octavia 3 vs golf 7 - jakosc tapicerek

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adamusek
    Rider
    • 2010
    • 331

    ja mam krotko O3 ale napisze co mnie juz drażni - pomimo ze auto od poprzedniej o2 ambiente drozsze o 15k cennikowo to zabrali chlodzenie w podlokietniku, w drzwiach z przodu zamiast lampek są odblaski, kierownica niby skorzana ale swinia chyba byla plastikowa i strach pomyslec jak bedzie wyglądać za parę lat (na szczeście leasing 3 lata i wymianka).
    Prowadzi NaviExpert Lifetime
    Ostrzega Yanosik
    Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

    Komentarz

    • feels3
      Rider
      • 2013
      • 348

      Oczy, uszy i tylek mialem na siedzeniu dobrze wyposazonej O3, robiac jazde testowa, po niezlych drogach w Bielsku-Bialej (jak juz pisalem, plynne pofaldowane nierownosci sa bardzo ok).

      Przez mysl mi nie przeszlo zeby wybrac sie na wieksze dziury i rozpedzac auto powyzej 150, zeby zobaczyc jak jest zle.

      Po za tym, ze to moj blad, i pretensje moge miec w pewnym stopniu do siebie, nie oznacza to ze powininem przymknac na wszystko oko.

      Ja swoich praw zamierzam dochodzic i jesli okaze sie ze siedzi gdzies jakas wada ukryta (np amory) to bede zadowolony ze nie odposcilem wraz z innymi uzytkownikami.

      Jesli sie okaze ze ten typ tak ma, to po 2 latach sprzedam auto, mowi sie trudno.
      I to nie jest kwestia kaprysu, robie 60k rocznie, i duzy halas w aucie to juz kwestia zdrowia i codziennego samopoczucia.

      Komentarz

      • pascal
        Rider
        • 2009
        • 510
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Nie wiem jak jest w O3 bo nie miałem okazji popróbować, citroena tez nie - ale za to mialem okazje popróbować najnowszy samochod roku 2014 - puga 308 - a to koncern bliźniaczy dla citroena. No padaka niesamowita jeśi chodzi o środek a był to samochód za 84 tysie !!!

        Komentarz

        • lukasiasty
          Ambiente
          • 2010
          • 198
          • Volkswagen

          pascal, ale jeździłeś tym pugiem czy tylko wypowiadasz się o stylistyce ? Mnie wnętrze 308 też nie przypadło do gustu, natomiast sylwetka auta jest niezła, nie jeździłem tym autem, więc się nie wypowiadam, ale peugeot jest w psa niżej od citroena (jak skoda w vag) także szału może nie być :?
          Było szybkie
          2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
          CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
          163HDI HYDRACTIVE 3+
          Jest wycieczkowóz
          VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG

          Komentarz

          • ukuk
            Rider
            • 2010
            • 699

            308-ke tez odrzucilem ze wzgledu na wnetrze i dziwaczna palete silnikowa. Nie podobala mi sie deska i jakosc materialow bo mimo, ze sa w wiekszosci miekkie to wrazenie jakosci jest ciagle kiepskie.

            Komentarz

            • Basik_
              Rider
              • 2013
              • 667

              Zamieszczone przez lukasiasty
              ale peugeot jest w psa niżej od citroena
              Pwiedział bym, że jest odwrotnie,albo w ostateczności na równi podczas gdy peugeot produkował auta to citroena jeszcze nie było. Citroen do 2005 roku nie miał żadnego auta klasy E podczas gdy Peugeot 607 był flagową limuzyną koncernu.
              Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

              Komentarz

              • ukuk
                Rider
                • 2010
                • 699

                To wyglada IMO troche inaczej - auta sa jakby na rowni - ale Citro postawil na komfort a Pug na "niemieckie" prowadzenie. Auta w jezdzie mocno sie roznia - C5 plynie, jest taki pluszowy w srodku (choc design deski jest delikatnie mowiac nienajszczesliwszy) a 508 jest sztywna - sztywniejsza wyraznie od Passata B7 ktory wypada pomiedzy oboma francuzami. Wnetrze 508-ki sprawia wrazenie bardziej wyszukanego - ale to chyba kwestia projektu niz materialow bo te w obu autach to bardzo wysoki poziom... no moze jednak 508 ma tu mala wyzszosc. Trzeba tez pamietac, ze C5-ka powstala przed glupawka pod tytulem "oszczedzamy wage" i jest sporo ciezsza od 508-ki - to taki autostradowy krazownik.

