RS TDI vs. RS TSI - wasze opinie co lepsze i dlaczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MadDriver
    Rider
    • 2013
    • 285

    Zamieszczone przez majurek
    Ps. Ktoś orientuje się jaki jest obecny czas oczekiwania na Octavię RS TSI w Combi? Zastanawiam się czy jest szansa złapania się w 100% odliczenie VATu...
    Keep dreaming

    Po pierwsze OIII RS Kombi nie ma homologacji N1 => nie ma mozliwosci odliczenia 100% VAT. (Chociaz nowe regulacje dla aut wykorzystywnanych tylko firmowo taka mozliwosc odpisu daja wszystkim autom. Kwestia "tylko" udowodnienia US, ze nie jezdzisz autem tez prywatnie...).

    Po drugie wybor samochodow z ta homologacja w Skodzie jest i tak bardzo nikly w rzeczywistosci. Jesli chodzi o zamawianie czegos do produkcji, to nie ma takiej opcji, bo auto nie bedzie wyprodukowane przed wprowadzeniem nowych regulacji. Mozna wtedy jeszcze probowac manerwu z leasingiem, a konkretnie podpisac umowe i miec fakture przed wprowadzeniem nowych regulacji, nawet jak fizycznie auta jeszcze nie ma.
    Mój Brzydal :-)

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      Maicroft, już mi się nie chce o tych spalaniach dyskutować . a niech im palą tak mało , co im będziesz żałował.. :szeroki_usmiech
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • Panoramix
        Ambiente
        • 2009
        • 125

        To poprawdzie nie RS ale jeszcze jeden test w wersji 2.0 TDI: http://przyspieszenie.pl/475081/test...-0-tdi-150-km/

        IMHO test jest dość kiepski ale ...
        "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

        Komentarz

        • MadDriver
          Rider
          • 2013
          • 285

          Co do spalania TDI, znalazlem Passata 140 KM (to praktycznie ten sam silnik co w OIII 150 KM czy RS). Wyniki na autostradzie:

          100km/h 3.0 l/100km
          120km/h 4.1 l/100km
          140km/h 5.1 l/100km
          160km/h 6.6 l/100km
          170km/h 7.3 l/100km
          180km/h 8.2 l/100km
          200km/h 9.8 l/100km
          210km/h 11.4 l/100km
          220km/h 13.7 l/100km

          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
          Mój Brzydal :-)

          Komentarz

          • wojcian
            Ambiente
            • 2013
            • 149

            To w 150 konnym tdi jest belka czy wielowachacz. :roll:

            Komentarz

            • dede_adam
              L&K
              S_OCP Member
              • 2004
              • 1449

              Belka.
              Wielowachacz od 160 koni w górę, przynajmniej tak mówili
              na szkoleniu z nowej o3 :wink:

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                Zamieszczone przez wojcian
                To w 150 konnym tdi jest belka czy wielowachacz. :roll:
                belka
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • ketivv
                  L&K
                  • 2011
                  • 1155

                  Zamieszczone przez MadDriver
                  Co do spalania TDI, znalazlem Passata 140 KM (to praktycznie ten sam silnik co w OIII 150 KM czy RS)
                  nie wiem czy to te same silniki gdyż Octavia III jest na platformie MQB w której to silniki są instalowane pod całkiem innym kątem jak w starych platformach PQ46 (czy PQ35)

                  TDI 140 KM z Passata, Superba czy Yeti to CFHC - mam go, używam i skutecznie mnie leczy z diesli, czasami pracuje świetnie czasami drga, wariuje staje się jakby ospały i mulasty
                  auto ma te problemy od nowości o spalaniu się nie wypowiadam bo Yeti z tym silnikiem to wzór antyoszczędności :-)

