Silnik 1.2 TSI 105 KM w O3

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Wojqba
    Ambiente
    • 2008
    • 230

    #51
    Salon Skody w Ciechanowie ma demo OIII Elegance 1.2 tsi.
    Miałem okazję nim przez chwilę jeździć i mnie pozytywnie zaskoczył...

    Komentarz

    • Przem78
      Rider
      • 2013
      • 561

      #52
      Zamieszczone przez tomekb1
      Zamieszczone przez dym1984
      miasto może poniżej 8l
      Przy spokojnej jeździe w mieście zejdziesz dużo dużo niżej.
      To może ustalmy co to znaczy miasto IMO miasto to dojazd do pracy 5-8 km lub odcinki podobnej długości, ze światłami co 1/4 mili, przejazd przez światła na raz czasem na 2 razy, dystans pokonany w 12-15 min. U mnie w takich warunkach (temp. +25-30*C, temp. R13 90*C po 1 km jazdy, temp oleju 85* na końcu trasy) prędkość od uruchomienia ~ 17km/h spalanie ~ 9l/100km oczywiście dane odczytane z komputera.

      BTW ostatnio wyjechałem poza miasto ~ 40 km z prędkością średnią 51km/h (jechałem do serwisu do Łęczycy), jadąc za tirem średnie spalanie z kompa pokazało 4.9 l/100km w serwisie zlecieli się wszyscy sprzedawcy i mechanicy :P
      Pozdr. Przemek

      Komentarz

      • tomekb1
        Rider
        • 2013
        • 352

        #53
        Zamieszczone przez Przem78
        Zamieszczone przez tomekb1
        Zamieszczone przez dym1984
        miasto może poniżej 8l
        Przy spokojnej jeździe w mieście zejdziesz dużo dużo niżej.
        To może ustalmy co to znaczy miasto IMO miasto to dojazd do pracy 5-8 km lub odcinki podobnej długości, ze światłami co 1/4 mili, przejazd przez światła na raz czasem na 2 razy, dystans pokonany w 12-15 min. U mnie w takich warunkach (temp. +25-30*C, temp. R13 90*C po 1 km jazdy, temp oleju 85* na końcu trasy) prędkość od uruchomienia ~ 17km/h spalanie ~ 9l/100km oczywiście dane odczytane z komputera.
        Tu masz rację. Miasto miastu nierówne.
        Całe szczęście, że moje nie jest tak zakorkowane.
        Pozdrawiam
        Tomek

        Komentarz

        • Pepcio
          Drive
          • 2012
          • 88

          #54
          Re: Silnik 1.2 TSI 105 KM w O3

          Zamieszczone przez Prim
          Silnik 1.2 TSI 105 KM pilnie poszukiwany do jazdy testowej na terenie warszawy (i okolic).
          Mam taką kosiarkę w OII Fl , nie wiem jakie są różnice w masie (nie chce mi się sprawdzać) i jakie różnice występują w przełożeniach skrzyni biegów, zakładam, że niewielkie.
          Jak dla mnie ten silnik to udany kompromis pomiędzy osiągami i spalaniem.
          Jeździłem wieloma samochodami, bezpośrednio przed Octą Cromą 1.9 MJTD po sofcie na 191 KM i oczywiście czuję różnicę, ale samochód sprawuje się z tym silnikiem świetnie i mówi to osoba mająca dość wyszukane podejście do tematu.
          V-max licznikowy 210, bezproblemowe przyśpieszanie w zasadzie na każdym biegu nawet 6 - tym oczywiście w granicach rozsądku.
          Shamowałem ,,bestię'' i wypluła na ori sofcie 118 KM i prawie 190 Nm więc nie jest źle.
          Ja ogólnie polecam ten silnik, choć wielu go obśmiewa.
          Spalanie realne nie wyssane z palca:
          - Max 7,3 l, tylko miasto
          - Mini 4,7 bardzo spokojna trasa bez klimy w dwie osoby dorosłe + dziecko
          - Średnio w mieszanym 6,5-6,7
          Wyniki z tankowań od początku eksploatacji do dziś czyli 19 tys km.