                Komentarz

                • lukasiasty
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 198
                  • Volkswagen

                  Basik_, chyba żartujesz, słyszałeś o C6, XM, CX, DS ? To są limuzyny prezydentów Francji, peugeot jest tańszą marką koncernu.
                  Było szybkie
                  2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
                  CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
                  163HDI HYDRACTIVE 3+
                  Jest wycieczkowóz
                  VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG

                  Komentarz

                  • Basik_
                    Rider
                    • 2013
                    • 667

                    lukasiasty tak słyszałem, ale nie wiem czy wiesz jak jeszcze nie było c6 to prezydent Francji jeździł 607 :wink: , zresztą do dzisiaj widać w rządzie francuskim te auta są często wykorzystywane
                    Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                    Komentarz

                    • lukasiasty
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 198
                      • Volkswagen

                      Basik_, racja.
                      Było szybkie
                      2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
                      CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
                      163HDI HYDRACTIVE 3+
                      Jest wycieczkowóz
                      VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG

                      Komentarz

                      • Tippo
                        L&K
                        • 2009
                        • 1349
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        Zamieszczone przez lukasiasty
                        namo, skoda jest wozidłem dla tych których nie stać na audi, nie zapominaj o tym, zanim zaczniesz kogoś wyzywać od biedaka
                        Niektorych nawet na taka skode nie stac i musza sie posilkowac kredytem itp. co akurat latwo rozpoznac po rejestracji ze zdjec jednego pana , ale coz citroen jest dla biedakow 8)

                        Ja mam porownanie o2fl z nowym c4, nawet filc na podlodze w c4 jest znacznie grubszy, boczki za to ma c4 plastikowo -gumowe jak w o3

                        Zamieszczone przez marlej108
                        ze jacys goscie narzekaja na jakis tam samochod, i potem owe krytyczne uwagi do auta traktowac wlasciwie jak krytyke samego siebie.
                        Mysle, ze tu jest pies pogrzebany

                        Komentarz

                        • adamusek
                          Rider
                          • 2010
                          • 331

                          co do 508 dwoch kolegow na codzien jezdzacych O3 mialo zastepczego puga 508 i jeden nie mogl sie usadowic za kierownica wzrost 195 cm, drugi tez szybko zatesknil za O3 jak podsumował auto ładne ale niewygodne i niepraktyczne - sam bylem zdziwiony
                          Prowadzi NaviExpert Lifetime
                          Ostrzega Yanosik
                          Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                          Komentarz

                          • ukuk
                            Rider
                            • 2010
                            • 699

                            Ja nie mialem problemu w 508-ce. Ale w O3 tez bardzo dobrze sie czulem jezeli chodzi o odbior wnetrza. Tzn. materialu na boczkach brakowalo i siedzenia twarde, ale bardzo podobalo mi sie poczucie przestrzeni i nienatarczywa, dosyc nisko umieszczona i odsunieta od kierowcy deska rozdzielcza. jest oddech bo np. w golfie czuje sie troche przytloczony efektem sciany i tym calym skierowaniem na kierowce.

                            Komentarz

                            • adaś
                              Elegance
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 876
                              • Volkswagen

                              Ja też mam sentyment do mojej Octavii, ale jednego nie mogę jej wybaczyć: pojawiających się ognisk rdzy (progi, nadkola, drzwi). Ruda wyłazi 'sama z siebie' i najgorsze jest to, że TTTM. Jest to obecnie jedyny powód, dla którego auto bym sprzedał.
                              Ciekaw jestem, czy w O3 blacha jest lepiej zakonserwowana/ocynkowana. Czy ktoś wie jak to wygląda w VW (np. Golf 6, Passat B6) w porównaniu do O2? Zakładam, że jeśli chodzi o O3 i G7, to za wcześnie na takie dywagacje.
                              Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                              a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                              Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                              O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                              Komentarz

                              • ukuk
                                Rider
                                • 2010
                                • 699

                                To VAGi rdzewieja? :shock: O oplu czy mercedesie slyszalem...

