To już temat przeanalizowany wzdłuż i wszerz - powodem wyboru 1.8TSI jest nie tylko mocniejszy silnik ale również zawieszenie multilink i gratisowo pierdoły typu osłona silnika, ubranko akumulatora, lotka na klapie
To już temat przeanalizowany wzdłuż i wszerz - powodem wyboru 1.8TSI jest nie tylko mocniejszy silnik ale również zawieszenie multilink i gratisowo pierdoły typu osłona silnika, ubranko akumulatora, lotka na klapie
Witam,
czy ktos juz sie spotkal z negatywnymi komentarzami apropo eksploatacji nowego silnika 1.8?
to nie jest nowy silnik
Silnik 1.8 TSI (CJSA I CJSB) w O3 to ta sama rodzina silników ea888 (3 generacja). Przystosowany jest do normy euro 6. Jest on jeszcze bardziej skomplikowany. Ma dodatkowy układ wtrysku MPI, jest znacznie odchudzony, posiada zintegrowany kolektor wydechowy z głowicą, w pełni elektroniczny układ regulacji temperatury cieczy chłodzącej, elektryczny natrysk oleju na denko tłoka, obniżone o 35% tarcia wewnętrzne i ma plastikową miskę olejową.
Obawiam się, że wady będą podobne do CDAA ( awarie rozrządu, nagar i picie oleju ).
Obawiam się, że wady będą podobne do CDAA ( awarie rozrządu, nagar i picie oleju ).
Oby nie :roll: Jednak ciekawe co stało na przeszkodzie, aby wprowadzić we wszystkich TSI konsekwentnie paski zamiast łańcuchów i odciąć się od przeszłości raz a skutecznie. Podejrzewam, że koszty zaprojektowania i wprowadzenia całej gamy nowych silnków.
Będzie płacz i zgrzytanie zębów jak te silniki będą się sypać po gwarancji, mpi, wałki wyrównawcze w bloku itd. cienko to widzę, chociaż obawiam się też o swój 1.4 tsi ea211
Gadacie jak potłuczeni, sprzedałem VW 2.0TSI przy przebiegu 107 tys gdy miał 5 lat i nie miałem żadnych problemów silnikiem. Był na łańcuchu i byłem zadowolony. Teraz też mam tylko 1.8 TSI i wiem że jak się pilnuje poziom oleju żadna nie licha historia go nie spotka. Poza tym od czego jest 4-letnia gwarancja. Jest ładna pogoda lepiej skupcie się na car detalingu swojej kury a nie chlapiecie ozorami jak baby - nie obrażając forumowiczek
Mam O3 1.8 TSI. Zrobiłem 20000 km. Nie wystąpił żaden objaw opisywany przez Was - znawcy. Silnik nie wymagał dolewania oleju w tym okresie. Nie ma problemu z łańcuszkiem rozrządu. To nie jest ten sam silnik co w O2. Modyfikacje jakich dokonano w silniku całkowicie zmieniły to auto. Nic mi nie skrzypi nie drży i nie zrywa. Używam 17" opon letnich i zimowych z klasy premium marki Michelin. Jazda jest bardzo przyjemna. Samochód od startu zabiera się bardzo żwawo. Tańsze modele ze słabszym silnikiem nie maja takiego startu. Zdecydowanie lepiej wygląda wyprzedzanie. Silnik ma tak olbrzymi zapas mocy, że robię to na 6 biegu bez stresu ze zabraknie mu pary. Zgadzam się ze o3 1.8 w wersji elegance to spory wydatek. Statystyki zamówionych aut z silnikiem 1.8 nie kłamią. Jest ich naprawdę garstka w całej Polsce. W moim mieście salon SKODY od czerwca 2013 sprzedał 3 modele Octavi 3 1.8 TSI
Wg. mnie 1.8 TSI to bardzo dobra konstrukcja. Dlatego uważam za nieuzasadnione porównywanie tego modelu do starszych silników montowanych w poprzedniej generacji aut.
Mam O3 1.8 TSI. Zrobiłem 20000 km. Nie wystąpił żaden objaw opisywany przez Was - znawcy. Silnik nie wymagał dolewania oleju w tym okresie. Nie ma problemu z łańcuszkiem rozrządu. To nie jest ten sam silnik co w O2. Modyfikacje jakich dokonano w silniku całkowicie zmieniły to auto. Nic mi nie skrzypi nie drży i nie zrywa. Używam 17" opon letnich i zimowych z klasy premium marki Michelin. Jazda jest bardzo przyjemna. Samochód od startu zabiera się bardzo żwawo. Tańsze modele ze słabszym silnikiem nie maja takiego startu. Zdecydowanie lepiej wygląda wyprzedzanie. Silnik ma tak olbrzymi zapas mocy, że robię to na 6 biegu bez stresu ze zabraknie mu pary. Zgadzam się ze o3 1.8 w wersji elegance to spory wydatek. Statystyki zamówionych aut z silnikiem 1.8 nie kłamią. Jest ich naprawdę garstka w całej Polsce. W moim mieście salon SKODY od czerwca 2013 sprzedał 3 modele Octavi 3 1.8 TSI
Wg. mnie 1.8 TSI to bardzo dobra konstrukcja. Dlatego uważam za nieuzasadnione porównywanie tego modelu do starszych silników montowanych w poprzedniej generacji aut.
bluebox, a cos ty chciał zeby coś sie posypalo przy twoim przebiegu, zrobisz ze 150tys to wtedy sie wypowiadaj . Sam o tym silniku myślę tylko że w A5, a że chciałym pojeżdzic ze 180tys bez jakiejs większej awarii , to mam dylemat.
Silnik ma tak olbrzymi zapas mocy, że robię to na 6 biegu bez stresu ze zabraknie mu pary.
Ciekawe co na to koło 2-masowe.
Zamieszczone przez bluebox
Wg. mnie 1.8 TSI to bardzo dobra konstrukcja. Dlatego uważam za nieuzasadnione porównywanie tego modelu do starszych silników montowanych w poprzedniej generacji aut.
CDAA też na początku był git. Zdanie się zmieniło jak wyszedł rozrząd i pompy wody u niektórych.
Mój znajomy mechanik po oględzinach autka powiedział tylko jak skonczy Ci sie gwarancja od razu sprzedawaj bo różnie może być z tym silnikiem
to jakiś kowal czy coś? Boi się, że nie zarobi, bo sobie nie da rady z takim silnikiem i tyle. Ot cała tajemnica.
Czytając co piszesz ciągle zastanawiam się jakim cudem kupiłeś to auto - zawieszenie złe (to spokojnie jest do zanotowania w czasie jazd próbnych), silnik zaraz się rozleci, paliwo też słyszysz w baku? Szczerze współczuję - serio, bez zbędnej złośliwości.
Nagaru nie bedzie, bo jak napisales jest mpi dodatkowo
bluebox, z tym olbrzymim zapasem mocy to bym nie przesadzal
To tylko 180KM
Olbrzymi to moze nie jest, ale seria dobrze dotarta wychodzi pod 200km, a to juz na prawde fajnie jezdzi, do tego jest wielowahacz :P
Ogolnie, udziwnienie tego silnika jeszcze bardziej mnie przeraza niz w "starym" CDAA, ale coz takie czasy, diesel CR wydaje sie teraz prosty jak konstrukcja cepa
Komentarz