                  Komentarz

                  • Panoramix
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 125

                    @Ketivv

                    Co do spalania Yeti - nie spodziewaj się, że suv będzie palił mało - przy małych prędkościach typu miasto może palić podobnie ale na autostradzie różnica może sięgnąć dobrych kilu litrów - opory powietrza robią swoje.
                    "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      Zamieszczone przez MadDriver
                      Co do spalania TDI, znalazlem Passata 140 KM (to praktycznie ten sam silnik co w OIII 150 KM czy RS). Wyniki na autostradzie:

                      100km/h 3.0 l/100km
                      120km/h 4.1 l/100km
                      140km/h 5.1 l/100km
                      160km/h 6.6 l/100km
                      170km/h 7.3 l/100km
                      180km/h 8.2 l/100km
                      200km/h 9.8 l/100km
                      210km/h 11.4 l/100km
                      220km/h 13.7 l/100km

                      http://www.youtube.com/watch?v=O4zpsv2YTsc
                      A przy 40km/h do produkuje paliwo. Relacje na biezaco z Paska 1.6TDI BlueMotion mam na biezaco i tak rozowo to nie wyglada.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • MadDriver
                        Rider
                        • 2013
                        • 285

                        Zamieszczone przez ketivv
                        TDI 140 KM z Passata, Superba czy Yeti to CFHC - mam go, używam i skutecznie mnie leczy z diesli, czasami pracuje świetnie czasami drga, wariuje staje się jakby ospały i mulasty
                        auto ma te problemy od nowości o spalaniu się nie wypowiadam bo Yeti z tym silnikiem to wzór antyoszczędności :-)
                        A ten CFGC 177 KM ma to samo? Wprowadzili go chyba w 2012.
                        Mój Brzydal :-)

                        Komentarz

                        • molek1000
                          Classic
                          • 2014
                          • 8

                          Mój pierwszy post. Jeździłem w W-wie RS TDI i jestem miło zaskoczony, było trochę mokro i czasem były problemy z trakcją - oczywiście szkoda że nie ma 4x4 - ale ogólne wrażenia bardzo dobre. Zamówiłem auto w 14.12. i czekam ....

                          Komentarz

                          • wojcian
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 149

                            Czy dach w liftbecku rs z oknem dachowym jest cały ze szkła ,czy reszta jest oklejona

                            Komentarz

                            • grzenioo
                              Classic
                              • 2013
                              • 9

                              To ja dodam parę słów o RS TDI z małym porównaniem do Golfa VII 2.0 TDI (150km, oba w kombi).
                              Jeśli ktoś szuka nowego wozu do około 100tys. z dużym bagażnikiem a nie chce rezygnować z dynamiki i stosunkowo oszczędnej jazdy to w tej klasie samochodów Octavia jest naprawdę świetnym wyborem. Oczywiście nie będę się rozpisywał że to najlepszy wóz na świecie, ale w tej klasie jakościowej i cenowej to niewiele mu brakuje do tego stanu

                              PLUSY:

                              - ładny design, mocno nawiązujący do linii Audi (w wersji kombi), ciekawszy i bardziej wyrazisty od Golfa VII

                              - wygodne fotele, ktoś pisał że słabo przytrzymują, a ja uważam że jest idealnie - na trasę, miasto i szybką jazdę (jak kubły to porsche albo audi RS) brak regulowanego zagłówka nie przeszkadza

                              - przestrzeń (wcześniej nie miałem styczności z Octavią) tego samochodu robi wrażenie, no może Superb z tyłu jest lepszy. Mam 180 cm a kumpel 190 ponad i za mną swobodnie i komfortowo siedzi. W Golfie z tyłu jest mniej miejsca (10 cm krótszy od Octavi), bagażnik Octavii jest też większy pomimo że na papierze to tylko 5 litrów różnicy, być może ze Golf miał podwójną podłogę w standardzie i jednak mniejszą wysokość, w teście chyba "Motor" jest potwierdzenie tego stanu rzeczy, w Golfie się mniej załaduje

                              - jakość wykończenia - uważam spory skok do przodu w porównaniu do Octavii 2, prawie wszystko oparte na technologii Golfa, wiadomo że wersji Highline niewiele może dorównać, gdzieś w testach porównywali wnętrze do BMW "1" no i beemka nie wyszła z tego obronną ręką. Golf jest niesamowicie intuicyjny, nie dziwie się że to wzorzec w klasie!