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  A francuzy nie ?? Tak samo :lol:
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • ukuk
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 699

                                    Nie wiem czy wszystkie, ale PSA nienajnowsze nie. Mam zdarte do blachy od 6 zim + w kilku miejscach odprysniete platki lakieru i przez ten caly czas tylko zasniedzialo.

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      To tak jak ze Skoda. Jednemu maska rdzewieje innemu nie. Progi sie obijaja, wneki drzwi to byla wada fabryczna. Tylna klapa u jednego jest ruda, a u innego nie ma sladu rdzy :diabelski_usmiech
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • ukuk
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 699

                                        Dlatego tak sie zdziwilem po poscie kolegi, bo szczerze mowiac nigdy NIE RZUCILA mi sie w oczy jakas pordzewiala octa.

                                        Komentarz

                                        • Tippo
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1349
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                          Zamieszczone przez adaś
                                          Ciekaw jestem, czy w O3 blacha jest lepiej zakonserwowana/ocynkowana. Czy ktoś wie jak to wygląda w VW (np. Golf 6, Passat B6) w porównaniu do O2? Zakładam, że jeśli chodzi o O3 i G7, to za wcześnie na takie dywagacje.
                                          Watpie, to wszystko zaczyna zmierzac w zlym kierunku, na tapicerce przycieli ta watpie ze nagle ocynku nie pozalowali :P

                                          ps. My tu gadu gadu, a kolega namo zabral zabawki i poszedl do innej piaskownicy, nawet rske z podpisu wycial

                                          Komentarz

                                          • mac_aaron
                                            Elegance
                                            • 2012
                                            • 984
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                            Zamieszczone przez Tippo
                                            ps. My tu gadu gadu, a kolega namo zabral zabawki i poszedl do innej piaskownicy, nawet rske z podpisu wycial
                                            Został delikatnie popchnięty w tym kierunku przez Biszcza

                                            Komentarz

                                            • Chris11
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1587

                                              Zamieszczone przez Tippo
                                              na tapicerce przycieli ta watpie ze nagle ocynku nie pozalowali :P
                                              Kolejny mit na tym forum, który trzeba niestety podważyć...

                                              Ciężko pożałować ocynku, jeśli ten proces w każdej fabryce koncernu VAG wygląda podobnie - auto zanurzane jest w wannie i w procesie KTL (polecam poszukać na google) pokrywane cynkiem.

                                              Oszczędzić fabryka może na ilości farby podkładowej (ale i tutaj za bardzo nie się nie da) oraz (i tutaj jest większe pole do popisu) na masie zabezpieczającej - popularnie zwanej masą bitumiczną, chociaż już dawno VAG odszedł od tego materiału na rzecz masy UBS (również polecam poszukanie info w sieci).
                                              Gdzieś pomiędzy tymi procesami, auto jest jeszcze zanurzane w wannie z woskiem.

                                              Komentarz

                                              • Tippo
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1349
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                Zamieszczone przez Chris11
                                                Zamieszczone przez Tippo
                                                na tapicerce przycieli ta watpie ze nagle ocynku nie pozalowali :P
                                                Oszczędzić fabryka może na ilości farby podkładowej (ale i tutaj za bardzo nie się nie da) oraz (i tutaj jest większe pole do popisu) na masie zabezpieczającej - popularnie zwanej masą bitumiczną, chociaż już dawno VAG odszedł od tego materiału na rzecz masy UBS (również polecam poszukanie info w sieci).
                                                Gdzieś pomiędzy tymi procesami, auto jest jeszcze zanurzane w wannie z woskiem.
                                                Niezbyt precyzyjnie sie wyrazilem, chodzilo mi o ogolnie pojeta konserwacje, a blache mozna wsadzic ciensza tudziez ogolnie gorszej jakosci.

                                                Komentarz

                                                • JacekRS
                                                  Rider
                                                  • 2014
                                                  • 394
                                                  • Superb III (3V3)
                                                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                  Zamieszczone przez Chris11
                                                  Zamieszczone przez Tippo
                                                  na tapicerce przycieli ta watpie ze nagle ocynku nie pozalowali :P
                                                  Kolejny mit na tym forum, który trzeba niestety podważyć...