          Pozdrawiam.

          [ Dodano: Sro 04 Wrz, 13 16:16 ]
          Zamieszczone przez BADYL
          Zamieszczone przez neoXs
          spalanie wyszło 4.7l
          z tym spalaniem to chyba macie caaały czas z górki :P w moim dieslu ten wyniek nieosiągalny :diabelski_usmiech
          1.2 tsi 105 tyle mi spala na spokojnej trasie po co było się pchać w diesla ?
          Ok wiem wiem , po to żeby rozrządów nie wymieniać wraz z olejem.
          Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

          ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

          Komentarz

          • dontak
            Rider
            • 2008
            • 586
            • Octavia III combi (5E5)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #55
            To może i ja coś dorzucę.
            Mam OIII z 1.2 105KM. Generalnie auto spisuje się super. Silnik po mieście jak najbardziej ok. Na trasie też radzi sobie całkiem nieźle. Nie ma najmniejszego problemu z wyprzedzaniem i przyspieszaniem. Spalanie zależy od stylu jazdy oczywiście. W mieście można spokojnie zejść poniżej 8l ale można również przekroczyć 10l przy ostrym butowaniu. Ostatnia moja trasa to 760km (Bydgoszcz-Międzyzdroje-Bydgoszcz), auto z obciążeniem 2 osoby dorosłe + dwoje dzieci i bagażnik na max. spalanie z tankowania 5.0l (z komputera 5.1), średnia prędkość przejazdu 76km/h.
            Innym razem przejazd autostradą 230km, obciążenie 2 osoby dorosłe + 2 dzieci + niewielki bagaż, spalanie 7,5l, średnia prędkość 108km/h. Tutaj auta nie oszczędzałem. Vmax na płaskim 205 km/h licznikowo.
            Podsumowując silnik jak najbardziej godny polecenia. Wg. mnie wystarczająca moc i osiągi dla czteroosobowej rodzinki.
            OIII 1.2 TSI 105 KM

            Komentarz

            • verso
              Classic
              • 2013
              • 33

              #56
              Zamieszczone przez dontak
              To może i ja coś dorzucę.
              Mam OIII z 1.2 105KM. Generalnie auto spisuje się super. Silnik po mieście jak najbardziej ok. Na trasie też radzi sobie całkiem nieźle. Nie ma najmniejszego problemu z wyprzedzaniem i przyspieszaniem. Spalanie zależy od stylu jazdy oczywiście. W mieście można spokojnie zejść poniżej 8l ale można również przekroczyć 10l przy ostrym butowaniu. Ostatnia moja trasa to 760km (Bydgoszcz-Międzyzdroje-Bydgoszcz), auto z obciążeniem 2 osoby dorosłe + dwoje dzieci i bagażnik na max. spalanie z tankowania 5.0l (z komputera 5.1), średnia prędkość przejazdu 76km/h.
              Innym razem przejazd autostradą 230km, obciążenie 2 osoby dorosłe + 2 dzieci + niewielki bagaż, spalanie 7,5l, średnia prędkość 108km/h. Tutaj auta nie oszczędzałem. Vmax na płaskim 205 km/h licznikowo.
              Podsumowując silnik jak najbardziej godny polecenia. Wg. mnie wystarczająca moc i osiągi dla czteroosobowej rodzinki.
              Witam,
              A miał może ktoś możliwość sprawdzenia Octavii III kombi z silnikiem 1,2 TSI 105KM ? czy ta moc nie jest za mała do masy i gabarytów ?
              Zastanawiam się nad zakupem :roll: chociaż korci 1,4 TSI 140KM... :lol:

              Pozdrawiam!

