Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Ozdar
    Tylko czy Amsoil z każdą dostawą zza oceanu tak samo trzyma parametry?

    Pytając kilku osób o Amsoila 5w40 zawsze zdanie zaczynało się "Amsoil z pierwszej serii...."
    ...przerobiłem od pierwszej do ostatniej......trzymał, choć rzeczywiście papierowo wspomniana pierwsza seria robiła wrażenie, albo inaczej...ostatni wypust już takiego wrażenia nie robi.
    >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

    Komentarz


    • Tak a propo Specola:

      Witam,
      Zapewniam Pana, że oleje są w pełni syntetyczne, jednak nie możemy udzielić informacji o ich szczegółowym składzie.
      W zależności od potrzeb stosujemy PAO, estry oraz HC.

      Komentarz


      • :shock: :shock: :shock: :shock: :lol: :lol: :lol: :lol:

        Komentarz


        • W Specolu jak zwykle szwankuje komunikacja z Klientem. :twisted: Chyba chcieli napisać, że w zależności od danego typu oleju stosują bazę HC, PAO lub PAO+estry. Według moich informacji w olejach Specol Spec Premium C3 baza PAO wynosi min. 20% a w Specolach z serii Gold 30-50%.

          Komentarz


          • Nie tylko komunikacja ale i rzetelna informacja

            W karcie charakterystyki jest napisane że PAO jest około 11%

            To gdzie te 30 do 50%

            Komentarz


            • PietrzaK: masz rację i nikt tego nie opublikuje ile PAO a ile HC a podniecanie się PAO jest bez sensu bo nie ma olejó w 100% na PAO.
              Dawniej były oleje mineralne np. Quaker State i auta robiły na nim miliony tak że nie popadajmy w jakąs paranoję :-)
              Wszystko zależy od jakości a PAo to oczywiście taki cukirerczek w tym wszystkim
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz


              • Nie mi oceniać, osobiście się też PAO nie podniecam wkleiłem tylko informację jaką od Specola uzyskałem :wink:

                Komentarz


                • Nikt się nie podnieca, ale lubi jak PAO czy Estry w składzie są i to najlepiej jak najwięcej :wink:
                  Jak widać po informacjach nie wszystko złoto co się świeci, a jest tyle dobrych olejów w dobrej cenie gdzie wszystko było przebadane "w te i wewte"

                  Komentarz


                  • Dawniej były oleje mineralne np. Quaker State i auta robiły na nim miliony tak że nie popadajmy w jakąs paranoję
                    Amerykanie mają szczęście, ponieważ jakość surowców pierwotnych (teksanska ropa naftowa) jest bardzo korzystna i nawet niewielkie operacje dają (relatywnie ) świetny olej. Dodatkowo jak większość producentów, realizowali się w produkcji olejów wyścigowych co daje dobre rezultaty (poligon doswiadczalny )

                    Komentarz


                    • Którego wy tam tego Specola zalewacie z normą 505.01 ?

                      Komentarz


                      • 505.01 spełnia Specol Spec Premium C3 5w30 i Specol Spec Premium C3 5w40 a Specol Spec Premium C3 5w30 VW 504.00/507.00 spełnia normę 504/507 jak sama nazwa wskazuje :lol: a więc można go stosować tam gdzie wymagana jest norma 505.01.

                        [ Dodano: Pon 15 Lut, 16 17:12 ]
                        Co do ropy to słyszałem, że najlepsza jest ropa pensylwańska ale bardzo dobre właściwość ma również ropa australijska, z której produkowany jest Penrite.

                        Komentarz


                        • szukam nadal oleju do silnika TDI PD
                          miałem motula specyfica, statoila lazerway LL oraz ravenola VMO
                          Statoil chyba najlepszy (na słuch, bo wszystko inne trudno ocenić) ravenol nieznacznie najgorszy
                          i tu pojawia się dylemat co kupić na następną zmianę? do głowy mi przyszedł pomysł (ale czy słuszny?) olać normę 505.01 i zalać mobila 0w40
                          co o tym sądzicie?

                          Komentarz


                          • tomek evo: zalej diesla olejem opałowym ze Szwacji zobaczysz jak silnik pracuje a póxniej zalej nasz ON robiony z ruskich pokładów a później zwykły ON z Niemiec będziesz wiedział gdzie jesteśmy :-)

                            Dlaczego wtryski w Polsce na LPG zapychaja się 2-3 x szybciej niż w Niemczech ?

                            Pensylwanska jest dobra ale niestety nie kupi się oficjalnie dobrych olejów z Quaker State, Penzzoil ( podziekować BP) faktycznie ich bazy są doskonałe , polecam mamy inne Amsoil, Penrite, Royal Purple !

