ja mam krotko O3 ale napisze co mnie juz drażni - pomimo ze auto od poprzedniej o2 ambiente drozsze o 15k cennikowo to zabrali chlodzenie w podlokietniku, w drzwiach z przodu zamiast lampek są odblaski, kierownica niby skorzana ale swinia chyba byla plastikowa i strach pomyslec jak bedzie wyglądać za parę lat (na szczeście leasing 3 lata i wymianka).
octavia 3 vs golf 7 - jakosc tapicerek
Zwiń
X
-
Oczy, uszy i tylek mialem na siedzeniu dobrze wyposazonej O3, robiac jazde testowa, po niezlych drogach w Bielsku-Bialej (jak juz pisalem, plynne pofaldowane nierownosci sa bardzo ok).
Przez mysl mi nie przeszlo zeby wybrac sie na wieksze dziury i rozpedzac auto powyzej 150, zeby zobaczyc jak jest zle.
Po za tym, ze to moj blad, i pretensje moge miec w pewnym stopniu do siebie, nie oznacza to ze powininem przymknac na wszystko oko.
Ja swoich praw zamierzam dochodzic i jesli okaze sie ze siedzi gdzies jakas wada ukryta (np amory) to bede zadowolony ze nie odposcilem wraz z innymi uzytkownikami.
Jesli sie okaze ze ten typ tak ma, to po 2 latach sprzedam auto, mowi sie trudno.
I to nie jest kwestia kaprysu, robie 60k rocznie, i duzy halas w aucie to juz kwestia zdrowia i codziennego samopoczucia.
Komentarz
-
-
pascal, ale jeździłeś tym pugiem czy tylko wypowiadasz się o stylistyce ? Mnie wnętrze 308 też nie przypadło do gustu, natomiast sylwetka auta jest niezła, nie jeździłem tym autem, więc się nie wypowiadam, ale peugeot jest w psa niżej od citroena (jak skoda w vag) także szału może nie być :?Było szybkie
2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
163HDI HYDRACTIVE 3+
Jest wycieczkowóz
VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukasiastyale peugeot jest w psa niżej od citroena
Komentarz
-
-
To wyglada IMO troche inaczej - auta sa jakby na rowni - ale Citro postawil na komfort a Pug na "niemieckie" prowadzenie. Auta w jezdzie mocno sie roznia - C5 plynie, jest taki pluszowy w srodku (choc design deski jest delikatnie mowiac nienajszczesliwszy) a 508 jest sztywna - sztywniejsza wyraznie od Passata B7 ktory wypada pomiedzy oboma francuzami. Wnetrze 508-ki sprawia wrazenie bardziej wyszukanego - ale to chyba kwestia projektu niz materialow bo te w obu autach to bardzo wysoki poziom... no moze jednak 508 ma tu mala wyzszosc. Trzeba tez pamietac, ze C5-ka powstala przed glupawka pod tytulem "oszczedzamy wage" i jest sporo ciezsza od 508-ki - to taki autostradowy krazownik.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukasiastynamo, skoda jest wozidłem dla tych których nie stać na audi, nie zapominaj o tym, zanim zaczniesz kogoś wyzywać od biedaka
Ja mam porownanie o2fl z nowym c4, nawet filc na podlodze w c4 jest znacznie grubszy, boczki za to ma c4 plastikowo -gumowe jak w o3
Zamieszczone przez marlej108ze jacys goscie narzekaja na jakis tam samochod, i potem owe krytyczne uwagi do auta traktowac wlasciwie jak krytyke samego siebie.
Komentarz
-
-
co do 508 dwoch kolegow na codzien jezdzacych O3 mialo zastepczego puga 508 i jeden nie mogl sie usadowic za kierownica wzrost 195 cm, drugi tez szybko zatesknil za O3 jak podsumował auto ładne ale niewygodne i niepraktyczne - sam bylem zdziwionyProwadzi NaviExpert Lifetime
Ostrzega Yanosik
Nagrywa Vicovation TF-2 EZ
Komentarz
-
-
Ja nie mialem problemu w 508-ce. Ale w O3 tez bardzo dobrze sie czulem jezeli chodzi o odbior wnetrza. Tzn. materialu na boczkach brakowalo i siedzenia twarde, ale bardzo podobalo mi sie poczucie przestrzeni i nienatarczywa, dosyc nisko umieszczona i odsunieta od kierowcy deska rozdzielcza. jest oddech bo np. w golfie czuje sie troche przytloczony efektem sciany i tym calym skierowaniem na kierowce.
Komentarz
-
-
Ja też mam sentyment do mojej Octavii, ale jednego nie mogę jej wybaczyć: pojawiających się ognisk rdzy (progi, nadkola, drzwi). Ruda wyłazi 'sama z siebie' i najgorsze jest to, że TTTM. Jest to obecnie jedyny powód, dla którego auto bym sprzedał.
