Obniżenie zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Leniwiec
    Rider
    • 2009
    • 624
    • Octavia IV (NX3)
    • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

    LUKI, dzięki :szeroki_usmiech
    Może się w końcu ogarnę i wstawię auto do showroomu :P
    Pozdro

    Komentarz

    • sebkoch
      Ambiente
      • 2014
      • 231
      • Octavia III (5E3)
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      Takie info otrzymałem z ASO.

      Moje zawieszenie:
      WEIGHT RANGE 4

      5Q0413031EP - AMORTYZATOR PRZÓD - 54,6MM - 672,50 PLN /SZT
      5Q0411105GJ - SPRZĘŻYNA PRZÓD - 396,56 PLN /SZT
      5Q0511115C - SPRZĘŻYNA TYŁ - 323,85 PLN /SZT
      5Q0513029FB - AMORTYZATOR TYŁ - 586,55 /SZT
      5Q0407151/2 L - WAHACZ POPRZECZNY PRZEDNI LEWY /PRAWY - 429,79 PLN / SZT
      5Q0505223/4 D - WAHACZ TYLNY WZDŁUŻNY LEWY /PRAWY - 488,22 PLN / SZT

      Zawieszenie w modelu Leniwca:
      SPORTS VERSION
      SUSPENSION RANGE 16

      5Q0413031EQ - AMORTYZATOR PRZÓD - 54,6MM - 672,50 PLN / SZT
      5Q0411105HC - SPRĘŻYNA PRZÓD - 396,56 PLN / SZT
      5Q0511115P - SPRĘŻYNA TYŁ - 298,57 PLN / SZT
      5Q0513029FC - AMORTYZATOR TYŁ - 586,55 PLN / SZT
      5Q0407151/2 P - WAHACZ POPRZECZNY PRZEDNI LEWY /PRAWY - 429,79 PLN / SZT
      5Q0505223/4 D - WAHACZ TYLNY WZDŁUŻNY LEWY /PRAWY - 488,22 PLN / SZT

      Zwrotnice przednie i tylne są te same.

      Pojawiają się jednak jakieś nieścisłości. Bo kiedyś sprawdzałem nr tylnego amortyzatora i ja mam 5Q0 512 011 HD. Więc chyba ETKA jakieś nowe części pokazuje.



      Trochę drogo to wychodzi a trzeba doliczyć jeszcze robociznę...
      Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

      Komentarz

      • Leniwiec
        Rider
        • 2009
        • 624
        • Octavia IV (NX3)
        • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

        Ciekawe tylko, czym te części się różnią w praktyce? O ile poza sprężynami faktycznie czymś się różnią :|
        Pozdro

        Komentarz

        • Trancer
          Ambiente
          • 2014
          • 201

          Springi swoją drogą, amorki też mogą być dostosowane do niższego zawieszenia ale żeby wahacze przód/tył były inne??, może to kwestia numerów albo są to inne elementy np wzmocnione itd...

          Komentarz

          • Dodi
            Ambiente
            • 2014
            • 129

            sebkoch, nie lepiej kupic Eibacha pro kit -30/-40 ?
            Naprawde jest optymalnie (komfort - wysokosc). Jezeli chcesz to mozemy sie spotkac i sam ocenisz, przetestujesz bo widze ze tez jestes z Bedzina.

            Komentarz

            • antek
              Ambiente
              • 2012
              • 121

              Zamieszczone przez Dodi
              Naprawde jest optymalnie (komfort - wysokosc). Jezeli chcesz to mozemy sie spotkac i sam ocenisz, przetestujesz bo widze ze tez jestes z Bedzina.
              pokażesz jak wygląda na nim Twoje auto? Jak wrażenie z jazdy względem seryjnego zawiasu na tym eibachu? I podaj proszę jakiś link, albo part number tego co masz u siebie zainstalowane
              W kilku poprzednich autach obniżałem zawieszenie, ale zawsze były to hondy, teraz octavie służą jako wozidła rodzinne i jakoś mnie boli że tak wysoko pieją.... a z drugiej strony nie chciałbym żeby rodzina straciła na komforcie za mocno :roll:

              Komentarz

              • Dodi
                Ambiente
                • 2014
                • 129

                antek, powiem szczerze ze Eibacha zamowilem gdyz ciezko bylo patrzec na "traktor" jaki otrzymałem po zalozeniu 18-ek. Komfort uwazam za bardzo, bardzo przyzwoity i staram sie byc obiektywny w ocenie. Auto jest ciut twardsze, ale za to mniej podatne na boczne podmuchy, co strasznie dzialalo mi na nerwy. Tez mam 6-o letnie dziecko i dbam o komfort rodziny, wiec szczerze polecam.
                Tu masz link gdzie opisalem wiecej, choc szczerze uwazam ze foto nei oddaje wszystkiego, bo wizualnie o niebo lepiej wyglada niz na seryjnych springach.

                Komentarz

                • antek
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 121

                  Dodi dzięki za info, faktycznie przy 18" problem sie uwypukla... wygląda nieco lepiej względem serii, masz może jakis numer tych sprezyn albo linka do sklepu/producenta skąd brałeś? A i jeszcze jedno, nie marudzą Ci w ASO podczas przeglądów że masz sprężyny zmienione?

                  Komentarz

                  • Dodi
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 129

                    Ostatnio byłem w zaprzyjaźnionym ASO i nawet nikt tego nie zauważył, ponad to w teorii straciłem gwarancje tylko na same sprężyny oraz ewentualnie elementy zawieszenia, choć jak wiadomo każdy chce zarobić, więc ASO jako podwykonawca producenta, też chcieliby mieć zapłacone za ewentualną akcje serwisową - zawsze może być przejęty rolą doradca, ale zawsze masz możliwość poszukania "przyjaznego" dla Ciebie serwisu ASO
                    Nr części dla 1.4 TSI w kombi : EIBACH E10-79-010-03-22
                    Najlepiej zamów ze strony producenta (www.eibach.pl), ale najpierw zadzwoń na infolinie i porozmawiaj z doradcą. Ja zapłaciłem troszkę drożej, ale czekałem tylko 2 dni, bo springi jadą bezpośrednio z Niemiec.

                    Komentarz

                    • antek
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 121

                      Dzięki Dodi!

                      Komentarz

                      • Dodi
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 129

                        Nie ma sprawy. Jezeli chcialbys jakies inne doty, no z przodu, tylu itp to daj znac to zrobie. Mam tez fotki na chwile przed montazem wiec mozna porownac

                        Komentarz

                        • LUKI
                          RS
                          • 2005
                          • 5776

                          Dodi, podjedź tutaj na geometrię


                          GEOMETRIA KATOWICE CZESŁAW DUDA


                          masz moment a będziesz zadowolony
                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                          Komentarz

                          • Dodi
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 129

                            Dzieki LUKI, podjade za ok 500km gdyz zbieznosc zrobilem od razu po zalozeniu springow, jednak jak czytam to lepiej podjechac na zbieznosc dopiero po "uklepaniu" sprezyn,cwiec mysle aby to zrobic jeszcze raz Lepiej wydac kilka pln-ow od razu niz kupic nowe opony, zwlaszcza ze zalozylem nowy komplet

                            Komentarz

                            • bob_best
                              Rider
                              • 2013
                              • 744
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              Zamieszczone przez Dodi
                              Nie ma sprawy. Jezeli chcialbys jakies inne doty, no z przodu, tylu itp to daj znac to zrobie. Mam tez fotki na chwile przed montazem wiec mozna porownac


                              dodaj proszę fotkę przed montażem sprężyn
                              Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                              Komentarz

                              • mareq321
                                Drive
                                • 2015
                                • 60

                                Zamieszczone przez bob_best
                                Zamieszczone przez Dodi
                                Nie ma sprawy. Jezeli chcialbys jakies inne doty, no z przodu, tylu itp to daj znac to zrobie. Mam tez fotki na chwile przed montazem wiec mozna porownac
                                dodaj proszę fotkę przed montażem sprężyn
                                Dlaczego tak się dzieje, że jeszcze niedawno nie miałem takich potrzeb, a teraz też wertuje ofertę eibach'a :twisted:

                                Komentarz

                                • Dodi
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 129

                                  Jak tylko będę miał dostęp do kompa to wstawię foto, ponieważ z tel jakoś nie wchodzą
                                  PS. Zgodnie z umową przesyłam foto i mam nadzieje, że pomogę w dokonaniu wyboru.
                                  Załączone pliki

                                  Komentarz

                                  • sebkoch
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 231
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                    Zamieszczone przez Dodi
                                    sebkoch, nie lepiej kupic Eibacha pro kit -30/-40 ?
                                    Naprawde jest optymalnie (komfort - wysokosc). Jezeli chcesz to mozemy sie spotkac i sam ocenisz, przetestujesz bo widze ze tez jestes z Bedzina.
                                    Nie jestem przekonany co do wymiany samych sprężyn. Przecież amortyzator nie pracuje wtedy w swoich optymalnych zakresach, co na pewno przełoży się na jego efektywność np. w zakrętach. Czy amorki czasem też się szybciej nie zużyją przy takim trybie pracy?

                                    Ogólnie staram się trzymać oryginalnych rozwiązań producenta może stąd moje obawy.
                                    Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                                    Komentarz

                                    • Dodi
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 129

                                      Tylko z tego co się orientuje to producent w sportowym zawieszeniu oferuje obniżenie o ok 15mm, wiec to jest co najmniej lekko pół śmieszne rozwiązanie....

                                      Komentarz

                                      • LUKI
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5776

                                        Zamieszczone przez sebkoch
                                        Nie jestem przekonany co do wymiany samych sprężyn. Przecież amortyzator nie pracuje wtedy w swoich optymalnych zakresach, co na pewno przełoży się na jego efektywność np. w zakrętach. Czy amorki czasem też się szybciej nie zużyją przy takim trybie pracy?
                                        masz rację

                                        kolega kowal 2002 w swojej O2FL przerabiał wszystkie warianty (przy sprężynach Eibach ProKit)

                                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                        Komentarz

                                        • Leniwiec
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 624
                                          • Octavia IV (NX3)
                                          • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                          Zamieszczone przez Dodi
                                          Tylko z tego co się orientuje to producent w sportowym zawieszeniu oferuje obniżenie o ok 15mm, wiec to jest co najmniej lekko pół śmieszne rozwiązanie....
                                          Nie pól śmieszne tylko kompromisowe rozwiązanie. Wizualnie jest bez dwóch zdań lepiej od serii, a jednocześnie nadal praktycznie i wygodnie.
                                          Przerabiałem Eibacha -30mm wcześniej w Corolli E12. W porównaniu do serii takie zawieszenie wygląda zajebiście, ale pomijając komfort, który jest rzeczą subiektywną, to choćby nie każdy wjazd/zjazd do garażu był dla mnie dostępny - wiem, bo na kilku zawisłem :diabelski_usmiech

                                          Z drugiej strony Octa fabrycznie stoi tak wysoko, że te -30mm może nie być w jej przypadku aż tak uciążliwe :twisted:
                                          Pozdro

                                          Komentarz

                                          • LUKI
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5776

                                            O3RS Combi na trochę więcej niż -40





                                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              Leniwiec, octavia -30 spokojnie przyjmuje na klatę, tak powinno wyjeżdżać z fabryki.
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • Dodi
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 129

                                                piramida, zgadzam się z Tobą w 100% !!!

                                                Komentarz

                                                • Lukii
                                                  Rider
                                                  • 2015
                                                  • 562

                                                  Chciałem zamówić dziś pro kit eibacha ale niestety nie jest dostepny w Maju.
                                                  Przybliżony termin to początek Czerwca.
                                                  Zastanawiam sie wiec na H&R - śmiga ktoś RSem na H&R z seryjnymi amorami?
                                                  Lukii

                                                  Mój Brokuł

                                                  Komentarz

                                                  • gerard_ktm
                                                    Ambiente
                                                    • 2014
                                                    • 169

                                                    ta czerwona ładniutka :-)
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83516

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...