                            Miejmy nadzieję że w Specolu bedzie nie gorzej a jedynie lepiej , zmarły niedawno prezes firmy Pan Rysiek Kowalski nadawał w dużej mierze kierunek firmy, liczę że za niedługo bedzie jeszcze lepiej a i komunikacja i obsługa klienta bedzie poprawiona aby kazdy czuł że jego wiedza jest zaspokojona.

                            Pozdrówka
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez Pidziek
                              Pensylwanska jest dobra ale niestety nie kupi się oficjalnie dobrych olejów z Quaker State, Penzzoil ( podziekować BP) faktycznie ich bazy są doskonałe , polecam mamy inne Amsoil, Penrite, Royal Purple !
                              Shell jest właścicielem marek Pennzoil i Quaker State, i te produkty nadal oferuje np. w USA. W Europie są ich odpowiedniki, więc wielkiej krzywdy nie ma, bo wystarczy porównać karty i masz odpowiedź że w wielu przypadkach to tylko brand a zawartość ta sama, poczytaj o tym w innym wątku choćby na przykładzie Shella 0w20. GTL to jednak przyszłość i jeżeli nadal będą tak to rozwijać to czeka nas ciekawy czas w olejach.

                              Komentarz


                              • OK u mnie stuknęło pierwszy tysiąc na Specolu do PD-ka. Nie zdziwi się chyba nikt jak napiszę, że olej bardzo przyzwoity, nie dzieje się nic niepokojącego, samochód po 8 godzinnym postoju pod robotą (nawet dzisiaj, kiedy było praktycznie cały czas na minusie), odpala jakby nigdy nic, bez żadnych niepokojących odgłosów, co zdarzało już u mnie się np. na Mobilu ESP 5W30 w moich poprzednich Skodach.

                                Przy wymianie oleju użyłem płukanki Liqui Moly z serii pro-line i szczerze mówiąc jestem bardzo zadowolony z efektu. Samochód po niedawnym zakupie chodził jak sieczkarnia, było przeholowane z wymianą oleju prawie 3 kkm. Po zrobieniu płukanki i zmianie oleju samochód odzyskał wigor a także jego praca wróciła do normy.

                                Jednym słowem polecam zarówno płukankę jak i Specol zakupiony od kolegi tomekevo. (choć przyznam że do tej pory byłem sceptycznie nastawiony do kwestii płukanek).

                                Na następną wymianę również zapodaję ten sprawdzony zestaw, olej Specola mam już kupiony.

                                Komentarz


                                • cytrynowiec: nie ma żadnego porównania to sa inne oleje nie porównuj Shella z tym co jest w USA.

                                  Dzida jak napisałęm Specol nie jest zł, mam nadzieję że po śmierci Prezesa który nad wszystkim trzymał rękę nic się nie pogorszy, prezes Rysiek zmarł jakoś tydzień temu niestety, bardzo sympatyczny jegomość....
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Pidziek
                                    cytrynowiec: nie ma żadnego porównania to sa inne oleje nie porównuj Shella z tym co jest w USA.
                                    dlaczego nie? 0W20 SN jest u nas sprzedawane nawet made in USA
                                    dobry, duży producent ma to do siebie, że często formulacja między kontynentami jest taka sama, np. porównując analizy analogicznych Mobil w USA i w Europie (niewiele takich produktów, ale choćby Adv. Fuel Economy) róznice mieszczą się w granicy błędu
                                    zazwyczaj mniejsze dysproporcje od batcha do batcha niż w przypadku mniejszych producentów, którzy z kolei często oferują wyższe parametry za mniejsze pieniądze - coś za coś

                                    Komentarz


                                    • Witam wszystkich moze ktos pomoże .. usunełem DPF zwiekszyłemz 1.6 tdi CR zwiekszyłem moc do 140 km jaki teraz używać olej bo szykuje mi sie wymiana .. chciałbym MOTULA tylko nie wiem czy kupic przystosowany do DPF czy nie? Do tej pory jezdziłem na castrlu 5w30 longlife .

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez tytuspraga
                                        usunełem DPF
                                        ...
                                        Zamieszczone przez tytuspraga
                                        chciałbym MOTULA tylko nie wiem czy kupic przystosowany do DPF czy nie?
                                        taaa "kupić" Motula do DPF-a nie mając DPF-a bo kolega go usunął ... faktycznie "ma to sens" :twisted:
                                        Zamieszczone przez tytuspraga
                                        zwiekszyłem moc do 140 km jaki teraz używać olej bo szykuje mi sie wymiana
                                        zalej olej o SAE 0W40 producent wg. uznania - chcesz Motula to bierz Motula 0W40 Link ja proponuję Neste 0W40, Valvoline 0W40, Mobil 1 New Life itd...
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Pidziek
                                          cytrynowiec: nie ma żadnego porównania to sa inne oleje nie porównuj Shella z tym co jest w USA.
                                          Paba , dał jedno, ja dokładam drugie:
                                          Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 свежее - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.
                                          PP EURO LX 0W30 - Bob Is The Oil Guy
                                          jest tego więcej, ale resztę poszukaj sobie sam :P