              Komentarz

              • SS
                RS
                • 2010
                • 16209
                • Superb III (3V3)

                #57
                verso, siostra chce kupić auto, mieszka w UK. Zaczęła mi przysyłać oferty z tamtego rynku i byłem zaskoczony bo tam bardzo dużo jest ofert OII FL kombi 1,2TSI z DSG. Skoro tam to jeździ i się sprawdza to u nas chyba też da radę w OIII
                Pisał Sebastian

                Komentarz

                • dym1984
                  Drive
                  • 2013
                  • 49

                  #58
                  Zamieszczone przez verso
                  Zamieszczone przez dontak
                  To może i ja coś dorzucę.
                  Mam OIII z 1.2 105KM. Generalnie auto spisuje się super. Silnik po mieście jak najbardziej ok. Na trasie też radzi sobie całkiem nieźle. Nie ma najmniejszego problemu z wyprzedzaniem i przyspieszaniem. Spalanie zależy od stylu jazdy oczywiście. W mieście można spokojnie zejść poniżej 8l ale można również przekroczyć 10l przy ostrym butowaniu. Ostatnia moja trasa to 760km (Bydgoszcz-Międzyzdroje-Bydgoszcz), auto z obciążeniem 2 osoby dorosłe + dwoje dzieci i bagażnik na max. spalanie z tankowania 5.0l (z komputera 5.1), średnia prędkość przejazdu 76km/h.
                  Innym razem przejazd autostradą 230km, obciążenie 2 osoby dorosłe + 2 dzieci + niewielki bagaż, spalanie 7,5l, średnia prędkość 108km/h. Tutaj auta nie oszczędzałem. Vmax na płaskim 205 km/h licznikowo.
                  Podsumowując silnik jak najbardziej godny polecenia. Wg. mnie wystarczająca moc i osiągi dla czteroosobowej rodzinki.
                  Witam,
                  A miał może ktoś możliwość sprawdzenia Octavii III kombi z silnikiem 1,2 TSI 105KM ? czy ta moc nie jest za mała do masy i gabarytów ?
                  Zastanawiam się nad zakupem :roll: chociaż korci 1,4 TSI 140KM... :lol:

                  Pozdrawiam!
                  Czy liftback czy kombi różnica 17kg w tsi 1.2 więc można brać pod uwagę powyższe wypowiedzi dotyczące 1.2 tsi liftback

                  Komentarz

                  • Octavianos
                    L&K
                    • 2010
                    • 1130

                    #59
                    Do normalnej jazdy 1.2 TSI w zupełności wystarcza. Każdy oczekuje czegoś innego i najlepiej jak sam sprawdzi na jeździe próbnej, choć O3 z tym silnikiem rzadko się zdarza.
                    SIMPLY CLEVER
                    Wiesz co dobre :-)

                    Moja Maszyna
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                    Komentarz

                    • xtremesystems
                      RS
                      • 2010
                      • 2254
                      • Hyundai

                      #60
                      przerabialem kiedyś pytanie o spalanie na forum i wiem ze sensu to nie ma.


                      napisze tak
                      moj diesel 1.6 ze srednia ok 60 potrafi spalic 3.5 z 70 km trasy
                      wierzy mi ktos? a to prawda i mam foty na to
                      potrafi taka sama trase lyknac na 5.5 litra i na 6.2

                      trasa poza miastem a jakie roznice. porównywanie spalania w mieście ma taki sens jak przelewanie wiaderkiem Bałtyku.

                      jeden kierowcam moze pokusic sie o porównanie spalania dwóch aut.
                      ale dwóch kierowców i więcej nie ma na to szans

                      mnie auto w mieście i na trasie pali podobnie.
                      miedzy 5.8a 6.5
                      tylko jazda w mieście to jazda w miescie a trasy zapytajcie klubowiczów z łódzkiego jak jezdze ;-)

                      Komentarz

                      • AdFa
                        Classic
                        • 2012
                        • 6

