrów.
samochodu mi szkoda bo tak krótkie przebiegi jeszcze w korkach to lipa.
kulnij się dzisiaj na spocik do poznania to sobie silniczek należycie przedmuchasz :wink: i będzie z tego drugi plus.... jako nowicjusz nie będziesz musiał żadnych placków stawiać :lol: :helm
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Tyle co dobre że jak wyjeżdżam z domu to z garażu czyli 14"C gorzej jak wracam to silnik ma temperaturę otoczenia 5"C i spalanie początkowe jest około 12 litrów.
Nie jest tak źle. Od kiedy na dworku jest ciut chłodniej, silnik nie odpala już na tych przeraźliwie wysokich obrotach i jak wracam z pracy to po kilometrze średnią mam już poniżej 8l/100km
Czy ktoś się orientował czym istotnym różni się silnik 1.2 TSI 85KM od 1.2 TSI 105KM w wersji z 5-biegową skrzynią biegów? Coś z mechaniki czy sztucznie wypozycjonowali to wpuszczając inny program i w związku z tym cena w górę? Bo zastanawia mnie czy te dodatkowe 20 koników można uzyskać programowo za znacznie mniej niż 3800zł :zastrzelic
Bonthyc, moim zdaniem jest to słaby pomysł. Jeśli ktoś chce kupić 1.2 85 KM i zostawić w serii to jasne, nie ma sprawy. Ale kupowanie 1.2 85 i robienie w nim programu kompletnie mija się z celem - będziesz 2 tys do przodu (bo dobry program u dobrego tunera 1500-1800 będzie kosztował) i ryzyko, że jak w silniku coś się popsuje to gwarancja nie zadziała.
Kupować auto z zupełnie nowym, niesprawdzonym jeszcze silnikiem i dla oszczędności 2 tys zł ryzykować utratę gwarancji jest moim zdaniem bez sensu.
1.2 TSI 85KM i 1.2 TSI 105KM mają identyczną charakterystykę mocy do ok. 3500 obr/min, potem w słabszym motorze wykres mocy wyraźnie się "spłaszcza" a w mocniejszym dalej pnie się dość stromo w górę aż do 105KM. Tak przynajmniej zapamiętałem z charakterystyk obu silników które gdzieś w necie - niestety nie pamiętam gdzie - widziałem. Wniosek: oba motory powinny być dla użytkownika trudne do odróżnienia w kwestii dynamiki o ile nie będzie przekraczał w żadnym z nich granicy 3500 obrotów/min. Drugi wniosek: różnicę w mocy osiągnięto prawdopodobnie jedynie przez zmianę oprogramowania w tych silnikach. Wygląda to na moje oko tak, że najpierw skonstruowano 1.2 TSI 105KM a potem "wykastrowano" go do 85 KM ograniczając ciśnienie doładowania.
Porównywałem też w swoim czasie przebieg charakterystyk tych silników z 1.6 MPi który zastąpiły, a którym jeżdżę. Pomimo mniejszej maksymalnej mocy 1.2 TSI 85KM, do 4000 obr/min ma on więcej mocy w każdym zakresie obrotów od 1.6 MPi 102KM. Przewaga MPi uwidacznia się jedynie w rejonach powyżej 4000 obr/min. Wniosek: przy spokojnej jeździe i nie przekraczaniu 4000 obr/min teoretycznie słabszy 85 konny motor TSI będzie dynamiczniejszy niż 102 konny wolnossący MPI 1.6. 1.2TSI 105KM ma wyraźną przewagę mocy - nie wspominając o momencie obrotowym - w każdym zakresie obrotów, pomimo niewielkiej różnicy w mocy maksymalnej.
Charakterystyka silnika 1.2 TSI 105KM.Rozkład momentu obrotowego oraz mocy.
Skoda Rapid 1.2 TSI 77kW 105KM
Przy czym warto dodać, że wykres dla 105KM jest dla skrzyni 6-biegowej bo tylko taka wersja jest dostępna w rapidzie. Dla mnie wniosek, że jak ktoś nie ciśnie auta, jeździ raczej spokojnie i rzadko ma ponad 3500rpm to te 3800zł (w przypadku przekładni 5 biegowej) można wydać w przyjemniejszy sposób :wink: . Zresztą ktoś na forum pisał, że prawdopodobnie odpowiednim programem z obydwu silników uda się uzyskać ok 130KM.
PS.
Względem silnika 85KM w Fabii i Roomsterze dopłata do 105KM (przekładnia 5 biegowa) wynosi 2000zł. W Rapidzie 105KM z 6 biegową skrzynią jest droższe o 2500zł, a w O3 trzeba dopłacić odpowiednio 3800 i 4350zł :evil:
....
Przy czym warto dodać, że wykres dla 105KM jest dla skrzyni 6-biegowej bo tylko taka wersja jest dostępna w rapidzie. Dla mnie wniosek, że jak ktoś nie ciśnie auta, jeździ raczej spokojnie i rzadko ma ponad 3500rpm to te 3800zł (w przypadku przekładni 5 biegowej) można wydać w przyjemniejszy sposób :wink: . Zresztą ktoś na forum pisał, że prawdopodobnie odpowiednim programem z obydwu silników uda się uzyskać ok 130KM.
PS.
Względem silnika 85KM w Fabii i Roomsterze dopłata do 105KM (przekładnia 5 biegowa) wynosi 2000zł. W Rapidzie 105KM z 6 biegową skrzynią jest droższe o 2500zł, a w O3 trzeba dopłacić odpowiednio 3800 i 4350zł :evil:
Porównanie OK tylko pytanie jak to ma się do silnika w O3?
Silnik w O3 to całkiem inna konstrukcja niż ten z Fabii/Roomstera/Rapida.
Może dlatego jest tu taka różnica w cenie, choć mnie dziwi skąd aż tyle dopłaty jeśli to tylko zmiana programu wchodzi w grę.
Ta "całkiem inna konstrukcja" to raptem inna głowica z 4 zaworami na cylinder i dwoma wałkami rozrządu w O3 i bodajże zmienione sterowanie wtrysku paliwa. Ale faktycznie, to nie są identyczne silniki a ja o tym zapomniałem, przepraszam.
Swoją drogą myślę, że analogicznie do pary silników 1.2 TSI w Rapidzie można potraktować parę 1.2 TSI w Octavii. Jeżeli chodzi o parametry to są niemal identyczne z tą różnicą, że wartości maksymalnej mocy i momentu obrotowego są osiągane jeszcze kilkaset obrotów na minutę niżej. Ale wykresów mocy i momentu nie widziałem dla tych motorów toteż co do podobieństwa w przebiegu mocy do starszego TSI są tylko moim przypuszczeniem. Na mój własny użytek - graniczącym z pewnością. :wink:
Do normalnej jazdy 1.2 TSI w zupełności wystarcza. Każdy oczekuje czegoś innego i najlepiej jak sam sprawdzi na jeździe próbnej, choć O3 z tym silnikiem rzadko się zdarza.
Dla statystycznego użytkownika skody zapewne 1.2 tsi 105 wystarczy całkowicie... Z tego co widzę na drogach to poza przedstawicielami handlowymi Skody rzadko jeżdżą hmmm.. mocno, więc 105km jak najbardziej starczy.
Komentarz