                              - czarne wnętrze, razem z podsufitką, coś charakterystycznego dla GTI z VAG, dla mnie bomba, tak samo jak odpalające wskazówki zegarów w systemie "0-280"

                              - a teraz o silniku: dla mnie to prawie ideał w tej klasie, nie będę pisał że jest bardzo szybki albo że w ogóle nie pali, 184 km i 380 Nm na razie wystarczy

                              - fajny stonowany dźwięk wydechu,zwłaszcza przy przyśpieszaniu od około 2000 obr

                              -silnik stosunkowo szybko się nagrzewa, gdzieś słyszałem że w tych nowych silnikach 2.0 tdi coś tam jest co to wspomaga

                              - zawieszenie, sztywne, ale nie twarde i w sumie można powiedzieć że komfortowe, progresywny bardzo dobrze wyczuwalny układ kierowniczy, nie przesadliwie sportowy, dla mnie taki powinien być w tego rodzaju pojeździe

                              - koła 17 ze względu na profil odpowiadają ,ale ze względu na wygląd brałbym w ciemno teraz 18

                              A teraz MINUSY, a raczej minusiki, cóż, każdy wóz musi je mieć:

                              - wyraźne słyszalna praca zwieszenia, zwłaszcza tylnego, może zwalam to na nadwozie typu kombi, 45 profil i obniżone zawieszenie, nie przeszkadza, ale w Audi zrobiliby to pewnie lepiej ....

                              - od początku był problem z niechowającymi się zaślepkami spryskiwaczy do ksenonów (już poprawione)

                              - skrzypiący pedał sprzęgła jak stara szafa u babci (poprawione, czekam na wymianę sprężyny, podobno to 1 taki przypadek w konkretnym salonie)

                              - nie wiem czemu Skoda się upiera przy tym moim zdaniem żałosnym gumowym uchwycie do zamykania klapy, 14 lat temu to w Fabii było, zamawiajcie elektrykę - warto, w Golfie tego nie ma i jest lepiej wyprofilowana wnęka do chwytania

                              To chyba tyle, jak coś jeszcze przyjdzie mi do głowy to się z Wami podzielę :P)

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                Zamieszczone przez grzenioo
                                wyraźne słyszalna praca zwieszenia, zwłaszcza tylnego, może zwalam to na nadwozie typu kombi, 45 profil i obniżone zawieszenie,
                                no to trzeba będzie i w O3 wygłuszać. ale sądzę ze i tak pewnie jest cichsze jak w O2 a więc wygłuszenie matami da bardzo dużo...
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • grzenioo
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 9

                                  ...wygłuszenie matami da bardzo dużo...
                                  Może jest to sposób. Golf (opcjonalne zawieszenie DCC) ma lepiej to wyciszone, gdyby było inaczej to mało kto by kupował Golfa, a na to zarząd VW na pewno nie pozwoli. I na odwrót podejrzewam że nigdy nie zrobią Golfa GTi Variant bo sprzedaż Octavii RS w kombiaku zostałaby niewątpliwie zachwiana :wink:

                                  Komentarz

                                  • kolba_leon
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 30

                                    Zamieszczone przez grzenioo
                                    bo audi RS)

                                    - od początku był problem z niechowającymi się zaślepkami spryskiwaczy do ksenonów (już poprawione)

                                    :P)
                                    w serwisie czy sam a jak sam to jak, popsikałem silikonem jest lepiej, ale jeszcze czasem jedna klapka sie nie domknie.

                                    pzdr


                                    co do reszty opisu popieram chociaż miałem S4 były recaro i nie czuje zbytniej różnicy

                                    Komentarz

                                    • grzenioo
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 9

                                      W serwisie. Powiedzieli ze ktoś już z tym kombinował w fabryce i coś tam było spiłowane.