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Zamieszczone przez tytuspraga
                                            usunełem DPF
                                            ...
                                            Zamieszczone przez tytuspraga
                                            chciałbym MOTULA tylko nie wiem czy kupic przystosowany do DPF czy nie?
                                            taaa "kupić" Motula do DPF-a nie mając DPF-a bo kolega go usunął ... faktycznie "ma to sens" :twisted:
                                            Zamieszczone przez tytuspraga
                                            zwiekszyłem moc do 140 km jaki teraz używać olej bo szykuje mi sie wymiana
                                            zalej olej o SAE 0W40 producent wg. uznania - chcesz Motula to bierz Motula 0W40 Link ja proponuję Neste 0W40, Valvoline 0W40, Mobil 1 New Life itd...
                                            to konkretnie który najlepszy do tego 0w30 czy 0w40 i jakiego producenta... ?

                                            [ Dodano: Sob 20 Lut, 16 22:29 ]
                                            zobaczcie to ..

                                            Zobacz: Bardzo ciekawy test olejów silnikowych - zdjęcia mówią same za siebie. - Wykop.pl

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez tytuspraga
                                              zobaczcie to ...
                                              ...było już dawnooo na forum. Co do wartości merytorycznej takich "wstawek" można powątpiewać w takiego typu "testy" które nie pokazują jak olej zachowa się w silniku - tutaj UOA jest zdecydowanie bardziej wiarygodne i daje więcej pożytecznych informacji, niż "palenie" oleju w kolbie...
                                              Zamieszczone przez tytuspraga
                                              to konkretnie który najlepszy do tego 0w30 czy 0w40 i jakiego producenta... ?
                                              ... ad: przeczytaj mój poprzedni post...ze zrozumieniem :wink:
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • Ten wątek o olejach to istna kopalnia wiedzy i jednocześnie gruuuuba lektura do poduszki :wink:
                                                Muszę zmienić olej w ciągu tego tygodnia i mam gruby dylemat.
                                                Ostatnie ponad 270 kkm zrobiłem na Repsolu 5W40 w klasie 505.01.
                                                Niestety urwał mi się kontakt, po za tym nie chciało mi się latać za kupnem ...

                                                Teraz mam zamiar zalać Motula również w klasie 505.01, choć wcale nie muszę, ale staram się dbać o turbinkę :diabelski_usmiech

                                                Lepiej zostać przy 5W40 czy może coś innego?
                                                Silnik z opisu, czyli poczciwy VP z nalotem jak w podpisie + coś koło 200 tysi zdjęte przez komis :lol:
                                                O2FL: Najświeższa w stajni O2 FL BKD
                                                O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                                Była ze mną niemal 10 lat - O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez 4tech
                                                  Lepiej zostać przy 5W40 czy może coś innego?
                                                  A co innego chciałbyś wlać do starego dobrego AHF-a?

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez 4tech
                                                    ponad 270 kkm zrobiłem na Repsolu 5W40 w klasie 505.01
                                                    o ciekawe i jak Repsol się sprawował ?
                                                    Zamieszczone przez 4tech
                                                    zostać przy 5W40 czy może coś innego?
                                                    skoro tyle przelatałeś na Repsolu 5W40 i było dobrze to ja bym nie kombinował z SAE, tym bardziej, że zimy już pewnie nie będzie :wink: Tylko pytanie...po jaki "ch" lałeś olej ze specyfikacją VW 505.01 skoro masz silnik AHF czyli VP a nie PD-ka ... :roll:
                                                    Zalewaj 5W40 ...
                                                    - VALVOLINE SynPower 5W40
                                                    - STATOIL LAZERWAY TDI 5W40
                                                    - STATOIL LAZERWAY 5W/40 = SUPERWAY 5W/40 tylko ten z MB 229.5 a nie z tego z ACEA C-3
                                                    - Mobil ... ale Delvac 5W40 i to nie jest żart Mobil™*w Polsce | Oleje silnikowe Mobil Delvac™* | Mobil Delvac 1™* SHC 5W-40
                                                    ... a poza tym ... każdy wg. uznania który posiada specyfikacje VW 505.00/MB 229.5 ...

                                                    [ Dodano: Nie 21 Lut, 16 17:37 ]
                                                    Dzida - mineliśmy się z pisaniem... też uważam, że nie ma co kombinować - lać to co było czyli 5W40 - tylko nie ze specyfikacją VW 505.01 do silnika VP
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X