                        #61
                        Użytkuje służbowo OII z 2012 roku z silnikiem 1.2 TSI. Potwierdzam-udany kompromis między mocą i spalaniem. Przejechałem w przez ostatni rok 60 tyś km. Średnie spalanie na poziomie 6l. Auto nie jest zawalidrogą, a niekiedy zaskakuje dużo mocniejsze fury. Oby tak dalej

                        Komentarz

                        • dym1984
                          Drive
                          • 2013
                          • 49

                          #62
                          Pytanie trochę z innej beczki, a może ktoś hamował albo słyszał jakie wyniki ma ten silnik na hamowni. Chodzi mi o to, że wyczytałem w kilku wątkach, że te silniki tsi w o2 miały zawsze 5-10KM w gratisie niż to wynikało z danych technicznych. Czy może i w o3 też tak jest?

                          Komentarz

                          • arkan
                            Drive
                            • 2011
                            • 89

                            #63
                            Ja miałem hamowany silnik, w gratisie dostałem 14 KM, a jest na naszym forum Yeti, która ma w serii 125 KM. Znajomego F2 miała wynik na hamowni 117 KM.
                            U mnie wynik uzyskany na Verva 98 i oleju Millers XF 5W30 (jeśli ma to jakieś znaczenie :wink: )
                            Mi tuner mówił, że wszystkie TSI mają ok. 10-12% w gratisie, ale jak jest naprawdę to nie wiem.
                            Jak jest w tym 1.2 na pasku to nie wiem
                            Golf VII TDI Variant

                            Komentarz

                            • dym1984
                              Drive
                              • 2013
                              • 49

                              #64
                              Zamieszczone przez tomekb1
                              Zamieszczone przez dym1984
                              miasto może poniżej 8l
                              Przy spokojnej jeździe w mieście zejdziesz dużo dużo niżej.
                              Po kilku setkach w mieście przy niestety małych przebiegach w korkach (około 6km w jedną stronę przy temperaturze 4"C) wychodzi 7,3 a silnik jeszcze na dotarciu, więc super. Tylko samochodu mi szkoda bo tak krótkie przebiegi jeszcze w korkach to lipa. Tyle co dobre że jak wyjeżdżam z domu to z garażu czyli 14"C gorzej jak wracam to silnik ma temperaturę otoczenia 5"C i spalanie początkowe jest około 12 litrów.

                              Komentarz

                              • SS
                                RS
                                • 2010
                                • 16209
                                • Superb III (3V3)

                                #65
                                dym1984, nie ma rady musisz szukać tych dróg co w TV politycy Wam obiecali i docierać poprawnie :wink:
                                Pisał Sebastian

                                Komentarz

                                • Wojtas_Poznań
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2822

                                  #66
                                  Zamieszczone przez dym1984
                                  samochodu mi szkoda bo tak krótkie przebiegi jeszcze w korkach to lipa.
                                  kulnij się dzisiaj na spocik do poznania to sobie silniczek należycie przedmuchasz :wink: i będzie z tego drugi plus.... jako nowicjusz nie będziesz musiał żadnych placków stawiać :lol: :helm
                                  SPOT Poznań:
                                  .....
                                  ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                  Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                  Komentarz

                                  • tomekb1
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 352

                                    #67
                                    Zamieszczone przez dym1984
                                    Tyle co dobre że jak wyjeżdżam z domu to z garażu czyli 14"C gorzej jak wracam to silnik ma temperaturę otoczenia 5"C i spalanie początkowe jest około 12 litrów.
                                    Nie jest tak źle. Od kiedy na dworku jest ciut chłodniej, silnik nie odpala już na tych przeraźliwie wysokich obrotach i jak wracam z pracy to po kilometrze średnią mam już poniżej 8l/100km
                                    Pozdrawiam
                                    Tomek

                                    Komentarz

                                    • Bonthyc
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 60

                                      #68
                                      Czy ktoś się orientował czym istotnym różni się silnik 1.2 TSI 85KM od 1.2 TSI 105KM w wersji z 5-biegową skrzynią biegów? Coś z mechaniki czy sztucznie wypozycjonowali to wpuszczając inny program i w związku z tym cena w górę? Bo zastanawia mnie czy te dodatkowe 20 koników można uzyskać programowo za znacznie mniej niż 3800zł :zastrzelic

