Zamieszczone przez piramida
zmiana roweru
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez rowerekZamieszczone przez piramidatylko najpierw musze kupić rower
Odnośnie roweru to celuję w specializeda stumpjumper lub enduro :diabelski_usmiech
[ Dodano: Czw 22 Lis, 12 20:34 ]
Zamieszczone przez abstinentZamieszczone przez piramidateraz mi się marzą alpy tylko najpierw musze kupić rower i kondychę zrobić :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftBo trzeba rower kupic pod kolor auta, a auta nowego jeszcze nie masuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaOdnośnie roweru to celuję w specializeda stupjumper lub enduro :diabelski_usmiechStumpjumper sztywniak czy full (fsr)? Porównując do enduro to chyba full? Chociaż jakby nie było to i tak dwa różne rowery :idea:
Ja tam jestem skrzywiony na sztywniaki :P Nie ma to jak piekące z bólu nogi na zjazdach od utrzymywania roweru :twisted:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rowerekZamieszczone przez piramidaOdnośnie roweru to celuję w specializeda stupjumper lub enduro :diabelski_usmiechStumpjumper sztywniak czy full (fsr)? Porównując do enduro to chyba full? Chociaż jakby nie było to i tak dwa różne rowery :idea:
Ja tam jestem skrzywiony na sztywniaki :P Nie ma to jak piekące z bólu nogi na zjazdach od utrzymywania roweru :twisted:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaabstinent przekonywał mnie do ultra lekkiego sztywniaka ale jeżdżąc poprzednio na rowerze który miał po 200mm skoku to jakos tego nie widzę
abstinent, ja myślę, że w przypadku piramidy przejście z fr na sztywniaka (lub nawet fulla xc) to nie ten kierunek. Z tego co przeczytałem kiedyś tam to jego kręcą bardziej zjazdy a rower zmienia po to, żeby łatwiej mu było wjeżdżać, żeby potem zjechać. U niego podjazd nie jest funem samym w sobie (przynajmniej ja to tak odbieram) dlatego zapomniałbym o jakichś 'wylajtowanych' konstrukcjach tylko właśnie konkretny full na pograniczu enduro.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rowerekRozumiem, w sumie najpierw trzeba by było zmienić przyzwyczajenia, typu: na krawężniki się wskakuje a nie jedzie na penera z dupą na siodełku :szeroki_usmiech:
zjazd na xc daje jeszcze więcej adrenaliny
mało tego, znam takich co na XC biją na łeb FR DH itp na pewnych trasach :diabelski_usmiech
z tym że UST to podstawa do tego :wink:
Komentarz
-
-
Z tym że dochodzi jeszcze masa własna kierownika która oscyluje w okolicy 90kg :szeroki_usmiech a przy tej masie raczej pasuje dosiadać fulla.
Znam kilku zapalańców co jeździli dużo w maratonach na sztywniakach i jakoś dwa sezony temu przesiedli sie na fulle, co prawda ze skokiem 100-120mm ale jak twierdzą że do sztywniaka juz by nie wrócili :!:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
A wracając do mojego problemu: jeśli zaszłaby konieczność wymiany, to który z elementów powinienem zakupić ?
Szeroki asortyment ✅ Rowery Outlet - Szosowe - Triathlon ➤ Najlepsze ceny, błyskawiczna wysyłka na Bikestacja.pl.
Lub może inny wkład zaproponujecie ?
[ Dodano: Pią 07 Gru, 12 21:27 ]
No i się wyjaśniło z suportem...ale po kolei...
Przypominam w skrócie: padł mi suport Shimano HII SM-BB51, ciężko się kręcił, zapadła decyzja o wymianie na Accent BB-EX1.
Do tego dokupiłem klucz i do roboty. Mogłem oddać sprzęt do serwisu na wymianę ale kiedy po dłuższej rozmowie sprzedawca nie był w stanie zrozumieć co mam na myśli mówiąc "wkład suportu" i z uporem maniaka pokazywał mi suport z osią na kwadrat postanowiłem, że czas na samokształcenie jednak...
Poza tym - chciałem nauczyć się czegoś o budowie swojego roweru...
Demontaż poszedł w miarę sprawnie choć to był mój pierwszy raz i pomagał mi równie zorientowany kolega
Po wyjęciu starego wkładu wszystko w środku dokładnie wyczyściłem szmatką (podobno szczoteczka do zębów jest lepsza ?) do sucha i obejrzałem to "padło"... Gnój, błoto, ślady rdzy i "zapaszek" do złudzenia przypominający...paprykarz szczeciński ! Serio !
Ewidentnie padnięty wkład - nawet na moje niewprawne oko widać było, że łożysko ma dość (przebieg roweru to ok. 3,5 tys.km).
Zacząłem analizować budowę wkładu przed jego włożeniem, porównywać, mierzyć etc.
Moje spostrzeżenia:
- oryginalne uszczelnienie łożyska Shimano jest do faktycznie do dupy;
- w Accencie faktycznie siedzi jakieś standardowe, zamknięte łożysko kulkowe typu 6805RSC bez nazwy producenta;
- przymierzając oś korby do łożysk stwierdziłem, że cały nacisk osi w czasie pedałowania opiera się na... plastikowym pierścieniu znajdującym się w łożysku ! Prawda to ?! Co to za materiał, że taki wytrzymały jest ? Spodziewałbym się raczej co najmniej ciasno wciskanego jak nie nabijanego łożyska na oś lub jakiegoś stożka.