                                                  Ciężko pożałować ocynku, jeśli ten proces w każdej fabryce koncernu VAG wygląda podobnie - auto zanurzane jest w wannie i w procesie KTL (polecam poszukać na google) pokrywane cynkiem.

                                                  Oszczędzić fabryka może na ilości farby podkładowej (ale i tutaj za bardzo nie się nie da) oraz (i tutaj jest większe pole do popisu) na masie zabezpieczającej - popularnie zwanej masą bitumiczną, chociaż już dawno VAG odszedł od tego materiału na rzecz masy UBS (również polecam poszukanie info w sieci).
                                                  Gdzieś pomiędzy tymi procesami, auto jest jeszcze zanurzane w wannie z woskiem.
                                                  Chyba nie do końca jest tak jak piszesz i sam tworzysz mit .

                                                  Jak może być samochód w na linii kataforezy (KTL) cynkowany? Może być co najwyzej poddany procesowi fosforanowania przed malowaniem metodą kataforezy!!!!

                                                  Samochód nie jest cały zanurzany w cynku, tylko jego elementy są tłoczone z blachy ocynkowanej w hucie.
                                                  Dlaczego? Dlatego, że musiałby być pocynkowany elektrolitycznie temperatura kąpieli roboczej to 26-30stC (dlaczego nie ogniowo o tym później), a że karoseria ma masę profili, to tworzy się klatka Faradaya i w tych zakamarkach nie doszłoby do pokrycia blachy cynkiem i zaraz ruda by się pojawiła. Już prędzej zgodzę się, z tym że może on być poddany w/w procesowi fosforanowania.

                                                  Cynkowanie ogniowe (temperatura robocza kąpieli to około 450stC - jest to rozpuszczony czysty cynk) - karoseria jest na tyle cienka, że powstałe naprężenia w kąpieli cynkowej by ją cała zwichrowały, już nie mówię o tym ile by auto więcej na wadze dostało i ile by trwał proces usuwania sopli cynku po obcieku (kto dawał coś do cynkowania ogniowego to wie jak to wygląda).

                                                  Kolejny etap - to KTL, czyli kataforeza (stosuje się ją również na ocynkowane i fosforanowane elementy) - z tego co się orientuję to jedynym samochodem na świecie, który był seryjnie produkowany i cały malowany metodą KTL to był Mercedes SLR - kiedyś na Discovery pokazywali program o produkcji własnie tego samochodu w zakładzie w Szwajcarii bodajże.

                                                  Standardowo 99% elementów, które są ze stali/aluminium i są czarne w samochodzie (amortyzatory, wahacze, wsporniki, pas przedni, belka itp itd to właśnie KTL) - proszę nie mylić tego z malowaniem proszkowym, bo to dwie różne rzeczy.

                                                  Woskowanie pomiędzy procesami cynk/KTL.... kolejna bajka. By zarówno cynk jak i KTL się trzymał podłoża musi być ono odtłuszczone i wytrawione, więc nie wyobrażam sobie jak na cynk kładziemy KTL :roll: to tak jakby na podkład położyć masło a potem próbować pomalować tą powierzchnię lakierem :diabelski_usmiech

                                                  Także, jak o czymś chcesz napisać, to najpierw to poznaj, by pisać takie wywody czy tam mity.

                                                  Skąd to wszystko wiem?

                                                  Pracuję na galwanizerni (cynkowanie elektrolityczne głównie dla branży Automotive elementów na pierwszy montaż) od 15 lat, a od dwóch wdrażamy projekt postawienia linii do kataforezy "KTL".

                                                  Przepraszam, że tak dużo treści, ale głupoty trzeba od razu dementować.
                                                  "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                                                  Komentarz

                                                  • fernando
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 1890

                                                    JacekRS, Mercedes SLR (w całości z włókna węglowego!) byl cały malowany metoda ktl? Można gdzieś o tym poczytać? I nadwozia wysylali że Szwajcarii po tym lakierowanie do Anglii na montaż???

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...