                                      Komentarz

                                      • pawel934
                                        Rider
                                        • 2007
                                        • 344

                                        #69
                                        Bonthyc, moim zdaniem jest to słaby pomysł. Jeśli ktoś chce kupić 1.2 85 KM i zostawić w serii to jasne, nie ma sprawy. Ale kupowanie 1.2 85 i robienie w nim programu kompletnie mija się z celem - będziesz 2 tys do przodu (bo dobry program u dobrego tunera 1500-1800 będzie kosztował) i ryzyko, że jak w silniku coś się popsuje to gwarancja nie zadziała.

                                        Kupować auto z zupełnie nowym, niesprawdzonym jeszcze silnikiem i dla oszczędności 2 tys zł ryzykować utratę gwarancji jest moim zdaniem bez sensu.
                                        BMW 130i - klik
                                        kiedyś: Octavia 1.4 TSI - klik
                                        BMW E36 '92 na tor

                                        Komentarz

                                        • Hexatron
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 10

                                          #70
                                          1.2 TSI 85KM i 1.2 TSI 105KM mają identyczną charakterystykę mocy do ok. 3500 obr/min, potem w słabszym motorze wykres mocy wyraźnie się "spłaszcza" a w mocniejszym dalej pnie się dość stromo w górę aż do 105KM. Tak przynajmniej zapamiętałem z charakterystyk obu silników które gdzieś w necie - niestety nie pamiętam gdzie - widziałem. Wniosek: oba motory powinny być dla użytkownika trudne do odróżnienia w kwestii dynamiki o ile nie będzie przekraczał w żadnym z nich granicy 3500 obrotów/min. Drugi wniosek: różnicę w mocy osiągnięto prawdopodobnie jedynie przez zmianę oprogramowania w tych silnikach. Wygląda to na moje oko tak, że najpierw skonstruowano 1.2 TSI 105KM a potem "wykastrowano" go do 85 KM ograniczając ciśnienie doładowania.

                                          Porównywałem też w swoim czasie przebieg charakterystyk tych silników z 1.6 MPi który zastąpiły, a którym jeżdżę. Pomimo mniejszej maksymalnej mocy 1.2 TSI 85KM, do 4000 obr/min ma on więcej mocy w każdym zakresie obrotów od 1.6 MPi 102KM. Przewaga MPi uwidacznia się jedynie w rejonach powyżej 4000 obr/min. Wniosek: przy spokojnej jeździe i nie przekraczaniu 4000 obr/min teoretycznie słabszy 85 konny motor TSI będzie dynamiczniejszy niż 102 konny wolnossący MPI 1.6. 1.2TSI 105KM ma wyraźną przewagę mocy - nie wspominając o momencie obrotowym - w każdym zakresie obrotów, pomimo niewielkiej różnicy w mocy maksymalnej.

                                          Komentarz

                                          • Bonthyc
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 60

                                            #71
                                            Hexatron, dzieki. Poogoglałem i znalazłem coś takiego na forum rapida:
                                            85KM

                                            105KM

                                            źródło: http://rapidklub.pl/discussion/71/ch...-moc-wykres/p1
                                            Charakterystyka silnika 1.2 TSI 105KM.Rozkład momentu obrotowego oraz mocy. Skoda Rapid 1.2 TSI 77kW 105KM


                                            Przy czym warto dodać, że wykres dla 105KM jest dla skrzyni 6-biegowej bo tylko taka wersja jest dostępna w rapidzie. Dla mnie wniosek, że jak ktoś nie ciśnie auta, jeździ raczej spokojnie i rzadko ma ponad 3500rpm to te 3800zł (w przypadku przekładni 5 biegowej) można wydać w przyjemniejszy sposób :wink: . Zresztą ktoś na forum pisał, że prawdopodobnie odpowiednim programem z obydwu silników uda się uzyskać ok 130KM.