- czy ten plastik po wytarciu się można dokupić osobno do Accenta (np. teflonowy lub coś w ten deseń)? Czy ten który zdemontowałem z Shimano jeszcze do czegoś się nadaje ? Może go nie wyrzucać ?
- na mojej osi pojawiły się minimalne ślady jakby przytarcia i wg mnie są one wynikiem umierania starego łożyska (plastik musiał się zablokować i obrócić względem korby). Jak już zdałem sobie sprawę, że to plastik tak zrobił to uważam, ze osi nic się nie może stać tak od razu bo jest dużo twardsza przecież ?
- przed złożeniem całości dałem odrobinę smaru miedzianego na gwint oraz oś (tylko taki miałem pod ręką i jeśli to błąd to proszę o info);
- po złożeniu całości i chwilowej radości z leciutko obracających się korb zmartwił mnie minimalny luz poprzeczny wyczuwalny gdy złapałem na raz obie korby rękami i próbowałem nimi poruszać na boki. Wyczytałem, że może mieć na to wpływ niewłaściwa kolejność montażu plastikowej gwiazdkowej nakrętki oraz korby lewej. Poprawiłem - pomogło
Nieoceniona stronka przy tej operacji: http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul/5774/4rss/
[ Dodano: Sob 23 Lut, 13 13:37 ]
I jak tam przygotowania do sezonu ? Pogoda na razie nie sprzyja ale bazę można szlifować na hali czy biegając w terenie...
Ja próbuję delikatnie.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Panowie może ktoś podpowie. Chciałbym kupić na wiosnę rower. Budżet ok 1500 zł. ower ma służyć do jazdy grogi gruntowe kamieniste, asfalt, trochę terenu (tak jak to jest na wsiach, trasy raczej krótkie do 6-7 km okazjonalnie dłuższe. Mam 190 wzrostu.
Ktoś coś poleci fajnego? Ewentualnie na co zwracać uwagę kupując rower?
Komentarz
-
-
dublin999, może coś z firmy Kross, całkiem dobre rowery i za ta cenę tez coś znajdzieszhttp://www.kross.pl/
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dublin999Panowie może ktoś podpowie. Chciałbym kupić na wiosnę rower. Budżet ok 1500 zł. ower ma służyć do jazdy grogi gruntowe kamieniste, asfalt, trochę terenu (tak jak to jest na wsiach, trasy raczej krótkie do 6-7 km okazjonalnie dłuższe. Mam 190 wzrostu.
Ktoś coś poleci fajnego? Ewentualnie na co zwracać uwagę kupując rower?. Ja osobiście jeżdżę rowerek crossowym czyli większe koła 28 cali i duża rama. Tyle że opony węższe i w terenie sprawdzą sie gorzej niż typowo górskie. Chociaż ja nie narzekam a zjechałem tym rowerek połowe Polski
. Mam taki rowerek : Wheeler tylko to jest nowy model a mój ma już z 8 lat i nadal śmiga aż miło
Renault Megane Grandtour 1.4TCe Dynamique
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez MaicroftBo trzeba rower kupic pod kolor auta, a auta nowego jeszcze nie ma
Piramida nie śmiej się. Ja mam rower licujący z autem, ale wiem jak wygląda w korku na zakopiance bo tam z rowerem nie jeżdżę :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Ostatnie parę lat jeździłem na Unibike Evolution, ale ten rower jednak nie dla mnie (MTB), z praktyki wyszło, że większość jeżdżę po mieście, asfalcie lub bardzo utwardzonych drogach. Dlatego szukam czegoś innego, co powiecie na ten wybór?
Druga opcja to kupno roweru używanego, wtedy pewnie w czymś sensownym zmieściłbym się do 1000 zł. Zależy mi żebym na nowym rowerze mógł zamocować bez problemu siodełko dla dziecka.
Jaki rozmiar ramy powinienem dobrać dla tego trekking przy wzroście 176 cm?
Komentarz
-
-
natash, pod 176 cm, to moim zdaniem 19", ale bez przymiarki to trudno na 100% powiedzieć.Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kbjanekdobra teraz wyzwanie:
5,5 roku ma gagatek, wazy kolo 20 kilo, z metra i 15 cm cięty i juz wyrosl z 12 calowek w bmx,
co radzicie 16 czy 18 cali, bo 20 to juz chyba za duzeIsc do sklepu i przymierzyć najlepszy i sprawdzony sposób
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Pomóżcie wybrać mi rower. Mam takie typy:
Jesteśmy salonem rowerowym z ponad 30-letnim doświadczeniem! W swojej ofercie posiadamy m.in. rowery marki Trek, Kross, Romet, Merida, Cube oraz wiele wiele innych!
Jesteśmy salonem rowerowym z ponad 30-letnim doświadczeniem! W swojej ofercie posiadamy m.in. rowery marki Trek, Kross, Romet, Merida, Cube oraz wiele wiele innych!
Ewentualnie :
Jesteśmy salonem rowerowym z ponad 30-letnim doświadczeniem! W swojej ofercie posiadamy m.in. rowery marki Trek, Kross, Romet, Merida, Cube oraz wiele wiele innych!
Jesteśmy salonem rowerowym z ponad 30-letnim doświadczeniem! W swojej ofercie posiadamy m.in. rowery marki Trek, Kross, Romet, Merida, Cube oraz wiele wiele innych!
Na rower nie chcę wydać więcej niż 1700zł , ma służyć do jazdy po leśnych drogach, polnych, szutrach i asfalcie również. Jazda rekreacyjna. Co wybrać? :roll:Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
Komentarz