                                      Komentarz

                                      • metrotest
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 506
                                        • Volkswagen
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                        A teraz wrażenia z testów kolejnego RS-a :diabelski_usmiech
                                        Opis wersji TDI już jest =>Opis wrażeń O3 RS TDI

                                        Przyszedł czas na jazdę RS-em TSI DSG, liftback /jazda w 2 osoby/.

                                        Opis wrażeń wizualnych tożsamy z wariantem TDI.
                                        Benzynowa wersja była w kolorze niebieskim z czarnymi felgami i czerwonymi elementami.
                                        Auto prezentuje się zacnie choć kolor dość awangardowy. Ma swoich fanów ale też przeciwników. I szkoda, że w O3 nie jest zarezerwowany tylko dla RS-a.

                                        I. Odczucia z jazdy:
                                        1. Od początku czuć, że auto ma potencjał. W porównaniu do RS-a TDI jest odczuwalnie lepiej. Także auto jest bardziej neutralne, zwłaszcza że RS TDI było w wersji kombi.

                                        2. Auto b.szybko osiąga prędkość. Już 1.8 TSI zbiera się dobrze, ale tu jest jeszcze lepiej :szeroki_usmiech. Nie było problemów z poślizgiem kół, opony 18-ki.

                                        3. Trochę brakuje takiego zdecydowanego kopnięcia /jak. np. w Leonie 1, 1.8 180 km/. Przyśpieszenie jest dość liniowe. Mimo to banan na twarzy jest

                                        4. Skrzynia DSG pięknie współpracuje z autem zarówno przy spokojnej jeździe jak i przy ostrym ciśnięciu. W trybie S reakcja jest szybka. Manetki działają błyskawicznie, ale zaraz przełączyłem z powrotem na automat bo tak wygodniej.

                                        5. Przy przyśpieszaniu trzeba mocno oburącz trzymać kierownicę. Po jednej jeździe krótko stwierdzić, ale mam wrażenie, że tylko DSG umożliwia pełne wykorzystanie możliwości auta - zwłaszcza jeśli chodzi o starty. Przy skrzyni ręcznej byłoby ciężko zmieniać biegi przy maksymalnym przyśpieszaniu.

                                        6. Spalanie - nie wyzerowano licznika od początku. Z końcowej części jazdy wyszło spalanie
                                        10l/100 km, choć jazda była raczej spokojna z okresowymi mocnymi przyśpieszeniami.


                                        II. Inne uwagi:
                                        7. Aktywny tempomat działa super. Testowałem na jeździe podmiejskiej. Trzeba się chwilę oswoić, ale w trakcie jazdy w sznurze aut może być przyjemnym elementem. Auto przyśpiesza i hamuje płynnie także przy zakrętach. Co ciekawe system zahamował także przed 2-ką rowerzystów jadących obok siebie, co mnie pozytywnie zaskoczyło. Auto z tym system potrafi się też zupełnie zatrzymać. W czasie jazdy zaobserwowałem problem na rondach gdzie musiałem interweniować. ACC jednak raczej tylko do wersji DSG. Nie wiem gdzie jest najdroższa część systemu, ale część urządzenia znajduje się w osłonie zderzaka więc w razie kolizji koszy będą wyższe.
                                        ACC sprawdził się 8) . Trzeba się przełamać, ale potem jest już tylko lepiej. Pewnym problemem jest to, że prawej nogi nie da się trzymać nad pedałami zbyt długo. Wcześniej czy później ląduje ona na podłodze /jak lewa, choć nie ma podpórki/. W razie konieczności szybkiego hamowania nasza reakcja będzie przez to dużo wolniejsza.

                                        8. System audio Canton gra odczuwalnie lepiej niż standardowy. Nie jest to jeszcze poziom dla audiofila, nie ma tej charakterystycznej czystości i lekkości dźwięku. Mimo to moim zdaniem warto dopłacić.

                                        9. Columbus wygląda cudnie, tylko ta cena :evil: Bolero na tym tle wygląda słabo choć to przecież poprawny sprzęt. W Bolero wkurzające są te błyszczące elementy. W Columbus mniej to razi.