                                            PS.
                                            Względem silnika 85KM w Fabii i Roomsterze dopłata do 105KM (przekładnia 5 biegowa) wynosi 2000zł. W Rapidzie 105KM z 6 biegową skrzynią jest droższe o 2500zł, a w O3 trzeba dopłacić odpowiednio 3800 i 4350zł :evil:

                                            Komentarz

                                            • grzesk
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 296

                                              #72
                                              Zamieszczone przez Bonthyc
                                              ....
                                              Przy czym warto dodać, że wykres dla 105KM jest dla skrzyni 6-biegowej bo tylko taka wersja jest dostępna w rapidzie. Dla mnie wniosek, że jak ktoś nie ciśnie auta, jeździ raczej spokojnie i rzadko ma ponad 3500rpm to te 3800zł (w przypadku przekładni 5 biegowej) można wydać w przyjemniejszy sposób :wink: . Zresztą ktoś na forum pisał, że prawdopodobnie odpowiednim programem z obydwu silników uda się uzyskać ok 130KM.

                                              PS.
                                              Względem silnika 85KM w Fabii i Roomsterze dopłata do 105KM (przekładnia 5 biegowa) wynosi 2000zł. W Rapidzie 105KM z 6 biegową skrzynią jest droższe o 2500zł, a w O3 trzeba dopłacić odpowiednio 3800 i 4350zł :evil:
                                              Porównanie OK tylko pytanie jak to ma się do silnika w O3?
                                              Silnik w O3 to całkiem inna konstrukcja niż ten z Fabii/Roomstera/Rapida.
                                              Może dlatego jest tu taka różnica w cenie, choć mnie dziwi skąd aż tyle dopłaty jeśli to tylko zmiana programu wchodzi w grę.
                                              SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM

                                              SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM

                                              Komentarz

                                              • Hexatron
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 10

                                                #73
                                                Ta "całkiem inna konstrukcja" to raptem inna głowica z 4 zaworami na cylinder i dwoma wałkami rozrządu w O3 i bodajże zmienione sterowanie wtrysku paliwa. Ale faktycznie, to nie są identyczne silniki a ja o tym zapomniałem, przepraszam.
                                                Swoją drogą myślę, że analogicznie do pary silników 1.2 TSI w Rapidzie można potraktować parę 1.2 TSI w Octavii. Jeżeli chodzi o parametry to są niemal identyczne z tą różnicą, że wartości maksymalnej mocy i momentu obrotowego są osiągane jeszcze kilkaset obrotów na minutę niżej. Ale wykresów mocy i momentu nie widziałem dla tych motorów toteż co do podobieństwa w przebiegu mocy do starszego TSI są tylko moim przypuszczeniem. Na mój własny użytek - graniczącym z pewnością. :wink:

                                                Komentarz

                                                • tem2
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 16
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez Hexatron
                                                  1.2 TSI 85KM i 1.2 TSI 105KM mają identyczną charakterystykę mocy do ok. 3500 obr/min
                                                  A nie mają. 85 KM ma 160 Nm, a 105 KM - 175 Nm. Zarówno w nowym jak i starym 1.2 TSI.

                                                  Komentarz

                                                  • perfex
                                                    L&K
                                                    • 2005
                                                    • 1117

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez Octavianos
                                                    Do normalnej jazdy 1.2 TSI w zupełności wystarcza. Każdy oczekuje czegoś innego i najlepiej jak sam sprawdzi na jeździe próbnej, choć O3 z tym silnikiem rzadko się zdarza.
                                                    Dla statystycznego użytkownika skody zapewne 1.2 tsi 105 wystarczy całkowicie... Z tego co widzę na drogach to poza przedstawicielami handlowymi Skody rzadko jeżdżą hmmm.. mocno, więc 105km jak najbardziej starczy.
                                                    Pozdrawiam
                                                    perfex

                                                    Octavia HTP

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...