Ciekaw jestem, czy w O3 blacha jest lepiej zakonserwowana/ocynkowana. Czy ktoś wie jak to wygląda w VW (np. Golf 6, Passat B6) w porównaniu do O2? Zakładam, że jeśli chodzi o O3 i G7, to za wcześnie na takie dywagacje.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adaśCiekaw jestem, czy w O3 blacha jest lepiej zakonserwowana/ocynkowana. Czy ktoś wie jak to wygląda w VW (np. Golf 6, Passat B6) w porównaniu do O2? Zakładam, że jeśli chodzi o O3 i G7, to za wcześnie na takie dywagacje.
ps. My tu gadu gadu, a kolega namo zabral zabawki i poszedl do innej piaskownicy, nawet rske z podpisu wycial
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tippona tapicerce przycieli ta watpie ze nagle ocynku nie pozalowali :P
Ciężko pożałować ocynku, jeśli ten proces w każdej fabryce koncernu VAG wygląda podobnie - auto zanurzane jest w wannie i w procesie KTL (polecam poszukać na google) pokrywane cynkiem.
Oszczędzić fabryka może na ilości farby podkładowej (ale i tutaj za bardzo nie się nie da) oraz (i tutaj jest większe pole do popisu) na masie zabezpieczającej - popularnie zwanej masą bitumiczną, chociaż już dawno VAG odszedł od tego materiału na rzecz masy UBS (również polecam poszukanie info w sieci).
Gdzieś pomiędzy tymi procesami, auto jest jeszcze zanurzane w wannie z woskiem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11Zamieszczone przez Tippona tapicerce przycieli ta watpie ze nagle ocynku nie pozalowali :P
Gdzieś pomiędzy tymi procesami, auto jest jeszcze zanurzane w wannie z woskiem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11Zamieszczone przez Tippona tapicerce przycieli ta watpie ze nagle ocynku nie pozalowali :P
Ciężko pożałować ocynku, jeśli ten proces w każdej fabryce koncernu VAG wygląda podobnie - auto zanurzane jest w wannie i w procesie KTL (polecam poszukać na google) pokrywane cynkiem.
Oszczędzić fabryka może na ilości farby podkładowej (ale i tutaj za bardzo nie się nie da) oraz (i tutaj jest większe pole do popisu) na masie zabezpieczającej - popularnie zwanej masą bitumiczną, chociaż już dawno VAG odszedł od tego materiału na rzecz masy UBS (również polecam poszukanie info w sieci).
Gdzieś pomiędzy tymi procesami, auto jest jeszcze zanurzane w wannie z woskiem.
Jak może być samochód w na linii kataforezy (KTL) cynkowany? Może być co najwyzej poddany procesowi fosforanowania przed malowaniem metodą kataforezy!!!!
Samochód nie jest cały zanurzany w cynku, tylko jego elementy są tłoczone z blachy ocynkowanej w hucie.
Dlaczego? Dlatego, że musiałby być pocynkowany elektrolitycznie temperatura kąpieli roboczej to 26-30stC (dlaczego nie ogniowo o tym później), a że karoseria ma masę profili, to tworzy się klatka Faradaya i w tych zakamarkach nie doszłoby do pokrycia blachy cynkiem i zaraz ruda by się pojawiła. Już prędzej zgodzę się, z tym że może on być poddany w/w procesowi fosforanowania.
Cynkowanie ogniowe (temperatura robocza kąpieli to około 450stC - jest to rozpuszczony czysty cynk) - karoseria jest na tyle cienka, że powstałe naprężenia w kąpieli cynkowej by ją cała zwichrowały, już nie mówię o tym ile by auto więcej na wadze dostało i ile by trwał proces usuwania sopli cynku po obcieku (kto dawał coś do cynkowania ogniowego to wie jak to wygląda).
Kolejny etap - to KTL, czyli kataforeza (stosuje się ją również na ocynkowane i fosforanowane elementy) - z tego co się orientuję to jedynym samochodem na świecie, który był seryjnie produkowany i cały malowany metodą KTL to był Mercedes SLR - kiedyś na Discovery pokazywali program o produkcji własnie tego samochodu w zakładzie w Szwajcarii bodajże.
Standardowo 99% elementów, które są ze stali/aluminium i są czarne w samochodzie (amortyzatory, wahacze, wsporniki, pas przedni, belka itp itd to właśnie KTL) - proszę nie mylić tego z malowaniem proszkowym, bo to dwie różne rzeczy.
Woskowanie pomiędzy procesami cynk/KTL.... kolejna bajka. By zarówno cynk jak i KTL się trzymał podłoża musi być ono odtłuszczone i wytrawione, więc nie wyobrażam sobie jak na cynk kładziemy KTL :roll: to tak jakby na podkład położyć masło a potem próbować pomalować tą powierzchnię lakierem :diabelski_usmiech
Także, jak o czymś chcesz napisać, to najpierw to poznaj, by pisać takie wywody czy tam mity.
Skąd to wszystko wiem?
Pracuję na galwanizerni (cynkowanie elektrolityczne głównie dla branży Automotive elementów na pierwszy montaż) od 15 lat, a od dwóch wdrażamy projekt postawienia linii do kataforezy "KTL".
Przepraszam, że tak dużo treści, ale głupoty trzeba od razu dementować."Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt
Komentarz
-
Komentarz