                                        10. Wadą DSG jest konieczność trzymania nogi na hamulcu na postoju. Stałe przełączanie między D a N byłoby niewygodne i pewno szkodliwe dla skrzyni.

                                        Wnioski:
                                        11. RS TSI jeździ odczuwalnie lepiej niż TDI i znacznie bardziej pasuje do auta.
                                        12. Przyśpieszenia są super, choć trochę zbyt liniowe.
                                        13. DSG to nie tylko wygoda, ale też możliwość pełnego wykorzystania potencjału auta, zwłaszcza dla startów "spod świateł".
                                        14. Do Cantona warto dopłacić.
                                        15. ACC jest warty zainteresowania. Pozwala na relaksacyjną jazdę. Ale raczej tylko ze skrzynią DSG.
                                        16. Brakuje trochę palety kolorów dla RS-a. Jak dla mnie to głównie niebieski, może czarny /gdyby nie praktyczna strona/. Szary metal na żywo nie robi wrażenia, srebrny taki sobie. Niezły jest jeszcze beż cappuccino, ale raczej nie do RS-a. Czerwony nieładny.

                                        Ciekaw jestem Waszych komentarzy. Interesujące dla mnie byłyby szczególnie odczucia osób mających RS TSI ze skrzynią manualną. Czy macie wrażenie możliwości pełnego wykorzystania osiągów auta biorąc pod uwagę odczucia opisane w pkt. 5 czy DSG można sobie odpuścić /zawsze to taniej i mniej awaryjnie/.

                                        P.S. Nie, nie zapommiałem o najważniejszym :szeroki_usmiech . Autem można się przejechać w salonie Skody Lellek k/Opola do najbliższego piątku włącznie. Potem jedzie dalej w Polskę.

                                        Komentarz

                                        • Sebastian75
                                          Elegance
                                          • 2013
                                          • 912

                                          No to się ciesze, że przedłużyłem produkcję auta, w ostatniej chwili dodając ACC
                                          Jeszcze ok. miesiąca, może mniej, i zobacze, jak to jest w praktyce - ale na TDI...

                                          Komentarz

                                          • leszekmw
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5356

                                            Zamieszczone przez metrotest
                                            Czerwony nieładny
                                            Widziałeś na żywo ? ewentualnie kotoś widział ..?
                                            mówiąc szczerze to nie wiem czy bym właśnie czerwonej nie brał , szkoda że niema w metaliku/perle jakiejś ładnej czerwieni..
                                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                            GVI 1.4TSI
                                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                            Komentarz

                                            • Sebastian75
                                              Elegance
                                              • 2013
                                              • 912

                                              Takie coś jak Mazda 6, wiśniowy - śliczny jest -a le nie wiem,c zy do RSa by pasował...

                                              Komentarz

                                              • greg505
                                                L&K
                                                • 2013
                                                • 1239

                                                Zamieszczone przez leszekmw
                                                Zamieszczone przez metrotest
                                                Czerwony nieładny
                                                Widziałeś na żywo ? ewentualnie kotoś widział ..?
                                                mówiąc szczerze to nie wiem czy bym właśnie czerwonej nie brał , szkoda że niema w metaliku/perle jakiejś ładnej czerwieni..
                                                widzialem kombi (wersja 'cywilna') i ten kolorek nie porywa
                                                Black magic

                                                Komentarz

                                                • leszekmw
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5356

                                                  Zamieszczone przez greg505
                                                  widzialem kombi (wersja 'cywilna') i ten kolorek nie porywa
                                                  no to szkoda... , nie jest fest "czerwony" ? gorszy niż na O1 ?
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz

                                                  • doctorwhooves
                                                    Drive
                                                    • 2013
                                                    • 78

                                                    W Gliwicach w Lellku stoi (stała?) czerwona w kombi, mi się podobała chociaż ten czerwony z citigo dużo lepszy.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...